معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی نوشته‌ی باب موری و لاری کنی، اطلاعاتی به‌روز و دقیق درباره‌ی نسبت متقابل بدن انسان و تمرینات ورزشی به خوانندگان عرضه می‌کند. نویسندگان تلاش کرده‌اند تا با در اختیار گرفتن تصاویری جذاب، بخش بزرگی از وظیفه‌ی انتقال اطلاعات را بر عهده‌ی تصویر بگذارند و متن و تصویر را با هم درآمیزند.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

باب موری (Robert Murray) و لاری کنی (W. Larry Kenney) در کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی (Practical Guide to Exercise Physiology) اصول اولیه‌ی فیزیولوژی ورزشی را به شیوه‌ای ساده، آسان و کاربردی برای خوانندگان تبیین می‌کنند. نویسندگان تلاش کرده‌اند تا کتاب را طوری طراحی کنند که برای مخاطبان متنوعی مناسب باشد. به نحوی که هم دانشجویان تربیت بدنی بتوانند از آن استفاده کنند، هم مربیان و متخصصان این حوزه. دانشجویان می‌توانند از این کتاب برای آموزش مطالب بهره بگیرند و متخصصان برای دوره‌ کردن و یادآوری مباحثی که پیش از این آموخته‌اند. گفتنی است کتاب حاضر علاوه بر آموزش اصول اولیه‌ی فیزیولوژی ورزشی، طراحی و اصلاح برنامه‌های ورزشی را نیز در مرکز توجه قرار داده است.

کتاب فیزولوژی ورزشی کاربردی در سه بخش اصلی به طرح موضوعات می‌پردازد. بخش اول ارتباط بدن انسان را با فعالیت‌های ورزشی به طور متقابل بررسی می‌کند. در این قسمت واکنش اعضای مهم بدن مانند قلب، عضلات و ریه‌ها به فعالیت ورزشی مورد بحث قرار می‌گیرد. سوخت‌رسانی به عضلات و اهمیت اکسیژن در فعالیت ورزشی نیز مسائل مهمی هستند که در این بحث به خوانندگان ارائه می‌شوند. از آنجا که تأکید نویسندگان در این کتاب بر کاربردی بودن مباحث است، مطالب بخش اول صورت بسیار تخصصی ندارند و با بیانی ساده و آسان توضیح داده شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

بخش دوم کتاب به طراحی و اصلاح تمرین‌های ورزشی اختصاص دارد. می‌توان گفت بخش اول پیش‌زمینه‌ای برای این بخش است تا برنامه‌نویس ورزشی با شناخت جامعی که از بدن انسان دارد، به طراحی و اصلاح برنامه دست بزند. در این بخش اصول طراحی برنامه‌ی تمرینی به مخاطبان ارائه می‌شود، سپس چهار گونه‌ی تمرینی معرفی شده و نویسندگان به توضیح آن‌ها می‌پردازند. این چهار نوع از تمرین، بر پایه‌ی هدف طبقه‌بندی شده‌اند و شامل تمرین برای بهبود قدرت و توده‌ی عضله، کاهش وزن، بهبود سرعت و توان و بهبود استقامت هوازی هستند.

بخش سوم کتاب ملاحظات ویژه‌ای را در نظر می‌گیرد که برای تمرین‌های ورزشی قابل تأمل هستند. فصل‌های این بخش به تأثیر گرما و سرما و ارتفاع در تمرینات، تمرینات ورشی مخصوص کودکان و زنان باردار و تمرینات ورزشی افراد مسن اختصاص دارند.

علاوه بر تصویری بودن و تصاویر دقیق و متعدد، کتاب حاضر ویژگی‌های دیگری نیز دارد. از جمله آن‌که: شیوه‌ی بیان کتاب بسیار روان و آسان است و نویسندگان در نگارش، به جای اصطلاحات و مفاهیم علمی از زبان روزمره استفاده کرده‌اند. اطلاعات کتاب بر مبنای جدیدترین تحقیقات نگاشته شده است. کتاب سرشار از مثال‌هایی است که در فرایند درک مطالب بسیار کمک‌کننده خواهند بود. سوالات رایج در این کتاب پاسخ داده‌ شده‌اند و از این جهت رجوع خوانندگان به مطالب با آسانی بیشتری امکان‌پذیر است. نگارش کتاب جذاب و گیراست و خواننده از مطالعه احساس خستگی نخواهد کرد.

کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی نوشته‌ی باب موری و لاری کنی، توسط حافظ بهزادی‌نژاد، مهران قهرمانی، محسن بهبودی، کیمیا معینی افشاری و محمدمهدی محبیان ترجمه و به دست روح‌الله محمدی میرزایی ویراستاری علمی شده. این کتاب به همت انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان، مربیان و متخصصان حوزه‌ی تربیت بدنی و آمادگی جسمانی ورزشی مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی می‌خوانیم

سازگاری‌های اصلی با تمرینات هوازی چیست؟

در حالت استراحت و در حین فعالیت ورزشی، عضلات از اکسیژن برای تولید بیشتر ATP مورد نیاز برای انقباض سلول‌های عضله و سوخت‌رسانی به بافت‌های دیگر در سراسر بدن استفاده می‌کنند. در حالت استراحت، شما به آرامی نفس می‌کشید، اما با سرعتی کافی که ریه‌هایتان را در معرض اکسیژن کافی قرار می‌دهید و دی‌اکسیدکربنی که دائماً در طول سوخت‌وساز انرژی تولید می‌شود، را خارج می‌کنید. مولکول‌های اکسیژن وارد جریان خون می‌شوند، به مولکول‌های هموگلوبین در گلبول‌های قرمز خون متصل می‌گردند، و از طریق سرخرگ‌ها، شریان‌ها و مویرگ‌ها برای تحویل به سلول‌های فردی منتقل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کارکرد عضلات در حرکات بدن
فصل 2: غذا و انرژی
فصل 3: نیاز عضلات به اکسیژن
فصل 4: خستگی و روش‌های کاهش آن
فصل 5: اصول طراحی برنامه‌‏های تمرین
فصل 6: تمرین برای بهبود قدرت و توده‌ی عضله
فصل 7: تمرین برای کاهش وزن
فصل 8:تمرین برای بهبود سرعت و توان
فصل 9: تمرین برای بهبود استقامت هوازی
فصل 10: گرما، سرما و ارتفاع
فصل 11: تمرین ورزشی کودکان و زنان باردار
فصل 12: تمرین بزرگ‌سالان مُسن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی
نویسنده،
مترجمحافظ بهزادی نژاد، مهران قهرمانی، محسن بهبودی، کیمیا معینی افشاری، محمدمهدی محبیان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات249
زبانفارسی
شابک978-600-355-672-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی کاربردی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.