معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
قیمت:
۹,۸۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

اگر دوست دارید خود واقعی‌تان را بشناسید و با درون‌تان به صلح برسید، خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند را بشنوید. دبی فورد، نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، در این کتاب به شما می‌آموزد باید بین نیروهای خوب و بد وجودتان تعادل ایجاد کنید و از سرکوب کردن احساسات سرخورده درونی دست بردارید.

درباره خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند:

هرکسی در این جهان نیمهٔ تاریکی در درون خود دارد که آن را از دیگران پنهان می‌کند. این بخش ممکن است برای همیشه به صورت کشف نشده و ناشناس باقی بماند. تا زمانی که کسی تمایلات خود را پشت پردهٔ شرم و انکار پنهان کند، نمی‌تواند کنترل زندگی خود را به دست بگیرد. افراد دوست دارند نزد دیگران دوست داشتنی به نظر برسند و بدین منظور بخش عظیمی از خود را انکار می‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند. اما آیا این کار واقعا شما را نزد دیگران محبوب می‌کند؟

پاسخ این سوال «خیر» است. هرچقدر به نادیده گرفتن تمایلات خود ادامه دهید، توانایی‌هایتان را از دست می‌دهید و این چیز بدی است. دبی فورد عقیده دارد تنها راه رهایی از این تضاد درونی، آشتی با خود است. او در کتاب چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند (Why Good People Do Bad Things) به شما می‌گوید وقتی کسی را قضاوت می‌کنید، درواقع نیروی درونی بسیار قوی در حال سرکوب شدن است.

با شنیدن این کتاب یاد می‌گیرید تمام صفات خود را بپذیرید هرچه زودتر به این جنگ درونی پایان دهید. نویسنده به شما یاد می‌دهد هر زمانی که متوجه شدید در حال قضاوت کردن کسی هستید، نگاهی به درون خود بیندازید تا ببینید احساسی سرکوب شده به شکل عقدهٔ روانی وجود نداشته باشد. این احساسات و نیروهای سرکوب شده به‌قدری قدرتمندند که می‌توانند باعث اتخاذ تصمیمات وحشتناکی در شما شوند.

کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند این پیام مهم را به شما می‌رساند که هر یک از صفت‌های خوب و بد شما مثل دو طرف الاکلنگ هستند که شما باید میان آن‌ها تعادل ایجاد کنید. هیچ‌گاه نباید تلاش کنید که یکی از این دو سر را سرکوب کنید و نیمهٔ دیگر را بالاتر ببرید. باید با تمامی تمایلات خود آشتی کنید و سعی کنید که از این توازن خارج نشوید.

با شنیدن این کتاب به این نکته پی می‌برید که باید شکاف بین تاریکی و روشنایی را از بین برد. با درک این موضوع که چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌توانید به سفری اعجاب‌‌آور در درون‌تان بروید و مکانیزم‌های پنهانی را که به شما آسیب می‌زنند، شناسایی کرده و برای همیشه از دست آن‌ها خلاص شوید.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند:

- یک کتاب فوق‌العاده مفید. (پاول بابیاک)

- مبحثی حکیمانه درباره ماهیت دوگانه ذهن انسان. (ریچارد ماس)

- در این کتاب، دبی فورد بزرگ‌ترین تراژدی انسانی را به‌روشنی نشان می‌دهد: ازدست‌دادن خود اصیل توسط والدین ناکارآمد و شکاف حاصله که زندگی خود و دیگران را خراب می‌کند. این کتاب را از صمیم قلب به همه توصیه می‌کنم. (هارویل هندریکس - نویسنده آمریکایی)

- هرکسی که این کتاب را بخواند، راهی پیدا می‌کند که از طریق آن بار دیگر کامل شود. (دیپاک چوپرا - نویسنده و پزشک آمریکایی هندی‌الاصل)

- این شاهکار با شفافیت بی‌نظیر خود، مهم‌ترین و درخشان‌ترین کتاب دبی فورد است. (اَندرو هاروی - نویسنده، دانشمند دینی و معلم سنت‌های عرفانی بریتانیایی)

- دبی فورد روش شگفت‌انگیزی برای افشای نور بر روی تاریکی شخصی ما دارد. او قبلاً این کار را انجام داده و اکنون دوباره آن را انجام داده است. او یک کاوشگر بزرگ در اعماق ماست. (ماریان ویلیامسون - سیاست‌مدار آمریکایی)

- دبی فورد در این کتاب نقشه راه خارق‌العاده‌ای به درک درون خود و رسیدن به خوشبختی ارائه کرده است. من از ترکیب استادانه حکمت و عشق دبی متأثر شدم. این کتاب برجسته به بسیاری از افراد کمک خواهد کرد. (آلن کوهن - نویسنده)

خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند مناسب چه کسانی است؟

اگر دوست دارید خودتان را بیشتر بشناسید و درک عمیق‌تری نسبت به ناخودآگاه خود داشته باشید، شنیدن این اثر می‌تواند به شما کمک زیادی کند. همچنین افرادی که به کتاب‌های خودشناسی و خودسازی علاقه دارند، از شنیدن این کتاب صوتی کاربردی لذت خواهند برد.

