معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن
قیمت:
۹,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن

ریچارد روملت در کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن (میکروکتاب)، به شما می‌آموزد که چگونه در شرایط گوناگون، بتوانید استراتژی‌های خوب را تشخیص دهید، تصمیمات درست بگیرید و در مسیر موفقیت گام بردارید.

میکروکتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن (Good Strategy/Bad Strategy) با بیان تعریف‌هایی ساده و مفید، به شما کمک می‌کند تا یک برنامه استراتژیک مناسب برای کسب‌وکارتان بنویسید.

تعریف شما از استراتژی چیست؟ آیا شما برای زندگی و کسب‌وکارتان استراتژی تعریف کرده‌اید؟ یک نکته مهم که برای همه ما اتفاق می‌افتد داشتن تعریف غلط از استراتژی است. در واقع بیشتر اشخاص هدف‌های خود را به عنوان استراتژی در نظر می‌گیرند و در آخر با شکست روبه‌رو می‌شوند.

استراتژی آن چیزی نیست که بسیاری از مردم فکر می‌کنند. شما با پر کردن جاهای خالی مربوط به بیانیه‌ ماموریت شرکت‌تان و صحبت در مورد این که چطور به یک شرکت جهانی مبدل خواهید شد، استراتژی ایجاد نکرده‌اید. همین‌طور استراتژی یک بیانیه‌ جنگی نیست که در آن ذکر کنید سخت کار می‌کنید و دوام می‌آورید تا فروش شرکت‌تان را 20 درصد افزایش دهید و سود سالانه را بهبود بخشید. هیچ تلاش، برون‌یابی مالی، آرزو و خواسته‌ای در مورد یک آینده موفق را نمی‌توان استراتژی نامید.

به روش مقابله با چالش‌های پرخطر استراتژی می‌گویند. استراتژی روشی است که به شکلی پیوسته و هوشمندانه آن را طراحی می‌کنید تا به این چالش‌ها پاسخ دهید و به سمت جلو حرکت کنید. استراتژی به روش حرکت شرکت‌تان به سمت جلو مربوط می‌شود.

از کلمات «استراتژی» و «استراتژیک» به غلط برای اشاره به تصمیمات گرفته شده توسط مقامات ارشد رسمی استفاده می‌شود. اما هنگام صحبت کردن در مورد استراتژی نباید آن را به ارزیابی تصمیم‌گیران نسبت دهید. بلکه این واژه باید به یک جواب منسجم به یک چالش مهم اشاره کند. یک استراتژی خوب حاوی مجموعه‌ای از فعالیت‌های منسجم است و دربردانده‌ی جزئیات پیاده‌سازی نیست. اگر یک استراتژی نتواند مجموعه‌ مختلفی از فعالیت‌های ممکن و شدنی را برای ما به تصویر بکشد، با یک نقص جدی‌ روبرو است. رفتار استراتژیک به معنای پیدا کردن روشی برای دنبال کردن منافع شرکت است. البته رهبر یک سازمان می‌تواند اهدافی را تعیین کند و از افراد سازمان‌ بخواهد آن‌ها را عملی کنند، اما این کار به معنای مشخص کردن استراتژی نیست. بهتر است این کار را مشخص کردن اهداف بنامیم.

ریچارد روملت (Richard Rumelt)، پروفسور علوم کسب‌وکار در دانشکده کسب‌وکار دانشگاه یو. سی. ال. ‌ای است. دکتر روملت، یکی از موسسان نظریه استراتژی مبتنی بر منابع است که عملکرد افراد و سازمان را طبق منابع منحصر شده به هر فرد و تخصص، روایت می‌کند. او یکی از استراتژیست‌های بزرگ در جهان شناخته می‌شود که توانسته با برنامه‌های استراتژی که برای شرکت‌های بزرگ می‌نویسند آن‌ها را دگرگون کند.

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد می‌شنویم:

تمرکز زمانی ایجاد می‌شود که شرکت با استفاده از یک سیستم کسب‌وکار که در مقایسه با رقیبان ارزش بیشتری برای مشتری ایجاد می‌کند، بخش مشخصی از بازار را هدف قرار دهد. هنگامی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، شرکت می‌تواند بخش زیادی از ارزشی را که خلق کرده است برای خود بردارد. به این ترتیب می‌توان شرایط را به گونه‌ای رقم زد که یک بازیگر کوچک بتواند به اندازه‌ بزرگترین شرکت‌ها پول دربیاورد. اگر بتوانید به چنین سناریویی دست پیدا کنید در این صورت قدرت بسیار زیادی خواهید داشت.

