معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی
قیمت:
۲۶,۷۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی شما را با تعریف تازه‌ای از مفهوم عرضه‌ی نیروی کار و عوامل تأثیرگذار بر آن آشنا می‌کند. طبق یافته‌های این پژوهشگر، عرضه‌ی نیروی کار از عوامل چندگانه‌‌ای تأثیر می‌پذیرد و ارزیابی آن نیازمند در نظر گرفتن عوامل اجتماعی و رفتاری گوناگون ا‌ست. گفتنی‌ست این کتاب می‌تواند بینش اقتصادی تازه‌ای در مدیران سازمانی و تحلیل‌گران علم اقتصاد ایجاد کند.‌

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی

در اقتصاد متعارف به نظریه‌ها و مدل‌های اساسی علم اقتصاد پرداخته می‌شود. این دانش امروزه به شکل وسیعی در سراسر دنیا مورد توجه قرار دارد و شامل نظریاتی می‌شود که عموم اقتصاددانان آن‌ها را پذیرفته‌اند و به‌عنوان مباحث پایه‌ای دانش اقتصاد از آن‌ها بهره می‌برند.

باور اقتصاددانان متعارف بر آن است که با افزایش دستمزد، افراد بهتر به بازار کار خدمات‌رسانی می‌کنند، اما در عین حال این حقیقت را نیز نمی‌توان انکار کرد که با افزایش درآمد، میل به داشتن اوقات فراغت نیز بیشتر می‌شود. به بیان دیگر دریافت کمک‌های دولتی، انواع بیمه‌ها و مزایای رفاهی می‌تواند سبب سرباز زدن از کارکردن شود و در نهایت این مسئله تأثیر مستقیمی بر عرضه‌ی نیروی کار به‌جا خواهد گذاشت.

موریس آلتمن (Morris Altman) در خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی به بررسی یکی از دیدگاه‌های جایگزین در این زمینه می‌پردازد. دیدگاهی که طبق آن مشارکت در بازار کار از مجموعه عوامل پیچیده‌ای تأثیر می‌پذیرد و نمی‌تواند تنها متأثر از محرک‌های اقتصادی باشد. دانستن این مسئله به اقتصاددانان کمک می‌کند موضوع را از دریچه‌ای تازه ببینند و به ارائه‌ی تحلیل‌های تک‌بعدی و ساده در این زمینه بسنده نکنند.

عرضه‌ی نیروی کار در حقیقت همان عرضه‌ی خدمات به بازار کار رسمی است که افراد شاغل و جویای کار در آن دخیل هستند. در این اثر ضمن بیان روشن این مفهوم، تغییراتی که در طول زمان در این مقوله، یعنی مقوله‌ی نیروی کار ایجاد شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد و به دغدغه‌های افراد شاغل و غیر شاغل پرداخته خواهد شد.

در کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی ضمن توضیح مفهوم عرضه‌ی نیروی کار، شاهد بررسی مدل متعارف عرضه و عوامل مربوط بدان خواهید بود. لازم است بدانیم مشارکت در بازار کار مقوله‌ای چندوجهی‌ست که از مجموعه‌ای از عوامل تأثیر می‌پذیرد و نمی‌تواند تنها حاصل محرک‌های اقتصادی باشد.

کتاب عرضه‌ی نیروی کار در دنیای واقعی را انتشارات آوند دانش منتشر کرده و استودیو نوار نسخه‌ی صوتی آن را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. این کتاب با صدای حامد خدادادی و ترجمه‌ی محسن رنانی در دسترس عموم علاقه‌مندان به حوزه‌های مدیریت و اقتصاد قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد

خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی مناسب چه کسانی است؟

اقتصاددانان و کلیه‌ی فعالان و تحلیلگران حوزه‌ی اقتصاد از مخاطبان این خلاصه کتاب صوتی محسوب می‌شوند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد اقتصاد است و در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزیلند دارای کرسی تدریس است. او قبلاً رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده و درحال‌حاضر از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی می‌شنویم

بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که اگر درآمد سرانه بالا باشد افراد ترجیح می‌دهند کمتر کار کنند و بیشتر از هدف واقعی‌شان یعنی فراغت لذت ببرند. در بین کشورهایی با مشارکت محدود نیروی کار کشورهایی هم هستند که کمترین درآمد سرانه را دارند از جمله یونان، مکزیک و ترکیه. در چنین مواردی اقتصاد متعارف از افراد انتظار دارد در بازار کار فعال‌تر باشند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند و به تمایلات مادی خود جامه‌ی عمل بپوشانند.

جمعیت فعال آن دسته از افرادی که در اواخر شصت‌سالگی‌شان هستند یا افراد کمتر از پانزده سال را دربرنمی‌گیرد. البته چنین تعریفی در کشورهای مختلف متفاوت است. در صد سال گذشته نرخ مشارکت زنان به طور چشمگیری افزایش داشته است. به این معنا که از حدود 20 درصد در سال 1900 به 60 تا 70 درصد رسیده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
54 دقیقه
عرضه‌ی نیروی کار در دنیای واقعی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی عرضه نیروی کار در دنیای واقعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.