معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

عکس جلد کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط
قیمت:
۴۱۰۰۰ ۲۰,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

تیک نات هان یک راهب معتبر و مشهور بودایی است که در کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط، براساس آموزه‌های آیین ذن و و بودیسم به مخاطب چگونه شنیدن و سخن گفتن را آموزش می‌دهد. نویسنده اعتقاد دارد صلح جهانی را می‌توان از راه خودشناسی و ایجاد آرامش در روابط بین‌فردی به دست آورد.

درباره کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط:

با هر ارتباطی که با دیگران برقرار می‌کنیم در حال ساختن یک پیوند هستیم، در حالی که بسیاری از ما آموزشی برای چگونگی برقراری ارتباط ندیده‌ایم. به نظر شما چگونه منظورمان را بیان کنیم که طرف مقابل واقعاً آنچه که می‌خواهیم را بشنود؟ چگونه می‌توانیم با درک و همدلی گوش کنیم؟ ما برای نشان دادن خود واقعی‌مان نیاز به راهنمایی داریم، چون این مهارتی است که در طول زندگی به دست می‌آید و برعکس تصور رایج، یک توانایی ذاتی نیست. اما چرا باید برای یادگیری ارتباط گرفتن با دیگران، زمان بگذاریم و هزینه کنیم؟

جواب اینجاست: چون برقراری ارتباط مؤثر به‌اندازه غذایی که می‌خوریم مهم است. روابط ما، غذای روحمان هستند. این غذا ممکن است سمی و مخرب باشد و با گذشت زمان ما را از بین ببرد. یا اینکه می‌تواند روح ما را از نیرویی زندگی‌بخش و قدرتمند سرشار کند. اگر زندگی را به یک کشتی تشبیه کنیم، روابط ساحل آن هستند و باید بدانیم این کشتی را به سمت کدام لنگرگاه می‌بریم.

در این راهنمای دقیق و کاربردی، استاد ذن و راهب بودایی، تیک نات هان، به مخاطبان خود نشان می‌دهد که چگونه آگاهانه به دیگران گوش کرده و شخصیت واقعی خود را بدون سانسور به نمایش بگذارند. کتاب هنر برقراری ارتباط (The Art of Communicating) با بیان نمونه‌هایی از اشتباهات رایج در روابط، به ما این توانایی را می‌دهد تا ارتباطمان را از سوءتفاهم و بیان نادرست واقعیت‌ها محافظت کنیم. مهارت‌های شنیداری و گفتاری که در این کتاب می‌آموزیم برای همیشه چگونگی تجربیات و تأثیر ما بر جهان را تغییر می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط:

- در میان رهبران بودایی که بر جهان غرب اثر گذاشته‌اند، تیک نات هان پس از دالایی‌لاما در رتبه دوم قرار دارد. (نیویورک‌تایمز)
- تیک نات هان ارتباط بین صلح درونی و صلح جهانی را به ما نشان می‌دهد. (عالی‌جناب دالایی‌لاما)

کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط برای افرادی که می‌خواهند صلح و آرامش را در زندگی خود ایجاد کنند، مفید و کاربردی خواهد بود.

با تیک نات هان بیشتر آشنا شویم:

استاد ذن، تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) یک رهبر معنوی جهانی، شاعر و فعال صلح است. نات هان که بیش از 130 جلد کتاب تألیف کرده، به دلیل آموزه‌های قدرتمند خود در مورد ذهن‌آگاهی و صلح، در سرتاسر جهان مورد احترام است. نکته کلیدی آموزش‌های او این است که از طریق ذهن‌آگاهی، می‌توانیم شاد زیستن در لحظه را یاد بگیریم؛ و این تنها راه برای ایجاد صلح واقعی در درون افراد و حتی جهان است.

