معرفی و دانلود کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

عکس جلد کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم
قیمت:
۱۲۰۰۰ تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم نوشته جیسون فانگ به شما نشان می‌دهد تمام تصوراتی که درباره اضافه وزن و چاقی دارید اشتباه است و با استناد بر منابع علمی و معتبر کمک می‌کند وزنتان را کم کنید و در صورت ابتلا به دیابت علایم آن را کنترل کنید.

درباره‌ی کتاب قانون چاقی:

به طور کلی برای درمان چاقی روش‌هایی تجویز می‌شود که هیچ فایده‌ای ندارد و بی اثر هستند اما مدت‌های طولانی توسط پزشکان و مشاوران توصیه می‌شوند. چاقی بر اساس شاخص توده بدنی تعریف می‌شود. منظور از شاخص توده بدنی یعنی میزان وزن هر فرد به کیلوگرم تقسیم بر مربع اندازه قد او به متر. در صورتی که این مقدار بالای 30 باشد، چاق محسوب می‌شوید. سال‌های زیادی است که پزشکان و مشاوران تغذیه بسیاری به دنبال راهی برای درمان چاقی با استفاده از رژیم‌های غذایی کم چربی و کم کالری هستند. اما بیشتر افراد در کاهش وزن با چنین روش‌هایی ناموفق هستند.

در پایان کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم (The obesity code: unlocking the secrets of weight loss) دلیل ابتلا به بیماری جهانی چاقی را می‌فهمید و علت شکست تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از بروز چاقی و دیابت را درک می‌کنید و مهم‌تر از آن، می‌فهمید افراد مبتلا به چاقی برای برطرف کردن مشکل خود می‌توانند چه قدم‌های ساده‌ای بردارند تا مشکلشان حل بشود.

جیسون فانگ در مقدمه کتاب قانون چاقی بیان می‌کند:

من پزشک متخصص کلیه‌ام و همیشه دیده‌ام که بیماران مبتلا به دیابت برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می‌کنند؛ در حالی که می‌دانند با این کار وزنشان بالاتر می‌رود. نگرانی این بیماران از افزایش وزن کاملاً بجاست. آن‌ها می‌گویند: «شما همیشه به من می‌گویید وزنم کم می‌شود، اما انسولینی که به من داده‌اید باعث می‌شود وزنم زیاد شود. این دارو چه فایده‌ای دارد؟» مدت‌ها برای سؤالشان جوابی نداشتم.

اضطراب و نارضایتی بیماران از این روش درمانی همین طور درحال افزایش است. من هم مثل بسیاری از پزشکان معتقدم افزایش وزن نتیجه‌ی عدم تعادل کالری در بدن است، یعنی مصرف بیش‌از حد مواد غذایی و تحرک پایین. اما اگر این طور است، چرا انسولینی که تجویز می‌کنم همیشه باعث افزایش وزن بیماران می‌شود؟

متخصصان و بیماران همه می‌دانند علت اصلی دیابت نوع دو بالا بودن وزن است. عده‌ی کمی از بیماران با تلاش بسیار وزنشان را به‌میزان قابل توجهی کم می‌کنند. دیابت نوع دو در این دسته از بیماران روند معکوسی طی می‌کند و همین مسئله نشان می‌دهد وزن بدن مشکل اساسی این بیماران است و باید به‌طور خاص به آن توجه کرد. ولی متخصصان بهداشت و درمان کمترین توجهی به حل این مشکل نشان نمی‌دهند. من هم یکی از کسانی‌ام که در این زمینه کوتاهی کرده‌ است. با اینکه بیش‌از بیست سال در حرفه‌ی پزشکی کار کرده‌ام، دانش تغذیه‌ای‌ام بسیار پایین است.

