معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری
قیمت:
۲۰,۲۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری به تجربیات کلیدی خود در حوزه‌ی اقتصاد رفتاری پرداخته و نگاهی به پشت پرده‌ی ادعاهای اقتصاد‌دانان برجسته‌ی این رشته‌ انداخته است. این کتاب به شما کمک می‌کند تاثیرات علومی چون روان‌شناسی بر شکل‌گیری اقتصاد رفتاری را مشاهده کنید.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری

ادعاهای موجود در این کتاب حاصل تجربیات نویسنده در رشته‌های روان‌شناسی و اقتصاد است که با بررسی‌های آماری در کلاس‌های درس وی شکل گرفته‌اند. این مستندات نشان می‌دهند رفتار افراد در محیط‌های خاص می‌تواند تأثیرات اقتصادی کوتاه‌مدت و بلندمدت گوناگونی به‌جا بگذارد و در نهایت نتایج این تجربیات پیش‌بینی‌های اقتصادی در شرایط مشابه را آسان می‌کند.

در خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری، نوشته‌ی موریس آلتمن (Morris Altman)، با مفاهیمی چون انصاف و مجازات و اصطلاحات تخصصی حوزه‌ی اقتصاد رفتاری از قبیل بازی دیکتاتور، پیشنهاد نهایی، اقتصاد متعارف و.. آشنا می‌شوید و خواهید توانست به کمک این نگرش ارتباط میان‌رشته‌ای علم اقتصاد با دیگر دانش‌ها خصوصاً علم روان‌شناسی را بهتر درک کنید.

دانشجویان اقتصاد، به‌عنوان جامعه‌ی آماری این پژوهش در نظر گرفته شده‌اند و به دلیل اینکه نمی‌توانند نماینده‌ی گروه‌های وسیع اجتماعی باشند، بسیاری از اقتصاددانان را نگران میزان اعتبار و قابل ارجاع بودن این نتایج کرده‌اند. بااین‌حال واضح است که این تجربیات ارزشمند، امکان تخمین وپیش‌بینی نتایج حاضر را در یک جامعه‌ی آماری وسیع‌تر فراهم می‌کنند. به بیان دیگر به مدد این نمونه‌های آماری درک می‌کنیم که در شرایط مشابه ممکن است چه رفتارهای اقتصادی خاصی از یک جامعه‌‌ی آماری بزرگ‌تر بروز داده شود.

گفتنی‌ست برخی از این نتایج مهم با تعداد نمونه‌های آماری بیشتر به دست آمده‌ و در محیط‌های غیردانشگاهی و در میان کشورهای غیرغربی و کمتر توسعه‌یافته مشاهده و تکرار شده که برای خوانندگان نکته‌ای قابل تأمل است. در مجموع، این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌های اقتصاد و روان‌شناسی اثری درخور توجه خواهد بود.

کتاب ده تجربه در اقتصاد رفتاری از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نسخه‌ی صوتی آن به همت استودیو نوار در دسترس شما قرار گرفته است. گفتنی‌ست گویندگی این کتاب را حامد خدادادی برعهده داشته و ترجمه‌ی آن حاصل تلاش محسن رنانی است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز ناشران گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های اقتصاد و روانشناسی می‌توانند از مطالب مستند این کتاب صوتی مختصر و مفید استفاده کنند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد اقتصاد است و در رشته‌ی اقتصاد رفتاری در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون نیوزیلند تدریس می‌کند. او چند سال ریاست انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری را برعهده داشته و هم‌اکنون از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن محسوب می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری می‌شنویم

بازی دیکتاتور: عادل باش چون کار درست همین است.

بازی دیکتاتور به بازی پیشنهاد نهایی شباهت دارد، زیرا دو طرف این بازی پیشنهاددهنده و پاسخگو هستند؛ با این تفاوت که در بازی دیکتاتور پیشنهاددهنده نقش دیکتاتور را ایفا می‌کند و دیکتاتور می‌تواند هر پیشنهادی داشته باشد؛ بدون اینکه از تنبیه شدن به دست پاسخگو بهراسد. پاسخگو می‌تواند پیشنهاد را رد کند، اما در عوض دیکتاتور بخشی از پول را که به پاسخگو پیشنهاد نشده، نگه می‌دارد. نمی‌توان دیکتاتور را به خاطر بی‌عدالتی یا بی‌انصاف بودن تنبیه کرد. آنچه تقریباً در تمام پژوهش‌های منتشرشده یکسان است این است که متوسط پیشنهادهای دیکتاتور در بازی دیکتاتور کمتر از متوسط پیشنهادهای پیشنهاددهنده در بازی پیشنهاد نهایی‌ست، اما متوسط پیشنهادها همچنان بالاتر از پیشنهادهای پیش‌بینی‌شده در اقتصاد متعارف است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
45 دقیقه
ده تجربه در اقتصاد رفتاری
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده تجربه در اقتصاد رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.