معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت

ناتانائیل استین در خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت (اثری که ذیل مجموعه سخنرانی های تدتاک به انتشار می‌رسد)، شما را با یکی از اساسی‌ترین سوالات فلسفه و پاسخ‌هایی که تاکنون بدان داده‌شده مواجه می‌کند. این سوال را چنین می‌توان مطرح ساخت: مرز میان امر واقع و امر غیر واقع کجاست؟

درباره خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت:

آیزایا برلین نقل قول معروفی دارد با این مضمون که فلسفه اساساً چیزی نیست جز تلاش برای پاسخ گفتن به سوالاتی که کودکان می‌‌پرسند. این گفته که این روزها به کلیشه‌ای رایج بدل شده، دو جنبه‌ی مختلف از بحث را روشن می‌سازد: نخست اینکه سوالات فلسفی از خصلتی بنیادین برخوردارند؛ به این معنی که از همان مراحل آغازین زندگی به اذهان بشری خطور می‌کنند. و دوم هم آنکه، احتمالاً برای این سوالات هیچ پاسخ قطعی‌ای در دست نیست، زیرا ما اغلب در برابر پرسش‌های به ظاهر کودکانه‌ی فرزندانمان چیزی برای گفتن نداریم!

ناتانائیل استین در کتاب چرایی واقعیت، به این بحث می‌پردازد که چرا و چگونه سوالات بزرگی مثل «چرا من وجود دارم؟»، «خدا چگونه چیزی است؟» و ... در ذهنِ هنوز رشدنایافته‌ی کودکان شکل می‌گیرد. علاوه بر این، او به طور خاص بر یکی از همین گونه پرسش‌ها تمرکز نموده و پاسخ‌های ارائه‌شده به آن در طول تاریخ اندیشه را اجمالاً از نظر می‌گذراند. این سوال از این قرار است: مبنای واقعی و غیرواقعی نامیدن چیزها چیست؟ یا با لحنی شکاکانه‌تر: از کجا می‌توان یقین داشت که آنچه واقعیت می‌نامیم، به راستی واقعیت دارد؟

خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به بحث‌های فلسفی دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی این اثر کوتاه و تأمل‌برانگیز باشند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت می‌شنویم:

اول با سوال‌های آسون شروع می‌کرد. بعد از گذشت چند ماه که پسرم چهارساله شد پرسید: «ما واقعی هستیم؟» یه دفعه پرسید، اما اونقدرها هم ناگهانی نبود. جوابشو به سرعت دادم: «آره ما واقعی هستیم. ولی السا و آنا، دو کارکتر انیمیشن یخ‌زده، واقعی نیستن.» بعد از چند هفته هم سوال‌های بعدیشو وقتی توی استخر آب‌بازی می‌کرد، همونطور ناگهانی پرسید. «بابا، چرا ما واقعی هستیم؟» این بار جواب آماده‌ای نداشتم. بیشتر هم به این دلیل بود که سوال رو واقعاً نمی‌‌فهمیدم.

چطور بچه‌های چهار ساله می‌پرسن چرا؟ خیلی زیاد هم می‌پرسن. این کلیشه حقیقت داره. شاید هم کتمان حقیقت باشه. به طور مبهمی می‌پرسن چرا. مثل ارسطوهای کوچولو پاهاشون رو از صندلی ماشین آویزون کردن و چراهاشون رو به روش‌های مختلفی می‌پرسن. گاهی این چراهای ارسطویی شسته‌رفته‌تر می‌شن. مثلاً می‌پرسن که چیزها به چه دردی می‌خورن یا چطور ساخته شدن؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت اول
5 دقیقه
قسمت دوم
5 دقیقه
قسمت سوم
5 دقیقه
قسمت چهارم
6 دقیقه
قسمت پنجم
6 دقیقه
قسمت ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت

محمد موسوی
۱۴۰۱/۸/۱۶
سلام بااینکه کتاب کوتاهی بود ولی من را به عمق تفکر در وجودم برد
مجیدفرهمند
۱۴۰۱/۹/۱۷
سپاسگزارم ولی کمی ضعیف بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرایی واقعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.