معرفی و دانلود کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند

عکس جلد کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند

چطور یک قصه همه‌چیز را عوض می‌کند؟ کیندرا هال در کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، به شما می‌آموزد که چطور قصه‌سرایی مشتریان را افسون می‌کند، بر مخاطب اثر می‌گذارد و کسب و کارتان را متحول می‌کند. در این کتاب فوق‌العاده خواهید دید چگونه قصه‌سرایی قدرت تغییر نحوه‌ی تفکر، احساس و رفتار فعالان کسب‌وکار را دارد و چطور شما می‌توانید از این قدرت در جهت پیشرفت خود استفاده کنید.

درباره‌ی کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند:

هدف یک کسب‌وکار این است که در ازای سود به مردم محصول یا خدمتی ارزشمند برساند و همان محصول یا خدمات را از نقطه‌ی A‌ (کسب‌وکار) به نقطه‌ی B (مردمی که از آن استفاده می‌کنند) ببرد، همین. البته برای رسیدن به این اهداف روش‌های بی‌شماری وجود دارد، اما هدف کلی، به‌خودی‌خود، به نسبت، ساده است.

ساده است، اما آسان نیست. هدفی که ارزش دستیابی داشته باشد، بدون مانع نخواهد بود و در زمینه‌ی کسب‌وکار این نوع موانع بسیار است. چطور مردم را ترغیب به خرید یا سرمایه‌گذاری می‌کنید؟ استعدادها را چطور جذب می‌کنید؟ چطور حفظ‌شان می‌کنید؟ چطور دپارتمانی را قانع می‌کنید به موقع عمل کند، آن هم در مورد مسئله‌ای که مربوط به دپارتمان دیگری است؟ چطور مقام ارشدی را قانع می‌کنید تا با ایده‌ای موافقت کند؟ چطور برای برنامه‌ی جدید معین گزارش‌های مستقیم جمع‌آوری می‌کنید؟ چطور تأمین‌کننده‌ها را وادار به تحویل به موقع می‌کنید؟

مهم نیست به چه سمتی حرکت می‌کنید، پشت هر پیچ و از هر زاویه‌ای، موانع همیشه وجود دارند. در حقیقت، گذر از این موانع است که موفقیت کسب‌وکار را تعریف می‌کند.

اما کیندرا هال (Kindra Hall) معتقد است اگر این موانع کسب‌وکار را به ‌شکل بازدارنده‌هایی هولناک و نامتحرک نبینیم، بلکه به‌ شکل شکاف‌ها و درزهایی ببینیم برای‌مان مفیدتر خواهد بود. شکاف‌ها و درزهایی میان آنچه می‌خواهید و جایی که ایستاده‌اید. واضح‌ترین شکاف کسب‌وکار فضای خالی میان مشتری و شرکت است.

البته با اینکه شکاف فروش مهم است، در هر نقطه از کسب‌وکار شکاف‌های دیگری هم وجود دارد: شکاف‌هایی میان کارآفرینان و سرمایه‌گذاران بالقوه؛ میان استخدام‌کنندگان و کارمندان آتی؛ میان مدیران، کارمندان، رهبران و هیئت رئیسه. برای به‌کارانداختن کسب‌وکار باید بین شکاف‌ها پل بزنید.

در مورد هر سناریویی، هر شکافی و هر محصول یا مخاطبی ساده‌ترین و کارآمدترین روش ساخت پل‌هایی است که توجه را جلب ‌کنند، بر رفتار اثر گذارند و افرادی را که از روی آن‌ها گذر می‌کنند تغییر ‌دهند. در نتیجه شکاف‌ها بسته می‌مانند و پل‌هایی ماندگار ایجاد می‌شوند. این امر فقط با قصه‌سرایی ممکن است. در انتها، چیزهای چسبناکی که یادمان می‌مانند قصه‌ها هستند.

اگر بتوانید با قصه‌ای مخاطب خود را شیفته کنید، به تمام توجهی که نیاز خواهید داشت دسترسی پیدا می‌کنید. علاوه‌ بر آثار فریبنده‌ی قصه، یا دقیق‌تر، به‌ عنوان نتیجه‌ی این آثار، قصه‌ها به‌طور ذاتی ویژگی متقاعدکنندگی دارند. محققان نیز، با بررسی این موضوع، فهمیده‌اند که وقتی مخاطب خود را در قصه‌ای رها می‌کند، طرز برخورد او تغییر می‌کند و درباره‌ی قصه بدون موشکافی معمول تأمل می‌کند.

مقاومت، با قصه از هم می‌پاشد. با قصه، نیازی نداریم غذایی را بچشیم تا بخواهیم به رستورانی برویم یا عطری را بو کنیم تا بخواهیم شیشه‌ای از آن بخریم. قصه به افراد اجازه می‌دهد عاشق محصول شوند، قدردان ارزش خدمت باشند و احساس اجبار به عمل کنند.

