معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟

اگر به شما بگویند آینده تمام جهان به چگونگی ارتباط کشورهای چین و آمریکا وابسته است، واکنش‌تان چیست؟ کوین راد، نخست وزیر سابق استرالیا، در خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟ دربارهٔ روابط بین این دو کشور و تاثیر آن بر سراسر جهان صحبت می‌کند. این فایل صوتی از یکی از سخنرانی‌های این روان‌شناس برجسته در «تدتاک» برگرفته شده است.

درباره خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند:

دو شهر واشنگتن و پکن را در ذهن خود تصور کنید. شاید باورتان نشود اگر بشنوید این دو پایتخت آینده ایالات متحده و چین را شکل می‌دهند. نه تنها آینده این دو کشور بلکه آینده همهٔ کشورهای جهان به نحوی تحت‌تاثیر این دو شهر است. کوین راد عقیده دارد هوایی که تنفس می‌کنیم، آبی که می‌نوشیم، غذایی که می‌خوریم، کیفیت اقیانوس‌هایمان، زبان‌هایی که در آینده به آن‌ها صحبت می‌کنیم، مشاغلی که داریم، سیستم‌های سیاسی که انتخاب می‌کنیم و البته مسائل بزرگ جنگ و صلح همه و همه به رابطه چین و ایالات متحده بستگی دارد.

او در سخنرانی خود به اسم آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟ (are china and the us doomed to conflict) به روشنی این پیام مهم را منتقل می‌کند که همه باید از رابطه مهم بین این دو کشور مطلع باشند. ناپلئون چند صد سال پیش نظریهٔ مهمی را مطرح کرد. او گفت چین مثل یه شیر خفته‌ای است که وقتی بیدار شود، دنیا می‌لرزد. حالا می‌توان به این نتیجه رسید که این حرف او کاملا درست بود. زیرا چین امروز فقط بیدار نشده، بلکه ایستاده و در حال راهپیمایی است.

این سیاستمدار برجسته در ادامه این پرسش مهم را مطرح می‌کند که چین به کجا خواهد رفت و چگونه می‌توانیم با این غول قرن بیست و یکم کنار بیاییم؟ طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، چین با هر معیاری به بزرگترین اقتصاد جهان در طول دهه‌های آینده تبدیل خواهد شد. این کشور در حال حاضر بزرگترین کشور تجاری، بزرگترین کشور صادر کننده و تولید کننده و همچنین بزرگترین تولید‌کننده کربن در جهان است. درحالی که آمریکا در رتبه دوم قرار دارد.

در این روزها همه درمورد رویای زندگی در چین صحبت می‌کنند. همچنین در آمریکا نیز اصطلاحی وجود دارد به اسم «رویای آمریکایی». اما حالا زمان آن فرا رسیده است که در سرتاسر جهان بتوانیم به چیزی فکر کنیم که می‌توان آن را «رویایی برای تمام بشریت» نامید. زیرا اگر این کار را انجام دهیم، ممکن است طرز تفکر خود را در مورد کشورهای دیگر تغییر دهیم و از بروز جنگ‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

مورخان اقتصادی به این نتیجه رسیده‌اند که در واقع، زمانی که ما به بزرگترین نقطه یکپارچگی اقتصادی و جهانی شدن رسیدیم، در سال 1914 بود؛ یعنی درست قبل از شروع جنگ جهانی اول!

سوالی که پیش می‌آید این است که آیا این دو تمدن بزرگ، اصلا می‌توانند آینده مشترکی را برای خود و برای جهان رقم بزنند؟ آیا می‌توانیم آینده‌ای را بسازیم که کاملا صلح‌آمیز باشد، یا چالش بزرگ جنگ یا صلح را در پیش داریم؟

خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به کتاب‌ها و سخنرانی‌های سیاسی علاقه دارید، شنیدن این فایل صوتی برایتان مفید و لذت‌بخش خواهد بود.

