معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی به ارتباط جالب میان علم اقتصاد و مباحث عصب‌شناختی و رفتاری پرداخته است و شما را با مفاهیم مهمی چون محدودیت‌های مغز انسان و واکنش‌های هیجانی آن نسبت به مسائل اقتصادی آشنا می‌کند. این کتاب به شما کمک می‌کند نقش توانایی‌های مغزی انسان و عملکرد ذهن را در تصمیمات مالی بهتر درک کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی

رشته‌ی‌ اقتصاد رفتاری به بررسی عوامل مختلف در انتخاب‌های مالی افراد می‌پردازد و عوامل شناختی و اجتماعی گوناگون را در تصمیم‌گیری‌های افراد مورد واکاوی قرار می‌دهد. در خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی با نقش مهم دانش عصب‌شناسی در اقتصاد رفتاری آشنا خواهید شد و نحوه‌ی تأثیرگذاری مغز انسان بر فرآیندهای مختلف اقتصادی را درک خواهید کرد.

از مباحث جالب توجه این اثر بررسی اهمیت احساسات در تصمیم‌گیری‌ها و شناخت توانایی‌های مغزی ویژه‌ی انسان است که به شما کمک می‌کند از دیدگاه علوم مغزی به تجزیه و تحلیل پدیده‌ها بپردازید. جالب اینکه تا به امروز در هیچ رویکرد اقتصادی‌ای به چگونگی فعالیت مغز در درک تصمیم‌گیری‌های مالی پرداخته نشده و اغلب، تمرکز اصلی بر موارد عینی بوده، اما به‌مدد اقتصاد عصب‌شناختی خواهید دانست که مغز انسان چگونه در راستای فهم تصمیمات اقتصادی و ارتقای قدرت مدل‌های اقتصادی فعالیت می‌کند.

در مجموع با مطالعه‌ی این اثر می‌توانید فهم خود را نسبت به مقوله‌ی اقتصاد تغییر دهید و با یافته‌های تازه‌ای آشنا شوید. به عنوان مثال، این رویکرد ثابت می‌کند که افراد معمولاً برمبنای عقلانیت مورد انتظار رفتار نمی‌کنند و بعضی از رفتارهای نامتعارف در مغز انسان جنبه‌ی ذاتی دارد.

در این خلاصه کتاب صوتی کارکردهای اقتصاد عصب‌شناختی بررسی خواهد شد و موریس آلتمن (Morris Altman) به‌عنوان نویسنده‌ی کتاب تلاش کرده با تمرکز بر ساختار مغزی انسان و نحوه‌ی عملکرد آن به شما نشان دهد مغز چطور می‌تواند سبب هیجانات و فرآیندهای شهودی و نیمه‌هوشیار در وجود ما شود و این عوامل چه نقشی را در رفتارهای روزمره‌ی انسان ایفا می‌کنند.

خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی با ترجمه‌ی محسن رنانی از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده. نشر صوتی نوار این کتاب را با صدای حامد خدادادی در دسترس علاقمندان قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی مناسب چه کسانی است؟

یافته‌های علمی و جذاب این کتاب برای تحلیل‌گران حوزه‌ی اقتصاد و حتی متخصصان مغز و اعصاب جالب توجه خواهد بود.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن از جمله استادان رشته‌ی اقتصاد است که در شاخه‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریای نیوزیلند تدریس می‌کند. او در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و در حال حاضر از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن محسوب می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی می‌شنویم

مغز هیجانی

عوامل هیجانی و شهودی جزو بخش‌های پیچیده‌ی جعبه‌ابزار تصمیم‌گیری مغز تحول‌یافته‌ی انسان هستند. آنها به تولید کارا و موثر تصمیمات نسبتاً هوشمندانه و زیرکانه کمک می‌کنند. این پارادایم تحلیلی به خوبی با یافته‌های پژوهشی درباره‌ی مغز هم‌راستاست که می‌گوید تصمیم‌های بهینه نمی‌تواند بر مبنای معیارهای عقلانیت استوار باشد. معیارهای عقلانیت در این چهارچوب به سادگی بر محاسبات و رفتار منطق‌محور متمرکزاند. هیجانات شهودی موانع تصمیم‌گیری عقلانی به شمار می‌آیند. این دیدگاهی‌ست که اقتصاددانان متعارف به آن پایبندند و طرفدارانی نیزدر میان متفکران پیشروی اقتصاد رفتاری دارد. طرفداران اقتصاد عصب‌شناختی معتقدند که هیجانات و شهود نقشی حیاتی در تصمیم‌گیری عقلانی دارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
79 دقیقه
اقتصاد عصب‌شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی: کاوش مغز برای تحلیل اقتصادی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی

هاشم عباسی
۱۴۰۲/۶/۳۰
خیلی مختصر و سطحی در خصوص کارکرد ذهن و مغز در تصمیم گیری‌های اقتصادی مطالبی را بیان میکند. برای کسانی که میخواهند اطلاعات خود را پیرامون اقتصاد رفتاری بسط دهند مناسب به نظر می‌رسد. با توجه به کمبود مطالب تخصصی در این حوزه این کتاب میتواند شروع خوبی باشد اما یقیناً باید به مقالات تخصصی مراجعه کرد تا دیدگاه عمیق تری در اقتصاد رفتاری بیابیم. با تشکر از دست اندرکاران این کتاب صوتی.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی اقتصاد عصب شناختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.