معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی اثر جما لی رابرترز، به شما در شناخت مفهوم هوش احساسی (هوش هیجانی) کمک می‌کند. هوش هیجانی یا همان EQ یکی از فاکتورهای سازنده‌ی شخصیت است که به کمک آن می‌توان بهره‌وری را بالا برد و روابط سازنده‌تری نیز با دیگران برقرار کرد.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

جما لی رابرتز (Gemma Leigh Roberts) روان‌شناس سازمانی، روان‌شناس اجرایی، مربی شغلی و نویسنده‌ی موفقی است که تاکنون چندین جلد کتاب از او در رابطه با بالا بردن ظرفیت‌های روانی مختلف منتشر شده. در مجلدی که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست، یعنی خلاصه کتاب افزایش هوش احساسی (developing your emotional intelligence)، جما لی رابرتز به سراغ یکی از مولفه‌های مهم هوش یعنی هوش هیجانی رفته تا معنای آن، تأثیر و اهمیتش، و همچنین راه‌های تقویتش را به ما نشان بدهد.

خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی در ابتدا به سراغ معنای این اصطلاح، یعنی هوش احساسی یا همان هوش هیجانی یا همان EQ می‌رود. جما لی رابرتز در تعریف این مفهوم این‌طور می‌گوید که هوش هیجانی، به معنای فهمیدن و بروز احساسات شخصی خودمان و همدل بودن در برقراری ارتباط با دیگران است. EQ در کنار خصوصیات رفتاری و IQ که همان هوش کلی ماست، ساختار روانی ما را می‌سازند و به بیان دیگر، پایه‌های شکل‌گیری شخصیت ما هستند. خصوصیات رفتاری در کنار IQ که قابل اندازه‌گیری نیز هست، فاکتورهایی ثابت هستند و امکان تغییر در آن‌ها تقریباً وجود ندارد. اما EQ یا همان هوش هیجانی، تنها فاکتوری است که قابلیت تقویت و ارتقا دارد. عملکرد این سه بخش از ساختاری روانی ما مستقل از یکدیگر است، ولی هر کدام روی دیگری تأثیر می‌گذارند.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

هوش هیجانی را با مقیاس‌های عددی نمی‌توان اندازه گرفت، اما به طور مستقیم در شبکه‌سازی ما با دیگر افراد نقش دارد. با بالا رفتن این خصیصه، کنترل تجربیات و بروز احساسات به شکلی سالم برای ما آسان‌تر می‌شود. اهمیت بالا بردن هوش احساسی در این نهفته که در کیفیت روابط ما با دیگران به شکلی پررنگ اثر می‌گذارد و همچنین بهره‌وریمان را افزایش می‌دهد. به همین خاطر با تقویت آن، می‌توانیم به اهداف بلندپروازانه‌مان چه در مسائل کاری و چه در زمینه‌ی تحصیلی دست پیدا کنیم.

خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی در ادامه به سراغ فاکتورها و ارکان سازنده‌ی هوش هیجانی می‌رود و در این رابطه، از چهار مورد به عنوان ارکان EQ یاد می‌کند؛ خودآگاهی، مدیریت شخصی، آگاهی اجتماعی و توسعه‌ی روابط از ارکان سازنده‌ی این ظرفیت روانی هستند. در تعیین فاکتورهای هوش احساسی نیز کتاب از عواملی چون آگاهی از احساسات، بیان کردن احساسات، کنترل احساسات و همچنین مدیریت موثر روابط با دیگران نام می‌برد که در مجموع، به مدیریت بهتر چالش‌ها و ایجاد روابط قوی دوطرفه می‌انجامد.

خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی اثری از جما لی رابرتز است که با تلاش گروهی از مترجمان به فارسی ترجمه شده. نشر صوتی شادن پژواک مسئول منتشر کردن این کتاب بوده و شما آن را با صدای سحر چوبدار می‌شنوید.

خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای بالا بردن بهره‌وری و ایجاد ارتباط سالم‌تر به دنبال تقویت هوش هیجانی خود هستید، شنیدن این خلاصه کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی می‌شنویم

تا حالا شده احساس پشیمونی کنید یا به عقب نگاه کنید و حس کنید بهتر می‌تونستید شرایط رو مدیریت کنید؟ رسیدن به اوج احساسات تو هر شرایطی برای همه‌ی ما نرمال و طبیعیه. با این حال چیزی که بیشتر مردم نمی‌دونند اینه که میشه از دستورالعمل ساده‌ای استفاده کرد تا افکار، احساسات و عواطف رو کنترل کرد و کمک کرد تا توی موقعیت‌های چالش‌برانگیزی که توش گیر می‌کنیم، بهترین نتیجه رو به دست بیاریم و این خیلی خوبه. تنها چیزی که مهمه، یادگیری abcde هستش. این مدل از مربی‌گری رفتارشناختی گرفته شده، ابزاریه که کمک می‌کنه کنترل رو به دست بگیریم و با اعتمادبه‌نفس و اقتدار با هر موقعیت سختی روبه‌رو بشیم و روابطی قوی با دیگران برقرار کنیم که همه‌شون اهداف اصلی توی توسعه و افزایش هوش هیجانی هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
پیشگفتار نویسنده
5 دقیقه
قسمت یک
5 دقیقه
قسمت دو
5 دقیقه
قسمت سه
4 دقیقه
قسمت چهار
5 دقیقه
قسمت پنج
5 دقیقه
قسمت شش
6 دقیقه
قسمت هفت
5 دقیقه
قسمت هشت
5 دقیقه
قسمت نه
5 دقیقه
قسمت ده
5 دقیقه
قسمت یازده
4 دقیقه
قسمت دوازده
4 دقیقه
قسمت سیزده
5 دقیقه
قسمت چهارده
4 دقیقه
قسمت پانزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویسحر چوبدار
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی افزایش هوش احساسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.