معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد

خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد اثری از ریچارد روملت، از برجسته‌ترین اساتید بین‌المللیِ حوزه‌های موفقیت شغلی و پیشرفت در کسب‌وکار است. روملت در این کتاب به چیستیِ استراتژی، تمایز میان انواع خوب و بد آن، ضرورت استفاده و چگونگیِ پیاده‌سازیِ آن‌ پرداخته است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد

ریچارد روملت (Richard Rumlet) در خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد (Good Strategy, Bad Strategy) نتیجه‌ی سال‌ها پژوهش، مشاهده، مطالعه و تجربیات خود را در اختیار شما قرار داده است. شاید تا به حال، بارها و بارها واژه‌ی استراتژی و راهبرد را شنیده باشید اما از معنایِ دقیقِ آن آگاه نباشید و ندانید به چه نوع فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود. تصور کنید قرار است به یک بازی بپردازید که قوانین و قواعد مشخص و خاصِ خود را دارد. اگر همه‌ی بازیکنانِ این بازی، تصمیم بگیرند که فقط بر اساس همان اصول و قواعدی که آموخته‌اند، بازی را پیش ببرند و تنها همان قوانینِ آشنا را رعایت کنند، بازی خالی از هیجان و جذابیت خواهد شد. آن چیزی که باعث می‌شود ادامه‌ی بازی جالب شده و افراد به انجام آن ترغیب شوند، راه و روش خاصی است که هر فردی با درک خاصِ خود از قوانین، برای برنده شدن در بازی پیش می‌گیرد. این راه و روش، همان چیزی است که به اصطلاح، تحت عنوان استراتژی از آن یاد می‌کنیم. بنابراین، اگر فقط به نقشه‌ی راه سازمانِ خود می‌اندیشید و آن را بسط می‌دهید، استراتژی خلق نکرده‌اید. اگر مدام و پی‌درپی بیانیه‌های دهان‌پر کن صادر می‌کنید، استراتژی تدوین نکرده‌اید. اگر تنها آرزوها و ایده‌آل‌های خود را از آنچه که می‌خواهید کسب‌وکارتان به آن دست پیدا کند، فهرست کرده‌اید، بدون آنکه حتی قدمی برایش بردارید، استراتژی نساخته‌اید.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد

استراتژی به باور ریچارد روملت واژه‌ای نیست که تنها به تصمیمات گرفته‌شده توسط مقامات ارشد اطلاق شود بلکه صرفاً به پاسخی منسجم و فکرشده در مقابل یک چالشِ بزرگ اشاره دارد. یک استراتژی خوب، مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که روش کاری عملی و کاربردی به شما می‌دهد اما چندان به جزئیات ورود نمی‌کند. یک استراتژی مفید، در پی دست یافتن به سود و منافع افراد و سازمان است و به هر فردی از مجموعه، بسته به توانایی، تخصص و مهارت و همچنین جایگاهش در آن مجموعه یا سازمان، وظیفه‌ای را واگذار می‌کند.

استراتژی واژه‌ی بسیار مهمی در کسب‌وکار به شمار می‌رود. چه یک استارتاپِ کوچک و تازه‌تأسیس را هدایت می‌کنید و چه عضوی از فعالیت‌های کلانِ یک سازمانِ عریض و طویل هستید، استراتژی‌های کاربردی و مفید، از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین داشته‌های شما محسوب می‌شوند. ریچارد روملت در خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد، از ماهیت این مفهوم برایتان گفته است و به شما می‌آموزد که استراتژی چیست، چه نوع استراتژی‌هایی در چه شرایطی بیشتر به کار شما خواهند آمد، چطور می‌توانید استراتژی‌های خوب را از بد تشخیص دهید، در این زمینه تصمیم درست را اتخاذ کرده و در مسیر موفقیت، گام‌هایی محکم و اصولی بردارید.

خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد از سه بخش عمده تشکیل شده است: در بخش اول به ماهیت استراتژی‌های خوب و بد پرداخته شده و تفاوت‌های میانِ آن‌ها برشمرده می‌شود. در بخش دوم، منابعی برای ایجاد یک استراتژی مفید و کاربردی ارائه شده است و در آخرین بخش، به مخاطب آموزش داده می‌شود که چگونه می‌تواند مانند یک استراتژیست فکر کند. کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد توسط نشر مات و با ترجمه‌ی نسترن خدیو به چاپ رسیده است. خلاصه‌ای از برجسته‌ترین و کاربردی‌ترین مطالب آن را می‌توانید به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش ایمان رئیسی،‌ در این فایل صوتی بشنوید.

نکوداشت‌های کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد

  • استراتژی خوب، استراتژی بد، کتابی اندیشمندانه است که مطالعه‌ی آن از ضروریات به شمار می‌رود. (واشنگتن تایمز)
  • کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد، به آزمایش تازه‌ترین شیوه‌ها و استراتژی‌ها دست زده است و نمونه‌هایی عینی از دنیای واقعی تجارت را به مخاطب خود ارائه می‌کند. (رابرت ای. اکرت، رئیس و مدیرعامل شرکت متل)
  • استراتژی خوب، استراتژی بد کتابی بسیار درخشان و نقطه‌ی عطفی در نظریه‌ها و کارکردهای استراتژی‌ها به شمار می‌رود. (جان استاپفورد، رئیس تی. ال. پی اینترنشنال و استاد اسبق مدرسه‌ی کسب‌وکار لندن)
  • کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد اولین اثری بود که با محوریت موضوعی استراتژی خواندم. کنار گذاشتنِ این کتاب برای من بسیار دشوار بود. (جان کی از مدرسه‌ی کسب‌وکار لندن)

خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد را به تمامیِ صاحبان کسب‌وکار، کارآفرینان و دیگر افرادی که مدیریت و رهبری گروه و سازمانی را بر عهده دارند و همچنین هر فردی که درصدد دستیابی به پیشرفت و رشد حرفه‌ای خود است، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد می‌شنویم

یک استراتژی خوب با شناخت و اعمال قدرت در جایی که بیشترین تأثیر را دارد، اجرا می‌شود. دست‌کم، نُه منبع اصلی قدرت وجود دارد که می‌تواند و باید در استراتژی‌های خوب، مورد استفاده قرار گیرد. یک: اهرم، دو: اهداف کوتاه‌مدت، سه: سیستم‌های زنجیره‌ای، چهار: طراحی، پنج: تمرکز، شش: رشد، هفت: مزیت، هشت: پویایی، نه: اینرسی و آنتروپی. استراتژیِ کوتاه‌مدتِ خوب عبارت است از حمله به رقیب و حل کردنِ مشکل با استفاده از ترکیب ماهرانه‌ی سیاست، اقدامات و منابع. در درازمدت استراتژی خوب، شامل اعمال هوشمندانه‌ی سیاست‌ها و تعهدات منابع می‌شود، که برای توسعه‌ی قابلیت‌هایی که در رقابت‌های آینده ارزشمند است، مهم خواهند بود. هم در استراتژی کوتاه‌مدت و هم بلندمدت، منظور از استراتژی خوب، چندبرابر کردنِ اثربخشیِ اقدامات از طریق یافتن و استفاده از منابع قدرت است. با در نظر داشتنِ این موضوع، آگاهی از منابع مختلفِ قدرت، که برای اعمال استراتژی‌های خوب مؤثر است، اقدامی ضروری می‌باشد. هرچه اطلاعات بیشتری درباره‌ی این دسته از منابع قدرت داشته باشید، استراتژی شما منسجم‌تر خواهد بود. سخنِ آخر اینکه بدیهی است که سازمان‌ها به کمک استراتژی خوب، می‌توانند رو به جلو حرکت کنند، اما اگر ابزارهای بیشتری در اختیار داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود. آشنایی با این نه منبع قدرت، سودمند و مفید است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
25 دقیقه
مقدمه و بخش اول: استراتژی خوب در برابر استراتژی بد - شناخت تفاوت‌ها
29 دقیقه
بخش دوم: نه منبع قدرت برای استراتژی‌های خوب
15 دقیقه
بخش سوم: چطور می‌توان مثل یک استراتژیست فکر کرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد
نویسنده
مترجمنسترن خدیو
راویایمان رئیسی
ناشر چاپیانتشارات مات
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی استراتژی خوب، استراتژی بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.