معرفی و دانلود خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد: چطور استراتژیستی تأثیرگذار بشوی

عکس جلد خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد: چطور استراتژیستی تأثیرگذار بشوی
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد: چطور استراتژیستی تأثیرگذار بشوی

خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد، نوشته‌ی ریچارد روملت، متفکر برجسته‌ی حوزه‌ی مدیریت، ضمن معرفی وجوه تمایز استراتژی‌های خوب از استراتژی‌های بد، برای خواننده شرح می‌دهد که چگونه عملکرد سازمانی بهتری داشته باشد. در ادامه با استفاده از مثال‌های متعددی که حاصل تجربیات شخصی نویسنده در حوزه‌ی مشاوره‌ی کسب‌وکار است، ابزارهایی کاربردی برای خلق استراتژی‌های تأثیرگذار ارائه می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

ریچارد روملت (Richard Rumelt) در کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد (Good Strategy, Bad Strategy)، با استفاده از مثال‌های متعدد، ایده‌ای کارآمد و اجرایی جهت بهبود عملکرد سازمان‌ها ارائه می‌دهد. او باور دارد که عمده‌ی کسب‌وکارها از استراتژی خوب بی‌بهره‌اند و در ادامه توضیح می‌دهد که اساساً چه معیارهایی استراتژی‌های خوب را از نمونه‌های بد متمایز می‌کنند.

بدیهی است که ساخت و توسعه‌ی استراتژی، وظیفه‌ی اصلی یک رهبر تلقی می‌شود. او باید قادر باشد با تدوین یک استراتژی خوب، تاب‌آوری سازمان را بالا ببرد و پیشرفت‌های روزافزونی را رقم بزند. در نتیجه، مهم‌ترین معیار رهبری خوب، بینش عمیق در استفاده‌ی تأثیرگذار از قدرت خواهد بود. اما واقعیت اینجاست که استراتژی‌های خوب اکثراً اتفاقی شکل می‌گیرند و هیچ نقشه‌ی از پیش تعیین‌شده‌ای برای ساخت آن‌ها وجود ندارد. به همین خاطر کسب‌وکارها نمی‌توانند در موقعیت‌های اضطراری، رویکرد مناسبی داشته باشند. آن‌ها غالباً درک اشتباهی از مفهوم استراتژی دارند و دیدگاه‌ها و اهداف مالی سازمان را با آن اشتباه می‌گیرند.

ریچارد روملت توضیح می‌دهد که لازمه‌ی یک استراتژی خوب، داشتن بینش است. رهبر باید بتواند موقعیت‌ها را بسنجد، از قدرت خود به درستی استفاده کند و در نتیجه، واکنش شایسته‌ای داشته باشد. کتاب حاضر با ارائه‌ی ابزارهایی کاربردی به خوانندگان کمک می‌کند تا شهود خود را پرورش داده و با خلق استراتژی‌های مناسب، پیشرفت‌های ارزنده‌ای برای سازمان خود رقم بزنند.

نویسنده باور دارد که ایجاد یک استراتژی خوب، کار دشوار و پیچیده‌ای است که باید آگاهانه صورت بگیرد. به همین خاطر با آگاه‌سازی مخاطب، سهم خود را در این فرایند ایفا می‌کند. خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد، به 3 بخش تقسیم می‌شود. بخش اول، به چگونگی تشخیص نمونه‌های خوب از بد اختصاص دارد. بخش دوم، راهکارهایی برای خلق استراتژی‌ خوب ارائه می‌دهد و فصل پایانی به خواننده آموزش می‌دهد تا مانند یک استراتژیست فکر کند. این کتاب نخستین بار در سال 2011 منتشر شده و انتشارات لیوسا آن را با ترجمه‌ی حمیده رستمی به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

  • جالب‌ترین کتاب تجاری سال 2011! (مجله‌ی فایننشال تایمز)

  • آن‌قدر درمورد استراتژی، گفته‌ها و نوشته‌هایی وجود دارد که به عقیده‌ی من ناکارآمدند، وقتی می‌بینم کسی با رویکردی مفید و منسجم بر این موضوع تمرکز کرده، هیجان‌زده می‌شوم. اثر حاضر کتاب بسیار خوبی است. (مجله‌ی فوربس)