تیک نات هان در آشنایی و آوردن بودیسم به غرب پیش‌گام بوده و شش صومعه و ده‌ها مرکز تمرینی را در ایالات متحده، آسیا و اروپا تأسیس کرده است. این راهب بودایی به ملایمت و تواضع و فعالیت‌های بشردوستانه شهرت دارد. او که اصالتی ویتنامی دارد، در دهه 70 میلادی علیه جنگ ویتنام سخن گفت که باعث تبعید او به فرانسه شد. اما نات هان به تلاش‌های خود برای مخالفت با جنگ ادامه داد که نتیجه آن نامزدی دریافت جایزه صلح نوبل در سال 1976 بود.

دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور هنگام معرفی او برای جایزه صلح نوبل، نات هان را «حواری صلح و عدم خشونت» نامید. رسانه‌ها نیز از تیک نات هان به‌عنوان «پدر ذهن‌آگاهی»، «دالایی‌لامایی دیگر» و «استاد ذن که استادیوم‌ها را پر می‌کند» نام می‌برند. این راهب بودایی در ایران هم شناخته شده است و از آثار او که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «نیلوفر و مرداب، نه مرگ نه ترس، هنر زندگی کردن و راه و رسم مبارزه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط می‌شنویم:

خیلی از ما از سختی برقراری ارتباط با دیگران رنج می‌بریم. به عنوان مثال تو محل کار، اغلب احساس می‌کنیم که همه چیز رو امتحان کردیم. اما راهی برای برقراری ارتباط با همکاران‌مون وجود نداره. این موضوع برای اغلب خانواده‌ها هم صادقه. احساس می‌کنیم که والدین یا خواهر و برادر یا فرزندان‌مون بیش از اندازه درگیر کار خودشون شدن. فکر می‌کنیم که امکان برقراری ارتباط واقعی وجود نداره. هرچند راه‌های زیادی برای آشتی دادن و ایجاد فرصت برای ارتباط همدلانه‌تر وجود داره.

یکی از دلایلی که برقراری ارتباط با دیگران برامون مشکله اینه که اغلب زمانیکه عصبانی هستیم، سعی می‌کنیم که ارتباط برقرار کنیم. رنج می‌کشیم و نمی‌خوایم که با اون همه رنج تنها باشیم. باور داریم که به خاطر کاری که دیگران انجام دادن، عصبانی هستیم و می‌خواهیم که اونا این موضوع رو بدونن. عصبانیت این ضرورت رو به وجود میاره. می‌خوایم دیگران بلافاصله بدونن که مشکل‌مون با اونا چیه، اما وقتی عصبانی هستیم نمی‌تونیم به روشنی و عاقلانه فکر کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
فصل اول: غذای ضروری
34 دقیقه
فصل دوم: برقراری ارتباط با خود
44 دقیقه
فصل سوم: کلیدهای برقراری ارتباط با دیگران
30 دقیقه
فصل چهارم: شش مانترا برای گفتگوی عاشقانه
33 دقیقه
فصل پنجم: وقتی مشکلات ظاهر می‌شوند
14 دقیقه
فصل ششم: ارتباط آگاهانه در محل کار
11 دقیقه
فصل هفتم: ایجاد اجتماع در جهان
10 دقیقه
فصل هشتم: ارتباط ما استمرار ماست
25 دقیقه
فصل نهم: تمرین‌هایی برای روابط همدلانه
2 دقیقه
درباره نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر برقراری ارتباط
نویسنده
مترجمثریا چاوشی
راویغلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی
۴۱۰۰۰ ۲۰,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

