معرفی و دانلود کتاب صوتی والدین سمی

عکس جلد کتاب صوتی والدین سمی
قیمت:
۹۳۶۰۰ 65520 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی والدین سمی

کتاب صوتی والدین سمی نوشته‌ی سوزان فوروارد، درباره پدر و مادرهایی‌ست که به خاطر الگوهای تربیتی غلط، مخرب و آسیب زننده‌، فرزندان‌شان را دچار مشکلات روحی و درونی فراوانی می‌کنند که تا بزرگسالی نیز ادامه خواهند داشت. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز راهنمایی مناسب برای کسانی‌ست که می‌خواهد این کمبودهای عاطفی را درون خود ترمیم کنند.

درباره کتاب صوتی والدین سمی:

آیا زمانی که کودک بودید، پدر و مادرتان به شما گفته‌اند که بد یا بی‌ارزش هستید؟ آیا آن‌ها از تنبیه بدنی استفاده می‌کردند؟ آیا به خاطر مشکلات مختلف والدین، شما باید از آن‌ها مراقبت و حمایت می‌کردید؟ آیا اغلب از پدر یا مادر خود می‌ترسیدید؟ یا آن‌ها با شما کاری انجام داده‌اند که باید از دیگران مخفی نگه داشته شود؟ اگر شما هم تجربه چنین اتفاقات سخت و تلخی را داشته‌اید، کتاب والدین سمی (Toxic Parents) به شما کمک می‌کند تا این الگوهای مخرب نهادینه شده در درون‌تان را درمان کنید و به اعتماد به نفس، قدرت درونی و استقلال عاطفی دست یابید.

البته بسیاری از افراد همچنان در زمان بزرگسالی نیز از سوی والدین خود آسیب می‌بینند؛ عده‌ای از پدر و مادرها هنوز با فرزندان خود مانند یک کودک نابالغ رفتار می‌کنند یا با تهدید و ایجاد عذاب وجدان فرزند خود را کنترل می‌کنند یا حتی ممکن است آن‌ها هیچگاه احساس کافی بودن و مناسب بودن برای والدین خود نداشته باشند. به همین خاطر سوزان فوروارد در کتاب والدین سمی، با بررسی سوژه‌های مختلف راهکارهایی مناسب برای درمان و بهبود شرایط شما ارائه می‌دهد که به کمک آن می‌توانید از گذشته تلخ خود عبور کنید و زندگی جدیدی را رقم بزنید.

به بیان دیگر، والدین بذرهای ذهنی و عاطفی در درون کودک خود می‌کارند و به مرور در وجودشان نیز رشد پیدا می‌کند. در بعضی از خانواده‌ها این بذرها عشق و احترام و استقلال هستند و بسیاری دیگر از آن‌ها ترس و تعهد و احساس گناه را به فرزندان خود منتقل می‌کنند. در حالیکه شما به سنین بزرگسالی می‌رسید، این دانه‌ها به علف‌های هرز نامرئی تبدیل می‌شوند و ناگهان در موقعیت‌هایی که هیچ گاه فکرش را نمی‌کنید، به شما حمله می‌کنند. این آسیب‌ها نیز ممکن است متوجه روابط عاطفی‌تان و مسائل کاری شما شوند اما در نهایت تفاوتی نمی‌کند آنچه تخریب می‌شود، اعتماد به نفس و عزت نفس شماست.

خانواده نیز به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیتی جامعه وظیقه‌ای خطیر و مهم در زمینه رشد و پرورش کودکان دارد و باید بسیار هوشیار بود که روابط میان اعضای خانواده مخرب نشود و الگوهای رفتاری منفی از بین بروند.