فواید قصه‌سرایی قانع‌کننده و حقیقی هستند و در واقع چرایی نگارش کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند (Stories That Stick) را روشن می‌کنند. قصه‌سرایی یکی از قدرتمندترین ابزارهای موجود برای کسب‌وکارهاست. باعث جلب توجه مشتریان، سهامداران و افراد بااستعداد می‌شود، بر آن‌ها نفوذ دارد و آن‌ها را تغییر می‌دهد و فراتر از آن، شکاف‌های کسب‌وکار را با پل‌هایی ماندگار می‌بندد.

اما چطور چنین اتفاقی می‌افتد؟ چطور چیزی به سادگی یک قصه می‌تواند در کسب‌وکار بسیار قدرتمند عمل کند؟ برای درک این موضوع و آغاز فرایند یافتن و تعریف کردن داستان‌های خود، باید خواندن کتاب اثربخش قصه‌هایی که می‌چسبند را شروع کنید.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند:

- به‌جا، دوستانه، تأثیرگذار و قدرتمند؛ قصه‌هایی که می‌چسبند منبعی مورد نیاز برای رشد کسب‌وکار از طریق قدرت قصه‌سرایی است. به‌شدت پیشنهاد می‌شود! (جی بیر، مؤسس کانوینس اند کانورت، نویسنده‌ی مشترک ماشه‌ی گفت‌وگو)

- هر شغلی دارید و در هر مقطعی از مسیر شغلی‌تان هستید، باید این کتاب را همین الان بخوانید. کتاب جدید کیندرا کارساز و بامزه است، مطالب درستی دارد و جذب‌تان می‌کند. (ست گادین، نویسنده‌ی کتاب این یعنی بازاریابی)

- قصه‌سرایی مهارت مهمی در کسب‌وکار است، داده‌ها را متقاعدکننده‌تر و ارتباط را کارآمدتر می‌کند. کیندرا هال، در کتاب خود، قصه‌سرایی را برای همه آسان کرده است. مجبور نیستید نویسنده‌ای عالی باشید تا قصه‌هایی فوق‌العاده تعریف کنید؛ فقط باید بدانید چطور قصه‌هایی بگویید که می‌چسبند. ( اسکات استراتن، نویسنده‌ و سخنران/ قصه‌گوی تالار مشاهیر)

- در کسب‌وکار من، تعریف‌کردن قصه‌ی هر فرد اساس اصالت و مدرکی است برای اثبات اینکه کاری که انجام می‌دهم و کسی که به او کمک می‌کنم واقعاً به نتیجه می‌رسد. قصه‌ها سفری را ترسیم می‌کنند که من و تیمم می‌توانیم با آن همذات‌پنداری کنیم و راهی برای‌مان فراهم می‌کنند تا بتوانیم با مشتریان‌مان ارتباطی عمیق برقرار کنیم. ( آتم کالابریز، کارآفرین، و متخصص تناسب اندام و تغذیه)

- من در مورد مطالبی که می‌خوانم سخت‌گیرم، مخصوصاً در مورد کتاب‌های کسب‌وکار. اما کتاب کیندرا در همان صفحه‌ی اول من را جذب کرد و رها نکرد. او قدرت قصه‌سرایی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر می‌خواهید برای مشتریان و تیم خود الهام‌بخش باشید، رؤیایی خلق کنید که به دل مخاطبان‌تان بنشیند و بازاریابی خود را بهتر کنید، قصه‌هایی که می‌چسبند کتابی ضروری است. (راند فیشکین، مؤسس اسپارکتورو)

کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند مناسب چه کسانی است؟

اگر می‌خواهید کسب و کارتان روز به روز موفق‌تر از قبل شود، خواندن این کتاب شگفت انگیز را هر چه سریع‌تر آغاز کنید.

کیندرا هال را بیشتر بشناسیم:

او به عنوان سخنران و قصه‌گویی برجسته شناخته می‌شود که برنده‌ی جوایز بسیاری نیز شده است. هال مدیر قصه گویی یک شرکت مشاوره‌ای به نام Steller Collective است که روی کاربرد استراتژیک قصه گویی در چالش‌های ارتباطی امروز تمرکز کرده. وی یکی از مورد توجه‌ترین سخنرانان و مورد اعتماد برندهای جهانی برای ارائه سخنرانی‌ها و آموزش‌هایی‌ست که به تیم‌ها و افراد الهام می‌دهد تا ارزش شرکت و محصولات خود را از طریق قصه گویی استراتژیک بهتر بیان کنند.

کیندرا هال مدیر سابق بازاریابی و معاون فروش است. امروزه می‌توان کارهای کیندرا را در Inc.com ،Entrepreneur.com و به عنوان سردبیر مجله SUCCESS مشاهده کرد. پیام او هر کسب و کاری را در بر می‌گیرد و مشتریان او شامل فیس بوک، هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، تایسون فودز، دانشکده پزشکی هاروارد و ... می‌شوند. صرف نظر از دنیای تجارت، سخنرانی‌های کیندرا برای مشتریانش به یک کنفرانس مورد علاقه تبدیل شده است. تماشاگران با کنفرانس‌های او احساس هیجان می‌کنند تا سرانجام داستان‌های خود را به شیوه‌ای ملموس به کار گیرند.