Sadaf Akhlaghi
۱۴۰۱/۵/۱۵
همه میدونیم که برقراری ارتباط در زندگی یکی از مهمترین مهارت هاست شما در تمام ابعاد زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید حالا این ارتباط در بعد فردی یا اجتماعی بروز پیدا میکنه پس این مهمترین علتی است که باید کتاب رو با جان و دل گوش کنید. نویسنده در ابتدا از ارتباط با خود میگه که برای خودتون وقت بذارید خودتونو دوستداشته باشید تا بتونید دیگران رو دوست بدارید، برای ارتباط در سطح فردی زندگی مایند فولنس رو پیشنهاد میکنه، از قدم‌زدن آگاهانه تا ساده‌ترین امر یعنی تنفس آگاهانه.
در مراحل بعد از انواع ارتباط با دیگران در سطوح مختلف میگه، ارتباط با خانواده، شریک زندگی، دوست و همکار و غیره و نکاتی رو در مورد ضرورت حفظ ارتباط سالم و صحیح در هر حوزه بیان میکنه که این فوق العاده است.
همچنین بیان میکنه که در مواقع وجود مشکل چطور باید رفتار کنیم و در انتها به ارتباط در هنگام خشم و عصبانیت میپردازه و چند قرارداد برای این مواقع میذاره ازجمله اینکه موقع خشم کاری نکنین که موقعیت رو بدتر کنه یا خشم و عصبانیت خود را انکار نکید و موارد دیگه.
در مورد صدای گوینده جا داره به رسایی و صدای خوش ایشون اشاره کنم.
از شنیدن این کتاب لذت ببرید و در صلح با خود و بقیه زندگی کنید.
betWeen دامنی
۱۴۰۲/۸/۲
ارتباط جزو کلماتی که میتوانند معانیه مختلف و جور و واری داشته باشند و در قالب‌های مختلف نمایان بشود اینکه نویسنده از ابتدای کار شروع میکند یعنی از خودمان از خود و خودشناسی مهم‌ترین و در عین حال مبهم‌ترین مسعله‌ی تاریخ بوده در بعد فردی انسان که در دنیای امروز جامانده از قطار! برای جوامع. جهان سومی و چنین چیزی حتی میتواند کلید حل تمام مشکلات شود بله همه‌ی مشکلات ولی اما چه کلیدی و یافتنش بس طولانی و راهیست منحصر که نیاز به ازلت دارد نیاز به تنهایی خود خواسته و این شاید مقداری سخت باشد در شروع‌ام کم کم خود شما میفهمید که چقدر ضروریست و بله علمیست مادر همه علوم که عالم کم دارد و کم بوده‌اند انسان‌های که چنین ادعای داشته باشند ولی برای جامعه‌ی رو به سقوط ما این کلید حیات بقا و تولد انسان راستین هست ابتدا باید کمی به خود بیایم و سپس سعی بر درک دیگران کنیم واقعا چیزی جز اندوع درون ما جریان ندارد البته این اندوع در عده‌ای چنان سفت شده که بخشی از وجودشان را تشکیل داده ومسیر زندگیشان را تا ابد تغییرخواه. داد همینطور رفتارشان نیاتشان به گونه‌ای که دیگر انسان‌ها برایشان هیچ اهمیتی نخواهد داشت و یکی از بزرگترین مشکلات جامعه‌ی ما الان همین خود خواهی و آزادی فردیست اگر کمی همدلی داشتیم کمی به اندیشه وا داشته میشدیم این چنین نبود هیچ چیز و آن موقع خواندن این کتاب و درک رنج و اندوه دیگرا بسیار مفیدتر واقع میشد ‌
نرمین صوفی
۱۴۰۱/۸/۱۲
کتاب مفیدیه و ارزش گوش دادن داره برقراری ارتباط یکی ازمهمترین مهارت هاست و درتمام زوایاو ابعاد زندگی لازمه‌ی بقاس. نویسنده درابتدا نحوه‌ی ارتباط با خود رو اموزش میده مثلامیگه اگه که ما ادمهابتونیم خودمونودوست داشته باشیم یا بتونیم برای خودمون وقت بزاریم درنهایت میتونیم درارتباط برقرارکردن صحیح و و سالم بادیگران موفق باشیم بعدبه نحوه‌ی درست ارتباط گیری با دیگران مثل خانواده واطرافیان میپردازه و چندراهکارمفید میده که درهنگام خشم و عصبانیت بتونیم با کمک گرفتن ازاین راهکارهاجلوی بروزخیلی ازمشکلات و مسائل گرفته بشه. این درسته که همیشه نمیتونیم ازاین راهکارهااستفاده کنیم و گاهی افسارخشم مهارکردنی نیست امابایادگیری وبه خاطر سپردنشون میتونیم به خودمون ودیگران کمتراسیب برسونیم.