نکوداشت‌های کتاب صوتی والدین سمی:

- من سوزان فوروارد را از مهم‌ترین درمانگران عصر کنونی می‌دانم. (جان برادشاو، نویسنده کتاب وقتی شرم بیمار می‌کند)

- کتابی پویا، قدرتمند و تاثیرگذار. این اثر درک خوبی به شما ارائه می‌دهد و واقعا می‌تواند نجات دهنده زندگی باشد. (ابیگل عزیز ابی ون بورن)

کتاب صوتی والدین سمی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر پدر یا مادر هستید و نگرانی‌هایی برای تربیت فرزندان خود دارید و یا جزء دسته افرادی هستید که در کودکی به خاطر رفتارهای غلط والدینتان آسیب‌های زیادی دیده‌اند، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

سوزان فوروارد را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، یک درمانگر حرفه‌ای و مدرس مشهور بین‌المللی است که کتاب‌های پرفروش و محبوبی نظیر «باج خواهی عاطفی، والدین سمی، مادران سمی و مردان زن ستیز» را در کارنامه کاری خود دارد.

سوزان فوروارد (Susan Forward) به عنوان یک روانشناس و مشاور برجسته در کشور آمریکا در بسیاری از مراکز روانپزشکی جنوب کالیفرنیا فعالیت می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی والدین سمی می‌شنویم:

بعضی از والدین سمی همواره یکی از فرزندان‌شان را هدف قرار می‌دهند و او را با خواهر و برادرشان مقایسه می‌کنند. در اصل هدف آنان این است که بچه احساس کند به اندازه کافی یا مثلا به اندازه خواهرش برای جلب محبت والد یا والدینش تلاش نمی‌کند. این انگیزه در کودک باعث می‌شود که هرکاری از دستش برمی‌آید انجام دهد تا والدش او را هم به اندازه خواهرش دوست داشته باشد.

غالبا دیده شده والد نادان این رفتار را زمانی با فرزندش می‌کند که او را قدری مستقل و با اعتماد به نفس ببیند و این چیزی نیست که باعث خوشحالی والد سمی بشود که خواهان فرزندی وابسته است. این والدین غافل از اینند که این روش رفتاری غلط اغلب مانع به وجود آمدن عشق و علاقه واقعی میان خواهران و برادران می‌شود و تازه حس حسادت و رقابت در آنان را نیز دامن می‌زنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
29 دقیقه
مقدمه
31 دقیقه
خود را از میراث نفرین شده آسیب‌های گذشته آزاد کنید
21 دقیقه
قدرت انکار
35 دقیقه
پشت سر مرده حرف نزنیم
32 دقیقه
ویژگی‌های افراد هم وابسته
22 دقیقه
چرا من خودم را به والدینم فروختم
25 دقیقه
مقایسه خواهران و برادران
41 دقیقه
پسرکی که در خانه فراموش شده بود
35 دقیقه
والد یا رقیب
33 دقیقه
والدینی که خالصانه به فرزندان‌شان محبت می‌کنند و از سوی دیگر وحشیانه آن‌ها را تنبیه می‌کنند
11 دقیقه
زندگی دوگانه
15 دقیقه
نظام خانوداه؛ چرا والدین اینگونه رفتار می‌کنند
31 دقیقه
تعادل خانواده
32 دقیقه
من دیگر بزرگ شدم پس چرا در برابر والدینم احساس کودکی می‌کنم
26 دقیقه
واکنش معقول در برابر واکنش خودکار
36 دقیقه
اقدام شجاعانه؛ مواجهه
29 دقیقه
رویارویی با والدین سالخورده و بیمار
26 دقیقه
نامه‌ای به سنگ صبور
20 دقیقه
فارغ التحصیل

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی والدین سمی
نویسنده
مترجممینا فتحی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی
۹۳۶۰۰ 65520 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی والدین سمی

