معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده
قیمت:
۱۴۰۰۰ ۹,۸۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده

خلاقیت به‌خودی‌خود اتفاق نمی‌افتد. افراد همیشه با انگیزه‌ها و اهدافی مشخص برای تثبیت ایده‌های نوآورانه‌ی خود تلاش می‌کنند. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده به سراغ بهترین نمونه‌های خلاقیت در فرهنگ امروزی می‌رود. بسیاری از پدیده‌هایی که امروز برای ما عادی به نظر می‌رسند زمانی خلاقیت‌های رادیکالی محسوب می‌شدند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده

در همه‌ی جوامع و فرهنگ‌ها افرادی وجود دارند که تلاش‌های خلاقانه‌ای برای بهبود شرایط زندگی خود و دیگران انجام داده‌اند. در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده (Ten Unusually Creative Individuals) که فصل هجدهم از کتاب تفکر خلاق است (Creative thinking for Dummies)، دیوید کاکس (David Cox) شرحی از تجربه‌ی خلاقیت‌های افراد مشهور در حوزه‌های مختلف آورده است. آشنایی با این ده نفر و شیوه‌ای که آن‌ها مسیر خلاقیت را طی کرده‌اند می‌تواند ما را با چگونگی تمرین خلاقیت آشنا کند.

بسیاری از کسانی که امروز به‌عنوان انسان‌های خلاق می‌شناسیم در آغاز مورد تمسخر قرار گرفته‌اند. آن‌ها که عموماً نادیده گرفته می‌شدند با ممارست برای رسیدن به اهداف خلاقانه‌ی خود تلاش کرده‌اند. در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده مثال‌هایی از زندگی افرادی چون اریک کلپتون (Eric Clapton)، دیوید هاکنی (David Hockney)، باب دیلن (Bob Dylan)، برایان انو (Brian Eno)، ویوین وست‌وود (Vivienne Westwood)، مالکوم مک‌لارن (Malcolm McLaren) بنویت مندلبورت (Benoit Mandelbrot) آنیتا رودیک (Anita Roddick) مالکوم گلدول (Malcolm Gladwell)، فران آدریا (Ferran Adrià) و ریچارد همیلتون (Richard Hamilton) می‌شنویم. هرکدام از این افراد به‌نوعی خاص در حوزه‌ی خودشان خلاقیت‌های تأثیرگذاری داشته‌اند.

در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده شیوه‌ی یادگیری نوازندگی اریک کلپتون نوازنده‌ی پرآوازه‌ی گیتار را می‌شنویم که با پشتکار و خلاقیت به یکی از بزرگ‌ترین گیتاریست‌های جهان تبدیل شد. با دیوید هاکنی آشنا می‌شویم و می‌بینیم که چگونه نگاه خلاقانه‌ی او به فضاهای پیش‌پاافتاده‌ی زندگی روزمره او را به یکی از بزرگ‌ترین نقاش‌های مدرنیست تبدیل کرده است. داستان نادیده گرفته شدن باب دیلن را می‌شنویم و می‌بینیم که به‌مرور و با تلاش فراوان تبدیل به یکی از مشهورترین ترانه‌سراهای جهان و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. خلاقیت برایان انو در استفاده از تکنولوژی‌های روز برای تولید صداهای جدید را می‌بینیم که باعث می‌شود تأثیری انکارناپذیر در موسیقی الکترونیک بگذارد و بتواند خود را عنوان یک آهنگساز جدی موسیقی معاصر مطرح کند. علاوه بر این‌ها تأثیر ویوین وست‌وود و مالکوم مک‌لارن در شکل‌گیری سبک موسیقایی پانک و تغییرات بزرگ آن‌ها در صنعت موسیقی را می‌شنویم. مالکوم گلدول نیز از نویسندگان خلاقی است که در این بخش موردتوجه دیوید کاکس قرار گرفته است.

به‌جز افراد خلاق در زمینه‌های هنری، دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده ما را با بنویت مندلبورت آشنا می‌کند. بنویت مندلبورت ریاضی‌دان لهستانی است که با روشی خلاقانه هندسه‌ی فرکتال را پایه‌گذاری و امکان بررسی‌های علمی فراوانی را برای دیگران ایجاد کرده است. آنیتا رودریک فرد خلاق دیگری در حوزه‌ی تجارت و فروش است. او با تأسیس اولین فروشگاه حامی محیط‌زیست در نیویورک، نوع جدیدی از اخلاق مصرفی را خلق می‌کند. فران آدریا آشپز اسپانیایی و داستان موفقیت رستوران ال‌بولی تصویر دیگری از خلاقیت در زمینه‌هایی است که کمتر به آن توجه می‌کنیم. درنهایت، دیوید کاکس از تأثیر ریچارد همیلتون در جنبش‌های هنری اواخر قرن بیستم به‌عنوان یکی از خلاقانه‌ترین کارها در زمینه‌ی هنر و علوم انسانی یاد می‌کند.