دراخرصدای گوینده فوق العاده و رسا بودش نوع نگارش روهم دوست داشتم ممنون ازکتابراه عزیز
مرجان راد
۱۴۰۱/۶/۱۲
نقد از کتاب
از آنجایی که من قبلا کتاب‌هایی همچون آیین دوستیابی را خوانده‌ام به نظرم این کتاب در برابر اون واقعا کتاب ضعیفی بود
و راهکار‌های اساسی برای درست کردن مشکلات از ریشه و اساس را توضیح نداده بود
در بخشهایی از کتاب طوری راهکار داده بود که برای برقراری ارتباط بهتر حتما باید طرف مقابل نیز که
این کتاب خوانده باشد به نظر بنده اصلا درست و اصولی نیست.
به نظرم کتاب‌های خیلی بهتر و مفیدتری هستند که به ما کمک کنند.
من خودم بر اساس رای سایر دوستان این کتاب رو خریدم ولی انقدر که در نظرات مفید گفته شده بود، کاربردی و مفید و اصولی نبود.
به نظرم آیین دوستیابی خیلی خیلی عالی تر ازین کتاب است
akbar zare
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
من این کتاب را میپسندم چون یکی از رموز موفقیت را که همان برقراری ارتباط موثر است آموزش میدهد. با مطالعه یا شنیدن این کتاب می‌تونید حلقه گمشده این روزها در میان مردممون را آموزش ببینید. متاسفانه در این روزها ارتباطاتمون موثر نیست و نیاز بود که همچین کتابی به دست تک تک عزیزان برسد. آرزوی موفقیت دارم برای عزیزان کتابراه و همه مردم عزیز ایران
هادی آران پور
۱۴۰۰/۱۲/۶
کتاب خوبی بود ارزش خوندن رو داشت شاید نشه تمام قوانین اون رو اون طور که عنوان شده اجرایی کرد شاید نتوان هر لحظه ذهن را به زمان حال آورد و جلوی پرواز اون رو گرفت ولی حتماً میشه در زمان‌های مورد نیاز این قوانین را به کار برد و از نظر من شاه بیت این کتاب داستان سرباز ویتنامی بود به نظرم همین داستان و نتیجه گیری از اون به خوندن تمام این کتاب می‌ارزید دوری از پیش داوری و قضاوت طرف مقابل و صحبت در مورد نگرانی‌ها و مشکلات و کمک خواستن از او برای تصحیح افکارمان میتونه حلقه گمشده خیلی از روابط بین ما انسان‌ها باشه
علیرضا رجبی
۱۴۰۱/۶/۱۶
سلام. کتابی که خواندن آن برای همه لازم است. همه ما در اطرافمان دوستان و آشنایان و یا افرادی هستند که دوست داریم به بهترین شکل ممکن با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم. این کتاب بهترین راه را برای برقراری ارتباط چه به صورت عامیانه و چه به صورت عاشقانه را آموزش میدهد. برای من بسیار مفید بود. پس از شنیدن این کتاب به وضوح ارتباطم با اطرافیانم بهتر شده است و خودم این تفاوت را احساس میکنم. پیشنهاد میکنم این کتاب را بخوانید و یا نمونه صوتی آن را گوش کنید.
سیما مهذب
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
باسلام و احترام و تشکر فراوان از کتابراه و ناشر محترم
این کتاب هم ترجمه خوبی داره هم راوی خیلی خوب و اثربخش میخواند. موسیقی ابتدای بخش‌ها هم مناسبه
قبلا چاپی این کتاب رو خونده بودم اما به خاطر ترجمه نه چندان خوب، خیلی ازش بهره نگرفتم. به همه کسانی که در مسیرآگاهی و خودسازی فعالیت میکنند مطالعه این کتاب رو توصیه میکنم. از کتابراه هم سپاسگزارم برای اینکه رایگان کتاب رو دریافت کردم. با سپاس
محمدرضا شیخ الاسلامی
