معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می‌دهند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می‌دهند
قیمت:
28500 تومان - 3.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می‌دهند

دن آریلی در خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر مفروضات ما در مورد تصمیم‌گیری‌هایمان را به چالش می‌کشد. او معتقد است بسیاری از تفکراتی که ما منطقی می‌دانیم، در واقع بر اساس عادت‌های اشتباه شکل گرفته‌اند. ما با تردید در این عادت‌ها می‌توانیم در شیوه‌ی فکر کردن خود تجدیدنظر کنیم. این خلاصه کتاب صوتی از پرفروش‌های نیویورک‌ تایمز و یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی صد خلاصه‌ی برتر است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر

هربار که دست به انتخاب می‌زنیم فکر می‌کنیم جوانب مختلف گزینه‌ها را بررسی کرده و از روی منطق تصمیم گرفته‌ایم. دن آریلی (Dan Ariely) در خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (Predictably Irrational) به ما نشان می‌دهد که در بیشتر این مواقع اشتباه می‌کرده‌ایم. او با آزمایش‌های متنوعی تصور ما از منطقی رفتار کردن را به چالش می‌کشد. ازنظر دن آریلی انتظارات، احساسات، سنت‌های اجتماعی و بسیاری از نیروهای پنهان دیگر بر تصمیم‌گیری‌های منطقی ما تأثیر می‌گذارند.

اهمیت تجربه و اتکا به شیوه‌های زیست پیشینیان باعث می‌شود که بعضی اشتباهات ساده تبدیل به راه و رسم زندگی شوند. دن آریلی نشان می‌دهد که بسیاری از این خطاها و نابخردی‌ها نه‌تنها به شکل روزمره تکرار می‌شوند بلکه به یک سبک زندگی تبدیل شده‌اند. ازنظر او ما دائماً بیش‌ از حد هزینه‌ی تصمیم‌های غیرمنطقی خود را می‌دهیم. یکی از الگوهای متداول که در خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر موردبررسی قرار می‌گیرد، چرایی نادیده گرفتن تأثیر احساسات بر تصمیم‌گیری‌های روزمره است.

ما به‌طور پیش‌بینی‌پذیری غیرمنطقی هستیم. دن آریلی برای اثبات این ادعا نشان می‌دهد که رفتارهای نادرست ما تصادفی نیستند و به شکل نظام‌مندی در قالب الگوهایی تکرارشونده بروز پیدا می‌کنند. این الگوهای نظام‌مند در تمام انتخاب‌های ما، از نوشیدن قهوه تا کاهش وزن و از خرید ماشین تا انتخاب همسر، دیده می‌شوند. خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر تلاشی برای عبور از این اشتباهات قابل‌پیش‌بینی است.

هر بخش از خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر یکی از نیروهایی که بر تصمیمات ما تأثیر می‌گذارند را توصیف می‌کند. دن آریلی نشان می‌دهد که ما این نیروها را به‌شدت دست‌کم می‌گیریم. نداشتن تمرین باعث می‌شود که این نیروها بر منطق ما تأثیر زیادی داشته باشد. بنابراین می‌توان با تمرین و تلاش نسبت به این نیروها آگاه شد و آن‌ها را تحت کنترل درآورد.

خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر بر اساس نسخه‌ی چاپی نشر آسمان نیلگون و ترجمه‌ی نازنین صابری تهیه شده است. این نسخه‌ی صوتی با صدای فریبا فصیحی و با همت نشر صوتی جیحون منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های صد خلاصه‌ی برتر

