معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه

تا به حال از دیدگاه موجودات دیگر به دنیا نگاه کرده‌اید؟ مایکل پولان در خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه پیرامون ایده‌ای که درمورد طبیعت و موجودات طبیعی دارد با شما صحبت می‌کند که با شنیدن آن ممکن است رابطه‌تان با جهان هستی دچار تحولی عظیم شود. این کتاب صوتی از یکی از سخنرانی‌های این نویسنده و ژورنالیستِ آمریکایی در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه:

تا به حال از بیماری خود مهم‌پنداری چیزی شنیده‌اید؟ مایکل پولان عقیده دارد تمامی انسان‌ها در جهان به این سندرم مبتلا هستند. بدین معنی که به جز خود و رفاه خود به موجودات دیگر جهان هستی فکر نمی‌کنند و ذره‌ای برای گیاهان یا جانوران اهمیت و ارزش قائل نیستند. آن‌ها فکر می‌کنند انسان‌ کامل‌ترین گونهٔ داروین است و دنیا تنها برای او ساخته شده است. اما این نویسنده در سخنرانی خود به اسم از زاویه دید گیاه (A plants eye view) به این نکتهٔ مهم اشاره می‌کند که گیاهان، حتی چمن جلوی خانه‌مان گونه‌ای تکامل یافته‌اند و به همان اندازه که ما از آن‌ها استفاده می‌کنیم، آن‌ها نیز از از وجود ما بهره می‌برند.

این سخنرانی همچون ابزاری است جهت ایجاد تغییر در رابطهٔ بین انسان و دیگر موجودات در جهان هستی. ایده‌ای که پولان آن را مطرح می‌کند، به گفتهٔ خودش چیزی جدید نیست و شاید پیش از او هزاران نفر دیگر هم به آن پرداخته باشند. اما کسی موفق نشده آن را بپروراند یا به سرانجام برساند. این ایده به این شکل است که در قدم اول از شما می‌خواهد که دنیا را از زاویه دید موجودات دیگر مثل حیوان یا گیاه ببینید. این مسئله همچون درمانی برای بیماری خودمهم‌پنداری در انسان‌ها عمل می‌کند و ممکن است سرنوشت بسیاری از گیاهان را نجات دهد.

خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه مناسب چه کسانی است؟

اگر ذره‌ای به طبیعت و دیگر موجودات زنده اهمیت می‌دهید، شنیدن این کتاب می‌تواند کمک زیادی به نجات آن‌ها و بهتر شدن شرایط زندگی در کره زمین کند.

مایکل پولان را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و ژورنالیست آمریکایی در سال 1955 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را در رشته خبرنگاری ادامه داد و مدرک دکترایش را از دانشگاه برکلی دریافت کرد. مایکل پولان (Michael Pollan) در سال 2006 توسط بخش مرور کتاب نیویورک تایمز به عنوان «روشنفکر لیبرال با علائقِ غذایی» نام برده شد. وی تا به امروز آثار زیادی نوشته که کتاب‌های «قواعد خوردن» و «پخت‌وپز: جنبه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی» او به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه می‌شنویم:

از نظریهٔ دکارت و داروین که بگذریم، نگاه کردن از دید گونه‌های دیگه، درمانیه برای بیماری خودمهم‌پنداری آدما. یهو میفهمی که آگاهی، آگاهی که براش ارزش قائلیم و اون رو بالاترین دستیابی طبیعت میدونیم، فقط مجموعه‌ای دیگه است از ابزارها تا به کمکش توی جهان دووم بیاریم و طبیعیه که فکر کنیم بهترین ابزاره. اما میدونید؟ کمدینی هست که میگه کیه که آگاهی خوب و مهمه؟ خب خود آگاهیه دیگه.

بنابراین وقتی به گیاها نگاه میکنی متوجه میشی که ابزارهای دیگه هم وجود داره و به همون اندازه جالبن. دوتا مثال میزنم از کار باغبونی. لوبیا. وقتی کنه‌های تار عنکبوتی به لوبیاها حمله میکنن، لوبیا چیکار میکنه؟ لوبیا مادهٔ شیمیایی بخار شدنی رو به بیرون نشر میده و این مادهٔ منتشر شده گونه‌های دیگه‌ای از کنه رو فرامیخونه تا بیان و از لوبیا محافظت کنن.

ما آگاهی داریم. توانایی ابزارسازی و زبان داریم. گیاها چی دارن؟ اون‌ها زیست - شیمی دارن و اون رو تا درجه‌ای که فراتر از تصور ماست به کمال رسوندن. پیچیدگی و نبوغش متحیر کنندست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
6 دقیقه
بخش دو
5 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
5 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه
نویسنده
مترجمبهتاب بلملکی
راویناهید صافی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه

mehdi askari
۱۴۰۱/۶/۱۲
بنظرم اصلا نیاز‌های یک طبیعت دوست رو تامین نمیکنه. اصلا هم درباره زاویه دید یک گیاه نبود. خیلی هم کوتاه. در این زمان کم چیز خاصی هم نگفت. اصلا پیشنهاد نمیکنم. به نظر من به جای این کتاب، مبلغ بیشتری را پرداخت کنید ولی کتاب بهتری بخرید همچون کتاب طبیعت از رالف والدو امرسون.
mohammad samadi
۱۴۰۱/۲/۳۱
خوبه خودمون جای گیاه و.. بزاریم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی از زاویه‌ی دید یک گیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.