دبی فورد را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده، مربی و متخصص معتبر بین‌المللی آمریکایی تحصیلات خود را در رشته روان‌شناسی از دانشگاه جان. اف. کندی ادامه داد و در همین رشته فارغ‌التحصیل شد. او تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینهٔ تحول فردی به رشته تحریر درآورده که اکثر آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار در زمینه روان‌شناسی و توسعه فردی به شمار می‌آیند.

دبی فورد (Debbie Ford) در سال 2001 موفق به دریافت جایزه بهترین استاد سال به‌خاطر تلاش‌های فراوانش در زمینه روان‌شناسی و عرفان شد. وی همچنین بنیاد فورد را بنیان‌گذاری کرد و در آن تکنیک‌های مؤثر و متفاوتی در زمینه مربیگری معرفی می‌کند. فورد برای اولین‌بار موضوع «اثر سایه» را مطرح کرد و آن را در کتاب‌ها و کارآگاه‌های خود آموزش می‌دهد.

از معروف‌ترین آثار این نویسنده برجسته می‌توان به «نیمه تاریک جویندگان نور»، «راز سایه»، «جدایی معنوی»، «سؤال‌های درست» و «بهترین سال زندگی شما» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند می‌شنویم:

ایگو یا خود به تنهایی نمیتونه نیروی سیاهی در نظر گرفته بشه. برای زندگی در این دنیا به ایگو نیاز داریم. درواقع اون بخش از وجود ما که کامل تحت سلطهٔ شخصیتمونه، ذاتا بد یا اشتباه نیست و باید بدونیم که نقش مهمی در زندگی داره. حقیقت اینه که ما بدون ایگوی سالم دچار انبوهی از بحران‌های ذهنی میشیم. چون نمی‌تونیم خودمونو از دیگران تشخیص بدیم.

ایگوی سالم به ما کمک میکنه تا بتونیم از خودمون دفاع کنیم. برای خودمون حد و مرزی بگذاریم و خودمون رو به عنوان یک موجود مستقل بشناسیم. ایگوی سالم به ما کمک میکنه تا بین آنچه «من» هست و آنچه «من» نیست، تفکیک قائل بشیم. به طور کلی وظیفهٔ ایگوی سالم اینه که از ما مراقبت کنه. زمانی که ایگوی سالم میشکنه، دیگه نمی‌تونه وظایف خودشو به درستی انجام بده؛ بنابراین به جای اینکه در راستای اهداف ما حرکت کنه، به موجود خطرناکی تبدیل میشه که باید همیشه اونو کنترل و مدیریت کنیم تا کار اشتباهی انجام نده.

ایگو زمانی رو به تباهی میره که چیزی اونو تحقیر یا تهدید کنه. زمانی که با انبوهی از مشکلات در زندگی روبه‌رو میشیم، ایگوی سالم قادر به درک اون نیست و همین موضوع باعث به تحلیل رفتنش میشه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
3 دقیقه
میکروکتاب چیست؟
2 دقیقه
درباره کتاب
3 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
فصل اول: نبرد پایان‌ناپذیر
9 دقیقه
فصل دوم: شکاف
3 دقیقه
فصل سوم: الاکلنگ
9 دقیقه
فصل چهارم: خجالت بکش
14 دقیقه
فصل پنجم: هجوم ترس
7 دقیقه
فصل ششم: تباهی ایگو
5 دقیقه
فصل هفتم: رمزگشایی از خود دروغین
13 دقیقه
فصل هشتم: پیمان آشتی
7 دقیقه
فصل نهم: بیدار شدن از خواب انکار
6 دقیقه
فصل دهم: التیام شکاف
5 دقیقه
فصل یازدهم: قدرت بخشش
6 دقیقه
فصل دوازدهم: بازگشت به عشق
2 دقیقه
پیشنهاد میکروکتاب بعدی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویشهره روحی
ناشر صوتی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

