معرفی و دانلود کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟

عکس جلد کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟

کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟، نوشته‌ی ریچارد کخ و گرگ لاک وود، راهنمایی استراتژیک برای تحول در کسب‌وکار است که ترقی یک شرکت یا محصول را رقم خواهد زد. نویسندگان این کتاب با شرح اصل کلیدی ساده‌سازی به‌عنوان راهکاری که تمام شرکت‌های بزرگ دنیا را به موفقیت رسانده، به خوانندگان کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را به موقعیت ایده‌آلی در سطح جهانی برسانند.

درباره‌ی کتاب ساده‌سازی

ریچارد کخ (Richard Koch) و گرگ لاک‌وود (Greg Lockwood)، بخش عمده‌ای از داستان‌های الهام‌بخش قرن بیستمی در زمینه‌ی موفقیت را گردهم آورده‌اند تا در قالب منبعی انگیزشی و آموزشی در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. نتیجه‌ی این تلاش‌ها، کتاب ساده‌سازی (Simplify) است که از چهار بخش اصلی تشکیل شده و جمعاً هجده فصل را شامل می‌شود.

این کتاب، مملو از تجربیات نویسندگانی است که سال‌ها برای کشف استراتژی تأثیرگذار جهت راه‌اندازی و بقای کسب‌وکاری موفق تلاش کرده‌اند و فرازونشیب‌های این مسیر را پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها درنهایت، به اصولی دست یافته‌اند که زیرساخت شرکت‌های بزرگ و موفق را شکل می‌دهد و موفقیت و بقای آن‌ها را تضمین می‌کند.

کتاب پیش رو با مثال‌هایی از شرکت‌های نام‌آشنا در سراسر دنیا همراه است که IKEA، هوندا و اوبر، نمونه‌های از آن‌ است. ریچارد کخ و گرگ لاک‌وود توضیح می‌دهند که ساده‌سازی، مهم‌ترین عامل در موفقیت این شرکت‌هاست و تمام کسب‌وکارهایی که توانسته‌اند به نقطه‌ی ایده‌آل کنونی برسند، همواره در پی ساده کردن خدمات خود بوده‌اند. مثلاً کمپانی اپل، نمونه‌ی بسیار خوبی است که به درک بهتر مطلب کمک می‌کند. این کمپانی با عرضه‌ی هر محصول جدید، امکانات و ابزارهای تازه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانند ساده‌تر از قبل کارهای روزمره‌ی خود را به سرانجام برسانند و بدین صورت، بهترین نتیجه را با صرف کمترین انرژی و زمان دریافت کنند.

البته ساده‌سازی از طریق دو استراتژی کاملاً متفاوت صورت می‌گیرد که مبتنی بر جامعه‌ی هدف است. بعضی از محصولات و خدمات، با قیمت پایین‌تری عرضه می‌شوند و ازاین‌رو در اختیار جامعه‌ی گسترده‌تری قرار می‌گیرند. از طرف دیگر شرکت‌هایی هم هستند که بر ارائه‌ی خدمات گران‌قیمت تمرکز دارند و نیازهای جامعه‌ی کوچک‌تری را پاسخ می‌دهند. بااین‌حال هر دو استراتژی در یک سیاست با هم مشترک‌اند و آن ساد‌ه‌سازی است که در کتاب پیش رو به تفصیل بررسی می‌شود.

کتاب ساده‌سازی به خوانندگان کمک می‌کند که تشخیص دهند کدام استراتژی برای کسب‌وکار آن‌ها کارآمدتر است و چگونه می‌توان خدمات مفیدتری ارائه داد. بازنگری در هویت، طراحی دوباره‌ی برند، تحول در صنعت با پیروی از نه مرحله‌ی پیشنهادی و راهکارهایی برای افزایش سود و جذب مخاطب بیشتر، از دیگر مباحث طرح‌شده در این کتاب است.

کتاب ساده‌سازی اولین‌بار در سال 2016 وارد بازار شد. این کتاب را نشر شادن پژواک با ترجمه‌ی هنگامه خدابنده منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب ساده‌سازی

  • من کتاب‌های بی‌شماری در زمینه‌ی کسب‌وکار مطالعه کرده‌ام و در ده‌ها کنفرانس تجاری و اجتماع نخبگان حضور داشته‌ام. بااین‌حال هیچ کدام به اندازه‌ی کتاب ساده‌سازی برای ترسیم چشم‌انداز کسب‌وکار قدرتمند نبوده‌اند. از زمانی که با استراتژی ساده‌سازی آشنا شده‌ام، تمام ابهامات‌ام از میان رفت. درست مانند عنوان‌اش، مدلی ساده برای آشنایی با مسیر ترقی است که چارچوبی فراهم می‌کند تا تمام زیرشاخه‌های یک کسب‌وکار بتوانند از آن پیروی کنند. (سوزان کروگر، نویسنده)
  • کتاب‌های بسیار کمی با مفاهیم محدودتر وجود دارد که بتواند منجر به تحول یک تجارت، محصول یا صنعت شود که کتاب ساده‌سازی ریچارد کخ، یکی از آن‌هاست. این کتاب چشم‌انداز موقعیت یک شرکت یا محصول را برای همیشه دستخوش تغییر می‌کند. (جورج کونتوس)
  • این کتاب چشمان من را به ایده‌ی تأثیرگذار سادگی باز کرد و آموزش‌های آن به کسب‌وکار کوچک من یاری رساند تا طی یک سال، دو برابر رشد کند. (دیمون جانیس، هم‌بنیان‌گذار Dentma)
  • در کتاب ساده‌سازی، ریچارد کخ راهکاری را آشکار می‌کند که موفق‌ترین کسب‌وکارهای تاریخ از فورد و وال‌مارت گرفته تا آمازون و اوبر، از آن برای تحول صنعت‌‌شان و رسیدن به فروش میلیارد دلاری استفاده کرده‌اند. (تیم فرانسیس، بنیان‌گذار ProfitFactory.com)