شمس تبریزی
۱۴۰۱/۵/۱۲
عالیهههههههه
هر چی بگم کمه... من فک میکنم این کتاب جواب بده چون واسه من جواب داد و اعتماد به نفسم بهتر شد واقعا وابستگیم به والدینم کمتر شد ایمان دارم والدین مقدس نیستن اینو میدونستم اما الان در درونم نهادینه شده و کلی تغییر خوب دیگه.. ولی باید حتما تمرین‌ها رو انجام داد در حد توانتون البته. این و
کتاب رو یه روانکاو با تجربه نوشته نه یه نویسنده‌ی الکی که کارش کتاب زرد نوشتنه پس جدیش بگیرید...
اواسط کتاب که به مشکلاتتون اشاره میشه لا به لای نشونه‌های فرزندهای والدین سمی یهویی خودتونو میبینید آشوبی توی شما ایجاد میشه... (آشوب همیشه قبل از دگردیسی ایجاد میشه پس بازم با کتاب پیش بریدو نگران تر نشید و نترسید...) و همینطور اگر با کتاب برید جلو کم کم حستون از قبل بهتر میشه🥰
⚠️بعضی از نوجوون‌ها (نه همه) به خاطر شرایط سنی که دارن از والدینشون بیزار میشن و حس خوبی ندارن بهشون ولی بعد از گذشت دوران پر چالش بلوغشون میبینن که واقعا این والدینشون بودن که اونو تحمل میکردن در اون دوران! من فک میکردم این کتاب ممکنه کتاب زدی باشه و ناشی از همون تصورات دوران بلوغ نوجوون ها.. اما با پیشرفتن باهاش دیدم نه کتاب عمیقا (در حد خودش) واکاوی میکنه و به مشکلات اساسی میپردازه نه تصورات و تغییرات فکری دوران بلوغ... من خودم همراه این کتاب کلی اشک ریختم و عصبی شدم، اما الان سبک ترم.. دوستانی که شما هم با من هم شرایطتید لطفا هرگز کوتاه نیایید و دیگه همیشه برای خودتون عزاداری نکنید مطمئن باشید به زودی ما از پیله بیرون میاییم و این انرژی قدرتمندی که سال‌ها برای عزاداری یا انکار یا احساس گناه صرف میکردیم در مسیر درست جاری میشه لطفا با همین کتاب هم متوقف نشید و همواره برای بهتر شدنتون پیش برید ❤️🌹
فاطمه خجسته
۱۴۰۱/۲/۱۶
بسیار کتاب زیبا و پرمحتوایی هست، پرسشنامه‌های بسیار کارآمدی در متن کتاب وجود داره، اما تا پایان بخش‌هایی از کتاب که ویژگی والدین سمی، دسته بندی شده بود، احساس تنهایی و سنگینی شدیدی، روی قفسه سینه و ذهن می‌کردم، تک تک ویژگی‌ها رو بر شمرده و اثراتی که در دراز مدت و در طی چند دهه، روی فرزندان یک بود، خانواده گذاشته توضیح داده بود. بسیاری از این موارد رو در دنیای اطرافم بارها و بارها به چشم دیدم که به صورت سینه به سینه به همدیگه منتقل می‌کنیم، آموزش میدیم و چه بسا فکر می‌کنیم کار درستی هست و از آسیبی که در دراز مدت بر روح و روان دیگری خواهد گذاشت، بی‌خبریم!
گاهی ممکن هست با جملات و رفتارهای مشابه والدین سمی، حتی در سطح اجتماع و در محیط‌های رسمی‌تری هم مواجه بشیم. اینکه محدوده و مرز دنیای ما با جهان اطرافمون چندان واضح نیست و گاهی حتی برای کوچکترین انتخاب‌ها و خواسته‌های فردی مثل انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، انتخاب شخصی برای ازدواج و...، تحت فشاری فراتر از تحملمون، از جانب والدین رسمی و یا والدین غیر رسمی، شبه تعمیدی و اجباری نهفته در دل عرف، مواجه میشیم، به لحاظ روحی و روانی، اتفاق بسیار فرساینده‌، انرژی گیر و در عین حال اجتناب ناپذیری هست که با مثال‌های بسیاری در این کتاب به آن پرداخته شده است.