برای مثال شرکت کرون، قوطی‌های فلزی تولید می‌کند. تخصص این شرکت در خوراکی‌های گازدار و نوشیدنی‌های دارای کربوهیدارات است، در نتیجه با شرکت‌هایی مانند کانتیننتال کَن، نشنال کن و امریکن کن رقابت می‌کند. در حالیکه دیگر شرکت‌ها تمایل دارند سراغ مشتریان بزرگ بروند و درصد سودشان را در حد 4 یا 5 دصد نگه دارند، کرون همیشه با مشتریان کوچک کار کرده است و سالانه حدود 19 درصد سود کسب می‌کند. کرون چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

کرون روی خدمات به مشتری و همکاری تکنیکی تمرکز کرده است. اگر یکی از مشتری‌ها مشکلی داشته باشد، مدیرعامل این شرکت حاضر است به محل برود و از نزدیک ببیند که چه اتفاقی رخ داده است. به این ترتیب کرون به مشتری‌هایش خیلی نزدیک است. شرکت کرون کارخانه‌های کوچکی دارد و در نتیجه حاضر است سفارش‌های کوچک را هم بپذیرد. همچنین معنای این حرف این است که شرکت کاملا آماده است که سفارش‌های ناگهانی و برنامه‌ریزی نشده را بپذیرد.

کارخانه‌های کرون ظرفیت مازاد دارند در نتیجه همیشه می‌تواند سفارشات فصلی یا پیش‌بینی نشده را به موقع تحویل دهد. با توجه به این واقعیت که تولید شرکت کرون کمتر است، هر کدام از کارخانه‌هایش مشتری‌های متعددی دارند (برای مثال تولید‌کننده‌های محلی) و از مشتری‌های خیلی بزرگ خبری نیست. معنای این حرف این است که مشتری‌ها نمی‌توانند این شرکت را برای کم کردن قیمت محصولش تحت فشار قرار دهند. همه‌ این نکات به این معناست که شرکت کرون موفق شده است بخش بزرگی از ارزشی را که خلق می‌کند برای خود بردارد. این شرکت یک استراتژی خوب و منطقی طراحی کرده است که به خوبی کار می‌کند.

در اصل استراتژی به تمرکز کردن مربوط می‌شود و بیشتر شرکت‌های پیچیده نمی‌توانند منابع‌شان را متمرکز کنند. بلکه چندین هدف را با هم دنبال می‌کنند و منابع‌شان را برای دست‌یابی به یک موفقیت بزرگ اختصاص نمی‌دهند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
3 دقیقه
مقدمه
19 دقیقه
فصل اول: استراتژی خوب در برابر استراتژی بد
32 دقیقه
فصل دوم: 9 منبع قدرت برای استراتژی‌های خوب
16 دقیقه
فصل سوم: چگونه مانند یک استراتژیست فکر کنید
2 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن

Futurist Esmaiel Rahimi
۱۴۰۱/۳/۱۴
با وجود خلاصه بودن کتاب نسبت به اثر اصلی، اما فرمول‌ها به خوبی جمعبندی شده است‌. من پیشنهاد می‌کنم کتاب اصلی خواند شود. ‌و ناشران عزیز هم کتاب اصلی را به صورت صوتی ارائه کنند. ‌این کتاب یکی از بهترین آثار تحلیلی گستره استراتژی است.
وحید م
۱۳۹۹/۹/۷
بسیار عالی و کاربردی است، صدای گوینده نیز کاملا واضح بوده و حس مطلب را خوب القا میکند.
ضمنا اکثر اعتراضات دوستان مغرضانه و نا مرتبط به نظر می‌رسد.
کاربر G
۱۴۰۱/۹/۲۲
یک کتابی کاربردی برای ترجمه و شرح اصطلاحات مدیریت استراتژیک همراه با مثال‌های مناسب و قابل درک است. به خصوص برای دانشجویان مدیریت و مدیران اجرایی.
ا ص
۱۴۰۰/۹/۵
خوب و کاربردی است. 9 منبع قدرت در فصل دو 8 تا شد چون دوبار شماره پنج را اشاره کرد
alireza madipour
۱۴۰۰/۱/۲۳
واقعا پقتم تلف شد با شنیدن این کتاب، یک ساعتم رفت... واقعا ارزش نداره حتی گوش کنید.
mohammad farhang mehr
۱۳۹۸/۸/۱۸
من اصلا دوست نداشتم، انگار گویینده هم داره جمله می‌خونه و نقطه میزاره خشک
محمدرضا مرزبان
۱۴۰۲/۴/۲۹
خلاصه‌ای از چند ابزار بسیار پرکاربرد در مدیریت و تصمیم گیری. مثل ماتریس SWOT
Mehdi Moini
۱۳۹۹/۴/۲۴
خلاصه شده خوبی بود و دیدگاه کلی میده بری اصلی رو تهیه کنی
jahangir dehghani
۱۴۰۰/۳/۵
من این کتاب رو خونده بودم الان هم صوت آن رو شنیدم
مجتبی فتحی
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
به علت مقدار کم محتوا اصلا کاربردی و مفید نیست
shahnaz akbari
۱۳۹۸/۸/۱۸
کاش PDF کتاب در اختیار می‌گذاشتید
پوریا محمودی
۱۴۰۰/۵/۶
خیلی خلاصه شده و کلمه به کلمش نکتس!
Maryam.M
۱۳۹۸/۸/۲۳
مختصر و مفید و کاربردی
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب استراتژی بد، تفاوت و اهمیت آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.