معرفی و دانلود کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها: پیشگیری، بهبود درد، تقویت عضلات، اصلاح پاسچر

عکس جلد کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها: پیشگیری، بهبود درد، تقویت عضلات، اصلاح پاسچر
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها: پیشگیری، بهبود درد، تقویت عضلات، اصلاح پاسچر

کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها این واقعیت را شرح می‌دهد که اکثر مردم در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه می‌کنند و این می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر خواب، آرامش و همچنین توانایی انجام کارهای روزانه تأثیر بگذارد. این کتاب که با زبانی ساده و روان نوشته شده است، راهنمایی عالی برای درمان کمردردهای مزمن و یا یادگیری روش‌های بهبود وضعیت بدن برای پیش‌گیری از آسیب‌های احتمالی در آینده است.

درباره‌ی کتاب ورزش‌درمانی در ستون مهره‌ها

چه از علاقه‌مندان به ورزش منظم و روزانه باشید و چه یک کارمند اداری بسیار کم‌تحرک، تقویت کمر برای شما لازم است و به تناسب‌اندام شما نیز کمک خواهد کرد. کم‌تحرکی ناشی از ماشینی شدن زندگی مدرن و عدم رعایت وضعیت‌های مناسب راستای بدن در حین کار و فعالیت‌های روزانه و حتی در زمان‌ خواب و استراحت، از دلایل اصلی ایجاد ناهنجاری‌های وضعیتی هستند. از جمله‌ی این ناهنجاری‌ها می‌توان به افزایش قوس کمر، افزایش قوس‌های سینه‌ای، چرخش‌های ران و ... که برخی در سنین پایین حتی تبدیل به اختلالات ساختاری و تغییرشکل‌های دائمی در استخوان‌ها و ستون مهره‌ها می‌شوند، اشاره کرد.

کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها (Strengthen Your Back) نوشته‌ی گروه نویسندگان انتشارات دی کِی (DK Publishes) راهنمای مفیدی است که طیف وسیعی از مشکلات مربوط به ستون مهره‌ها و ناحیه‌ی کمر را پوشش می‌دهد؛ مانند وضعیت‌های نامناسب یا ناهنجاری‌های استخوانی، کمردرد، گردن‌درد و آسیب‌های مزمن. متن پیش رو توصیه‌های گام‌به‌گام و روشنی را از درمان قطعی کمردردهای مزمن و آشنایی کامل با آناتومی ستون فقرات گرفته تا انجام تمرین‌های منظم روزانه ارائه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها

انتشارات DK در سال 1974 در لندن تأسیس شده و در حال حاضر ناشر پیشروی مرجع مصور جهان و عضوی از بخش پنگوئن رندوم هاوس برتلزمن است. DK با انتشار این راهنمای تصویری آموزنده، شما را قادر ساخته وضعیت مهره‌های کمر خود را بسنجید، گردن خود را تقویت کنید و انعطاف‌پذیری و ثبات بخش میانی و مرکزی بدن خود را نیز بهبود ببخشید. در کتاب ورزش‌درمانی در ستون مهره‌ها چهار بخش اصلی مربوط به آناتومی کمر و گردن، تشخیص بیماری و درمان آن، پیشگیری و مقابله با درد فعلی و تمرینات بازتوانی وجود دارد.

کتاب ورزش‌درمانی در ستون مهره‌ها را محسن نادری بِنی و احسان آبشناس به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات حتمی آن را منتشر کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نکوداشت‌های کتاب ورزش‌درمانی در ستون مهره‌ها

  • این کتاب یک نمای کلی و جامع ارائه می‌دهد که شامل آناتومی پایه‌ی ستون فقرات، تشخیص و درمان مشکلات ستون فقرات، ایده‌هایی برای پیشگیری و مقابله با درد، و همچنین تمرینات نگهداری و توانبخشی است. (Radish Magazine)

کتاب ورزش‌درمانی در ستون مهره‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌ی آسیب‌شناسی و پزشکی ورزشی کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها: پیشگیری، بهبود درد، تقویت عضلات، اصلاح پاسچر می‌خوانیم

ستون فقرات

ستون فقرات شامل حداکثر سی‌وچهار استخوان است که مهره نامیده می‌شوند. همه‌ی این مهره‌ها به جز ده عدد از آن‌ها متحرک هستند که به سه گروه تقسیم می‌شوند: هفت مهره‌ی گردنی، دوازده مهره‌ی سینه‌ای ( ناحیه‌ی میانی کمر) و پنج مهره‌ی کمری ( ناحیه‌ی تحتانی کمر). ده مهره‌ی باقی‌مانده در پایه‌ی ستون فقرات قرار گرفته‌اند، پنج عدد از این مهره‌ها به هم چسبیده و استخوانی مثلثی شکل –خاجی– را تشکیل می‌دهند که بین دو استخوان بی‌نام که ناحیه‌ی لگن را به وجود می‌آورند قرار می‌گیرد. در زیر ساکروم سه تا پنج (بیشتر افراد دارای چهار) مهره‌ی به‌هم‌چسبیده یا بخش تا حدودی متحرک هستنند که دنبالچه ("دم" ابتدایی که از اجداد اولیه‌ی انسان به ارث رسیده است) را تشکیل می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آناتومی کمر و گردن
فصل 2: تشخیص و درمان
فصل 3: پیشگیری و مقابله با درد
فصل 4: تمرینات نگاه‌داری و بازتوانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها: پیشگیری، بهبود درد، تقویت عضلات، اصلاح پاسچر
نویسنده
مترجممحسن نادری بنی، احسان آبشناس
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-600-355403-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها

برای دریافت کتاب ورزش درمانی در ستون مهره‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.