نکته دردناک‌تر در این نقطه متمرکز هست که گاهی خواسته‌های والدین ژنتیکی به لحاظ عرفی در تناقض با خواسته‌ی حاکم بر ذهنیات والدین غیر رسمی و شبه تعمیدی نهفته در دل اجتماع اطراف ما قرار می‌گیره و فشار روحی و روانی بر یک شخص رو در محیط زندگی شخصی و اجتماعی به مراتب سنگین‌تر می‌کنه. دلسوزی‌ها و صلاح خواهی‌هایی که گاهی نهایتا افراد رو منزوی‌تر، خسته‌تر و تنهاتر می‌کنه.
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۲/۲/۴
قبلا کتاب مادران سمی و آسیب‌های وارده به دختران را از خانم سوزان فوروارد شنیده بودم و ابتدا گمان کردم شاید همان کتاب کافی باشد و این کتاب حرف تازه‌ای برای گفتن نداشته باشد، ولی حالا از شنیدن آن خوشحالم چون هم آموزه‌های تازه‌ای داشت و هم مرور آموزش‌های کتاب پیشین بود.
شاید بشود گفت مهمترین چیزی که
از کتاب دریافتم نخست این بود که هیچ کس نمی‌تواند به اندازه والدین سمی در زندگی فرد نقش مخرب داشته باشدو به همین دلیل درمان کار ساده‌ای نیست ولی امکان پذیر است و از طرفی، در فرآیند درمان باید روی خودمان تمرکز کنیم و به هیچ عنوان توقع پشیمانی یا تغییر رفتار را از والدین نداشته باشیم که انتظاری بیهوده است و باعث انحراف روند درمان هم می‌شود.
در کل اگر حتی تحت درمان هم هستید باز مطالعه این کتاب راه گشاست ولی این کتاب یا هیچ کتاب دیگری به تنهایی نمی‌تواند به فرزند والدین سمی کمک کند.
خانم مالمیر به زیبایی این کتاب را روایت کرده و شنیدن آن را دلپذیر ساختند.
با سپاس از کتابراه.
سارینا دهدشتی
۱۴۰۱/۵/۲۶
سلام و درود
بی شک یکی از بهترین کتابهایی که در حوضه روانشناسی خوندم یا گوش دادم این کتاب هست.
خیلی زیبا برای اکثر اتفاقاتی که ممکنه برای افراد آسیب دیده افتاده باشه، مثال زدن و حرف‌ها و راه حل‌های خیلی خوبی ارائه شده.
خیلی رفتارهای اشتباه که در قبال ما شده، و حتی پدر و مادر‌های والدینمون در و
حقشون روا داشته‌اند.
دقیقا مثل‌ی چرخه معیوب، این رفتارها ادامه پیدا کرده، اگر ما متوجهش نباشیم و اصلاحشون نکنیم، چ بسا تا همیشه مانند یک میراث خانوادگی ادامه پیدا کنه.
نوشتن نامه، بیان حرف هامون، بروز خشم و عصبانیتمون،، همه‌ی این موارد در بهبود روحیه و شخصیت مؤثر هست حتما.
خیلی ممنون از انتشار این کتاب عالی
کاش هممون بخونیم و بشنویم این کتاب و امثال این کتاب رو.
ممنون از عوامل کتاب و کتابراه
نازيلا هادی نژاد
۱۴۰۰/۲/۳