همه‌ی افرادی که در خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده مطرح می‌شوند دستاوردهای تأثیرگذاری در حوزه‌های مختلف تاریخ معاصر داشته‌اند. توجه به چگونگی موفقیت این افراد راه‌های خلاقانه‌ای برای ایجاد تفکر خلاق به ما نشان می‌دهد. این خلاصه کتاب صوتی یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی دامیز است. انتشارات آوند دانش ناشر رسمی این مجموعه کتاب‌ها در ایران است و این کتاب را با ترجمه‌ی خسرو زارع فراشبندی و فیروزه زارع فراشبندی به فارسی منتشر کرده. نسخه‌ی صوتی این کتاب به همت استودیو نوار و با صدای مریم بنایی تولید شده است.

درباره مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه‌ کتاب‌های دامیز (For Dummies) کتاب‌هایی آموزشی در زمینه‌های مختلفی هستند که طرفداران بسیاری در سرتاسر جهان دارند. در این مجموعه کتاب‌ها مسائل متنوع با زبانی ساده و قابل‌فهم به‌نوعی توضیح داده می‌شود که هم افراد مبتدی و هم افراد متخصص را با خود همراه کند. کتاب‌های بسیاری از این مجموعه به فارسی ترجمه شده‌اند. مجوز انحصاری انتشار این مجموعه در ایران در اختیار انتشارات آوند دانش است. کتاب‌های «ابر غذاها»، «پرورش خشم»، «زندگی کم‌خرج» و «قدرت اراده» بخشی از کتاب‌های مجموعه کتاب‌های دامیز هستند.

خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال استفاده از تجربیات خلاقانه‌ی موفق‌ترین افراد جهان هستید می‌توانید از شنیدن این کتاب لذت ببرید. این خلاصه کتاب صوتی برای کسانی که دوست دارند با برخی از خلاق‌ترین هنرمندان و افراد جهان آشنا شوند مناسب است.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس در زمینه‌های هنرهای زیبا و روان‌شناسی تحصیل کرده است. او با استفاده از تخصص در این زمینه‌ها به‌عنوان مشاور آژانس‌های تبلیغاتی وارد دنیای تجارت شد. تمرکز او بیشتر بر چگونگی ایجاد خلاقیت و ارائه‌ی راهکارها برای یک زندگی نوآورانه است. علاوه بر نویسندگی و پژوهش درزمینه‌ی خلاقیت دیوید کاکس به‌عنوان مدرّس و سخنران در زمینه‌های هنر، روان‌شناسی و خلاقیت فعالیت می‌کند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده می‌شنویم

هنگامی‌که رابرت زیمرمن جوان در مسیر تبدیل‌شدن به باب دیلن بود از هر موقعیتی برای نواختن و آموختن از قهرمان‌های خود استفاده می‌کرد. او در شهر هیبینگ مینه‌سوتا بزرگ شد، اما این شهر برای آرزوهایش به‌اندازه‌ی کافی بزرگ نبود. دیلن به نیویورک که در آن زمان مرکز موسیقی مردمی بود نقل‌مکان کرد و وقتی هنوز بی‌تجربه بود در هر محلی که به او اجازه‌ی ورود به دهکده‌ی گرینویچ را می‌داد به نوازندگی می‌پرداخت.

معاصران او می‌گویند نوازندگی و خوانندگی‌اش در سال‌های اولیه ایرادهای زیادی داشت و از سوی بسیاری از موسیقی‌دانان سخت‌گیر رد شد. اما او همچنان به کارش ادامه داد و شور و تعهدش را به روی صحنه برد؛ جایی که ثابت کرد می‌تواند به‌سرعت یاد بگیرد. وقتی دیلن شنید قهرمان او وودی گاتری به بیماری ناشناخته‌ای مبتلا شده است به بیمارستان رفت و کنار او ماند. دیلن در این زمان هنگامی‌که گاتری و همسر و فرزند او آرلو را همراهی می‌کرد به داستان زندگی‌اش گوش فرا داد و آهنگ‌های خود را با او به اشتراک گذاشت. مثالی دیگر از تعهد بی‌قیدوشرط او.

دوباره در اینجا الگویی دیده می‌شود که از زمان‌های دور وجود داشته است و در آن هنرمند برای توسعه‌ی توانایی‌هایش از استعداد خام به توانایی کامل با کار بی‌وقفه به‌صورت خستگی‌ناپذیر فعالیت می‌کند. او همچنان در آنچه از آن به‌عنوان تور بی‌پایان خود یاد می‌کند قرار دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
26 دقیقه
ده فرد خلاق فوق‌العاده
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمریم بنایی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۱۴۰۰۰ ۹,۸۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده فرد خلاق فوق‌العاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.