چرا کم خوری روش مناسبی برای درمان چاقی نیست؟

کم‌خوری چرخه‌ی معیوبی است که طی آن شما هر بار کمتر از قبل غذا می‌خورید و کاهش وزنتان کمتر می‌شود. این درست است. سپس سوخت‌وساز بدنتان کم می‌شود و احساس گرسنگی‌تان افزایش می‌یابد و وزن از دست رفته را دوباره به دست می‌آورید. به همین دلیل سعی می‌کنید باز هم کمتر غذا بخورید. با این کار، بازهم کمی وزن کم می‌کنید، ولی انرژی باز هم کاهش می‌یابد و گرسنگی افزایش می‌یابد و دوباره وزن بالا می‌رود. شما بازهم سعی می‌کنید کمتر غذا بخورید. این چرخه آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که دست از رعایت رژیم برمی‌دارید، درحالی‌که همیشه سردتان است، احساس خستگی می‌کنید و دچار گرسنگی روانی می‌شوید و از همه بدتر اینکه وزن شما دوباره به حالت اول برمی‌گردد.

عده‌ای از افراد به روش غذا خوردن قدیمشان بازمی‌گردند، ولی چون سوخت‌وساز بدن دیگر کند شده است، خوردن همان غذاهای قدیمی باعث می‌شود وزنشان حتی از گذشته هم بالاتر برود. هر انسانی همان کاری را می‌کند که هورمون‌های بدن می‌گویند؛ ولی اطرافیان، دوستان، اعضای خانواده و پزشکان، حتی اگر چیزی هم نگویند، می‌دانید که در دلشان سرزنشتان می‌کنند و معتقدند شما «مقصر» چاقی خود هستید. بعد از مدتی خودتان هم شک می‌کنید که شاید تقصیر خود شماست که نمی‌توانید وزنتان را کم کنید ‌اما این تصور نادرست است.

نکوداشت‌های کتاب قانون چاقی:

- دکتر فانگ در این کتاب توضیح می‌دهد ترشح انسولین چه تاثیر مهمی بر وزن و تناسب اندام ما دارد و امروزه عادت‌های نامناسب چطور میزان ترشح این هورمون را افزایش داده‌اند و باعث افزایش وزن و بیماری قند خون شده‌اند. (جیمی مور، نویسنده کتاب شفافیت درباره کتو و کلسترول)

- در این کتاب سراسر شگفتی، می‌خوانید چطور مردم ناگهان دچار مشکل چاقی شدند و چطور می‌توانیم جلوی این بیماری را بگیریم و فارغ از سن و سال، تناسب انداممان را دوباره به دست بیاوریم. (آندرناس انفلد، پزشک و بنیان گذار سایت dietdoctor)

- این کتاب خارق العاده به خوانندگان توضیح می‌دهد چه تصورهای اشتباهی درباره چاقی و تناسب اندام در ذهن مردم وجود دارد. هرکس به علم مدیریت تغذیه علاقه دارد باید این کتاب را بخواند. (کریس گونارس، محقق حوزه تغذیه)

مطالعه کتاب قانون چاقی به چه کسانی پیشنهاد ‌می‌شود؟

مطالعه این کتاب به کسانی که در زمینه مشاوره تغذیه و رژیم غذایی کار می‌کنند و کسانی که در پی راه‌هایی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن هستند، پیشنهاد می‌شود.

جیسون فانگ را بیشتر بشناسیم:

دکتر جیسون فانگ (Jason Fung) پزشک، نویسنده پژوهشگر اهل تورنتو و متخصص بیماری‌های کلیوی و انواع دیابت است. او بیشتر در زمینه رسیدگی به بیمارانی با علایم حاد و بیماران دیالیزی فعالیت دارد. دکتر فانگ دیابت نوع دو را یکی از دلایل رایج نارسایی کلیه می‌داند.

در بخشی از کتاب قانون چاقی ‌می‌خوانیم:

هر کسی می‌تواند با مصرف کالری اضافی به طور موقت وزن بدنش را بالاتر از مقداری که همیشه هست ببرد، ولی بعد از مدت کمی، سوخت و ساز بالای بدن باعث کاهش وزن و برگشتن آن به حالت عادی می‌شود. به همین ترتیب، می‌توانید به طور موقت وزن بدنتان را با کاهش کالری مصرفی پایین بیاورید، ولی بعد از مدتی، کاهش سوخت و ساز طبیعی بدن وزنتان را به حالت اول بازمی‌گرداند.

