معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

پادآرمانشهری که جورج اورول در خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات به تصویر کشیده، آینه‌ی تمام‌نمای بسیاری از انقلاب‌هاست. اگرچه این اثر در حقیقت طعنه‌ای است به انقلاب بلشویکی روسیه، اما اگر نگاهی به کتاب‌های تاریخی و اخبار سیاسی بیندازیم، می‌بینیم که این نویسنده پیامد بسیاری از جنبش‌های مردمی را برایمان روایت کرده است. این رمان به عنوان یکی از صد کتاب برتر مجله‌ی تایم به شمار می‌رود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

نقشی که «میجر» در خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات (Animal Farm) دارد، دقیقاً مشابه رهبرانی است که نخستین جرقه‌های انقلاب را شعله‌ور می‌کنند. همه‌ی درگیری‌ها از زمانی شروع می‌شود که این خوک با سخنرانی برای اهالی مزرعه، از ظلم و ستم انسان‌ها می‌گوید و از حیوانات می‌خواهد تا با بیرون راندن مالک مزرعه، خودشان ریاست قلعه‌ی حیوانات را به عهده بگیرند. جورج اورول (George Orwell) به این ترتیب آغاز شکل‌گیری انقلاب‌ها را برایمان ترسیم می‌کند.

حیوانات با اتحاد علیه رئیس مزرعه به پیروزی می‌رسند تا نخستین حکومت خود را در مزرعه بنا کنند. اگرچه در ابتدا همه از این جنبش خوشحال هستند و تصورات آرمانی زیادی درمورد برابری و عدالت در سر دارند اما گویا واقعیت با تصورات آن‌ها بسیار متفاوت است. زمان زیادی نمی‌گذرد که حاکمان جدید مزرعه هم گرفتار فساد می‌شوند. دیگر برابری برایشان ارزشی ندارد مگر اینکه آن را به نفع خود تفسیر کنند. جورج اورول که خود از طرفداران حکومت سوسیالیسی بود، در این داستان از حکومت شوروی و خیانت‌های استالین انتقاد می‌کند.

انحصار ثروت مزرعه به حاکمان، قتل و ناپدید شدن مخالفان حکومت و سرکوب اعتراضات، نتایج شورش حیوانات قلعه است. انقلابی که آرمان‌هایش را بدون توجه به واقعیت‌ها پی‌ریزی می‌کند چاره‌ای جز شکست ندارد. هواداران حزب سوسیالیستی نیز که از نظام سرمایه‌داری و نابرابری‌های اقتصادی آن به ستوه آمده بودند، در جست‌و‌جوی یک حکومت عادلانه به این حزب روی آوردند؛ اما عاقبت آن‌ها هم بهتر از حیوانات مزرعه نبود.

این رمان برای نخستین بار در سال‌های جنگ جهانی دوم منتشر شده و از آن زمان تاکنون میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رفته است. اگر تابه‌حال فرصت مطالعه‌ی آن نداشته‌اید، می‌توانید از طریق خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات با طرح کلی این داستان آشنا شوید.

گفتنی‌ست این اثر جزو مجموعه‌ی چکیده‌ی پنجاه رمان کلاسیک با گزینش کلاید نهرنز (Clyde Nehrenz) است. نیلوفر شیرازیان ترجمه‌ی این داستان را به عهده داشته و انتشارات نوژین آن را به چاپ رسانده است. داستان حاضر را با صدای ایمان اصفهانی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «کشیش ویکفیلد»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب قلعه حیوانات

  • جزو صد رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • جزو فهرست بهترین کتاب‌های دنیای غرب
  • جزو بهترین رمان‌های قرن بیستم به انتخاب کتابخانه‌ی مدرن
  • برنده‌ی جایزه‌ی هوگو برای بهترین رمان
  • برنده‌ی جایزه‌ی پرومتئوس

نکوداشت‌های کتاب قلعه حیوانات

  • افسانه‌ای خردمندانه، پرشور و روشن‌گرانه در عصر حاضر. (نیویورک تایمز)
  • بسیار وسیع، فکر شده و با نثری دلپذیر. (مجله‌ی سانفرانسیسکو کرونیکل)
  • به درخشش و برندگی یک کریستال شیشه. (ماهنامه‌ی آتلانتیک)

