معرفی و دانلود خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

عکس جلد خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

شاهکاری خواندنی از برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی دوره‌ی ویکتوریا... کتاب آرزوهای بزرگ یکی از معروف‌ترین آثار چارلز دیکنز نویسنده‌ی سرشناس انگلیسی است که سرگذشت پسرکی به نام پیپ را روایت می‌کند. آرزوهای بزرگ جزو پرفروش‌ترین آثار ادبیات کلاسیک به‌شمار می‌رود و کتاب حاضر به عنوان خلاصه‌‌‌ای از این شاهکار ادبی، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. بهتر است بدانید که این کتاب در سال 1993 به‌عنوان برنده‌ی جایزه‌ی ماکسیم ریلسکی انتخاب شد.

درباره‌ی کتاب آرزوهای بزرگ

ماجرای کتاب آرزوهای بزرگ (Great Expectations)، اثر ماندگار چارلز دیکنز (Charles Dickens) در انگلستان قرن نوزدهم می‌گذرد. پیپ پسری یتیم است که با خواهر تندخو و شوهرخواهر مهربانش زندگی می‌کند. داستان با یکی از صحنه‌های مورد علاقه‌ی نویسنده آغاز می‌شود: گورستانی مه‌آلود و مخوف و مواجهه‌ی پیپ با یک زندانی فراری.

در کتاب آرزوهای بزرگ، نمادهایی پررنگ از فقر، زندان، مبارزه برای زنده ماندن و شخصیت‌هایی شگفت‌انگیز و باورنکردنی مشاهده می‌شوند. بی‌تردید خانم هَویشامِ افسانه‌ای و استلای زیبا اما سرد و بی‌عاطفه، مهم‌ترین افراد تأثیرگذار بر زندگی پیپ هستند.

نویسنده در خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ سال‌های کودکی تا جوانی قهرمان داستان را به تصویر می‌کشد و همچون دیگر آثارش، سرشار از تقابل میان عناصر متضاد است؛ ثروت و فقر، عشق و طرد شدن و پیروزی نهایی نیروی خیر بر شر. زندگی پیپ در سه مرحله بازگو می‌شود و دوران کودکی خلوت او در سواحل کنت، خیلی زود به دنیای شلوغ و پرهیاهوی لندن متصل می‌گردد. جایی که سرنوشت غافلگیری بزرگی برایش ترتیب داده است.

کتاب آرزوهای بزرگ که اولین بار در سال 1861 به چاپ رسید، خیلی زود مورد توجه جهانیان قرار گرفت و به زبان‌های متعددی ترجمه شد. نشر نوژین با هدف فراهم آوردن امکان مطالعه‌ی شاهکارهای ادبی برای کسانی که فرصت مطالعه‌ی این آثار بلند داستانی را ندارند، خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ را تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. گفتنی‌ست که نیلوفر شیرازیان بازنویسی این اثر را به عهده داشته.

اقتباس‌های کتاب آرزوهای بزرگ

  • اولین اقتباس سینمایی از آرزوهای بزرگ در سال 1917، در قالب فیلم صامت

  • ساخت چند اثر سینمایی در سال‌های 1922، 1934، 1946، 1974 و چند فیلم دیگر که آخرینِ آن در سال 2012 ساخته شده است. مشهورترین اقتباس سینمایی از آرزوهای بزرگ به کارگردان مشهور انگلیسی دیوید لین تعلق دارد که در سال 1946 ساخته شد و اسکار بهترین فیلمبرداری و کارگردانی را از آن خود کرد.

  • ساخت چند سریال توسط بی‌بی‌سی و سایر شبکه‌های تلویزیونی از سال 1959 تا 2023

  • اجرای چندین نمایش از سال‌های 1939 تا 2022 که مشهورترین آن با بازی الک گینس روی صحنه رفت.