از آن جا که کاهش وزن باعث کاهش هزینه‌کرد انرژی در بدن می‌شود، بسیاری از افراد چاق تصور می‌کنند سوخت‌وساز کُندی دارند، اما واقعیت عکس این است. هزینه کرد انرژی در بدن افراد لاغر به‌طور میانگین 2 هزار و 404 کالری و در بدن افراد چاق 3 هزار و 244 کالری است؛ باوجود اینکه افراد چاق کمتر تحرک دارند. بدن افراد چاق سعی نمی‌کند وزن خود را بالا ببرد، بلکه سعی می‌کند با سوزاندن انرژی اضافی آن را از دست بدهد. پس چرا این افراد هنوز چاق‌اند و لاغر نمی‌شوند؟

در اینجا باز هم به اصل مهم زیستی هموستاز برمی‌گردیم. به نظر می‌رسد میزان چربی مورد نیاز در بدن هرکسی مشخص شده است. اولین بار در سال 1984 کیسی و کوربت این مسئله را مطرح کردند. سازوکار هموستاز این است که بدن به طور طبیعی دربرابر تغییرات از خود دفاع و منعطف رفتار می‌کند؛ به این ترتیب که اگر وزن بدن از حدی پایین‌تر بیاید، ساز و کارهای جبرانی فعال می‌شوند تا آن را دوباره بالا ببرند و برعکس، اگر بالا برود، سعی می‌کنند آن را دوباره پایین بیاورند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش یک: بیماری همه‌گیر
فصل 1: چگونه چاقی به بیماری‌ای همه‌گیر تبدیل شد
فصل 2: چاقی ارثی
بخش دو: افسانه‌ی کالری
فصل 3: کاهش کالری مصرفی با هدف لاغر شدن کار غلطی است
فصل 4: افسانه‌ی ورزش
فصل 5: تناقض پرخوری
بخش سه: الگویی جدید برای چاقی
فصل 6: امیدی تازه
فصل 7: انسولین
فصل 8: کورتیزول
فصل 9: رژیم اتکینز
فصل 10: مقاومت دربرابر انسولین: مقصر اصلی
بخش چهار: پدیده‌ی اجتماعی چاقی
فصل 11: غذای حجیم‌تر و بیشتر: علم جدید چاقی و دیابت
فصل 12: فقر و چاقی
فصل 13: چاقی کودکان
بخش پنج: مشکل غذاهایی که می‌خوریم چیست
فصل 14: تأثیر مخرب فروکتوز
فصل 15: توهم رژیمی‌بودن نوشابه‌ی رژیمی
فصل 16: کربوهیدرات‌ها و اثر محافظتی فیبر بر بدن
فصل 17: پروتئین
فصل 18: ترس از چربی
بخش شش: راه‌حل
فصل 19: چه غذایی باید خورد
فصل 20: چه‌ موقع باید غذا بخوریم
ضمیمه‌ی الف
ضمیمه‌ی ب
ضمیمه‌ی پ
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم
نویسنده
مترجمحمید هاشمی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۳۱۱
زبانفارسی
شابک978-622-254-026-5
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۰۰۰ تومان - 4.49€
خرید کتاب الکترونیک
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان

