معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند

آیا می‌توانیم درباره‌ی اشتباهات پزشک‌ها حرف بزنیم؟ این پرسشی‌ست که برایان گلدمن در خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند مطرح نموده و خود به آن پاسخ مثبت داده است. به باور او این فرض غلط که جامعه‌ی پزشکی باید مصون از خطا باشد، خود می‌تواند منشأ بسیاری از اشتباهات پزشکان گردد. لازم به ذکر است که اثر حاضر ذیل مجموعه سخنرانی‌های تدتاک به انتشار می‌رسد.

درباره خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند:

برایان گلدمن (Brian Goldman) پزشک و نویسنده‌ی کانادایی است. او در کتاب پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند (Doctors make mistakes. Can we talk about that?) از سال‌ها تجربه‌ی خود در کار طبابت بهره گرفته و بسیاری از فرض‌های نادرست درباره‌ی حرفه‌ی خویش را به چالش کشیده است. در این راستا، او با نقل ماجرای اولین اشتباه مرگبار پزشکی خود، به کنکاش در عواطف خویش پس از این واقعه پرداخته، و احساس گناه برآمده از این اتفاق را زیر ذره‌بین برده است. این‌چنین، او به این نتیجه‌ی قابل تأمل رسیده که فشارها بر جامعه‌ی پزشکی غیرمنصفانه و زیاد است؛ و این امر می‌تواند به ناراحتی‌های روحی و روانی در پزشک‌ها منجر شود.

گلدمن اصل حرف خود را در عنوان این کتاب، که در اصل نسخه‌ی ترجمه‌شده‌ی یکی از تدتاک‌هایش می‌باشد، زده است: «پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند.» پذیرش این گفته البته به راحتی پذیرش اینکه «فوتبالیست‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند» نیست! به هر حال اشتباهات پزشکان مستقیماً سلامت مردم را تهدید می‌کند. اما از این واقعیت گریزی نیست که پزشک‌ها نیز همچون هر انسان دیگری ممکن است دچار لغزشی ناخواسته شوند. پس چه بهتر که ایشان را بیشتر و بهتر درک کنیم.

خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند مناسب چه کسانی است؟

این اثر را به تمام جامعه‌ی پزشکی تقدیم می‌کنیم.

با برایان گلدمن بیشتر آشنا شویم:

او متولد سال 1956 و اهل کشور کاناداست. گلدمن علاوه بر فعالیت در حیطه‌ی پزشکی، در زمینه‌ی نویسندگی، سخنرانی و اجرای رادیویی نیز مشغول است و فعالیت دارد. از آثار اوست: «نیروی مهربانی، شیفت شب.»

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند می‌شنویم:

پس من خانم دراکر رو معاینه کردم. به نفس نفس افتاده بود. وقتی گوش کردم نفسش با صدای خس خس همراه بود. با گوشی به صدای سینه‌ش گوش دادم. متوجه صدای ترق ترقی از دو طرف شدم. به من گفت دچار نارسایی قلب شده. این حالتیه که در اون قلب درست کار نمی‌کنه، و به جای اینکه تمام خون در جهت صحیح پمپ بشه، کمی از خون در شش‌ها می‌مونه. شش‌ها از خون پر می‌شن و به همین دلیله که دچار اون نفس نفس زدن‌ها می‌شه. تشخیص این بیماری کار سختی نبود. تشخیص دادم و شروع به درمان کردم. بهش آسپرین دادم. داروهایی دادم تا از فشار روی قلبش کم کنه. برای اینکه مایعات اضافی رو دفع کنه، داروهایی بهش دادم که به اونا ادرارآور می‌گیم. بعد از دو ساعت شروع به خوب شدن کرد و من احساس خیلی خوبی داشتم.... و در اون زمان، اولین اشتباه خودمو کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
قسمت یک
4 دقیقه
قسمت دو
7 دقیقه
قسمت سه
4 دقیقه
قسمت چهار
5 دقیقه
قسمت پنج
6 دقیقه
قسمت شش
7 دقیقه
قسمت هفت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند
نویسنده
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند

نرگس موسوی
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
کتاب نسبتا خوبی بود مطالبش خیلی مختصر بود میزان وقفه‌ی گوینده زیاد بود
Zahra Hajari
۱۴۰۱/۱۲/۸
خوب بود کاش ماجراها خلاصه نبود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پزشک‌ها هم مرتکب اشتباه می‌شوند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.