معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی
قیمت:
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی

موریس آلتمن در خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی به بررسی تأثیرگذاری اقتصاد رفتاری بر سیاست عمومی پرداخته و موضوعاتی چون حقوق مصرف‌کننده، حقوق جنسیتی و سیاست‌های مالیاتی را از این دریچه مورد واکاوی دقیق قرار داده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی

اقتصاد رفتاری یکی از زیرشاخه‌های علم اقتصاد است که با علوم دیگری چون روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، سیاست، حقوق و... ارتباط میان‌رشته‌ای دارد. این اقتصاد تکمیل‌کننده‌ی اقتصاد سنتی یا متعارف است و برخلاف اقتصاد سنتی که در تحلیل‌های خود تنها به عوامل اقتصادی محض می‌پردازد، به عوامل غیر اقتصادی و پیامدهای آن بر رفتار فردی توجه نشان می‌دهد.

ترکیب این دو دیدگاه می‌تواند به اقتصاددانان امکاناتی تازه برای رسیدن به تحلیل‌های همه‌جانبه ارائه دهد و در ارزیابی بهتر مداخله‌ی دولت در حوزه‌ی مصرف، سیاست‌های مالیاتی، حقوق مصرف‌کننده و... تأثیرگذار باشد. موریس آلتمن (Morris Altman) در خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی به تعدادی از کاربردهای اقتصاد رفتاری در عرصه‌های گوناگون اشاره خواهد کرد.

در این اثر برای توضیح نقش اقتصاد رفتاری در سیاست‌های عمومی از دو مکتب فکری متفاوت بهره گرفته شده است. در مکتب اول افراد جامعه همواره به کارشناسانی نیاز دارند تا به آن‌ها رفتار معقولانه را بیاموزند و در صورت نیاز در این زمینه اعمال زور کنند. اما طبق مکتب فکری دیگر در صورتی که اطلاعات گمراه‌کننده‌ای در اختیار افراد قرار نگیرد و در ابعاد مختلف آموزش کافی وجود داشته باشد، آن‌ها می‌توانند تصمیمات درستی بگیرند و در انتخاب‌ها و امور مالی خود موفق‌تر عمل کنند.

به بیان دیگر در صورتی که دولت در تصمیمات فردی دخالت نداشته باشد، افراد دست به انتخاب‌های مناسبی خواهند زد و این مسئله به افزایش سطح رفاه و شادی جامعه منجر می‌شود. با دقت بر این مکتب‌های فکری می‌بینیم هر دو دیدگاه اقتصادی ذکر شده به نقش تعیین‌کننده و محوری دولت‌ها و سیاست عمومی در رفتار اقتصادی جامعه تأکید می‌ورزند.

کتاب ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی اثر موریس آلتمن است که محسن رنانی آن را ترجمه کرده. این کتاب از سوی انتشارات آوند دانش منتشر شده و نشر صوتی نوار آن را با صدای حامد خدادادی در اختیار علاقمندان به خلاصه کتاب‌های اقتصادی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) آثاری خوش‌خوان، ساده و روان در حیطه‌های گوناگون هستند. این مجموعه آثار نخستین‌بار در اواخر دهه‌ی بیستم به منظور آشنایی بیشتر مخاطبان با مباحث مربوط به کامپیوتر روانه‌ی بازار نشر شدند؛ اما امروزه مجموعه کتاب‌های دامیز طیف گسترده‌ای از موضوعات را در بر می‌گیرند: از خودسازی و موفقیت فردی گرفته، تا ایجاد کسب‌وکار تازه، مذهب و بهبود تغذیه.

تاکنون بیش از دو هزار عنوان از این مجموعه در سرتاسر دنیا ترجمه شده و به انتشار رسیده است. در ایران نیز نشرهای گوناگونی به ترجمه‌ی سری کتاب‌های دامیز اقدام کرده‌اند. از انتشارات نسل نواندیش گرفته تا انتشارات آوند دانش. گفتنی است نسخه‌ی صوتی و متنی بسیاری از این عناوین در سایت کتابراه موجود است.

بد نیست بدانید کلمه‌ دامیز (Dummies) در زبان انگلیسی به معنای خنگ‌هاست و در زبان فارسی این مجموعه «به زبان آدمیزاد» نیز شهرت دارد.

خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی مناسب چه کسانی است؟

اقتصاددانان، دانشجویان اقتصاد و علاقه‌مندان به حوزه‌ی اقتصاد رفتاری که مایل‌اند از یافته‌های این نظریه استفاده کنند، از مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با موریس آلتمن بیشتر آشنا شویم

موریس آلتمن استاد دانشگاه است که به‌طور تخصصی در رشته‌ی اقتصاد رفتاری فعالیت دارد. او در دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در کشور نیوزیلند تحصیل کرده و در گذشته رئیس انجمن پیشرفت اقتصاد رفتاری بوده است. آلتمن در حال حاضر از اعضای هیئت‌مدیره‌ی این انجمن محسوب می‌شود.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی می‌شنویم

قوانین بازار کار و کارایی اقتصادی

در اقتصاد رفتاری، طبق نظریه‌ی کارایی x، شکل‌های متنوع قوانین دولتی می‌تواند کارایی اقتصادی را افزایش دهد؛ به‌خصوص وقتی محرک بنگاه‌ها برای تولید کارا یا ناکارا به میزان حقوق پرداختی و شیوه‌ی رفتار با کارگران و هزینه‌های دیگری همچون هزینه‌های محیط زیستی بستگی داشته باشد. افزایش کارایی از طریق تشویق اعضای بنگاه به انجام دادن کار هوشمندانه‌تر، سخت‌تر یا بیشتر و نیز توسعه و معرفی فن‌آوری‌های جدید منجر به جبران هزینه‌های افزایشی نیروی کار و هزینه‌های محیط زیستی برای بنگاه خواهد شد.

در اقتصاد متعارف فرض بر این است که افزایش میزان کار اعضای سخت‌کوش و هوشمند گزینه‌ی مناسبی نیست؛ زیرا این افراد در حال حاضر با تمام توان خود مشغول به‌کار هستند. همچنین با افزایش دستمزدها و بهبود شرایط کار تغییرات فن‌آورانه‌ی محدودی ایجاد خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
39 دقیقه
ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی
نویسنده
مترجممحسن رنانی
راویحامد خدادادی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه صوتی
۲۰۲۰۰ ۱۴,۱۴۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ده کاربرد کلیدی اقتصاد رفتاری در سیاست عمومی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.