معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟
قیمت:
۱۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟

خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟ عنوانی دیگر از مجموعه سخنرانی‌های تدتاک است. ادیت هال در این اثر که مطالب آن عمدتاً مبتنی‌ست بر محتوای یکی از کتاب‌هایش درباره‌ی ارسطو، به این پرسش که مطالعه‌ی آرای فیلسوفان باستانی، از جمله ارسطو، چه فوایدی برای انسان امروز دارد، پاسخ گفته است.

درباره خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند:

فلسفه‌ی باستانی، برخلاف گمان نادرستی که شاید وجود داشته باشد، نه رشته‌ای از عقایدِ اصطلاحاً ازمدافتاده و امروزه نادرست، بلکه مجموعه‌ای وسیع از ایده‌های درخشان فکری در حیطه‌های گوناگون، از جمله اخلاق، سیاست و الهیات است. امروزه بسیاری از متخصصان فلسفه‌ی باستان، از مجرای بازخوانی متون متفکرانی نظیر هراکلیتوس، افلاطون، ارسطو و ... سعی در بازیابی امکانات فکریِ نهفته در آرای این دسته از اندیشمندان دارند.

ادیت هال یکی از همین دسته متخصصان است. او در کتاب خود در باب ارسطو که عنوان انگلیسیِ Aristotle's Way را بر خود دارد، این پرسش دقیق و جالب توجه را مطرح ساخته است: «حکمت باستانی چگونه می‌تواند زندگی انسان امروز را متحول سازد؟» در همین راستا، او خوانشی خلاق از آرای متفکرانی چون سقراط، افلاطون و به ویژه ارسطو ارائه داده، و فایده‌ی عملی اندیشه‌ی فلسفیِ یونانیان باستان را برای ما روشن ساخته است. در خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند از چکیده‌ی آرای ادیت هال در باب این موضوع مطلع خواهید شد.

گفتنی‌ست که این اثر به همت شرکت توسعه محتوای لحن دیگر و ذیل مجموعه‌ای با عنوان «سخنرانی‌های تدتاک» به انتشار می‌رسد.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند:

- هال با خوانش خود از ارسطو در پی یافتن معنایی برای زندگی انسان امروز است. (Amaazon)
- پرسش مطرح‌شده در این اثر چنین است: آیا می‌توان از طریق فضیلت به خوشبختی رسید؟ (Kirkus Review)

خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به فلسفه مخاطبین اصلی اثر حاضرند.

با ادیت هال بیشتر آشنا شویم:

ادیت هال (Edith Hall) یکی از متخصصان فلسفه‌ی باستان و از صاحب‌نظران در شناخت اندیشه‌ی یونانی است. این نویسنده‌ی انگلیسی علاوه بر ترجمه‌ی آثار فیلسوفان یونانی به زبان انگلیسی، آثاری چند نیز در شرح اندیشه‌ی حکمای باستان به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند می‌شنویم:

با این حال حتی کسانی که به اقتضای طبیعتشون نصیب و قسمتی نبردن یا مصیبت‌های سختی رو از سر گذروندن هم می‌تونن یه زندگی خوب رو تجربه کنن. می‌شه حتی طعم فجایع به ظاهر کمرشکن رو چشید و همچنان به خوبی زندگی کرد. به قول ارسطو، حتی در فلاکت نیز نیکی می‌درخشد: هنگامی که فرد با شکیبایی، تاب شوربختی‌های مکرر و شاق را می‌آورد و دلیل آن نه کرختی فرد، بلکه فراخنا و سخاوت روح است. به این مضمون، نظام اخلاقی ارسطو نظامی عمیقاً خوشبینه...

او می‌نویسه: این قسمت فلسفه با اکثر دیگر انواع فلسفه فرق دارد. چرا که در آن ما به قصد اطلاع از سرشت نیکی نیست که از چیستی آن می‌پرسیم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
7 دقیقه
قسمت دو
6 دقیقه
قسمت سه
5 دقیقه
قسمت چهار
5 دقیقه
قسمت پنج
5 دقیقه
قسمت شش
8 دقیقه
قسمت هفت
7 دقیقه
قسمت هشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟
نویسنده
راویمیترا قربانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرا امروزه باید ارسطو خواند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.