معرفی و دانلود خلاصه کتاب جنایات و مکافات: چکیده رمان

عکس جلد خلاصه کتاب جنایات و مکافات: چکیده رمان
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنایات و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جنایات و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب جنایات و مکافات: چکیده رمان

نبرد بی‌پایان میان خیر و شر؛ کتاب جنایات و مکافات مشهورترین اثر نویسنده‌ی نامدار روسی، فئودور داستایوفسکی است که ازجمله مهم‌ترین آثار تاریخ ادبیات جهان به‌شمار می‌رود. این تراژدی روانشناختی و پر کشمکش، به روایت ماجرای دانشجویی جوان به نام راسکولنیکوف می‌پردازد که مرتکب یک قتل می‌شود. کتاب پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از جنایت و مکافات با بازنویسی کلاید نهرنز منتشر شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب جنایت و مکافات

آیا می‌توان از زندان ذهن خلاصی یافت و به ماورای قوانین نانوشته‌ی وجدان رفت؟ راسکولنیکوف قهرمان کتاب جنایت و مکافات (Crime and Punishment) اثر جاودانه‌ی فئودور داستایوفسکی (Fyodor Dostoyevsky) بر این باور بود که پیروز نهایی نبرد بی‌پایان میان خیر و شر، خود اوست!

فئودور داستایوفسکی در نگارش شاهکار ادبی خود، از تجربه‌ی روزهایی وام گرفته که در زندان سپری می‌کرد و به خاطر قرض و بدهی، شرایط سختی را می‌گذراند. او با ترکیب عناصر مذهبی، اجتماعی و فلسفی، به پردازش شخصیت قهرمان اصلی داستان و درونمایه‌ی روانشناختی جنایت و مکافات پرداخته است.

شاید بتوان خط اصلی داستان جنایت و مکافات را در چند جمله بیان کرد، اما شخصیت پیچیده‌ی راسکولنیکوف و انگیزه‌‌های مبهمی که حتی خودش از تحلیل آن‌ها عاجز است، خواندن کتاب را تبدیل به تجربه‌ای کشف‌وشهودی برای مخاطب می‌کند. شخصیت اصلی داستان که خود با فقر دست‌وپنجه نرم می‌کند، مرتکب قتل شده و بر این باور است زنی حریص و پول‌پرست را کشته که ذره‌ای انسانیت در وجودش نیست، اما ندای وجدان دست از سرش بر نمی‌دارد و کار راسکولنیکوف جوان را به بیماری و جنون می‌کشاند. نحوه‌ی رستگاری و رهایی قهرمان داستان، با روایت کشمکش‌های درونی او و موشکافی رابطه‌ی وی با دنیای پیرامونش بازگو می‌شود.

کتاب جنایت و مکافات شهرتی بی‌پایان برای فئودور داستایوفسکی به ارمغان آورد. اثر حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب جنایت و مکافات با ترجمه‌ی الهام بهرامی، توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به شاهکارهای ادبی جهان قرار گرفته است.

اقتباس‌های کتاب جنایت و مکافات

اقتباس‌های سینمایی و هنری صورت گرفته از کتاب جنایت و مکافات، به بیش از 25 مورد می‌رسد که در ادامه به برخی از مهم‌ترین نمونه‌ها اشاره خواهد شد:

  • اولین اقتباس سینمایی در سینمای روسیه در سال 1909
  • فیلم جنایت و مکافات با بازی لینو ونتورا و ژان گابن در سال 1956
  • سریال جنایت و مکافات محصول شبکه‌ی بی‌بی‌سی، با هنرنمایی جان سیم و یان مک‌دیارمید در سال 2002
  • فیلم امتیاز نهایی اثر تحسین‌شده‌ی وودی آلن، اقتباسی آزاد از اثر داستایوفسکی در سال 2005
  • فیلم ایرانی پل خواب، ساخته شده بر اساس داستان جنایت و مکافات به کارگردانی اُکتای براهنی در سال 1393

افتخارات کتاب جنایت و مکافات

  • ترجمه به زبان‌های متعدد در کشورهای گوناگون
  • یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخ ادبیات جهان
  • تحسین شده توسط نویسندگان بزرگی همچون سارتر، کامو، وولف، میدلتون و بسیاری دیگر
  • انتخاب به‌عنوان نامزد یکی از محبوب‌ترین رمان‌های آمریکا توسط PBS

نکوداشت‌های کتاب جنایت و مکافات

  • داستانی عمیقاً تأثیرگذار. (کانورسیشن)
  • شاهکاری که ذهن را معلق می‌کند. (بارنز اند نوبل)
  • مشهورترین شاهکار فئودور داستایوفسکی (گودریدز)

خلاصه کتاب جنایت و مکافات مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی خلاصه‌کتاب جنایت و مکافات، به دوستداران شاهکارهای ادبی جهان و افرادی که فرصت مطالعه‌ی نسخه‌ی کامل چنین آثاری را ندارند، پیشنهاد می‌شود.