جوایز و افتخارات کتاب آرزوهای بزرگ

  • هفدهمین کتاب محبوب در نظرسنجی سال 2003 توسط بی‌بی‌سی و Big Read
  • فروش بیش از صدهزار نسخه در هفته، در سال انتشار
  • قرار گرفتن در فهرست صد کتاب برتر ادبیات داستانی انگلیس
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک سایت آمازون
  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie در بخش کلاسیک (2010)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ماکسیم ریلسکی (1993)

نکوداشت‌های کتاب آرزوهای بزرگ

  • کتاب آرزوهای بزرگ تخیل شگفت‌انگیز و همیشه در حال جوش و خروش چارلز دیکنز را بازتاب می‌دهد. (گاردین)
  • روایت اول‌شخص در هیچ داستانی بهتر از آرزوهای بزرگ به‌کار گرفته نشده است. (Penguin Random House)
  • اثری آمیخته به طنزی غنی که آن را تبدیل به کتابی خواندنی کرده است. (برنز اند نوبل)

خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ به دوستداران ادبیات کلاسیک انگلیس و داستان‌های ماجراجویی و عاشقانه پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر فرصت اندکی برای مطالعه‌ی داستان‌ها و رمان‌های مشهور و کلاسیک دنیا دارید، بهتر است این خلاصه‌ی خواندنی را از دست ندهید.

با چارلز دیکنز بیشتر آشنا شویم

چارلز جان هافِم دیکنز متولد 1812 در انگلیس، نویسنده و منتقد اجتماعی بود که برخی از ماندگارترین آثار ادبی جهان را خلق کرد. بسیاری او را بزرگترین داستان‌نویس دوران ویکتوریایی قلمداد می‌کنند. کتاب‌های دیکنز از آغازین سال‌های انتشار تا امروز همواره محبوب بوده‌ و صاحب‌نظران او را به‌عنوان نابغه‌ای در دنیای ادبیات می‌شناسند. وی در دوازده سالگی مجبور شد مدرسه را رها کند و برای تأمین معاش مشغول کار شود. پس از سه سال دوباره به مدرسه بازگشت و اولین کار حرفه‌ای خود را به عنوان سردبیری هفته‌نامه آغاز نمود. موفقیت او در داستان‌نویسی به سال 1836 و داستانی چهارقسمتی به نام سم وِلِر باز می‌گردد. چارلز دیکنز در سال 1870 چشم از جهان فرو بست، اما آثار ماندگار و متعددش نام او را همواره زنده نگاه داشته‌اند. «دیوید کاپرفیلد»، «الیور توویست» و «سرود کریسمس» از جمله مشهورترین کتاب‌های او هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ می‌خوانیم

صبح روز بعد رأس ساعت ده پشت در خانه‌ی خانم هویشام بودیم؛ خانه‌ای قدیمی با آجرهای سیاه و نرده‌های زنگ‌زده. زنگ را به صدا درآوردیم کمی بعد دختری جوان و زیبا مقابلمان ظاهر شد. او با لحنی رضایتمند گفت: «این باید پیپ باشد! بیا تو پسر.»گرچه من را پسر می‌زد، اما به نظر هم‌سن وسال می‌آمدیم. دختر من را تا پشت در اتاقی راهنمایی کرد و در زد. به تنهایی وارد شدم.

اتاق روشنایی‌اش را از نور شمع می‌گرفت. عجیب و غریب‌ترین پیرزنی که به عمرم دیده بودم، پشت میز آرایش نشسته بود.او پیراهنی سپید و ابریشمین بر تن داشت، تور سفید و بلندی صورتش را پوشانده و موهایش با گل‌های عروسی تزئین شده بود. به نظر می‌رسید که پیرزن هنوز پوشیدن لباس را به پایان نرسانده است؛ چرا که تنها یک لنگه کفش سفید به پا داشت.

با این حال هرچه در اتاق می‌بایست رنگ سفید داشته باشد، به زردی گراییده بود. عروس پیراهن‌پوش پیر و چروکیده به نظر می‌رسید و پیراهن از تن استخوانی‌اش آویزان بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب آرزوهای بزرگ
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات60
زبانفارسی
شابک978-622-92654-0-6
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

امیرحسین
۱۴۰۳/۱/۱۷
داستان جالب و گیرایی بود در مورد سرگذشت پسری یتیم که با خواهر و شوهر خواهرش زندگی میکند و روزی با زندانی فراری‌ای رو به رو میشود که در آینده زندگی‌اش را دستخوش چالش و تغییراتی اساسی میکند!!
ارتباطی که در اواخر داستان بین شخصیت‌ها فاش شد جالب بود
Mari
۱۴۰۲/۱۲/۲۴
داستان کوتاه عجیبی بود. خوندنش رو توصیه میکنم قلم روانی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ

برای دریافت خلاصه کتاب آرزوهای بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.