معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی
قیمت:
۹۸۰۰ 4900 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسون در کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی (میکروکتاب)، به شما می‌آموزد که چگونه با شکست مکرر، به موفقیت‌های بیشتری برسید و به راحتی از سختی‌ها و مشکلات روزمره بگذرید. او زندگی شخصی‌اش را در مسیر پرفراز و نشیب کتاب وارد کرده و به همین خاطر شما با کتاب احساس نزدیکی می‌کنید.

تمام انسان‌ها دل‌شان می‌خواهد که یک زندگی آسان و آسوده داشته باشند و به انواع آرزوها و اهدافشان دست پیدا کنند. درست است؟ دقیقاً به همین خاطر است که به هیچ جایی نمی‌رسند. چه شخصی گفته معمولی بودن بد است؟ چه کسی گفته تمام افراد باید در کلیه‌ی زمینه‌ها مهارت فوق‌العاده داشته باشند؟ اصلاً چه کسی گفته که موفقیت به این معنا است که برای ما تعریف شده؟ مارک منسون (Mark Manson) در میکروکتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck)، از شما می‌خواهد تا این فایل صوتی شگفت‌انگیز را به عنوان کمکی برای زندگی، با فروتنی بیش‌تری بشنوید.

منسون در این کتاب صوتی می‌خواهد به شما بیاموزد که مشغولیت فکری خود را کاهش دهید. به عقیده او کلیه چیزهای باارزش در زندگی توسط پیروز شدن بر تجربه‌های تلخ به دست می‌آید. اگر می‌کوشید از چیزهای منفی رها شوید، تنها نتیجه‌ی عکس به شما می‌دهد؛ فرار از سختی، خود به طرزی سخت و دردآور است. باید چشم‌ها را ببندید و اطمینان داشته باشید که باید این کار را انجام دهید، حتی اگر قرار است با شکست روبرو شوید.

باید بپذیرید که حقیقت مخفی زندگی در این زمینه خلاصه می‌شود: چیزی به عنوان رها شدن از استرس وجود ندارد. باید استرس چیزی را همیشه در درون خود داشته باشید. این موضوع بخشی از طبیعت ما انسان‌هاست که اغلب به چیزی ارزش بدهیم و در نتیجه مشغولیت فکری آن را داشته باشیم. پس پاسخ اساسی آن این خواهد بود که دغدغه‌ی چه چیز را باید داشت؟

امروزه کتاب‌ها و فرهنگ‌ها به دنبال این موضوع هستند که کلیه چیزها را شگفت‌انگیز نمایش دهند و به شما بگویند که تمام چیزهای موجود مثبت‌اند. در واقع بر روی انتظارات مثبت و غیر حقیقی تاکید می‌کنند. توصیه‌هایی که اغلب وجود دارد این است که روی موارد مثبت تمرکز کنید که برای شما وجود ندارد. هر چیزی که صورت مثبت آن مورد تاکید قرار می‌گیرد و شما را مجبور می‌کند آن را با خود ذکر کنید، نشان می‌دهد که شما آن را ندارید.

دستیابی به یک زندگی فوق‌العاده و تلاش برای ایجاد آن خیلی خوب است، اما باید بدانید: زمانی که برای چیزی بیش از حد ارزش قائل باشید، آن چیز سلامت فکری شما را به خطر می‌اندازد. کلید زندگی درست این است که تنها روی چیزهایی متمرکز شوید که برایتان واقعی، ضروری و مهم هستند.

مارک منسون را بیشتر بشناسیم:

مارک منسون، نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی است. او در رشته مدیریت مالی به تحصیل پرداخته، اما علاقه بسیاری به روانشناسی دارد و در این زمینه مطالعات زیادی داشته است. او زمانی که کاملاً ناشناس بود، اولین کتابش را به انتشار درآورد و با اینکه نویسنده‌ای معروف نبود، اما 15 هزار نسخه از کتابش در مدت یکسال به فروش رفت. او همچنان وبلاگش را حفظ کرده و یکی از پرطرفدارترین وبلاگ‌های آمریکاست.