با فئودور داستایوفسکی بیشتر آشنا شویم

فئودور (فیودور) میخایلوویچ داستایوفسکی (داستایِفسکی)، نویسنده‌ی مشهور روسی در سال 1821 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. او از سنین کودکی با دنیای ادبیات آشنا شد و به هنرهای گوناگون علاقه داشت، اما خانواده‌اش او را وادار کردند به مدرسه‌ی نظام برود. او اولین داستان خود را با نام «بیچارگان» در سال 1845 نوشت و موفق شد یک سال بعد آن را منتشر کند. روزگار خوش او چندان دوامی نداشت و با حضور در محافل سیاسی، به اتهام تلاش برای براندازی حکومت به اعدام محکوم شد. با این حال به حکم اعدام او تخفیف داده شد و به مدت چهار سال به سیبری تبعیدش کردند. شرایط تبعید تأثیرات ناخوشایندی بر وضعیت جسمی و روحی او گذاشت، اما به هر شکل که بود از این مهلکه جان به در برد. ماندگارترین آثاری که این نویسنده‌ی شهیر را به شهرت رساندند، در سال‌های پس از رهایی از تبعید نگاشته شدند که رمان جنایت و مکافات نیز از آن جمله است. «قمارباز»، «برادران کارامازوف» و «جن زدگان» از دیگر آثار مشهور فئودور داستایوفسکی هستند. او در سال 1881 در اثر بیماری درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب جنایات و مکافات: چکیده رمان می‌خوانیم

رادیا راسکولنیکف، دانشجوی انصرافی 23 ساله‌ای است که در جایی بسیار محقر روزگار می‌گذراند؛ جوانک بیچاره‌ای که از زمین و زمان شاکیست و هر وقت قصد بیرون رفتن دارد حواسش است که با زن‌ صاحب‌خانه چشم در چشم نشود. برایش جای تعجب است که چرا برای اجاره معوقه‌اش این‌همه از او واهمه دارد، آن‌سان که مسئله‌ای بس بزرگتر چون خوره به جانش افتاده است: قتل.

تا طبقه چهارم، یعنی محل وقوع جنایت فرضی، بالا می‌رود، وی با زن نزول‌خوار، آلیونا ایوانونا که قصد جانش را نیز کرده است دادوستد مالی دارد. در حقیقت آنجا طرح آپارتمان وی را به ذهن می‌سپارد، از پس چنین عمل شنیعی برنمی‌آید و دست از چنین افکار مشمئزکننده جنایی برمی‌دارد. هنگام ورود به میخانه‌ای با یک مست روبرو می‌شود که از زندگی نکبت خود گلایه می‌کند که چطور دائم‌الخمر بودن زندگی‌اش را به لجن کشیده است.

اسم او آقای مارمالادوف، یک شهروند اخراجی است. یک همسر و چهار فرزند عائله دارد. دختر هجده‌ساله‌اش بخاطر مستی او برای اینکه غذا و سرپناهی برای خانواده درست کند به روسپیگری روی آورده است. راسکولنیکف مرد مست را تا آپارتمان کثیف خانواده‌اش همراهی می‌کند و همسر و فرزندان او را می‌بیند. خانم مارمالادوف سر شوهرش دادوهوار می‌کند و تا صاحب‌خانه، خانم آمالیا لیپوچسل، وارد نمی‌شود دست از این کار برنمی‌دارد. راسکولنیکف همین‌طور که آنجا را ترک می‌کند قدری پول در جیب مردک می‌گذارد و ازخودگذشتگی سونیا را تحسین می‌کند.

صبح روز بعد ناستازیا، خدمتکار و آشپز صاحب‌خانه، آقای مارمالادوف را بیدار می‌کند و برایش صبحانه حاضر می‌کند. ناستازیا به او می‌گوید که صاحب‌خانه گفته به دلیل نپرداختن کرایه خانه قصد دارد از او به پلیس شکایت ‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب جنایات و مکافات: چکیده رمان
نویسنده،
مترجمالهام بهرامی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-622-746707-9
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب جنایات و مکافات

abolfazl
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
هم خلاصه بسیار مفیدی از کتاب هم کتاب خوبی برای مواقعی که دوست داریم داستان رو برای خودمون یادآوری کنیم!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب جنایات و مکافات

برای دریافت خلاصه کتاب جنایات و مکافات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.