معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری
قیمت:
۱۴۰۰۰ 7000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری

خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری همان راهنمایی است که برای انجام بهترین انتخاب‌های ممکن درباره‌ی پول نیاز دارید! موریس آلتمن در این اثر به عواملی پرداخته که رفتارهای مالی ما را تعیین می‌کنند. او با تکیه بر علم روانشناسی و جامعه‌شناسی چگونگی فرایند تصمیم‌گیری را شرح می‌دهد تا بتوانیم ضمن دوری از اشتباهات رایج، عملکرد اقتصادی‌مان را ارتقا دهیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری

اقتصاد کلاسیک بر این باور است که مردم براساس منافع شخصی، تصمیماتی منطقی برای مدیریت پول‌هایشان می‌گیرند. با این وجود، همه‌ی ما نمونه‌هایی از هدر دادن پول‌هایمان را تجربه کرده‌ایم: خرید یک ساعت گران‌قیمت و بدون استفاده، تهیه‌ی پالتویی که حتی یک‌بار آن را نپوشید‌ه‌ایم یا ثبت‌نام در کلاسی غیرضروری. بسیاری از تصمیمات اقتصادی منطقی به‌نظر نمی‌رسند و این موضوع توجه اقتصاددانان معاصر را به خود جلب کرده. آن‌ها دغدغه‌ی متفاوتی نسبت به گذشتگان این علم داشته و می‌پرسند چه عواملی در مدیریت سرمایه‌های ما دخالت دارند؟ چه انگیزه‌هایی پشت خریدهای هیجانی پنهان شده‌اند؟ آیا همانطور که اولین نظریه‌پردازان علم اقتصاد باور داشتند همه‌ی رفتارهای مالی هدف کسب سود بیشتر را دنبال می‌کنند؟ خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری (Behavioral Economics For Dummies) به جواب این سؤالات می‌پردازد.

موریس آلتمن (Morris Altman)، استاد دانشگاه در حوزه‌ی اقتصاد توضیح می‌دهد زمان صحبت از تصمیمات مالی، عوامل بسیار ظریفی در انتخاب‌های ما نقش دارند. الگوی رفتارهای غریزی که از نیاکانمان به ارث برده‌ایم، تأثیر فشارهای جامعه که ممکن است آگاهانه یا ناآگاهانه باشند و باورهای فردی، هر کدام می‌توانند به شکل چشم‌گیری بر تصمیم‌گیری روزانه‌ی ما اثر داشته باشند. این نویسنده با کمک یافته‌های روان‌شناسی و استفاده از تجربیات واقعی افراد، کمک می‌کند رفتارهای اقتصادی خودمان را بهتر درک کنیم.

برای شناخت فرایندهای تصمیم‌گیری در حوزه‌ی مالی به اطلاعات بسیار متنوعی احتیاج داریم. یکی از مهم‌ترین و در عین حال، ناشناخته‌ترین آن‌ها رابطه‌ی بین مغز و اقتصاد است زیرا معمولاً فراموش می‌کنیم تصمیمات براساس تحلیل‌های انجام‌شده توسط مغز اتخاذ می‌شوند. عامل مؤثر دیگر بررسی آزادی عمل ماست چون محدودیت‌هایی که با آن‌ها مواجه‌ایم گاه باعث می‌شود انتخاب‌هایی علی‌رغم ترجیح واقعی‌مان داشته باشیم. جنبه‌ی مهم بعدی که خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری به آن می‌پردازد فرضیات واقع‌بینانه درباره‌ی امور مالی است. احتمالاً هیچ‌چیز به اندازه‌ی باورهای منسوخ یا اغراق‌آمیز درباره‌ی پول توانایی افراد در مدیریت این حوزه از زندگی را مختل نمی‌سازد.

آخرین عامل که اقتصاد کلاسیک در پرداختن به آن کم‌لطفی کرده و می‌توان گفت تقریباً نادیده گرفته شده، نقش شادی است. موریس آلتمن بعد از توضیحات ساده اما روشن‌گرانه درباره‌ی تصمیمات مالی، یادآوری می‌کند که افراد برای شاد بودن به عواملی غیر از ثروت و پول نیاز دارند. اقتصاد رفتاری به دلیل تکیه بر داده‌های روان‌شناسی و نگاه جامعه‌شناسی و فرهنگی کاملاً به این نکته آگاه است که تصمیم‌های انسان درباره‌ی اقتصاد تحت تأثیر عواملی گاه غیرمادی و غیرمنطقی قرار دارند. مجموع این نکات که در قالب ده درس به شما عرضه می‌شود می‌تواند رفتارهای مالی‌تان را برای همیشه تغییر دهد. سرمایه‌گذاران می‌آموزند چطور از اشتباهات تکانشی اجتناب کنند، شرکت‌ها مکانیسم‌های پشت انتخاب‌های فردی را ببینند و دولت‌ها یا سازمان‌های غیرانتفاعی در حوزه‌ی عمومی سیاست‌های کاربردی‌تری اتخاذ کنند.

در پایان باید اشاره کرد خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری برگرفته از کتابی به همین نام است که توسط انتشارات آوند دانش به چاپ رسیده. محسن رنانی ترجمه‌ی این کتاب را برعهده داشته و تهیه‌ی نسخه‌ی صوتی آن به همت استودیو نوار میسر گشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این اثر به افرادی که در پی بهبود رفتارهای مالی خود هستند و می‌خواهند در این حوزه از زندگی تصمیماتی صحیح اتخاذ کنند پیشنهاد می‌شود.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون کشور نیوزیلند است. همچنین او در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و امروزه به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره‌ی این انجمن فعالیت می‌کند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری می‌شنویم

نمی‌توانی به هر کسی اعتماد کنی؛ اکثر مردم به مشاوران مالی که به آن‌ها توصیه‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند، اعتماد می‌کنند و سرمایه‌گذاری‌شان را براساس این توصیه‌ها انجام می‌دهند. چنین مساله‌ای در دنیایی کامل و بدون نقص مشکلی به وجود نخواهد آورد. همه‌ی کارگزاران مانند یک کارگزار صادق عمل خواهند کرد. حیله و ترفندی در سیستم وجود نخواهد داشت و فرصتی برای مخاطرات اخلاقی نیست. اما واقعیت این است که بر خلاف بسیاری از مدل‌های اقتصادی، ما در دنیایی تخیلی زندگی نمی‌کنیم.

همیشه سوابق مشاوران مالی را بررسی کنید. ببینید آیا سوابق آن‌ها معتبر است؟ آن‌ها گاهی‌ اوقات سوابق معتبری ندارند. شهرت و سابقه‌ی مشاوران مالی را بررسی کنید. ببینید آیا دولت سرمایه‌گذاری‌هایشان را تضمین می‌کند؟ بیشتر سرمایه‌گذاری‌ها چنین شرایطی ندارند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
24 دقیقه
ده درس تصميم گيری در اقتصاد رفتاری
1 دقیقه
عوامل توليد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰ 7000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری

Reza Ardeshiri
۱۴۰۳/۱/۱۹
عالی. تو بییست دقیقه چند نکته بسیار بسیار مهمیه میکرو کتاب واقعی حتما پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده درس تصمیم‌ گیری در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.