معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق
قیمت:
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق

خلاقیت، ویژگی ذاتی نیست بلکه یک توانایی است که می‌توان آن را با تمرین و پشتکار ایجاد و البته تقویت کرد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق به ما یاد می‌دهد تا با استفاده از تکنیک‌های طوفان فکری، سینکتیکس، اسکمپر و تفکر جانبی ایده‌های جدیدی خلق کنیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق

بهترین راه برای ساختن یک ذهن خلاق تمرین است. دیوید کاکس (David Cox) در خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق (Opening Your Mind with Creative Thinking Techniques) که بخشی از کتاب تفکر خلاق (Creative Thinking For Dummies) به‌شمار می‌رود، از ضرورت انتخاب فعالیت‌های موردعلاقه و انجام منظم آن‌ها می‌گوید. از نظر نویسنده هرچه بیشتر از عضلات خلاقیت خود استفاده کنیم ذهن نوآورتری خواهیم داشت. انجام تمرین‌های منظم خلاقانه علاوه بر باز کردن ذهن و افزایش توانایی‌های فکری ما به کاهش استرس و تنش‌های زندگی نیز کمک می‌کند.

توانایی ما در خلق کردن با مشاهده‌ی دنیای اطرافمان شروع می‌شود. نحوه‌ی درک ما از محیط و ویژگی‌های محیطی که در آن حضور داریم خلاقیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دیوید کاکس در خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق بر مشاهده‌ی آگاهانه، توجه و درک جزئیات اطراف تأکید می‌کند. با بهبود مشاهده‌ی محیط می‌توان از انرژی خلاق خود استفاده کرد و نکات ظریفی را در نظر گرفت که تا پیش‌ازاین از چشمان ما پنهان بوده‌اند. هرچه درک بهتری از پیرامون خود داشته باشیم بهتر می‌توانیم احتمالات جدیدی را برای خود به وجود بیاوریم. از این مسیر است که فرد می‌تواند خودش را در معرض مجموعه‌ای از تجربیات جدید قرار دهد که باعث شکوفایی ذهن می‌شوند.

با توجه به حجم حیرت‌آور اطلاعات بصری محیط اطراف، باید نسبت به چیزهایی که واقعاً نیاز داریم حساس باشیم. یکی از راه‌های مناسب برای باز کردن ذهن با توجه به نیازهای فردی، کنترل و مدیریت محیط اطراف است. علاوه بر مشاهده‌ی آگاهانه‌ی محیط، ما نیاز داریم خود را در محیطی قرار دهیم که بهترین اطلاعات را برای افزایش خلاقیت ما ایجاد می‌کند. چنین محیطی می‌تواند به حدی خالی باشد که ما را به سمت درون ذهن خودمان بکشاند یا می‌تواند پر از محرک‌هایی باشد که خلاقیت‌مان را افزایش می‌دهند. هرکسی باید چنین محیطی را با توجه به شناختی که از ذهن و آرامش خود دارد انتخاب کند.

خلاقیت و کنجکاوی رابطه‌ی تنگاتنگی باهم دارند. در خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق به این نکته اشاره می‌شود که تا چه اندازه توانایی ما برای جست‌وجو و کنجکاوی، می‌تواند شعله‌ی خلاقیت ما را روشن کند. کاهش عطش ما برای دانستن موضوعات و اتفاقات جدید از عواملی است که می‌تواند فروغ ذهن بازشده را نیز کاهش دهد. بنابراین دیوید کاکس بر این نکته تأکید می‌کند که همیشه باید سؤالات جدیدی بپرسیم تا تخیل و خلاقیت خود را برانگیخته نگه‌داریم.

نکته‌ی مهم در خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق این است که خلاقیت یک مهارت است و برای مدیریت آن نیاز به تمرین داریم. این خلاصه کتاب صوتی بخشی از کتاب تفکر خلاق است که توسط خسرو زارع فراشبندی و فیروزه زارع فراشبندی به فارسی ترجمه شده‌اند. انتشارات آوند دانش نسخه‌ی چاپی این جلد از مجموعه کتاب‌های «فور دامیز» را منتشر کرده. این خلاصه کتاب صوتی توسط نشر صوتی استودیو نوار و با صدای محمدرضا علی اکبری در اختیار شنوندگان قرار گرفته است.