میکروکتاب چیست؟ چرا میکروکتاب‌ها مفید هستند؟

این کتاب صوتی در قالب میکروکتاب به شما عرضه شده تا با صرف هزینه و زمان کمتر از تمام بخش‌های اصلی و مهم، به دور از حاشیه و اضافه‌گویی کتاب اصلی از محتوای آن بهره‌مند شوید. میکروکتاب‌ها تحت قواعد و استانداردهای خلاصه‌نویسی برای شما چکیده شده‌اند. شما با شنیدن آن‌ها‌‌‌ همان اطلاعات مفیدی را دریافت می‌کنید که کتاب اصلی در اختیارتان می‌گذارد.

در بخشی از میکروکتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی می‌شنویم:

شاید شما هم در مورد قانون پارکینسون شنیده باشید که می‌گوید «هر کاری، به اندازه‌ زمانِ اختصاص یافته برای آن طول می‌کشد»، حتما با قانون مورفی هم آشنایی دارید که می‌گوید: «هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد، حتما رخ خواهد داد». هر موقع خواستید روی کسی تاثیر بگذارید می‌توانید از قانون اجتناب منسون استفاده کنید و آن این است که «هر چیزی که هویت شما را بیشتر تهدید کند، شما از آن بیشتر اجتناب می‌کنید.»

قانون منسون می‌تواند در مورد همه‌ موضوعات خوب یا بد کارآیی داشته باشد. اینکه شما بدانید در کجای این دنیا هستید تا حدی ممکن است برایتان آرام‌بخش باشد، اما هر چیزی که این آرامش را بر هم بزند می‌تواند بسیار ترسناک باشد.

بنابراین اینکه شما بتوانید خود را بشناسید یا خود را پیدا کنید، ممکن است برایتان خطرناک باشد، زیرا می‌تواند شما را در یک نقش ثابت نگه داشته و انتظاراتی غیرلازم را به شما تحمیل کند. چیزی که من می‌گویم این است که شما خودتان را پیدا نکنید و هیچ وقت دنبال شناخت خود نباشید، زیرا این همان چیزی است که باعث می‌شود تا شما پیشرفت کنید و این موضوع باعث می‌شود تا شما چیزهای جدیدی را کشف کنید و البته نکته‌ مثبتی که دارد این است که باعث می‌شود تا شما در قضاوت‌های خود فروتن باشید و تفاوت‌های دیگران را بپذیرید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
1 دقیقه
درباره کتاب
1 دقیقه
درباره نویسنده
2 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل اول: چرخه‌ بازخورد جهنمی
8 دقیقه
فصل دوم: خوشبختی، یک مشکل است
6 دقیقه
فصل سوم: شما خاص نیستید
8 دقیقه
فصل چهارم: ارزش رنج کشیدن
8 دقیقه
فصل پنجم: شما همیشه در حال انتخاب هستید
10 دقیقه
فصل ششم: شما در مورد همه چیز اشتباه می‌کنید
5 دقیقه
فصل هفتم: شکست، راهی به جلو است
6 دقیقه
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
6 دقیقه
فصل نهم: و آنگاه خواهید مرد
1 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی
نویسنده
راویدادبه دادمهر
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
۹۸۰۰ 4900 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