کوین راد را بیشتر بشناسیم:

او نخست‌وزیر سابق استرالیا، دیپلمات استرالیایی و رهبر حزب کارگر است که در سال 1957 به دنیا آمد. وی به عنوان بیست و ششمین نخست وزیر استرالیا از دسامبر 2007 تا ژوئن 2010 و دوباره از ژوئن 2013 تا سپتامبر 2013 خدمت کرد. کوین راد (Kevin Rudd) از دانشگاه ملی استرالیا با درجه ممتاز در رشته مطالعات چین فارغ التحصیل شد.

این سیاستمدار برجسته قبل از ورود به سیاست، به عنوان دیپلمات و کارمند دولتی کار می‌کرد. راد در انتخابات فدرال 1998 به عنوان نماینده پارلمان برای تقسیم گریفیث به مجلس نمایندگان استرالیا انتخاب شد. او همچنین در سال 2001 به عنوان وزیر امور خارجه به کابینه ارتقا یافت. در دسامبر 2006، او کیم بیزلی را شکست داد و رهبر حزب کارگر شد.

راد پس از انتخابات از پارلمان بازنشسته شد، اما همچنان در سیاست فعال باقی مانده است. در فوریه 2014، او به عنوان عضو ارشد در دانشکده دولتی جان اف کندی در دانشگاه هاروارد انتخاب شد و در آن جا درمورد آینده روابط چین و ایالات متحده مطالعات گسترده‌ای انجام می‌دهد. او رئیس کمیسیون مستقل چندجانبه گرایی، رئیس بهداشت و آب برای همه، و رئیس هیئت مدیره مؤسسه صلح بین المللی نیز است. در ژانویه 2021، راد به عنوان هشتمین رئیس و مدیر عامل انجمن آسیا منصوب شد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند می‌شنویم:

مردم از من می‌پرسند که چطور یه بچهٔ روستایی اهل استرالیا به یادگیری زبان چینی علاقه‌مند شده. خب باید بگم که دوتا دلیل داره. اولیش یه گاوی به اسم بتسیه. بتسی یکی از گاوهای گله‌ای بود که من کنارشون توی مزرعه بزرگ شدم. دستای من برای کشاورزی ساخته نشدند. برای همین خیلی زود متوجه شدم که کار در مزرعه کار من نیست و چین راه خیلی مطمئنی برای دور شدن از حرفهٔ کشاورزی توی استرالیا بود.

دلیل دومش مادرم بود. کسی از بین شما تاحالا به حرف مادرش گوش کرده؟ کسی تاحالا کاری که مادرش گفته رو انجام داده؟ باید بگم که من گوش کردم. اما چیزی که مادرم گفت این بود. یه روز یه نامه بهم داد که تیتر اولش این بود: «تغییر بزرگی رخ داده» و اون تغییر عضویت چین در سازمان ملل بود.

سال 1971 من تازه 14 سالم شده بود. مادرم این خبرو بهم نشون داد و گفت درکش کن. یاد بگیرش چون آیندت رو تحت تاثیر قرار میده. با توجه به اینکه شاگرد خوب تاریخ بودم به این نتیجه رسیدم که برای من یادگیری زبان چینی بهترین کاره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
بخش یک
7 دقیقه
بخش دو
6 دقیقه
بخش سه
6 دقیقه
بخش چهار
7 دقیقه
بخش پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟
نویسنده
مترجمپوریا جارچی
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟

Iman Babaei nezhad
۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کتاب مفیدی درباره روابط چین و آمریکاست ولی به عنوان اول راه بوده و باید تشریح و تفصیل بیشتری مخصوصا در مورد جنگ اقتصادی آن‌ها میداد
abbas masjedian
۱۴۰۰/۹/۱۹
کتابی معمولیه ولی بهر حال به گوش کردنش می‌ارزه
٠mohammadreza
۱۴۰۱/۹/۱۶
کتاب زیاد جالبی نیست
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی آیا چین و ایالات متحده محکوم به درگیری‌اند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.