اقتباس فرهنگی از کتاب قلعه حیوانات

بر اساس این کتاب تحسین‌شده تابه‌حال فیلم‌ها، نمایش‌ها، برنامه‌های رادیویی، بازی‌های کامپیوتری و کمیک‌استریپ‌های بسیاری ساخته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به انیمیشنی به همین نام ساخته‌ی سال 1954 در بریتانیا و همچنین فیلمی تلویزیونی به کارگردانی جان استفنسون اشاره کرد.

شبکه‌ی نتفلیکس نیز قرار است به‌زودی فیلمی بر مبنای این شاهکار ادبی بسازد.

خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات مناسب چه کسانی است؟

طرفداران داستان‌های تمثیلی با درون‌مایه‌ی اجتماعی هرگز شنیدن خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات را از دست ندهد؛ به‌ویژه اگر به تاریخ سیاسی هم کمی علاقه داشته باشند.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

جورج اورول با نام اصلی اریک آرتور بلر (1950-1903) داستان‌نویس، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی است. او همانند بسیاری از نویسندگان روزگار خود در دهه 1930 به اسپانیا رفت تا به صف مبارزان علیه ارتش فاشیست ژنرال فرانکو بپیوندد. در این جنگ مجروح شد و همین جراحت منجر به مرگش شد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به 1984، روزهای برمه، دختر کشیش، هوای تازه، درود بر کاتالونیا و... اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات می‌شنویم

بدین ترتیب تابستان گذشت و محصول زمین‌ها از همیشه پربارتر بود. حیوانات با شادی تمام تن به کار می‌سپردند و بی‌آنکه کسی از زیر وظایفش شانه خالی کند، روزگار به خوشی سپری می‌شد.

روزهای یکشنبه از کار خبری نبود و صبحانه یک ساعت دیرتر از همیشه صرف می‌شد. پس از آن طی مراسمی باشکوه پرچم قلعه‌ی حیوانات را می‌افراشتند که روی زمینه‌ی سبز آن نقش سفید یک شاخ و یک سم به چشم می‌خورد. پس از آن جلسه‌ای تشکیل می‌شد که در آن تمام حیوانات امورات هفته‌ی بعد را مورد بررسی قرار می‌دادند؛ با این حال تصمیم‌گیری نهایی همیشه به دست ناپلئون و اسنوبال -که این اواخر با یکدیگر سر ناسازگاری برداشته بودند- اتخاذ می‌شد و سایر حیوانات به رأی دادن اکتفا می‌کردند.

اسنوبال با تشکیلاتی تحت عنوان «کمیته‌های حیوانی» می‌کوشید علاوه بر خواندن و نوشتن، اصول اولیه‌ی هفت فرمان را به حیوانات بیاموزد، اما این کار برای حیوانات کم‌هوش، نظیر گوسفندها و مرغابی‌ها، با دشواری همراه بود، به همین خاطر هفت فرمان به عبارت «چهارپا خوب، دوپا بد» خلاصه شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
فصل اول
5 دقیقه
فصل دوم
3 دقیقه
فصل سوم
3 دقیقه
فصل چهارم
5 دقیقه
فصل پنجم
4 دقیقه
فصل ششم
5 دقیقه
فصل هفتم
6 دقیقه
فصل هشتم
3 دقیقه
فصل نهم
7 دقیقه
فصل دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات
نویسنده،
مترجمنیلوفر شیرازیان
راویایمان اصفهانی
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب
۱۴۰۲/۱/۵
عالی بود حتی میتونه نظر یک ادم جا افتاده رو در مورد شیوه سیاست به سادگی عوض کنه
A.rhn
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کتاب خیلی خلاصه شده بود. ترجیح میدهم متن کامل آن را بخوانم.
رضا علیخانی
۱۴۰۱/۱۱/۱۵
کتاب باارزشیه
خیلی از اتفاقاتش رو به صورت روزمره میبینیم
علی ابدالی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
عالییی بود و آموزنده
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.