این کتاب شدیدا به والدینی که چه فرزند کودک دارن و چه نوجوان توصیه میکنم زیرا این کتاب رفتار والدین را از دیدگاه فرزندان بررسی میکند و می‌توانیم عواقب رفتارهای خشونت آمیز و اشتباه خود را در آینده فرزندانمان ببینیم. این کتاب چشم من را در مورد بعضی از برخوردهایی که انجام میدادم و نمیدانستم صحیح است یا نه باز کرد. هر چند این کتاب برای کمک به افراد بزرگسالی نوشته شده که از والدین خود آسیب دیده‌اند ولی برای والدین امروز که فرزندان کودک و نوجوان دارند هم فوق العاده و شاید ضروری است که گوش کنند و راهنمای خود در امر تربیت فرزندانشان کنند
علی رضا جمشیدی
۱۴۰۱/۹/۲۷
هر شخصی در هر سنی با هر دیدگاهی نسبت به زندگی، پدر و مادر و هر تحصیلات و جایگاهی حتما باید این کتاب را بخوند چون به شما کمک می‌کند که خیلی از مشکلاتی که توی زندگیتون با اون‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید و مانع یشرفت تون هستند یا دیگران را از شما دور نی کنند یا حتی شما را نسبت به ادامه زندگی ناامید را و کردند شناسایی به سادگی حل کنید؛ این را هم بگم که این کتاب اصلا قصد نداره پدر و مادر را مقصر جلوه بده و نفرت پراکنی کنه بلکه برعکس سعی داره با قبول واقعیت با تمام وجود اون‌ها را ببخشه و ادامه مسیر زندگی را راحت تر کنه.
پ. ن: اگر در آستانه شروع زندگی مشترک، بچه دار شدن یا حتی پدر و مادر هستید، این کتاب را هرگز از دست ندهید.
محمد مهدی ندیمی
۱۴۰۱/۸/۱۹
سلام. کتاب بسیار مناسب هست اما تعجب میکنم که چرا برخی از کاربران متاسفانه از کتاب بد گویی میکنن و این درحالی است که انان مفهموم اصلی کتاب رو درک نکردن. من والد هستم و خواندن این کتاب خیلی کمک کننده بود. باید بگویم هیچکدام از این موارد به کمک خدا برای من پیش نیامده اما این نشانه‌هایی است که موجب که میشود من هم به عنوان یک والد حواسم را خیلی جمع کنم که دیگه چنین رفتاری در نسل‌های اینده تکرار نشه
به نظرم همه مخاطب‌ها باید یکبار این کتاب خوب صوتی رو مطالعه کنند و اگاهی لارزم و مفید را دریافت و به کار ببرند
نسترن
۱۴۰۱/۷/۱۱
کتاب بسیار خوبی هست. هم این کتاب و هم کتاب دیگر سوزان فوروارد به اسم مادران سمی کتاب‌هایی ارزشمندند. با ارائه مثال‌هایی واقعی به درک بهتر نکات کلیدی کتاب کمک میکنند. ترجمه کتاب بسیار روان و قابل درک هست. به علاوه جا دارد از صدای بسیار جذاب گوینده که شنونده را مشتاق به ادامه شنیدن کتاب میکند هم تشکر ویژه کنم. با تشکر از کتابراه عزیز که تهیه کتاب‌های کتابهای صوتی فرصت بیشتری برای کتابخوانی فراهم کرده است. امیدوارم هر روز با اضافه کردن کتابهای صوتی بیشتر به ما اجازه سود بردن بیشتر از این نرم‌افزار را بدهد.
9384
۱۴۰۱/۱/۱۲
این کتاب بسیار بسیار عالی بود واقعا استفاده کردم، این کتاب برای همه چه از لحاظ اینکه درگیر والدین سمی بودیم ورومون اثرات مخرب گذاشتن چه از لحاظ اینکه ما خودمون جزء والدین سمی هستیم بسیار کاربردی هست وواقعا ارزش مطالعه کردن داره، کمک میکنه به شناخت خوبی از خودمون برسیم وعادت‌های اشتباه خودمون رو که ناخودآگاه باهاش درگیربودیم وازشون اطلاعی نداشتیم بشناسیم واصلاحشون کنیم وجزء والدین سمی نباشیم و بعد مطالعه میتونیم ارتباط سالمتری با والدین وفرزندان خود بگیریم