در مجموعه‌ی صد خلاصه‌ی برتر کتاب‌های تأثیرگذار و پرفروش متنوعی به‌صورتِ خلاصه کتاب صوتی منتشر شده‌اند. این مجموعه که تنوع بسیاری دارد برای در دسترسی آسان به کتاب‌هایی که موردتوجه مخاطبین قرار گرفته تهیه شده است. در مجموعه کتاب‌های صوتی صد خلاصه‌ی برتر مخاطبین می‌توانند به خلاصه‌ای دقیق و کوتاه از کتاب‌های معروف و پرطرفداری گوش دهند. این‌گونه شنوندگان خلاصه کتاب‌های صوتی می‌توانند چکیده‌ی خوبی از کتاب‌هایی کسب کنند که فرصت مطالعه‌ی کامل آن‌ها را نداشته‌اند. در این مجموعه، خلاصه‌ی صوتی کتاب‌هایی همچون «عادت‌های اتمی»، «غرق در نور»، «خودت باش دختر»، «کیمیاگر»، «اثر مرکب»، «من پیش از تو»، «بیندیشید و ثروتمند شوید» و «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» در کنار تعداد زیادی کتاب دیگر ارائه شده‌اند.

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر

شبکه‌ی ان‌بی‌سی در سال 2021 یک اقتباس آزمایشی از کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر را با عنوان «غیرمنطقی (The Irrational)» تهیه کرده است. آریکا لیسان میتمن (Arika Lisanne Mittman) به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی این اقتباس تلویزیونی در سال 2022 خبر از همکاری با جسی ال. مارتین (Jesse L. Martin) به‌عنوان بازیگر اصلی این برنامه‌ی تلویزیونی داد.

جوایز و افتخارات کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • بیست‌و هفتمین کتاب پرفروش دسته‌بندی علوم روان‌شناسی در وب‌سایت آمازون
  • چهل‌وششمین کتاب پرفروش دسته‌بندی روان‌شناسی اجتماعی در وب‌سایت آمازون
  • یازدهمین کتاب پرفروش دسته‌بندی مصرف‌گرایی (Consumerism) در وب‌سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر

  • کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر فوق‌العاده و چشم‌نواز است و شواهدی عمیق، خواندنی و جدید ارائه می‌دهد. (نسیم نیکولاس طالب، نویسنده‌ی کتاب پرفروش قوی سیاه)

  • کتابی شگفت‌انگیز که هم تفکر برانگیز و هم بسیار سرگرم‌کننده است. آریلی ترفندهای ظریف اما قدرتمندی که ذهن ما به کار می‌گیرد را آشکار می‌کند و به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم از فریب‌خوردن جلوگیری کنیم. (جروم گروپمن، نویسنده‌ی کتاب از اخبار فرار کنید)

  • دن آریلی در درک رفتار انسان نابغه است؛ هیچ اقتصاددانی به‌خوبی او نمی‌تواند دلایل پنهان کارهای عجیب ما در بازار و خارج از آن را توضیح دهد. کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر نوع نگاه شما به جهان و خودتان را برای همیشه تغییر خواهد داد. (جیمز سوروویکی، نویسنده‌ی کتاب خرد جمعی)

  • کتاب نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر پر از آزمایش‌های هوشمندانه، ایده‌های جذاب و حکایت‌های لذت‌بخش است. دن آریلی راهنمایی آگاه و سرگرم‌کننده برای ناتوانی‌ها و اشتباهات در تصمیم‌گیری‌های روزمره‌ی ما ارائه کرده است. (دانیل گیلبرت، استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده‌ی کتاب خوشحالی تصادفی)

  • آزمایش‌های مبتکرانه دن آریلی چگونگی رفتار اقتصادی ما بر اساس نیروهای غیرمنطقی و هنجارهای اجتماعی را عمیقاً بررسی می‌کنند. (کنت ارو، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل در سال 1972 و استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد)

خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال یافتن دلایل انتخاب‌های به‌ظاهر درست، اما در عمل ناکارآمد خود هستند با شنیدن خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر مطالب مفیدی می‌آموزند. اگر به کتاب‌های حوزه‌ی توسعه فردی علاقه دارید و دوست دارید مدیریت انتخاب‌های خود را به دست بگیرید از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با دن آریلی بیشتر آشنا شویم