درباره مجموعه کتاب‌های فور دامیز

مجموعه فور دامیز (For Dummies) مجموعه‌ی متنوعی از کتاب‌های آموزشی است که از سال 1991 منتشر شده‌اند. در این مجموعه سعی می‌شود مطالب به‌راحتی و با توضیحات کافی برای خواننده یا شنونده توضیح داده شود. این ویژگی ساده اما مهم باعث شده مجموعه کتاب‌های فور دامیز به یکی از معتبرترین کتاب‌های خودآموز در سراسر جهان تبدیل شوند. در این مجموعه حوزه‌های مختلفی پوشش داده می‌شوند. از تاریخ و فلسفه گرفته تا کتاب‌های انگیزشی و علمی گوشه‌ای از موضوعاتی است که در این مجموعه مورد بحث و توجه قرار می‌گیرد. انتشارات آوند دانش مجوز رسمی انتشار کتاب‌های این مجموعه را در ایران دارد و تاکنون کتاب‌های بسیاری از این مجموعه را منتشر کرده است. کتاب‌های «مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «تاریخ قرن بیستم» و «جامعه‌شناسی» بخشی از مجموعه کتاب‌های فور دامیز هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال بهبود مهارت‌های خلاق خود هستند می‌توانند از راهکارهای ارائه‌شده در این خلاصه کتاب صوتی استفاده کنند. اگر می‌خواهید تمرین‌هایی عملی برای تبدیل‌شدن به یک آدم خلاق یا خلاق ماندن داشته باشید، گوش سپردن به این خلاصه کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با دیوید کاکس بیشتر آشنا شویم

دیوید کاکس از دهه‌ی 1970 به‌عنوان یک مشاور کسب‌وکار خلاق در موفقیت شرکت‌های متعددی سهیم بوده است. او درزمینه‌ی هنرهای زیبا تحصیل کرده است. تخصص دیوید کاکس در مباحث مربوط به خلاقیت تحت تأثیر مطالعات روانشناسی او و آشنایی‌اش با هنرهای زیبا است. از میان آثار موفق دیوید کاکس، تاکنون کتاب «تفکر خلاق» به فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق می‌شنویم

بسیاری از ایده‌ها به‌تنهایی یک راه‌حل نیست اما می‌توانند شروع بسیار خوبی باشند. به‌خصوص اگر ایده‌های خام در مراحل اولیه سانسور نشوند. ایجاد ایده‌ی انفرادی به این فرایند اجازه‌ی خودنمایی می‌دهد. اگر به‌صورت گروهی روی پروژه‌ای مشترک کار می‌کنید؛ یک روش برای طوفان فکری انفرادی این است که درباره‌ی موضوع به همه‌ی افراد اطلاعات بدهید و سپس اعضای گروه را از هم جدا کنید.

تولید ایده معمولاً سریع است و ایده‌های فراوانی بلافاصله خود را نشان می‌دهند. بنابراین فعالیت افراد را مانند جلسات گروهی به‌دقت زیر نظر بگیرید. برای بررسی نتیجه می‌توانید افراد را از هم جدا و ایده‌ها را به کمک نفر سوم ارزیابی کنید. همچنین می‌توانید همه را دور هم جمع کنید و نتایج را باهم بررسی کنید. هیچ قانون تغییرناپذیری وجود ندارد و اگر قصد دارید چندین جلسه برگزار کنید بهتر است روشتان را تغییر دهید و ببینید کدام‌یک برای گروه شما بهتر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
94 دقیقه
باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق
1 دقیقه
توضیحات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق
نویسنده
مترجمخسرو زارع فراشبندی، فیروزه زارع فراشبندی
راویمحمدرضا علی اکبری
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۶۷۰۰ ۱۸,۶۹۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی باز کردن ذهن با روش‌های تفکر خلاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.