معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی

داستانی برای عشق‌های نافرجام و آرزوهایی که به ناامیدی می‌انجامند! توماس هاردی در خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی تصویر دقیقی از انگلیس قرن نوزدهم به خواننده نشان می‌دهد. درحقیقت سرگذشت انسان‌هایی را به تصویر می‌کشد که خود را اسیر سرنوشت می‌دانند و اگر هم برای بهتر شدن زندگی تلاشی بکنند، از همان ابتدا خود را محکوم به شکست می‌دانند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی

الکساندر تروکس، رمان‌نویس آمریکایی معتقد است که توماس هاردی در آثارش توجه ویژه‌ای به بیان عمیق هرج و مرج اجتماعی دارد و بی‌علاقگی او نسبت به انسان‌ها کاملاً مشهود است. خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی (The return of the native)، ششمین اثر توماس هاردی (Thomas Hardy)، به‌وضوح این نکته را تأیید می‌کند.

فضای تیره و دلگیر، عشق‌هایی که محکوم به فنا هستند و اشتیاق‌هایی که به یأس می‌گرایند درون‌مایه‌ی این رمان را می‌سازند. در این داستان با شخصیت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که اراده و زندگیشان تحت کنترل شانس است. رخدادهای تصادفی مشخص می‌کنند که عاقبتِ چه کسی سعادت است و چه کسی قرار است تیره‌روز باشد. تعجب نکنید! این اثر آینه‌ی تمام‌نمایی است برای روزگاری که توماس هاردی در آن می‌زیسته.

«یوستاشیا»، «کلایم»، «وایلدایو» و... قهرمانان اصلی داستان هستند؛ البته شخصیت بی‌پروای یوستاشیتا بیش از آن دو مورد توجه است. این دختر آرمانگرا که همواره آرزوی زندگی در پاریس را داشته، برای رسیدن به آرمانشهر باشکوه خود، همسر و سنت‌های اجتماعی را زیر پا می‌گذارد. در زمانه‌ای که زنان چندان حق انتخابی نداشتند و نه‌تنها محل زندگیشان، بلکه کل هست و نیستشان با اراده‌ی همسر تعیین می‌شد، یوستاشیتا برای رهایی از فضای تنگ و عقب‌مانده‌ی «اِگدن هیث» راه فرار را انتخاب می‌کند. اما آیا پس از تحمل مشت‌های فرار، پاریس هم به او روی خوش نشان خواهد داد؟ آیا اندوه عمیق او نسب به سرگذشتش با رسیدن به پاریس به پایان می‌رسد؟

علاقمندان این رمان پرشور و عاطفی، برای آشنایی با متن اصلی می‌توانند ابتدا سری به خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی بزنند. گفتنی است این خلاصه کتاب، یکی از مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز با هدف معرفی برترین آثار ادبی گردآوری کرده است.

مریم قنبری ترجمه‌ی اثر حاضر را به عهده داشته و انتشارات نوژین آن را منتشر کرده است. این خلاصه کتاب صوتی را با صدای سحر بیرانوند می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

در نکوداشت کتاب بازگشت بومی

  • این اثر، دربردارنده‌ی صحنه‌هایی است که طبیعت و جریان زندگی را در هر حرکت کوچکی نمایش می‌دهد. (دی. اچ. لارنس)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب بازگشت بومی

  • در سال 1994، براساس این کتاب فیلمی به کارگردانی جک گلد به نمایش درآمد.
  • در سال 2010 نیز یک اقتباس سینمایی آمریکایی از داستان بازگشت بومی به کارگردانی بن وستبروک ساخته شد.
  • در 15 ژوئن 1948، یک اقتباس رادیویی از این رمان با حضور مایکل ردگریو در استودیوی یک شبکه CBS پخش شد.

خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی مناسب چه کسانی است؟

اگر شما هم از علاقمندان ادبیات کلاسیک و رمان‌های تاریخی عصر ویکتوریا هستید، حتما شیفته‌ی این خلاصه کتاب خواهید شد.

توماس هاردی را بیشتر بشناسیم

توماس هاردی، در سال 1840 میلادی، در اطراف دورچستر انگلستان به دنیا آمد. هاردی تا دهه‌ی پنجم زندگی‌اش در شغل معماری فعالیت داشت؛ اما بعد از اینکه دوره‌ی جوانی خود را گذراند به نوشتن و سرودن شعر علاقه‌مند شد. توماس هاردی بیشتر در رده‌ی جنبش طبیعت‌گرایی نوشته، هر چند در حیطه‌ی رمانتیسیسم و روشنگری نیز کتاب‌هایی را به رشته تحریر درآورده است. این نویسنده انگلیسی‌زبان یکی از نویسنده‌های مطرح قرن نوزده و بیست به شمار می‌رود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی می‌شنویم

یوستیشا آن شب به پدربزرگش گفته بود که برای شادی جانی نانساچ پسری کوچک آتشی برپا کرده است. اما او به پسرک پول داده بود تا مراقب والدیو باشد و حرکاتش را زیرنظر بگیرد. بعد از مدتی یوستیشا از پسرک خواست تا به خانه‌اش برگردد. جانی در راه برگشت به خانه بود که صدایی غیرعادی شنید و ترسید بنابراین راه آمده را بازگشت تا یوستیشا بخواهد کسی را همراه او بفرستد که مردی را کنار او دید.

پسرک در پناه خاکریز پنهان شد و به صحبت‌های آن دو گوش داد. زمانی که بار دیگر به طرف خانه‌اش به راه افتاد، وِن را دید و با او صحبت کرد و در بین صحبت‌هایش به او گفت که یوستیشا را همراه مردی کنار آتش دیده که سرگرم صحبت‌های عاشقانه و ابراز علاقه بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
بازگشت بومی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی
نویسنده،
مترجممریم قنبری
راویسحر بیرانوند
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی بازگشت بومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.