کتاب ساده‌سازی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی مدیران، صاحبان صنایع و کسانی که خواهان ارتقای کسب‌وکار و افزایش درآمد خود هستند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟ می‌خوانیم

تا همین چند سال قبل، احتمالاً شما هم جزو آن دسته افرادی بودید که درگیر سی‌دی (و قاب‌های شکسته و ترک‌خورده محافظت از سی‌دی‌ها) بودند و خیلی هم خوشحال ‌می‌شدند که با پرداخت 99 سنت به آی‌تیونز آهنگ مورد علاقه‌شان را روی اولین نسل از ‌آی‌پادها گوش بدهند، یا دست آخر آهنگ مورد نظرتان را مجانی از سرویس‌های سرقتی که یک سِنت هم به جیب هنرمندان روانه نمی‌کرد، بر‌می‌داشتید. آن زمان‌ها خیلی بعید به نظر ‌می‌رسید که روزی دسترسی به اکثر موسیقی‌های تولیدی در کشورهای مختلف جهان وجود داشته باشد. اما اکنون 60 میلیون نفر به چنین امکانی دسترسی دارند، امری که به لطف اسپوتیفای ممکن شده است: به‌ این ترتیب، سه چهارم از این افراد از سرویس اسپوتیفای مجانی استفاده کرده و آگهی‌های تبلیغاتی آزاردهنده‌اش را تحمل ‌می‌کنند، یک چهارم دیگر کاربران هم 9.99 پوند به صورت ماهانه پرداخت کرده و تجربه‌ای بدون مزاحمت برای گوش دادن به هر نوع موسیقی دلخواه را برای خود رقم ‌می‌زنند. به علاوه، ‌این گروه ‌می‌توانند فهرست پخش مورد علاقه‌شان را هم ذخیره کنند تا بعداً به صورت آفلاین گوش بدهند.

اسپوتیفای از دیگر ساده‌سازان موضوعی عمیق به شمار ‌می‌رود، و مانند همتایان خود یک سری مشخصات مشابهی دارد. بنا به تجربه‌ای که خود ما نویسندگان از استفاده از این سرویس داشته‌ایم ‌می‌توان گفت ‌این سرویس، حتی با وجودی که اکثریت کاربران از ورژن مجانی استفاده ‌می‌کنند، قطعاً افزایش مصرف موسیقی و میزان هزینه‌کرد کاربران برای موسیقی را به دنبال خواهد داشت. گذشته از‌ این‌ها، اسپوتیفای سرعت گسترش بسیار بالایی هم داشته است، درست مثل اوبر در همان روزهای اول کارش، چون موضوعی که‌ این کسب و کار انتخاب کرده بسیار قوی و بسیار اجتماعی است، بنابراین کاربران فهرست‌های پخش خود را با دوستان خویش به اشتراک ‌می‌گذارند و ‌می‌توانند فهرست‌های پخش سایرین و هنرمندان محبوبشان را هم دنبال کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
مقدمه‌ی ریچارد کخ
مقدمه‌ی گِرِگ لاک وود
بخش اول: ساده‌سازان بزرگ
فصل اول: مردی که سفر را در دسترس همه قرار داد
فصل دوم: میلیاردری که با اتوبوس‌ این طرف و آن طرف ‌می‌رود
فصل سوم: خط مونتاژ غذا
فصل چهارم: چیره شدن بر بیگ برادِر (Big Brother)
فصل پنجم: ساده‌سازان استراتژی
فصل ششم: تاکسی! جهانِ جسورانه و جدیدِ اپ‌ها
فصل هفتم: دو استراتژی و نقاط قوت و ضعف هر کدام
بخش دوم: چگونه ساده‌سازی کنیم
فصل هشتم: شما کدام نوع ساده‌ساز خواهید بود؟
فصل نهم: چگونه ساده‌سازی موضوعی انجام دهیم
فصل دهم: چگونه دست به ساده‌سازی قیمتی بزنیم
فصل یازدهم: چگونه دست به ساده‌سازی قیمتی بزنیم
بخش سوم: نجات دایناسورها
فصل دوازدهم: آیا دایناسورها را باید نجات داد؟
فصل سیزدهم: ضعف‌های شرکت‌های قوی
فصل چهاردهم: رهبران بازار چگونه ‌می‌توانند بدون گله و شکایت ساده‌سازی کنند؟
بخش چهارم: مزایای ساده‌سازی
فصل پانزدهم: آیا ساده‌سازی قیمتی سودی هم در بر دارد؟
فصل شانزدهم: آیا ساده‌سازیِ موضوعی فایده‌ای دارد؟
فصل هفدهم: موفقیت ساده‌سازی
فصل هجدهم: محدودیت‌ها، قدرت و منفعت ساده‌سازی
مراحل بعدیِ در انتظار مدیران عامل شرکت‌ها
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟
نویسنده،
مترجمهنگامه خدابنده
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات324
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟

برای دریافت کتاب ساده سازی: بهترین کسب و کارها چگونه موفق شدند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.