معرفی و دانلود خلاصه کتاب جین ایر

عکس جلد خلاصه کتاب جین ایر
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب جین ایر

اگر شما نیز از علاقه‌مندان گشت‌وگذار در داستان‌های کلاسیک قرن نوزده و به‌ویژه آثار نویسندگان زن آن دوره باشید، با خلاصه کتاب جین ایر بهترین پیشنهاد را مقابل خود دارید! شارلوت برونته، این ادیب و نویسنده‌ی شهیر بریتانیایی در رمان خود زندگی دخترک یتیمی به نام «جین ایر» را روایت می‌کند که دست روزگار ماجراها و اتفاقات زیادی سر راهش قرار داده. جین در طول ماجرای داستان رشد می‌کند و در همین حال، خواننده نیز تماشاگر سرنوشت پرفرازونشیب او خواهد بود.

درباره‌‌ی خلاصه کتاب جین ایر

شاید شما هم مثل بسیاری از دوست‌داران دنیای کتاب و کتاب‌خوانی، خواندن رمان‌های برتر جهان را در فهرست آرزوهای خود قرار داده باشید اما همچنان ندانید برنامه‌ی مطالعاتی خود را از کجا شروع کنید و یا حجم بالای آثار را چگونه با زمان خود مدیریت کنید. پیشنهاد ما برای کمک به حل این چالش و نزدیک شدن به رویای مطالعه‌ی منظم، خواندن خلاصه‌های داستانی‌ست. خلاصه‌ی رمان یا چکیده‌داستان‌ها، نسخه‌هایی کوتاه و اقتباسی از آثار ادبی هستند که با روایت کردن کلیت ماجرا و محور اصلی داستان، و با خلاصه کردن توصیفات و فرعیات، نمونه‌ای کم‌حجم و موجز‌تر از اثر را به دست مخاطب می‌رسانند. خلاصه کتاب جین ایر (Jane Eyre) یکی از این نمونه‌های موفق اقتباس ادبیات کلاسیک است که این شاهکار داستانی از ادیب بزرگ قرن نوزدهم، یعنی شارلوت برونته (Charlotte Bronte) را با زبانی خلاصه و گویا در دست ما خواهد داد.

«جین ایر» شخصیت اصلی و قهرمان داستانی این رمان، تنها یکی از صدها کودک یتیمی‌ است که در سال‌های ابتدایی قرن نوزدهم، و در اوضاع نا‌به‌سامان آن روزهای انگلستان، زندگی را به سختی می‌گذارند. این دخترک تنها و بی‌گناه، حتی از دست بستگان شرور خود امان ندارد و سال‌های ابتدایی عمر خود را به اجبار در مرکزی شبانه‌روزی سپری می‌کند. سال‌های بعدی زندگی جین که با رشد و بلوغ او نیز همراه است به ماجراهای بیشتری گره می‌خورد و تجربه‌‌ی آشنایی با افرادی تازه را به او می‌بخشد؛ تجربه‌هایی که از یک‌سر طعم عشق را به دخترک داستان می‌چشاند و ازطرف دیگر او را برای مواجهه با چالش‌هایی بزرگ‌تر آماده می‌کند.

نسخه‌ی اصلی این رمان خواندنی در سال 1847 به انتشار درآمده و نسخه‌ی ترجمه و خلاصه‌شده‌ی آن با تلاش نشر نوژین و مترجم این مجموعه یعنی سینا رجبی به دست علاقه‌مندان فارسی‌زبان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی نوولا

مجموعه‌ی«نوولا» یا «چکیده پنجاه رمان کلاسیک» (Fifty classic novel summaries: an aid to the pleasure of reading the classics) یک مجموعه‌‌ی خلاصه ادبیات داستانی است که با همت نشر نوژین، گزیده‌ای از شاهکار‌های ادبی جهان را در قالب «چکیده رمان» و «کتابچه» به دست مخاطب فارسی‌زبان می‌رساند. این مجموعه‌ی منحصر‌به‌فرد، که توسط کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) به تلخیص درآمده، راه آشنایی با جهان شیرین ادبیات داستانی دنیا را به‌آسانی و در کم‌ترین زمان بر هر مخاطبی باز خواهد کرد و گنجینه‌ای از ادبیات کلاسیک و معاصر را به روی آنان خواهد گشود. مجموعه‌ کتاب‌های نوولا همچنین فرصت مناسبی‌ست تا اوقات فراغت یا زمان‌های بدون استفاده‌ی روز خود را به اوقاتی خوش و مفید برای کتاب‌خوانی تبدیل کنیم. نکته‌ی طلایی در مجموعه کتاب‌های نوولا، آن است که در کنار حجم کم، زبان اصلی نویسنده و ارزش داستانی و ادبی اثر به‌خوبی حفظ شده و در نهایت، عصاره‌ای گوارا از فضای داستان به دست مخاطب داده خواهد شد. «آلیس در سرزمین عجایب»، «طوفان»، «فنشاو» و «بلندی‌های بادگیر» نمونه‌ای از کتاب‌های این مجموعه‌ی چند‌ده‌جلدی هستند.

اقتباس‌ها از کتاب جین ایر

آثاری که براساس طرح این شاهکار ادبی اقتباس و خلق شده‌اند، بسیاراند. برخی از این آثار در قالب‌های نمایش‌نامه، تئاتر و اپرا به اجرا درآمده‌اند و برخی دیگر پای خود را به پرده‌ی نقره‌ای سینما رسانده‌اند. فیلم سینمایی «جین ایر» به کارگردانی «کری جوجی فوکوناگا» که در سال 2011 اکران شد، جدیدترین نمونه‌ی اقتباس سینمایی از این کتاب است. الهام و اقتباس ادبی از این رمان خواندنی، حتی راه خود را به جهان ادبیات داستانی نیز باز کرده است. مجموعه داستان‌هایی کوتاه و الهام‌گرفته از جین ایر، به قلم «هارپر کالینز» و با ادای احترامی به شارلوت برونته، نمونه‌ی اصلی اقتباس داستانی از این اثر است.

خلاصه کتاب جین ایر برای چه کسانی مناسب است؟

این خلاصه‌ی داستانی جذاب را به کسانی که علاقه‌مند به آشنایی با آثار نویسندگان زن ادبیات کلاسیک هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب جین ایر می‌خوانیم

جین ایر دختر ده‌ساله‌ای است که به همراه زن‌دایی خود، خانم رید و سه دایی‌زاده‌اش در گِیتس‌هدهال، منزل خانواده‌ی رید زندگی می‌کند. جین در دوران طفولیت، والدینش را از دست می‌دهد و آقای رید (دایی جین) او را به منزلش می‌برد. او در بستر بیماری از همسرش قول می‌گیرد که جین را مانند فرزندان خود بزرگ کند.

خانم رید از این تعهد ناخرسند است و جین را از نظر روحی تحت‌فشار قرار می‌دهد. پسرش جان، که چهار سال بزرگ‌تر از جین است نیز او را از نظر جسمی مورد آزار قرار می‌دهد.جین به یک مدرسه‌ی شبانه‌روزی دخترانه به نام لُوود به سرپرستی یک حقوقدان برجسته‌ی مذهبی به نام آقای براکل هرست، فرستاده می‌شود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب جین ایر
نویسنده،
مترجمسینا رجبی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات20
زبانفارسی
شابک978-622-7405-95-8
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب جین ایر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب جین ایر

برای دریافت خلاصه کتاب جین ایر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.