معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟
قیمت:
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ مبانی مهم و کاربردهای این رشته را به شما آموزش می‌دهد. در این کتاب صوتی ضمن آشنایی با تفاوت‌های اقتصاد رفتاری و اقتصاد متعارف یاد می‌گیرید تصمیم‌گیری‌های مالی افراد را از دریچه‌ی علومی چون روان‌شناسی، سیاست، حقوق و... مورد بررسی قرار دهید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟

رشته‌ی‌ِ اقتصاد رفتاری به بررسی مجموعه‌ای از عوامل غیر اقتصادی در شکل‌گیری انتخاب‌های مالی می‌پردازد. در خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ اثر موریس آلتمن (Morris Altman) خواهید دید عوامل روان‌شناختی و قالب‌های ذهنی شما تا چه حد در زندگی مالی‌ و انتخاب‌هایتان موثر است و با خواندن مثال‌هایی کاربردی از زندگی حقیقی افراد می‌توانید تحلیل‌های اقتصادی خود را عمق ببخشید.

این کتاب به مدیران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند ضمن آشنایی با سازوکارهای انتخاب فردی بتوانند به بررسی وضعیت مالی خود بپردازند و تا جای ممکن از بروز خطاهای احتمالی در این زمینه پیشگیری نمایند.

نظریه‌پردازان، اقتصاد رفتاری را به‌معنای گسترش تحلیل‌های اقتصادی برای افراد حقیقی در بستر دنیای واقعی دانسته‌اند. به‌علاوه این علم به انگیزه‌ها و منافع، هزینه‌ها و موضوع کارایی اقتصادی توجه ویژه‌ای دارد.

قرار است در این خلاصه کتاب صوتی با ارتباط میان‌رشته‌ای اقتصاد رفتاری با علومی چون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سیاست و حقوق و... آشنا شوید و متغیرهای غیرپولی را که باعث رشد کیک اقتصادی می‌شوند، شناسایی کنید.

در مجموع علم اقتصاد با توجه ویژه به مدیریت منابع به ما کمک می‌کند محدودیت‌ها را در این زمینه بشناسیم و براساس آن تصمیمات خود را اتخاذ کنیم. درست است که پول منبعی مهم در اقتصاد است، اما این منبع به خودی خود ارزش ذاتی ندارد و تنها به ما در تأمین منابع کمک می‌کند؛ بنابراین لازم است در تحلیل‌های اقتصادی خود به متغیرهای غیر اقتصادی نیز توجه نشان دهیم.

این نظریه به مدد توجه خاصی که به رفتار واقعی افراد در تصمیم‌گیری‌های مالی‌شان دارد، سبب ایجاد تحلیل‌های عمیق و همه‌جانبه می‌شود. به بیان دیگر در اقتصاد رفتاری توجه به رفتارهای غریزی و عقلانی انسان و تأثیر آن در تصمیم‌گیری‌های فردی پرداخته می‌شود تا از این دریچه به شناخت بهتر تصمیم‌گیری‌های مالی در جوامع گوناگون کمک کند.

گفتنی‌ست خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ با ترجمه‌ی محسن رنانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده. گویندگی این اثر را حامد خدادادی برعهده داشته و نشر صوتی نوار آن را در اختیار علاقه‌مندان به خلاصه کتاب‌های اقتصادی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به کسانی که به دنبال خلاصه کتاب‌های اقتصادی هستند و می‌خواهند با صرف زمان اندک مطالب کلیدی زیادی را در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری بیاموزند، توصیه می‌شود.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد اقتصاد، رئیس سابق و عضو انجمن پیشرفت رفتار اقتصادی است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند به اتمام رسانده است. از جمله کتاب‌های صوتی او باید به خلاصه کتاب‌های «ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری»، «اقتصاد عصب‌شناختی»، «چرا انگیزه ها و بازارها مهم‌اند، اما پول همه‌چیز نیست» و ... اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ می‌شنویم

همه‌ی اقتصاددانان چه متعارف چه غیر متعارف برای انجام تحلیل‌های اقتصادی خود در مورد افراد فرضیاتی در ذهن دارند. هرچند در اقتصاد متعارف به واقع‌گرایی این فرضیات اهمیت چندانی داده نمی‌شود. تصور می‌شود در این نوع اقتصاد تمام فرضیات به پیش‌بینی می‌پردازند و برای ساخت مدل‌ها به اقتصاددانانی نیاز است که واقعیت‌ها را ساده‌سازی کنند.

اقتصاددانان متعارف معتقدند که آن‌ها فقط باید اصول را در زمان مناسب پیاده کنند و بر این باورند که برای طراحی مدلی از بازار سیب لازم نیست این بازار را با جزئیات کامل توصیف کنند؛ از سویی دیگر اقتصاددانان رفتاری بر این باورند که بسیاری از فرضیات در اقتصاد متعارف نه‌تنها مدل‌های ساده‌سازی‌شده‌ی واقعیت نیستند، بلکه اغلب ساده‌لوحانه و کاملاً اشتباه هستند. اقتصاد رفتاری باور دارد که این فرضیات غیر واقع‌گرایانه اغلب منجر به تحلیل‌های اقتصادی ضعیف و گاهی نادرست می‌شود و راهنماهای گمراه‌کننده‌ای برای سیاست‌گذاری عمومی و فعالیت‌های خصوصی‌ست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
32 دقیقه
اقتصاد رفتاری چیست؟
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟

حمیدرضا تاجیک
۱۴۰۳/۲/۱
مفاهیم تازه یی بیان شد، ولی نتونستم درک خوبی داشته باشم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اقتصاد رفتاری چیست؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.