معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی
قیمت:
4000 تومان - 0.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی

چگونه می‌توان مغز را سالم نگه داشت و مهارت‌های زبانی را تقویت کرد؟ تریسی پکیام الووی و تیموتی ای پارکر در خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی، شما را با حقایقی تازه درمورد رابطه بین مغز و توانایی‌ها و قدرت‌های زبانی آشنا می‌کنند. این فایل صوتی یکی از فصول کتاب «پرورش مغز» است که به شکل گسترده‌تری ویژگی‌های این عضو مهم بدن را بررسی می‌کند.

درباره خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی:

زبان اولین مهارت آموزشی در زندگی هر انسانی است. نوزاد کمی بعد از تولد برای ایجاد ارتباط با افراد دیگر از تولید صدا استفاده می‌کند. شاید فکر کنید این صداها تنها بامزه و شیرین هستند و هیچ مفهومی در پی خود ندارند. اما باید گفت آن‌ها درواقع همان حرف‌هایی هستند که نوزادها از زبان بزرگسال‌ها می‌شوند و می‌خواهند آن‌ها را تکرار کنند!

این مهارت در انسان کم‌کم بهتر می‌شود و به مرور موفق می‌شوند منظور خود را به افراد دیگر منتقل کنند. زبان انسان شروع به رشد می‌کند و لغات و کلمات جدید یکی پس از دیگری به مغز ورود پیدا می‌کنند. با افزایش سن مهارت‌های زبان نیز پیچیده‌تر می‌شوند و ما جهت انتقال افکار و احساساتمان می‌توانیم بسیار راحت صحبت کنیم. اما آیا این مهارت تا پایان کهنسالی با ما باقی می‌ماند؟

شاید دیده باشید مادربزرگ یا پدربزرگتان برخی مواقع در حرف زدن یا صدا کردن شما دچار مشکل شوند و نتوانند بعضی از کلمات را به خوبی ادا کنند. حتما این را می‌دانید که این موضوع به مروز زمان پیش آمده و آن‌ها از جوانی به این شکل صحبت نمی‌کردند. این خاصیت مغز است که همزمان با افزایش سن کارایی‌اش افت می‌کند و مهارت‌های زبانی نیز یکی از وظایف این عضو است.

اما چگونه می‌توان از این اتفاق جلوگیری کرد و روند افت کارای مغز را به تعویق انداخت؟ فایل صوتی مغز و مهارت‌های زبانی که یکی از فصول کتاب پرورش مغز (Training Your Brain for Dummies) است، نوع رابطه بین مغز و مهارت زبانی را به شما شرح می‌دهد و با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند که این مهارت‌ها را تقویت کنید.

تریسی پکیام الووی و تیموتی‌ای پارکر در این کتاب اشاره می‌کنند که شما ممکن است به مرور متوجه شوید که استعداد زبانی‌تان در دورهٔ بزرگسالی رو به افول می‌رود. ولی خبر خوب این است که می‌توانید جلوی این اتفاق را بگیرید. چراکه شما باید برای بقا و رسیدن به موفقیت‌هایتان تلاش می‌کنید و پرورش قدرت زبانی یکی از چیزهایی است که در برنامه آینده‌تان قرار خواهد گرفت.

خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی مناسب چه کسانی است؟

اگر به دنبال راهی برای تقویت مهارت‌های زبانی و پرورش مغز خود هستید، شنیدن این کتاب می‌تواند کمک زیادی به شما کند. همچنین علاقه‌مندان به شناخت مغز و نحوهٔ عملکرد آن، می‌توانند از این کتاب مفید مطالب آموزنده‌ای یاد بگیرند.

نویسندگان خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی را بیشتر بشناسیم:

دکتر تریسی پکیام الووی (Tracy Packiam Alloway) به عنوان مدیر مرکز «حافظه و یادگیری در زندگی» دانشگاه استرلینگ بریتانیا فعالیت می‌کند. او در سال 2009 به علت ارائه‌ی تحقیقات علمی متعدد خود، موفق شد جایزه جوزف لیستر را دریافت کند. این نویسنده و محقق برجسته بیش از 75 جلد کتاب و مقاله علمی در زمینهٔ مغز و حافظه را تالیف کرده است.

وی همچنین اولین کسی به شمار می‌آید که آزمون‌های استاندارد جهانی در زمینه حافظه فعال را طرح کرد. تحقیقات الووی در سطوح بین‌المللی و در مؤسسات و نشریاتی مثل «ساینتیفیک امریکن»، «مجله فوربز»، «یو اس نیوز»، «بی‌بی‌سی»، «گاردین» و «دیلی‌میل» منتشر شده و مورداستفاده افراد زیادی قرار گرفته‌اند.

تیموتی اریک پارکر (Timothy E Parker) در سال 1960 متولد شد. از او بیشتر به‌عنوان ویراستار پازل آمریکایی و خالق بازی‌های فکری یاد می‌کنند. وی تاکنون بیش از 50 جلد کتاب و تعداد زیادی کتاب جدول در انتشارات دامیز تألیف کرده و همچنین تقویم سالانه جدول کلمات متقاطع را او نوشته و ویرایش کرده است. تقویم سالانه پارکر در USA Today چاپ شده است و جدول کلمات متقابل در Family Time نیز توسط او تألیف شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی می‌شنویم:

جستجوی واژهٔ مناسب در هنگام گفتگو می‌تواند مایوس کننده باشد. با این حال نیازی نیست خودتان را در موقعیتی قرار دهید که در آن به دنبال کلمهٔ مناسب بگردید. می‌توانید برای جلوگیری از این مسئله کارهای متعددی انجام دهید. همه با پدیدهٔ نوک زبانی درگیرند. وقتی می‌توانید کلمه‌ای را جزء به جزء توصیف کنید، اما قادر نیستید نامش را به خاطر بیاورید. مثال: کارکرد این پدیده به این صورت است. من دارم به یک میوه فکر میکنم. آن میوه را هنگام صبحانه خورده‌ام. آبدار است و می‌توانم آن را در ذهنم تصور کنم. اما نمی‌توانم نامش را به خاطر بیاورم. دو ساعت بعد وقتی در وسط جلسه‌ام نام آن میوه به ذهنم می‌آید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
مغز و مهارت‌های زبانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی
نویسنده،
مترجمحسین سلیمانی
راویحافظ کاظم زاده
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه
قیمت نسخه صوتی
4000 ت - 0.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی

Hosseinj Karimi
۱۴۰۱/۵/۱۱
عالی بود مختصر و مفید ولی اگر کامل تر میبود بهتر بود
زهره نغزعلی
۱۴۰۱/۴/۲۱
اطلاعات مفیدی رو در اختیار مخاطب قرار میده
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی مغز و مهارت‌های زبانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.