ahmadi ahmadi
۱۴۰۰/۲/۲۷
بنده مشترک اپلکیشن دیگری بودم ولی تعریف کتابراه را از دوستان خیلی شنیده بودم، امروز نصب کردم و خیلی راضی هستم چون کامل و ساده هست. درباره کتاب هم فعلا قسمتهای اول رو شنیدم ولی بنظر بنده کیفت صوت و صدای گوینده واضح و رسا هست، در ضمن آن قسمت دادن امتیاز و بن تخفیف واقعا در این شرایط اقتصادی عالی هست. ممنونم از عوامل کتابراه
سپیده رضایی
۱۴۰۰/۵/۱۲
این کتاب بیشتر به درد عزیزانی میخوره که کودکی سختی رو با والدین اذیت کننده‌ای داشتن و به طور کامل درکشون میکنه و بهشون راهکار میده که چی کار کنن که از این حالت دربیان و اما برای خودم که این مورد رو نداشتم باعث شد ببینم حتی‌ی برچسب زدن الکی رو بچه چه تاثیری تو آینده و حالش میتونه داشته باشه چه برسه به برخورد فیزیکی
در کل کتاب مفیدیه‌ی بار گوش دادنش ضروریه
رویا تقوی
۱۴۰۲/۷/۲۴
کتاب خیلی خوبی بود و خوانش زیبا تنها نقدی که میتونم بکنم اینه که به طور کلی کتاب‌هایی که تست دارن بهتره خوانده بشن. به نظر من این کتاب مناسب همه ماست مخصوصا که در جامعه‌ای سنتی تر زندگی می‌کنیم و متاسفانه سرانه مطالعه پایینی داریم بنابراین خانواده‌های نسبتا ناآگاه تری هم داریم. اما بهتره دیگه مسئول باشیم، در صدد رشد و اگاهی خود بربیایم و به نسل آینده منتقل نکنیم.
Zafarali Jafari
۱۴۰۱/۸/۱۰
با خواندن این کتاب تازه متوجه شدم که چقدر حرف‌ها و رفتارها و حتی نگاه کردن و اون حس و حالی که به فرزند خودمون میدیم مهم و حیاتی هست برای اینده اون بچه
اگاهیتون را بالا ببرید تا فرزندانی سربلند و موفق و کاردان به جامعه تحویل بدید
مهمترین دوران ساخته شدن یک ادم موفق و خوب دوران کودکی است و از خانواده نشات میگیره نه در مدرسه و دانشگاه و جامعه
عرفان
۱۴۰۲/۶/۶
خوندن این کتاب باعث میشه در آینده شروع کننده نسلی روشن فکرتر باشیم یعنی پدر و مادرهایی که افرادی سالم از نظر روحی و روانی تحویل جامعه میدهند افرادی که شاید در گذشته خودشان آسیب دیده باشند ولی با این وجود افرادیی را به این دنیا تحویل می‌دهند که با تکیه به اعتماد به نفس خود و حمایت خانوادشان الهام بخش افراد دیگر بوده و برای جامعه خود سودمند خوهند بود
مرضیه کاهدی
۱۴۰۱/۶/۴
اگر پدر و مادر هستید اوایل کتاب ممکنه احساس کنید چقدر ظالم بودید برای بچه هاتون اما بعد از پاسخ به پرسشنامه میفهمید چقدر در کودکی مظلوم بودید
این کتاب دقیقا زخمهای کهنه رو باز میکنه بعد از تمیز کردن آن‌ها رو درمان میکنه و حس سبکی و آرامش پیدا میکنید
واقعا توصیه میکنم مخصوصا زوج‌های جوان و بدون فرزند اول این کتاب رو چندین بار مرور کنن
مشاهده همه نظرات 186

راهنمای مطالعه کتاب صوتی والدین سمی

برای دریافت کتاب صوتی والدین سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.