معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی
قیمت:
26700 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی

تبدیل خلاقیت و تفکر خلاق به بخشی از زندگی روزمره یکی از مثبت‌ترین تغییرات در عادت‌های روزانه است. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی نشان می‌دهد که از چه روش‌هایی می‌توان خلاقیت را وارد زندگی کرد و تأثیر خلاق بودن دائمی چه خواهد بود.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی

با توجه به این واقعیت که خلاقیت نه یک ویژگی ذاتی بلکه یک مهارت اکتسابی است می‌توان سعی کرد این مهارت همواره در زندگی روزمره‌ی ما حضور داشته باشد. دیوید کاکس ((David Cox)) در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی (Embedding Creativity in Your Personal Life) که فصل 13 از کتاب تفکر خلاق (Creative thinking for Dummies) است روش‌هایی کاربردی برای عادت کردن به خلاقیت و دائمی کردن آن ارائه می‌کند.

یک راه ساده برای پرورش خلاقیت مستمر یا دائمی این است که آگاهانه تغییرات کوچکی در رفتار روزمره‌ی خود ایجاد کنیم. هر لحظه از زندگی ما پر از دوگانه‌هایی است که باید در آن‌ها دست به انتخاب بزنیم. هر یک از این انتخاب‌ها به معنای امکانی برای تصمیم‌گیری‌های متفاوت و بروز خلاقیت است. از نظر دیوید کاکس بسیاری از این انتخاب‌ها چالش‌های مناسبی برای تمرین مهارت‌های تفکر خلاق هستند. بسیاری از پروژه‌های کاری یا تحصیلی چنین وضعیتی دارند. او در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی نشان می‌دهد که حتی اگر متوجه وجود چنین موقعیت‌هایی نشده باشیم کافی است با دقت بیشتری به اطراف نگاه کنیم. هر انتخابی در زندگی روزمره فرصتی برای تمرین خلاقیت است.

با توجه به اینکه مغز انسان بسیاری از مسائل روزمره را با استفاده از تکرار تبدیل به عادت می‌کند می‌توان از این ویژگی شناختی مغز برای عادت کردن به تمرین‌های خلاق استفاده کرد. البته دیوید کاکس بر این واقعیت تأکید می‌کند که تغییر عادت‌هایی که به‌مرور شکل گرفته‌اند امری نیست که بتوان به‌سادگی و سریع انجام داد اما داشتن پشتکار و اعتمادبه‌نفس کمک می‌کند تا عادت‌های پیشین را با عادت‌هایی که به آن‌ها نیاز داریم جابه‌جا کنیم.

تغییر آگاهانه‌ی عادت‌های روزانه نیاز به تمرین و پایبندی به برنامه‌ریزی مشخصی دارد. تمرین‌ها و راه‌کارهای مناسبی برای چنین تغییرهایی وجود دارد که در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی موردتوجه دیوید کاکس قرارگرفته است. این تغییرات آگاهانه شکلی از خودآگاهی در انسان به وجود می‌آورد که می‌تواند تبدیل به آگاهی خلاق شود. افرادی که آگاهی خلاق را در خود تقویت کرده‌اند می‌توانند با خلاقیت برنامه‌های روزانه‌ی خود را به‌نوعی ترتیب دهند که از روزمرگی رهایی یابند. داشتن آگاهی خلاق کمک می‌کند تا فرصت‌های بیشتری برای بروز خلاقیت داشته باشیم.

پس از به دست آوردن آگاهی خلاق باید برای حفظ آن تلاش کرد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی راه‌هایی پیشنهاد می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توان چارچوب ذهنی خلاق را حفظ کرد و پرورش داد. بازی و سرگرمی یکی از این روش‌ها است. با انجام بازی‌های خلاقانه ذهن تمرین‌های خوبی برای حفظ خلاقیت خواهید داشت. امکان تخطی از قوانین یکی از ویژگی‌های بازی‌های خلاقانه است و چنین تمرینی باعث می‌شود آگاهی خلاق خود را محدود به چارچوب‌های موجود در نظر نگیرد.

دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی تصویری از زندگی یک فرد خلاق و عادت‌های روزانه‌ی او رسم می‌کند. راه‌های رسیدن به این سبک زندگی از نکات مهم در این کتاب است. این خلاصه کتاب صوتی یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز است. انتشارات آوند دانش به‌عنوان ناشر رسمی کتاب‌های دامیز در ایران این خلاصه کتاب صوتی را با ترجمه‌ی فیروزه زارع فراشبندی و خسرو زارع فراشبندی منتشر کرده. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای مریم بنایی و با همت استودیو نوار تهیه شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌های آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که بتواند هم افراد مبتدی و هم متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «تاریخ قرن بیستم»، «راهنمای بارداری»، «فلسفه‌ی سیاسی» و «داستان‌نویسی» بخشی از کتاب‌های این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که قصد بالا بردن کیفیت زندگی روزانه‌ی خود را دارند و می‌خواهند عادت‌های خلاقانه‌تری داشته باشند می‌توانند از شنیدن این کتاب صوتی لذت ببرند. علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریتی و انگیزشی از مخاطبان اصلی این خلاصه کتاب صوتی هستند.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس مشاور آژانس‌های تبلیغاتی است که بر افزایش و گسترش خلاقیت در کسب‌وکارها تمرکز دارد. او که در زمینه‌های هنر و روانشناسی تحصیل کرده، تجربه‌های نظری و عملی مناسبی برای استفاده و پروش خلاقیت دارد. سخنرانی و تدریس درزمینه‌ی راه‌های شکوفایی و حفظ تفکر خلاق از دغدغه‌های اصلی دیوید کاکس است که باعث توجه مدیران و کارکنان کسب‌وکارها به او شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی می‌شنویم

گامی مهم در مسیر واردکردن خلاقیت به زندگی روزمره آسان‌سازی محیط فیزیکی و فضای ذهنی است. یک مشکل معمول افزایش به‌هم‌ریختگی است؛ جمع شدن خرت‌وپرت در هر محلی که کار می‌کنید بسیار ساده است. زیرا هر کاری که انجام دهید چیزی تولید خواهد شد. دور ریختن آن‌ها بسیار دشوارتر است. تصمیم بگیرید بی‌رحم باشید و به‌سرعت هر چیزی را که لازم ندارید دور بریزید. پس از زحمت اولیه می‌توانید بهره‌مندی از مزایای روش زندگی منظم و مرتب‌تر را آغاز کنید.

آنچه به‌دشواری دیده می‌شود اما به‌اندازه‌ی بی‌نظمی فیزیکی مزاحم است خرت‌وپرت‌های ذهنی است. اگرچه شما به‌طور خودآگاه اطلاعات را سازمان‌دهی و آنچه را در زندگی روزمره با آن سروکار دارید بایگانی می‌کنید مغزتان دقیقاً این‌گونه کار نمی‌کند. شما سعی می‌کنید روی پروژه‌ی مهم خود متمرکز شوید اما به‌آسانی با چنین افکاری دچار حواس‌پرتی می‌شوید:
«بهتر نیست کفش‌هایی را که دیروز دیدم بخرم؟»
«در ورودی را قفل کردم؟»
«اخبار زلزله چقدر وحشتناک بود!»

این مزاحمت‌ها به این دلیل به وجود می‌آیند که ذهن ناخودآگاه شما همه‌ی اطلاعات را بدون استثنا ذخیره می‌کند و نمی‌داند کدام اطلاعات مهم است و کدام نیست. این دو بخش از ذهن شما به‌درستی به‌عنوان استاد یعنی ذهن خودآگاه شما که فکر می‌کند مسئول همه‌چیز است و فرستاده که نقش او دانستن همه‌ی چیزهایی است که واقعاً اتفاق می‌افتد توصیف شده‌اند. اگر استاد کنترل را به دست داشته باشد شما حس می‌کنید کنترل به دست شماست. وقتی فرستاده مزاحم می‌شود بهترین نقشه‌های شما خراب می‌شوند. به همین دلیل است که نمی‌توانید فکر کردن در مورد کفش‌ها و در ورودی و زلزله را متوقف کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
66 دقیقه
خلاقیت در زدگی شخصی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
26700 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی خلاقیت در زندگی شخصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.