معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری

جما لی رابرتز در خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری، نشان می‌دهد چگونه می‌توانید برنامه‌ای مدون برای افزایش انعطاف پذیری در خودتان ایجاد کنید، این برنامه را در طولِ زمان و در مواجهه با چالش‌ها حفظ کنید و پیشرفتِ خود در این زمینه را بسنجید. او با معرفیِ شش عنصر و ستونِ اصلیِ انعطاف پذیری، به شما کمک می‌کند با شرایطِ سختِ زندگی‌تان سازگار شوید و عملکردِ خود را بهبود ببخشید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری

انعطاف پذیری، تواناییِ افراد در سازگاری ذهنی و عاطفی در مواجهه با بحران‌ها و شرایطِ دشوارِ زندگی‌ست. این مفهوم که در دهه‌ی 1970 عمومیت پیدا کرد، به فرآیند‌ها و رفتار‌هایی اشاره دارد که افراد به کمکِ آن‌ها آثارِ منفیِ عواملِ استرس‌زا را کم می‌کنند و با شرایطِ سخت سازگار می‌شوند. به بیانی دیگر، انعطاف پذیری، نوعی انطباقِ کلی است که باعث می‌شود فردی بتواند بدونِ تجربه کردنِ عواقبِ مخربِ بلند مدت، در شرایطِ بحرانی سلامتِ روانِ خود را حفظ کند. بسیاری از روان‌شناسان در موردِ انعطاف پذیری دست به نظریه‌پردازی زده‌اند و پایه‌های زیستی، شناختی و اجتماعی-فرهنگیِ آن را بررسی کرده‌اند. جما لی رابرتز (Gemma Leigh Roberts) در خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری (Enhancing Resilience) با اشاره به تاریخچه‌ی این مفهوم، اهمیتِ آن را در زندگیِ روزمره نشان می‌دهد و با ارائه‌ی برنامه‌ای مدون، چارچوبی برای افزایشِ این قابلیت فراهم می‌سازد.

جما لی رابرتز در این خلاصه کتاب، شش عنصر و ستونِ اصلی برای انعطاف پذیری معرفی می‌کند و سپس در هر ستون، مهارت‌ها و قابلیت‌های اصلی‌ای که باید موردِ توجه قرار بگیرند را بررسی می‌کند. عناصرِ شش‌گانه‌ای که این نویسنده در خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری معرفی می‌کند، از این قرارند: اعتمادبه‌نفس؛ توانایی سازگاری؛ تقویت مثبت‌اندیشی؛ ایجاد یک نقطه‌نظر؛ تسلط؛ و استقامت. او سپس برای هر کدام از این عناصر، سه مهارت را ذکر می‌کند و در انتها، تمرین‌هایی برای تقویتِ هر کدام از این عناصر را ارائه می‌دهد.

این خلاصه کتاب صوتی، توسطِ انتشارات شادن پژواک و به گویندگی سحر چوبدار تهیه شده است.

خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبالِ راهی هستید که در برابر چالش‌ها و مشکلاتِ زندگی مقاوم و قوی‌تر شوید، شنیدنِ این خلاصه کتاب به شما توصیه می‌شود.

با جما لی رابرتز بیشتر آشنا شویم

جما لی رابرتز (متولد 1982) نویسنده و روان‌شناسِ صنعتی-سازمانیِ بریتانیایی‌ست. او مدرکِ خود را از کالج بیرکبکِ دانشگاهِ لندن دریافت کرده است و به طورِ ویژه در حوزه‌های انعطاف پذیری، سلامت روان و اصلاحِ طرزِ فکر کار می‌کند. مقالات و نوشته‌های او در نشریاتی چون گاردین، فوربز و بیزینس اینسایدر به چاپ رسیده‌اند و او با سازمان‌هایی مانندِ مایکروسافت، آمازون و فیس‌بوک همکاری داشته است. جما لی رابرتز در سال 2020 و در زمانی که همه‌گیری کرونا تازه شروع شده بود، خبرنامه‌اش به نامِ «طرزِ فکر مهم است» را در لینکدین منتشر کرد که به سرعت محبوب شد و او در سال 2022 این خبرنامه را به صورتِ کتاب چاپ کرد. از آثار ترجمه‌شده‌ی این نویسنده می‌توان به کتاب صوتی «خودآگاهی» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری می‌شنویم

چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، حق با شماست. هنری فورد کاملاً می‌دانست که با اعتماد‌به‌نفس به چه موفقیت‌هایی می‌توان رسید و به عنوان مردی که به طورِ کامل، صنعتِ اتومبیل را دگرگون کرد باید هم این حقیقت را می‌دانست. ثابت شده است که بالا بردنِ اعتمادبه‌نفس، باعثِ تقویتِ انعطاف‌پذیری و عملکردتان می‌شود. اگر به این مسئله فکر کنید، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. اگر احساس کنید شما توانایی و ابزارِ این را دارید که با شکست‌ها و موانع روبروی‌تان مواجه شوید، پس احتمالاً می‌توانید چالش‌ها را به عنوان یک فرصت برای رشد ببینید. یکی از راه‌های مهم ایجاد انعطاف‌پذیری، داشتنِ اعتمادبه‌نفسِ کافی برای مواجه شدن با چالش‌ها و موقعیت‌های جدید است تا بتوانیم از آن‌ها یاد بگیریم و پیشرفت کنیم. حالا دقیقاً منظورِ ما از اعتمادبه‌نفس، چیست؟ در این مبحث، راجع به سه موردِ حرف می‌زنیم: باور به خود، احساسِ داشتنِ کنترل و انجامِ کارها با نقاطِ قوت‌تان. بیایید هر کدام از این‌ها را بررسی کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
بخش 1
4 دقیقه
بخش 2
5 دقیقه
بخش 3
4 دقیقه
بخش 4
5 دقیقه
بخش 5
5 دقیقه
بخش 6
5 دقیقه
بخش 7
4 دقیقه
بخش 8
5 دقیقه
بخش 9
5 دقیقه
بخش 10
5 دقیقه
بخش 11
4 دقیقه
بخش 12
2 دقیقه
بخش 13

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویسحر چوبدار
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری

Hoori
۱۴۰۲/۴/۱۳
کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری تقریبا مثل یک دوره‌ی آموزشی کوتاه هست که آموزش میده چطور مقاومتمون رو کم کنیم و انعطاف پذیرتر باشیم. همچین کتابهایی رو باید بیشتر بخونیم تا بتونیم راحت تر با زندگی و شرایط تغییرش کنار بیاییم. موفق باشید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی افزایش انعطاف پذیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.