دن آریلی نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی است. او در سال 1967 در نیویورک به دنیا آمد و در زمینه‌ی روانشناسی و اقتصاد رفتاری تحصیل کرد. او بنیان‌گذار شرکت‌های متعددی درزمینه‌ی علوم رفتاری و مؤسسه‌ی توصیه‌های پیشرفته است. سخنرانی دن آریلی در برنامه‌ی تد بیش از پانزده میلیون بار دیده شده و نوشته‌های او موردتوجه خوانندگان زیادی قرار گرفته است. «پول و عقل»، «مصائب زندگی صادقانه» و «پاداش» بخشی از کتاب‌های دن آریلی هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پیش‌بینی‌پذیر می‌شنویم

اگر قرار باشد در دفتر کار هر کس یک سهم بیسکوئیت داشته باشد، مطمئناً همه یک سهمشان را برمی‌دارند. زمانی که هزینه‌ای برای کالایی در نظر گرفته می‌شود، مردم تمایلی به گرفتن بیش از یک سهم نشان نمی‌دهند چون باید برایش پول پرداخت کنند. این را مقایسه کنید با وقتی‌که خودشان را در خوردن خوراکی‌های رستورانی که به‌صورت بوفه است غرق می‌کنند. اگرچه این مثال‌ها ممکن است ناچیز به نظر برسند اما تأثیرات عمده‌ای در نشان دادن تمایلات دارند. شاید سیاست محدود کردن و تجارت که کشورها مجبور به پرداخت هزینه‌های تولید آلودگی خود هستند هم همین روند را دنبال کند. دولت‌ها احساس می‌کنند که می‌توانند بیشتر آلودگی تولید کنند زیرا برای حق آن هزینه پرداخت کرده‌اند. درنتیجه به‌جای اینکه نظریه‌ها و قوانین اقتصادی به مردم و گروه‌های مردمی بگوید که چگونه رفتار کنند بر اساس نحوه‌ی رفتار آن‌ها اجرا می‌شود.

در سیستم قضایی قضات اغلب مواضع خود را حفظ می‌کنند زیرا اعتقاد بر این است که آن‌ها بی‌طرف و منصف، دارای ادله، خردمندی و عقلانیت در پرونده‌های شکایت هستند اما حتی این افراد که گمان می‌رود نمونه‌ی اخلاق و مهربانی و معیار کامل خردمندی هستند می‌توانند نابخردانه رفتار کنند. در تحقیقاتی که در آلمان انجام شده است از قضات جوان خواسته شد قبل از اینکه در محاکمه‌ی بعدی خود حکم صادر کنند طاس بریزند. در این مطالعه نشان داده شد قضاتی که با ریختن طاس عدد بالایی برایشان آمد حکم‌های بلندمدت‌تری دادند و برعکس قضاتی که طاسشان نمره‌ی کمتری آوردند تمایل به دادن حکم‌های کوتاه‌مدت‌تری نشان دادند. این تصمیمات نابخردانه توسط شانس و طاس ریختن گرفته شد. هیچ دلیل موجهی برای تصمیمات نابخردانه‌ی این قضات بر اساس اعداد پیشنهادی طاس وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
دیدگاه کلی
18 دقیقه
نکات کلیدی پنج

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر: نیروهای پنهانی که تصمیمات ما را شکل می‌دهند
نویسنده
مترجمنازنین صابری
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
28500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۲/۲۹
کل کتاب حدود نیم ساعته و خلاصه‌ شده‌ی کتاب اصلی‌ست. در مورد روان‌شناسی انتخاب‌های اقتصادی ست و بیشتر مناسب افرادیست که خریدهای نابخردمندانه دارند.
بنظرم همین خلاصه هم زیاده!!
عسل رسولی
۱۴۰۲/۵/۱
این کتاب و کتاب کج رفتاری‌ها روانشناسی اقتصاد رو کاملا توضیح میدن و به عنوان کتب میان رشته‌ای پیشنهاد میکنم مطالعه کنید
مهین خواجه
۱۴۰۲/۴/۱۳
زیاد خوشم نیومد حرف زیادی نداره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.