mostafa mostafa
۱۳۹۹/۵/۱۶
سختی‌ها تمومی نداره بلکه از شکلی به شکل دیگه تغییر میکنن.
برای هممون اندازه مساوی از سختی تعریف شده که باید در طول زندگی با اون‌ها روبرو بشیم ولی این اختیار رو داریم که نوع سختی‌هامون رو خودمون انتخاب کنیم.
ارزش‌های زندگی که انتخاب می‌کنیم، نوع سختی‌ها رو مشخص می‌کنه.
بعدش با هنر ظریف بی‌خیالی این مسیر رو ادامه بده و سعی کن توی این مسیر به نیتت اعتماد بکنی نه به احساست.
samin ha
۱۴۰۲/۴/۳۰
عالی، خیلی مواقع تو زندگی دچار سخت گیری و جدیت بیجا میشیم و باعث میشه که خودمون و آزار بدیم و دچار فکر‌های بیهوده شویم، خواندن این کتاب برای چنین مواقعی است و یجور انبساط ذهنی و فکر آسوده تری برای ادامه دادن به مسیر زندگیمون ایجاد می‌کنه. فقط موسیقی شروع هر فصل یه مقدار آزار دهنده بود و صدای بلندی داشت. 🌱
مینا رخ
۱۴۰۱/۸/۴
در کل از نظر موضوع و محتوا، کتاب خوبی هست در زمینه روانشناسی فردی، اما مطالب کتاب خیلی مبهم بود و فقط تکرار مکررات بود! به طوری که من اصلا حتی نمیتونم به طور خلاصه یک خط راجع بهش به شما توضیح بدم! چون هیچی ازش نفهمیدم. کاش نویسنده حداقل از چند تا مثال استفاده می‌کرد برای تفهیم مطلب.
Sahar Sharafi
۱۴۰۰/۱/۷
تا به الان به تمام چیز‌هایی که اعتقاد داشتم متوجه شدم اشتباه است و برای همین به موفقیت نرسیدم. مشکلات ما در زندگی باعث میشه به شادی برسیم.
تلاش ما مارو به موفقیت میرسونه.
در زندگی همه مشکلات هست و راهی برای فرار مشکلات نیست چه پولدار باشی و چه فقیر.
Zanborak Bizbizi
۱۴۰۰/۱۱/۲۲
معمولی بود
جالب نبود
اونقدری که ازش تعریف میکردن هم نبود
نمیدونم اگه خود فایل پی دی اف کتاب رو میخوندمم هم همین بود؟
اما صدای گویندش به شدت خوب بود.
دقیقا جوری که باید یه کتاب رو بخونی.
کارای گوینده رو دنبال میکنم 👍🏻
Shiler
۱۴۰۱/۴/۱۷
واقعا این کتاب فوق ااااااالعاااااااده‌اس، به هر کسی که دوستش دارید این کتاب رو هدیه بدین، دید آدم رو عوض میکنه به تحلیل و برانداز مشکلات، فوق العااااااده واژه‌ی کمی واسه این کتابه
اسما روزبان
۱۳۹۹/۱/۲۵
بنظرم کتاب نباید بجای ادم فکر کنه باید ادمو ب فکر بندازه این کتاب با جملات کوچیکش باعث میشد بزم تو فکر و تفکرات غلط رو از بین میبره تفکر درست یعنی طرز زندگی درست...
مینا عباسی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
به جرات میتونم بگم کتاب هنر ظریف بیخیالی یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که تا به حال خوندم شبیه یک مشاور خصوصیه که کمک میکنه تو مسیر درست قرار بگیری و پیشرفت کنی. خیلی دوستش داشتم
شهناز زمانی
۱۴۰۰/۳/۴
این کتاب مدیریت بسیار عالی در مورد اسمهای بی دلیل و کم ارزش به من یاد داد. حالا من مشکلات مهم تری دارم که انرژیک رو بر روی حل آن‌ها متمرکز میکنم و مشکلات کم اهمیت رو رها کردم.
Nasrin Daryanavard
۱۳۹۹/۹/۷
میکرو کتاب خیلی خوبی بود. وقتی کتاب رو تموم کردم به این رسیدم یکبار خوندنش کافی نیست و بازاز اول بهش گوش دادم. برای همه داشتن این هنر بیخیالی رو آرزومندم 🌹
elham mohammadian
۱۳۹۹/۳/۱۵
کتاب بسیار آموزنده در جهت تغییر روند فکری که میگه سعی نکن و آروم باش این بهترین راه برای رسیدن به مقصد
درعین کم حجم بودن پرمحتواس
محمد گودرزی
۱۴۰۲/۱۱/۱۳
در راستای بهبود زندگی و عملکرد روزانه اشخاصی که با سردرگمی و چالش ذهنی مواجه هستن بسیار مفید است
بنظر بنده حتما بصورت صوتی گوش فرا بدهند
Nazli Shahbazi
۱۴۰۰/۸/۲۵
این کتاب عالیست و خواندن و شنیدنش سبک تورو عوض میکنه و تورو به فکر میبره و این یه چالش مفید و قشنگه، خدا قوت تمام عزیزان راه بوکی
شراره تاجمیرریاحی
۱۴۰۰/۶/۱۵
این کتاب عالی ست. نگرش انسان را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. یک بار خواندن آن کافی نیست و بارها باید خوانده و شنیده شود تا ملکه‌ی ذهن گردد.
Ali Asadpoor
۱۴۰۰/۲/۱۵
اینکه میکرو کتاب حجمش کمه و گوش دادن بهش راحت تر ولی در مورد این کتاب سوالات زیادی ایجاد میکنه و نمیتونه مطلب رو کامل منتقل کنه
مشاهده همه نظرات 105

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی هنر ظریف بی‌خیالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.