۱۴۰۰/۱۲/۸
چه جالب گفت، تا با خودت نتونی ارتباط خوبی برقرار کنی با بقیه هم نمیتونی، خودت رو دوست داشته باش و با خودت ارتباط خوبی برقرار کن... از نفس کشیدن آگاهانه شروع کن... ذهن و بدنت اینجوری با هم هماهنگ میشن، پیاده روی آگاهانه... این هم‌ی روش خوب برای هماهنگ کردن ذهن و بدن... استاد محمود معظمی هم سالها پیش همین رو میگفتن: خودت را دوست داشته باش و کمک کن تا دیگران هم خود را دوست داشته باشند
مرضیه فربد
۱۴۰۰/۱۲/۳
با سلام به خوانندگان این کتاب و دوستانی که می‌خوان از ارزش این کتاب باخبر بشن.
این کتاب بی تردید یکی از آسانترین و راحت‌ترین کتابهایی است که در زمینه مهارت ارتباطی نوشته شده. به خصوص در ارتباطات خانوادگی و زناشویی و البته ارتباطات اجتماعی و شغلی. ترجمه درست و گویندگی زیبا و اثرگذار به جذابیت بیشتر این کتاب اضافه کردن.
واقعاً از کتابراه ممنون و سپاسگزارم.
شکوفه عصاره
۱۴۰۱/۵/۲۲
خوشم اومد، کتاب آرامش بخش و راهنمای خوبی بود و از این روانشناسی‌های زرد نبود، درباره ارتباط گیری با ذهن، بدن و خودِ درون هست‌. برام جالب بود که نویسنده کتاب، یک راهب بودایی و یکی از فعالین صلح هست.
از این تیکه خیلی خوشم اومد: «اگر بلد باشید رنج بکشید خیلی خیلی کمتر رنج می‌برید و سپس می‌فهمید که چطور از رنج برای ایجاد شادی و خوشحالی به خوبی استفاده کنید.»
پارسا
۱۴۰۰/۱۲/۱۷
خیلی خوب بود. داستانهایی رو میگفت که در اخرش میگفت با این سبک رفتار چجوری میشه ارتباط موثر داشت. واقعن روابط امروزه ادما بجای خرس و شکلات و... برای ولنتاین بیشتر به مهارت‌هایی نیاز داره تا یادبگیرن چجوری باهم رفتار کنن و همدیگه رو بفهمن. این کتاب خوبی بود که این چیزارو یاد بگیریم. ارتباط سالم واقعن هنری هست که خیلی از ادمای امروز بلدش نیستن متاسفانع
فاطمه لرستانی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵
من این کتاب رو به همه دوستان پیشنهاد میدم بسیار کتاب ارزشمندی هست چون درباره این صحبت میکنه که با جود اینکه ناراحت ویا خشمگین هستیم چطور دیدگاهمان رو در رابطه با ان قضیه عوض کنیم یا حتی ناراحتی خودمون به شیوه درست ابراز کنیم و... مطالب این کتاب بسیار مفید ودرعین حال روان وزیبا بود و همچنین صدای گوینده هم که به زیبایی این کتاب افزوده بود من که بسیار لذت بردم
م مسعودی
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
با تقدیم احترام مطالب بسیار مفیدی ارائه میشه ولی به نظر من گوینده خیلی تند و بی وقفه صحبت می‌کنه؛ اگر چه به کتاب مسلط هستند ولی سرعت بیانشون اجازه تمرکز و تحلیل مطالب در ذهن را نمیده و من شخصا چند بار چند فصل ابتدایی را گوش کردم و در نهایت استفاده و جاگیری مطلب در ذهنم راضی‌ام نمی‌کرد
موفق باشید⚘⚘⚘⚘
ali abdollahi
۱۴۰۲/۹/۲۵
به نظر من این کتاب عالیه، البته اگه از قبل یکم پیش زمینه راجب تصویرسازی داشته باشید این کتاب می‌تونه تکمیل کننده‌ی اطلاعاتتون باشه... خیلی روان و ساده نوشته شده و درک مطالب خیلی آسونه، به نظرم اینکه نویسنده از تجربه‌های خودش هم تو این کتاب آورده و مثال زده باعث شده کتاب جذاب تر بشه... ممنون از نویسنده محترم و کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 378

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط

برای دریافت کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.