معرفی و دانلود خلاصه کتاب عمارت‌های سبز

عکس جلد خلاصه کتاب عمارت‌های سبز
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب عمارت‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب عمارت‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب عمارت‌های سبز

به دنبال عشق در دل جنگل‌های استوایی. کتاب عمارت‌‌های سبز اثر ویلیام هنری هادسون، داستان مردی‌ست که از دنیای بی‌رحم سیاست، به جنگل پناه می‌برد و در آنجا عشق را پیدا می‌کند. اثر حاضر به عنوان خلاصه‌ای از کتاب پرفروش عمارت‌های سبز با قلم کلاید نهرنز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.​​​

درباره‌ی خلاصه کتاب عمارت‌های سبز

ندای پرنده‌ای افسونگر مرد جوان را به اعماق جنگل فرا می‌خواند، جایی که با دختری دوست‌داشتنی و جنگل‌نشین آشنا می‌شود که قدرت‌هایی اسرارآمیز دارد. ویلیام هنری هادسون (William Henry Husdon) در کتاب عمارت‌های سبز (Green Mansions) به روایت عشق میان اَبِل و ریما و تضاد میان سبک زندگی و شخصیت آن‌ها پرداخته است. مرد جوان یک فرد انقلابی‌ست که بین سرخپوستان جنگل‌های ونزوئلا پنهان شده و ریما دختری جنگل‌نشین و زبانش همچون آواز پرندگان است که دوست دارد به زادگاهش بازگردد و با همنوعان خود زندگی کند.

ویلیام هنری هادسون به عنوان یک دورگه‌ی انگلیسی-آرژانتینی متولد قرن نوزدهم، با دانش گسترده‌ای که نسبت به طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ی جنگل‌های انبوه امریکای لاتین داشت، توانسته تصویری خیال‌انگیز از رابطه‌ی ابل و ریما ترسیم کند. توصیف زیبایی‌های طبیعت در کنار مشکلات مرد جوان در جامعه‌ی شهری، تضادی جالب توجه ایجاد کرده و خواننده را هر چه بیشتر به جاذبه‌های زندگی در دل طبیعت متمایل می‌کند.

کتاب عمارت‌های سبز که در سال‌های آغازین قرن بیستم منتشر شده است، همچون یک پل، سبک رمانتیک قرن نوزدهم را به طبیعت‌گرایی مدرن در قرن جدید پیوند می‌دهد. کتاب عمارت‌های سبز در سال‌های پس از انتشار، بارها و بارها تجدید چاپ شد و در میان آثار پرفروش قرن قرار گرفت. کتاب حاضر به عنوان خلاصه‌ای از نسخه‌ی کامل عمارت‌های سبز با ترجمه‌ی مریم قنبری توسط نشر نوژین در دسترس علاقه‌مندان به آثار کلاسیک قرار گرفته است.

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب عمارت‌های سبز

  • اجرای اپرای رادیویی عمارت‌های سبز در سال 1937
  • انتشار کتاب مصور از داستان کتاب در سال 1951
  • انتشار فیلم عمارت‌های سبز با بازی آدری هپبورن و آنتونی پرکینز در سال 1959

نکوداشت‌های کتاب عمارت‌های سبز

  • اگر می‌توانستیم دنیا را با نگاه ویلیام هادسون ببینیم، چه دنیای شگفت‌انگیزی می‌شد. (آمازون)
  • یک شاهکار فراموش‌شده. (آمازون)
  • یک کلاسیک نوستالژیک برای تمام دوران. نثری رویاگونه که تا مدت‌ها پس از خواندن کتاب، تأثیرش با شما باقی می‌ماند. (گودریدز)

خلاصه‌کتاب عمارت‌های سبز مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه‌کتاب عمارت‌های سبز به دوستداران آثار کلاسیک و داستان‌های عاشقانه پیشنهاد می‌شود.

با ویلیام هنری هادسون بیشتر آشنا شویم

ویلیام هنری هادسون نویسنده و پرنده‌شناس متولد 1841، در یک خانواده‌ی ایرلندی مهاجر در آرژانتین به‌دنیا آمد. محیط زندگی او آمیخته به طبیعت زیبا و بکر آن دوران بود که تأثیری آشکار بر نگارش آثارش گذاشت. او در سال 1874 به انگلیس مهاجرت و دو سال بعد از آن ازدواج کرد. در آنجا به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده مشغول به کار شد. ویلیام هادسون آثار متعددی درباره‌ی طبیعت، خصوصاً پرنده‌شناسی دارد و همواره شیفته‌ی علم بود. او در آرژانتین به گیرمو انریکه هادسون (Guillermo Enrique Hudson) مشهور است و یکی از شهرهای ایالت بوینوس آیرس، به افتخار او به نام هادسون نامگذاری شده. مکان‌ها و مؤسسات گوناگونی نیز با نام او فعالیت می‌کنند.

کتاب «سرزمین ارغوانی (The Purple Land)» و «دوران کریستال (A Crystal Age)» از دیگر آثار مشهور او محسوب می‌شوند. ویلیام هادسون در سال 1922 چشم از جهان فرو بست.

در بخشی از خلاصه کتاب عمارت‌های سبز می‌خوانیم

بعد از گذشت 2 ماه ابیل به سختی بیمار شد، یکی از دوستانش به او پیشنهاد کرد تا برای بهتر شدن حالش مدتی را در یک منطقه کوهستانی بگذراند. ابیل به همراه گروهی از بومیان سفرش را آغاز کرد و بعد از مدتی که احساس کرد حالش بهتر شده است به دهکده پاراهوری، محل زندگی یک قبیله بومی رفت. ابیل با رئیس قبیله رونی و چند تن از افراد قبیله آشنا شد و خیلی زود متوجه شد که رونی دشمنی به نام ماناگا دارد که در قبیله‌ای زندگی می‌کند که کمی از آن‌ها فاصله داشت. پدر ماناگا، پدر رونی را کشته بود.

روزی ابیل تصمیم گرفت تا در آن اطراف قدم بزند. در حین قدم زدن به جنگلی رسید که بومیان آن منطقه جرئت وارد شدن به آن جنگل را نداشتند. همانطور که در جنگل راه می‌رفت، درختان بلندتر و بیشتر می‌شدند. ابیل چندین ساعت در جنگل بود که اتفاقی عجیب افتاد. او روی زمین نشسته بود که صدای عجیبی شنید، صدایی که تا به حال نشنیده بود. او تصمیم گرفت تا روز بعد همراه یکی از بومیان به جنگل بیاید. او به یکی از بومیان پیشنهاد کرد تا در ازای دریافت پول او را همراهی کند. مرد بومی ابتدا نپذیرفت اما سرانجام راضی شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب عمارت‌های سبز
نویسنده،
مترجممریم قنبری
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات22
زبانفارسی
شابک978-622-287-022-5
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب عمارت‌های سبز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب عمارت‌های سبز

برای دریافت خلاصه کتاب عمارت‌های سبز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.