نظرات کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

محمد رسولی
۱۳۹۹/۱۱/۳
چیزی که در مورد کتاب برام لذت بخش بود اینه که در اکثر قسمت هاش (۹۰ درصد حدودا) هر مطلبی که گفته پشتوانه علمی داره و منبعش رو هم اعلام کرده و اون قسمت‌هایی که استدلال خودش بود و تحقیق و منبعی نداشته سعی کرده تا جای ممکن منطقی توضیح بده و تا حدودی هم موفق بوده اما نه کامل. یسری جاها خودش حرف خودش رو یجورایی برده زیر سوال مثلا اوایل خیلی تاکید داشته به اینکه کالری پارامتر مهمی نیست اما اواخر کتاب کتاب گفته در دوره‌های پرهیز چیز کالری داری نباید بخوری
اینا ایرادات جزئی کتاب بود که به نظر من در برابر اون همه مطلب علمی و توضیحات عالی کاملا میشه ازش چشم پوشی کرد.
حتما ارزش خوندن داره و خیلی خوب پیشینه انواع رژیم‌ها و دلایل شکستشون در برابر چاقی و دیابت رو تشریح کرده و راهکار‌های بهتری هم سعی کرده بده
Samira Zamani
۱۳۹۹/۱۰/۷
عالیه این کتاب، با ریتم مناسب و بی‌طرفانه درمورد فلسفه و پیشینه رژیم‌های لاغری مختلف صحبت میکنه و بعد از بررسی نقاط ضعف و قوت هرکدوم، اونها رو به لحاظ کاملا علمی و منطقی با ذکر منبع نقد میکنه، و در نهایت از همه اونها به یک نتیجه شفاف و قانع کننده میرسه، تازه تمومش کردم و هنوز روشش رو امتحان نکردم ولی حتما امتحان میکنم، مطمئنم جواب میده..
Elaheh Gheissi
۱۴۰۰/۱/۱۵
با توجه به اینکه هر روز رژیم‌ها و دستورات غذایی جدیدی به بازار عرضه می‌شود و شکل‌های جدید مصرف گرایی که به مردم تحمیل میشود، این کتاب بخوبی اثرات این نوع تحمیل را بیان میکند و با اصول خود و با نتایج تحقیقات علمی، نتایج و اثرات رژیم‌های مختلف رو نشان می‌دهد. درکل کتاب مفیدی برای من بود.
ثنا مهدوی
۱۳۹۹/۱۰/۱۱
با سلام. کتابی مناسب جهت افزایش آگاهی در زمینه ساختار بدن، عملکرد هورمون‌ها و نقش آن‌ها در چاقی و لاغری، مخصوصا عملکرد انسولین تولیدی بدن، لاغری از طریق گرسنگی‌های کوتاه و طولانی.
جالب اینکه نویسنده در مورد روزه و اثرات آن در بدن توضیحات خوبی میده. ‌خواندن این کتاب رو به همه توصیه میکنم
نون میم
۱۳۹۹/۱۰/۴
مسئله چاقی و اضافه وزن رو با نگاه متفاوت و جالبی بیان کرده. بنظر نویسنده اصرار به کم کردن کالری برای کاهش وزن غلطه و باید ریشه مشکل که توضیح مفصل داده رو پیدا و رفع کرد. برای من جالب بود. به تپل مپل‌ها خوندن این کتاب رو توصیه میکنم!
مشاهده همه نظرات ۲۹

راهنمای دانلود کتاب قانون چاقی: چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم

برای دانلود این کتاب و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کاهش وزن، بهترین روش کم کردن وزن، روش های کم کردن وزن، رژیم کاهش وزن، چگونه وزن خود را کاهش دهیم، روانشناسی کاهش وزن، کم کردن وزن، چاقی، درمان چاقی، پیشگیری از چاقی، تعریف چاقی، خطرات چاقی، روانشناسی چاقی، دیابت، آشنایی با بیماری دیابت، علائم بیماری دیابت، عوارض بیماری دیابت، راه های پیشگیری از دیابت، کنترل دیابت، انواع دیابت، پرهیز غذایی دیابت، پیشگیری دیابت، جلوگیری از پیشرفت دیابت، انسولین، نارسایی کلیه، پیشگیری از بیماری های کلیه، تغذیه، حداقل کالری مورد نیاز بدن، سلامت بدن، نقش تغذیه در زندگی، تناسب اندام، علم تغذیه، تکنیک های لاغری، برنامه لاغری، راهنمای تغذیه، راه های تناسب اندام، تغذیه سالم، اصول تغذیه، غذای سالم، تمرینات ورزشی، اصول تغذیه سالم، رژیم غذایی سالم، تغذیه درمانی، کتاب قانون چاقی چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم، کتاب چطور قفل کاهش وزنمان را باز کنیم، کتاب چرا چاق می شویم رمزگشایی از راز افزایش وزن، کتاب چرا چاق می شویم، دانلود کتاب قانون چاقی، The obesity code unlocking the secrets of weight loss، Jason Fung، رژیم غذایی