معرفی و دانلود خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد

عکس جلد خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد

در میان آثار داستانی که به توصیف چهره‌ی اجتماعی انگلستان عصر ویکتوریا می‌پردازند، کسی به پای قلم نویسنده‌ی نام‌دار بریتانیا یعنی چارلز دیکنز نخواهد رسید! خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد، چکیده‌ی داستانی یکی از همین شاهکار‌های ادبی‌ست که با نگاهی انتقادی به زندگی پسربچه‌ی یتیمی به نام «دیوید کاپرفیلد» در جامعه‌ی انگلستان قرن نوزدهم خواهد پرداخت و از مصائب او در روزگاری ماتم‌زده و زندگی سراسر فقر و زورگویی با مادر و ناپدری‌اش خواهد گفت.

درباره‌‌ی خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد

نام بسیاری از رمان‌های محبوب کلاسیک دنیا، در ذهن و خاطرات جمعی ما نقش بسته و ماجرا‌ی بسیاری از آن‌ها مثل قصه‌های کودکی در یاد ما مانده. «دیوید کاپرفیلد» نیز نام یکی از این قهرمانان ادبیات داستانی‌ قدیم است که حتی اگر ماجرای آن را به‌طور کامل نخوانده باشیم، تعریف آن را از گوشه‌وکنار شنیده‌ایم. خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد (David Copperfield) یک چکیده‌ی داستانی از این شاهکار ادبی چارلز دیکنز (Charles Dickens) است که فرصت آشنایی بیشتر با این قهرمان داستانی را آن هم در قالبی کوتاه فراهم خواهد کرد و باب آشنایی با حال‌وهوای انگلستان قرن نوزدهم و جامعه‌ی قدیم بریتانیا را به روی شما خواهد گشود.

زندگی دیوید کاپرفیلد، همچون بسیاری از قهرمانان داستان‌های چارلز دیکنز و البته روزهای کودکی خود او، در دوره‌ی سیاه و ملالت‌بار عصر ویکتوریا می‌گذرد؛ دوره‌ای که جدا از قفر و تنگ‌دستی و ساختار طبقاتی ناعادلانه، از عدل کیفری و کیفیت آموزشی و بهداشت نیز بهره‌ای نبرده بود؛ همچنین، زنان در چنین جامعه‌ای حقوق برابری با مردان نداشتند و کودکان زیادی از سر ناچاری در کارخانه‌ها تن به کار اجباری می‌دادند. دیوید کاپرفیلد، شخصیت اصلی داستان، در این شرایط و در‌حالی که پدرش قبل از تولد او از دنیا رفته، چشمانش را به روی دنیا باز می‌کند. زندگی از همان ابتدا با قهرمان داستان چارلز دیکنز سر ناسازگاری برمی‌دارد و او را در دام ناپدری بدطینتی به‌ نام «موردستون» گرفتار می‌کند. با‌این‌حال روزهای سیاه و آشفته‌ی دیوید همیشه به این وضع باقی نمی‌ماند و با بزرگ شدن او کم‌کم شرایطی برای ادامه‌ی تحصیل فراهم می‌شود. اما چالش‌های زندگی همچنان مثل سایه‌ای او را دنبال می‌کنند؛ چالش‌هایی که با زندگی عاشقانه‌ی دیوید و آشنایی او با دختری با نام «اگنس» گره خواهند خورد.

رمان دیوید کاپرفیلد را از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین آثار ادبیات کلاسیک انگلستان می‌دانند؛ علاوه‌براین، نویسنده بسیاری از وقایع داستانی این کتاب را، همچون دیگر آثارش از زندگی واقعی خود وام گرفته و از این جهت ساختار خود‌زندگی‌نامه (اتوبیوگرافی) به آن بخشیده. همچنین داستان دیوید کاپرفیلد از معروف‌ترین رمان‌های تربیتی (bildungsroman) ادبیات داستانی جهان به حساب می‌آید. در داستان، تربیتی مخاطب با سیر زندگی و رشد و نمو شخصیت قهرمان همراه خواهد شد و شاهد تغییر‌وتحولات بیرونی و درونی او در مراحل مختلف زندگی خواهد بود.

رمان دیوید کاپرفیلد اولین‌بار در سال 1850 منتشر شد و نسخه‌ی خلاصه‌ی آن با تلاش نشر نوژین و ترجمه‌ی خوب از سید محمدصادق احمدی به دست فارسی‌زبانان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و در کم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

اقتباس‌ها از کتاب دیوید کاپرفیلد

این اثر محبوب از چارلز دیکنز را می‌توان منبع الهام بسیاری از هنرمندان، سینماگران و نمایش‌نامه‌نویسان دو قرن اخیر دانست. انیمیشن دیوید کاپرفیلد به کارگردانی دان آریولی در سال 1993 و درام تلویزیونی دوقسمتی به کارگردانی آدریان هاجز در سال 1999 تنها گوشه‌ای از اقتباس‌های هنری از این شاهکار ادبی هستند.

خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به‌ عاشقان ادبیات کلاسیک جهان، و علاقه‌مندان به خواندن خلاصه‌ داستان آثار برتر ادبیات دنیا، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد می‌خوانیم

دیوید کاپرفیلد، شش ماه پس از مرگ پدرش، در بلاندرستون در سافولک متولد می‌شود. بتسی تراتوود، عمه پدرش، درست وقتی کلارا کاپرفیلد می‌خواهد وضع حمل کند از راه می‌رسد و اصرار دارد که بچه دختر خواهد بود. وقتی دکتر به او می‌گوید بچه پسر است، با سرعت آنجا را ترک می‌کند و دیگر هرگز برنمی‌گردد.

دیوید دوران کودکی را در کنار مادرش و خدمتکار خود (پگوتی) با شادی سپری می‌کند. وقتی به سن مدرسه می‌رسد، پگوتی او را با خود به یارموث می‌برد تا با برادر مجردش (دَن) و کسانی که با او زندگی می‌کنند آشنا شود: بیوه شریکش (خانم گامیج)، برادرزاده دَن (هَم) و خواهرزاده دَن (امیلی کوچولو)؛ آن‌ها قایقی را به یک خانه تبدیل کرده‌اند و در ساحل اقیانوس در آن زندگی می‌کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد
نویسنده،
مترجمسید محمدصادق احمدی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-622-746708-6
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد

برای دریافت خلاصه کتاب دیوید کاپرفیلد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.