Hoori
۱۴۰۲/۴/۲۶
و باز هم یک کتاب دیگه از دبی‌فورد عزیز در زمینه‌ی درمان و رهایی از دردها و زخمهای درونی و پنهان انسانها.
دبی فورد در زمینه‌ی تحول شخصی واقعا یک متخصص بوده و علاوه بر نویسندگی، مربی زندگی و سخنران انگیزشی هم بوده و هشت کتاب پر فروش در مورد دردهای درونی و مقابله با ترس نوشته و موسسه‌ای هم تاسیس کرد
تا مربی پیشرفت و تحولات فردی را تحویل جامعه بده که در نبودش، این حرکت قشنگ ادامه پیدا کنه.
در قسمت اول کتاب، درباره‌ی کتاب چرا آدمهای خوب کارهای بد میکنند می‌شنویم که میگه این کتاب، یک راهنمای عمومی و کاربردی برای کسانی است که می‌خواهند دست از اشتباه کردن و جنگیدن با زندگی بردارند و به سمت ذات الهی خود حرکت کنند. این خلاصه کتاب به شما کمک میکنه تا نیروهای درونی خودتون رو بشناسید.
ما نقش‌هایی در زندگی بازی می‌کنیم که قلبا از آن‌ها راضی نیستیم، خیلی‌هامون فکر می‌کنیم که مورد ظلم قرار گرفتیم و برای بهبود شرایطمون نمیتونیم کاری بکنیم. با خوندن این کتاب و عمل بهش، (که البته فکر میکنم با خوندن کتاب کامل) بهتر میتونیم از این حس‌ها رهایی پیدا کنیم. موفق باشید.
مجید ساکتی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
در شرایطی این کتاب رو برای مطالعه انتخاب کردم که واقعاً بهش نیاز داشتم و بسیار دلنشین و موثر بود....
کتابهای سایه نیمه‌ی پنهان وجود و شجاعت ازین نویسنده هم عالیه
ولی واقعاً چه خوبه که آدمهای اهل مطالعه یک کتابب رو هزار بار مطالعه کنند و به کار بگیرند تا هزار کتاب مطالعه کنند و بی تاثیر و بلا استفاده و این کتاب حتی خلاصه‌ی صوتی اون برام مفید فایده بود
Asie Yavari
۱۴۰۱/۵/۱
بامطالعه کتب روانشناسی دبی فورد، میتونیم به اگاهی سطح بالایی از روان و ضمیرناخوداگاهمون برسیم و آگاهی یعنی قدرت. با قدرت دریافت شده میتونیم علت بسیاری ناراحتی‌ها، غم، عملکرد رو دریابیم و درنتیجه با اصلاح طرز فکر و عادات، به عملکرد خوبی برسیم.
Ameri
۱۴۰۲/۶/۳
به عنوان یک میکرو کتاب بهتون کمک میکنه تا نیمه پنهان و شاید بشه گفت تاریک وجودتون رو بشناسید و یا بهتر بگم بپذیرید.. نکات جالبی داره اما برای دوستانی که بدنبال کتاب با همین مضمون اما با جزعی نگری و توضیحات کلی و دقیق هستن توصیه نمی‌کنم.
مریم بیاتى
۱۴۰۱/۷/۲۶
مثل خیلی از کتابهای این نویسنده، خانم دبی فورد؛ تمرکز این کتاب بروی سایه‌ها و شناخت خود واقعیمونه از پشت همه نقابهاست، بنظرم واقعا اگر کسی بتونه مطالب کتاب رو بصورت عملی توی زندگی پیاده کنه کیفیت زندگیش چندبرابر بهتر میشه.
امیرعلی شریفی اصل
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
از نظر من این کتاب به دلیل اینکه به شما کمک می‌کند نقاب‌هایی که گذاشته اید و تا به حال استفاده کرده اید را بردارید.
کتاب بسیار عالی است و به همه نوع سنین خواندن آن را توصیه می‌کنم.
زینب غفاری
۱۴۰۱/۵/۲۴
کتابی بسیار مفید و آموزنده است و به کمک این کتاب میتونیم زخم‌های گذشته را التیام ببخشیم و رابطه‌ای دوستانه تر با خودمون ایجاد کنیم. خواندن این کتاب را به کسایی که از خودشون رنجش دارن توصیه میکنم.
وجیهه بهارستان
۱۴۰۰/۹/۵
تمام کتابهای خانم دبی فورد در نوع خود بی نظیر هستند.
سپاس از تیم پرتلاش کتابراه بخاطر ارائه آثار این نویسنده بزرگ.
ارشان معماری
۱۴۰۲/۲/۷
یکی از بهترین کتابهایی که خواندم
به نظرم بعد از مطالعه دقیق کتاب دیگه ادم قبلی نخواهید بود
فاطمه
۱۴۰۱/۸/۲۳
کتابای دبی فورد که عالیه ولی خلاصه کردنش اصلا مفهوم کتابو نمیرسونه بیشتر شبیه کتابای زرد میشه
گلبس مختاری تبار
۱۴۰۲/۶/۱۷
سلام من عاشق کتابم هرچه بیشتر مطالعه میکنم حس میکنم هنوز نیازمندم بیشتربخونم
الی بوخدری
۱۴۰۱/۱/۶
کتاب عالی هست، برای ازبین بردن رنجشها، و ورودخداوندبه قلبمان
عفت پولادوند
۱۴۰۲/۱/۱۸
فوق العاده بودش نیمه تاریک وجود رو توضیح میده
مریم سلیمی
۱۴۰۱/۷/۲
اصلا دوست نداشتم خیلی مبهم بود ذهن آدم رو بهم میریزه
seyed morteza Javadirad
۱۴۰۱/۶/۲۰
کوتاه شده و کامل نیست که ذات میکروکتاب هست، اما در کل خوبه
مشاهده همه نظرات 17

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.