  • با شفافیت و سنجیده نوشته شده است. این کتاب، به‌مثابه‌ی یک تراپی دردناک عمل می‌کند که مطالعه‌ی آن ضروری خواهد بود. (مجله‌ی واشنگتن تایمز)

  • بهترین و بااصالت‌ترین اثر سال جهت افزودن به قفسه‌ی کتاب‌های استراتژی. (مجله‌ی استراتژی و کسب‌وکار)

  • ریچارد روملت با استفاده از مثال‌های متعدد، خصوصیت‌هایی را شناسایی می‌کند که باعث تمایز استراتژی‌های تأثیرگذار از نمونه‌های ضعیف می‌شود. همچنین توصیه‌هایی درخصوص چگونگی ساخت استراتژی‌های ارزشمند ارائه می‌دهد. اگر باور دارید که شرکت شما، عملکرد بهتری نسبت‌ به رقبای خود دارد و آماده‌ی پیشی گرفتن از آینده هستید، این کتاب را نخرید. اما اگر ذره‌ای تردید دارید، سریعاً آن را تهیه کنید. (گری همل، نویسنده)

خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبان این اثر تمام افرادی هستند که می‌خواهند استراتژی‌های کارآمدی را خلق کنند. همچنین مطالعه‌ی آن به کسانی که رهبری گروه‌ها و سازمان‌ها را به عهده‌ دارند، توصیه می‌شود.

با ریچارد روملت بیشتر آشنا شویم

ریچارد روملت، نویسنده و یکی از برجسته‌ترین متفکران آمریکایی در زمینه‌ی استراتژی و مدیریت است که در سال 1942 متولد شده. او در سال 1972، مدرک دکترای خود را از مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد دریافت کرد. مجله‌ی اکونومیست، ریچارد روملت را در فهرست 25 نفر از تأثیرگذارترین افراد حوزه‌ی مدیریت قرار داده است. او که بین سال‌های 1995 تا 1998، ریاست انجمن مدیریت استراتژیک را بر عهده داشته، به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگی نظیر شرکت ساموئل گلدوین و شرکت شل اینترنشنال، مشاوره می‌دهد. دریافت جایزه‌ی بهترین مقاله‌ی سال 1997 از نگاه مجله‌ی مدیریت استراتژیک، از دیگر افتخارات ریچارد روملت به شمار می‌آید.

در بخشی از خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد: چطور استراتژیستی تأثیرگذار بشوی می‌خوانیم

بیشتر مردم دوست ندارند بین دو چیز یکی را انتخاب کنند و ترجیح می‌دهند هر دو را داشته باشند. متأسفانه این به‌ندرت امکان‌پذیر است -در خلال شکل‌گیری استراتژی، انتخاب یک مورد و ترجیح آن بر موردی دیگر اجتناب‌ناپذیر است. استراتژیِ خوب مستلزم این است که اولویت را به مهم‌ترین مسئله بدهی و منابِعت را در آن قسمت متمرکز کنی- اگر بخواهی همه‌ی آن‌ها را با هم داشته باشی، با مشکل مواجه می‌شوی. به‌عنوان مثال، در سال 1988، شرکت سازنده‌ی تجهیزاتِ دیجیتالِ کامپیوتر تلاش می‌کرد با نوع جدیدِ پی‌سی یا کامپیوترِ شخصی رقابت کند.

مدیران اجرایی نمی‌توانستند تصمیم بگیرند چطور باید از عهده‌ی این موقعیتِ جدید بربیایند؛ آن‌ها بین تمرکز بر ایجاد سیستم‌های کامپیوتریِ آماده‌ی بهره‌برداری، راه‌حل‌های مشتری‌محور یا فناوریِ ریزتراشه‌ی جدید اختلاف نظر داشتند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد: چطور استراتژیستی تأثیرگذار بشوی
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات34
زبانفارسی
شابک978-600-340-295-9
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

برای دریافت خلاصه کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.