جملات برگزیده کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند:

- قصه، زبان مغز است.
- قصه کوتاه‌ترین فاصله میان انسان و حقیقت است.
- قصه‌ها بدون استثناء قدرتمندترین سلاح رهبران‌اند.
- قدرت قصه‌سرایی دقیقاً همین است: پل‌زدن بر شکاف‌هایی که هر راهکار دیگری در آن شکست خورده است.
- بازاریابی دیگر وابسته به چیزهایی که تولید می‌کنید نیست، بلکه وابسته به قصه‌هایی است که روایت می‌کنید.

در بخشی از کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند می‌خوانیم:

یک قصه‌ی بد، ویژگی تعیین‌کننده‌ای دارد: ما اهمیتی به آن نمی‌دهیم. حتی براق‌ترین رنگ‌ها، بیشترین بودجه‌ها یا قشنگ‌ترین توله‌سگ‌ها هم نمی‌توانند وادارمان کنند تا قصه برای‌مان مهم باشد. شاید توجه‌مان را جلب کنند، اما نمی‌توانند مجبورمان کنند وابستگی احساسی پیدا کنیم. قادر به ایجاد نفوذ و تغییر نیستند. خوشبختانه اکثر اوقات، دلیل ریشه‌ای این عدم ارتباط را می‌توان به اشتباهی واحد نسبت داد: یعنی عدم توجه به قسمت اول قصه؛ یعنی همان روال عادی.

برای مثال به همین علت است که می‌توانیم هر شب بدون گریه و زاری اخبار محلی ساعت پنج را تماشا کنیم. اخبار معمولاً از میانه‌ی قصه آغاز می‌شود؛ سرقت، آتش‌سوزی و تصادف اتومبیل. گرچه، هریک از این مثال‌ها لایق گریستن هستند، اخبارگویان وقت ندارند تا در مورد افراد (شخصیت‌های ملموس) برای‌مان بگویند. نمی‌دانیم این افراد چه کسانی هستند. نمی‌دانیم پیش از آنکه تراژدی دست به گریبان‌شان شود، به چه چیزهایی فکر می‌کردند، انتظار چه چیزی را داشتند یا چه احساسی می‌کردند. ما چیزی از آن‌ها نمی‌دانیم و به همین دلیل برای‌مان اهمیتی ندارند.

برای روایت قصه‌ای خوب، قصه‌ای که مخاطب‌تان به آن اهمیت بدهد و به آن وابسته شوند، باید اول روالی عادی را نشان دهید. یعنی همان شرایطی که پیش از تغییریافتنِ چیزی برقرار بوده است. در قسمت روال عادی با صرف زمانی کوتاه، مؤلفه‌های اصلی قصه را وارد داستان می‌کنید و شخصیت‌های ملموس و عواطف آن‌ها را معرفی می‌کنید. همچنین همین‌جاست که تعدادی جزئیات وارد داستان می‌کنید تا احساس آشنایی برای مخاطب ایجاد و آن‌ها را جذب کنید. مخاطبان حالت تدافعی خود را رها می‌کنند و خود را به جای شخصیت‌ها می‌گذارند.

فهرست مطالب کتاب

تحسین و تمجید از قصه‌هایی که می‌چسبند
مقدمه: اسلوونی، جی‌اف‌کی و قصه‌ای که همسرم را ربود
بخش اول: قدرت مقاومت‌ناپذیر قصه‌ها
فصل اول: شکاف کسب‌وکارها و پل‌هایی که شکاف را می‌بندد (و نمی‌بندد)
فصل دوم: روزی روزگاری در مغز
فصل سوم: چه عاملی قصه را فوق‌العاده می‌کند؟
بخش دوم: چهار قصه‌ی حیاتی: قصه‌هایی که هر کسب‌وکاری باید روایت کند
فصل چهارم: قصه‌ی ارزش
فصل پنجم: قصه‌ی مؤسس
فصل ششم: قصه‌ی هدف
فصل هفتم: قصه‌ی مشتری
بخش سوم: قصه‌ی خود را بسازید یافتن، ساختن و روایت‌کردن قصه‌تان
فصل هشتم: یافتن قصه‌ی خودتان
فصل نهم: ساختن قصه‌ی خودتان
فصل دهم: روایت قصه‌ی خودتان
نتیجه‌گیری: قصه‌ی ما به سر رسید تازه اول قصه‌ است
پیوست
تقدیر و تشکر
درباره‌ی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌هایی که می‌چسبند
نویسنده
مترجممهدیه سادات مدنی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-622-254-053-1
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند

سارا اعتمادزاده
۱۴۰۰/۱۱/۲۵
این کتاب درباره‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار به من ایده داد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند

برای دریافت کتاب قصه‌هایی که می‌چسبند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.