معرفی و دانلود خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر

عکس جلد خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر
قیمت:
۱۵,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر

برای آشنایی با یکی از شاهکارهای عاشقانه‌ی قرن نوزدهم، خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر یک فرصت عالی است. امیلی برونته در این رمان کلاسیک روایتگر داستان زندگی دختری است که باید بین سنت‌های خانوادگی و مردی که عاشق اوست، یکی را انتخاب کند. آیا او معشوق فقیرش را به‌خاطر جامعه‌ی طبقاتی ترک می‌کند یا برای رسیدن به عشقش، ارزش‌های خانوادگی را زیر پا می‌گذارد؟

درباره‌ی خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر

از همان لحظه‌‌ای که پا به عمارت «ارنشاو»ها می‌گذارید، فضای هولناک خانه و کابوس‌های دائمی آقای «هیت کلیف» به شما نشان می‌دهد که این خانه شاهد اتفاقات هولناکی بوده. البته سال‌هاست از اتفاقات شوم این عمارت می‌گذرد تا اینکه آقای «لاک‌وود» به‌عنوان مستأجر وارد این خانه شده و از رازهای آن پرده بردارد. امیلی برونته (Emily Jane Bronte) در خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر (wuthering heights) داستان عشق‌هایی را روایت می‌کند که به‌خاطر مغایرت با ارزش‌های جامعه، محکوم به شکست بوده‌اند.

ماجرای داستان از زمانی آغاز می‌شود که آقای ارنشاو، پدر خانواده، کودک فقیر و بی‌سرپرستی را با خود به خانه می‌آورد تا نگهداری از او را به عهده بگیرد. اگرچه پسر آقای ارنشاو هرگز با این پسربچه که هیت کلیف نام دارد به سازش نمی‌رسد اما «کاترین» از همان نخستین دیدار دلبسته‌ی او می‌شود. علاقه‌ی کودکانه‌ی کاترین و هیت کلیف در دوران بزرگسالی به عشق آتشینی تبدیل می‌شود که به نظر می‌رسد حتی سنت‌های اجتماعی هم توان مقابله با آن را ندارند؛ اما برخلاف انتظار، کاترین سرانجام تسلیم باورهای اجتماعی طبقه‌ی خود می‌شود و هیت کلیف را به‌خاطر ازدواج با خواستگار جدیدش رها می‌کند. پس از این اتفاق نیز، ذره‌ای از عشق هیت کلیف نسب به کاترین کم نمی‌شود؛ اما برعکس، نفرت او نسبت به خانواده‌ی کاترین بیشتر می‌شود تا جایی که برای انتقام از آن‌ها نقشه‌های هولناکی می‌کشد.

نوع روایت امیلی برونته این اثر را به رمان‌های کارآگاهی نزدیک می‌کند. به‌طوری که خواننده هر لحظه به دنبال رازگشایی از معماهای داستان است. شخصیت‌پردازی‌ قوی نویسنده نیز درخور توجه است. چرا که با وجود اختلاف زمانی و فرهنگی بسیار بین ما و شخصیت‌های داستان، حالات روحی و رفتارهایشان برایمان کاملاً ملموس و قابل‌درک است.

اگر از طرفداران این رمان مشهور هستید اما فرصتی برای مطالعه‌ی آن ندارید، شما را به خواندن خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر دعوت می‌کنیم. این اثر، شما را با بخش‌های اصلی و طرح کلی رمان آشنا کرده و درحقیقت معرفی‌نامه‌ای برای متن اصلی به شمار می‌رود. این خلاصه کتاب یکی از مجموعه چکیده‌های پنجاه رمان کلاسیک است که کلاید نهرنز وظیفه‌ی گزینش و گردآوری آن را به عهده داشته است.

خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر با برگردان نیلوفر شیرازیان، از سوی انتشارات نوژین به چاپ رسیده است.

اقتباس سینمایی از کتاب بلندی‌های بادگیر

از سال 1847، زمانی که بلندی‌های بادگیر برای نخستین بار منتشر شد، تا به امروز کارگردانان بسیاری این رمان را دستمایه‌ی ساختن فیلم‌های سینمایی خود کرده‌اند. نخستین بار در سال 1920 بود که از روی این رمان یک فیلم صامت ساخته شد. ویلیام والر نیز از جمله کسانی بود که در سال 1939 با اقتباس از این رمان فیلمی با همین عنوان ساخت که لارنس الویویه و ماریه اوبرون در آن به ایفای نقش پرداختند. این فیلم در هشت رشته‌ی مختلف نامزد جایزه‌ی اسکار شد. همچنین جان پاول کری، لوئیس بونوئل، عبدالرشید کاردار و کارلوس سگیون رینا دیگر کارگردانانی هستند که اقتباس از این شاهکار ادبی را در کارنامه‌ی سینمایی خود دارند.

خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان رمان‌های کلاسیک و عاشقانه، خواندن خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر را هرگز از دست ندهند.

با امیلی برونته بیشتر آشنا شویم

امیلی برونته در سال 1818 در روستای تورنتن یورک‌شایر در انگلستان چشم به جهان گشود. او برادری به نام برانول، یک خواهر بزرگتر به نام شارلوت و خواهر دیگری به نام آن دارد. هر یک از این خواهران به‌عنوان شاعر و نویسنده‌ی برجسته‌ی ادبیات انگلستان شناخته شدند و هر سه نیز عمری کوتاه داشتند و در جوانی درگذشتند. پدر آن‌ها کشیش و مردی سختگیر بود که زندگی را به کام فرزندان خود تلخ کرده بود و با مرگ مادر سخت‌گیری‌ها بیشتر هم شد. خواهران برونته بیشتر از هر چیزی به انزواطلبی مشهور هستند و روابط اندکی با دیگران داشتند. شاید بتوان گفت که همین شرایط سخت موجب شد هرسه‌ی آن‌ها به سمت تخیل و نویسندگی روی بیاورند. امیلی برونته در 30 سالگی بر اثر بیماری سل در حالی که تنها یک رمان و تعدادی شعر از خود به جای گذاشته بود، دار فانی را وداع گفت.

در بخشی از چکیده کتاب بلندی‌های بادگیر می خوانیم

در تاریکی و سکوت پشت سر زیلا از پله‌ها بالا می‌رفتم که گفت: «ارباب نباید بفهمد شما در آن اتاق می‌خوابید. خوشش نمی‌آید کسی به آنجا پا بگذارد.» بی‌رمق شمع را از دست خدمتکار گرفتم، تشکر کردم و به اتاق وارد شدم. تنها وسیله‌ی اتاق تخت بزرگی بود که کنار پنجره قرار داشت. روی تخت خواب خزیدم و پرده‌ی پیرامون آن را کشیدم تا خودم را از هیتکلیف و باقی ساکنین خانه در امان نگه دارم. زیر پنجره کتاب‌خانه‌ی کوچکی وجود داشت. شمع را کنار کتاب‌های کتاب‌خانه گذاشتم و روی تخت دراز کشیدم.

نگاهم به نوشته‌های روی دیوار افتاد. کسی با دست‌خطی کودکانه روی دیوار نوشته بود: «کاترین ارنشا»، «کاترین هیتکلیف» و «کاترین لینتون». پلک‌هایم سنگینی کرد و پیش از این‌که چیزی از نوشته‌ها سر در بیاورم به خواب رفتم، اما طولی نکشید که بوی دود بیدارم کرد. شمع روی انجیلی در کتاب‌خانه افتاده بود و داشت آن را می‌سوزاند. آتش گوشه‌ی کتاب را با ضربات دست خاموش کردم و آن را گشودم تا ببینم آتش به صفحات صدمه رسانده یا نه، اما چیزی عجیب نظرم را جلب کرد.

در تمام صفحات سفید یا نیمه‌سفید، کسی با دستخط کودکانه یادداشت نوشته بود؛ یادداشت‌هایی که به نام کاترین امضا شده بود و تاریخ آن به بیست‌وپنچ سال پیش برمی‌گشت. آن دختر که بود که نامش را بر دیوار اتاقش نوشته و خاطراتش را در انجیل یادداشت کرده بود؟ با اشتیاق انجیل را در دست گرفتم و مشغول خواندن شدم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-98783-9-2
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر

بیتا بیتایی نژاد
۱۴۰۲/۱/۱۵
راستش یه چند ساعت وقت خالی داشتم و نمی‌خواستم یه رمان طولانی شروع کنم که چند روز طول بکشه، و از طرفی‌ام می‌خواستم در عین حال که رمانی که می‌خونم کوتاه هست شاهکارم باشه که یهو خلاصه رمان بلندی‌های بادگیر رو پیدا کردم.
خیلی عالی بود. در عین حال که خلاصه شده بود، کلیات داستان رو می‌رسوند.
اما اگر
بهتون توصیه میکنم وقت دارید کاملشو مطالعه کنید؛ چون واقعا رمان جذابی بود و حیفه با رمان به این خوبی چند روز همراه نشی.
و اینکه فیلمشم با بازی تام هاردی ببینید اگر تونستین.
سمیه جوکار
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
این که خلاصه و مفید داستان می‌خونی خوبه ولی شنیدن جزییات داستان هم خالی از لطف نیست کتاب بلندیهای بادگیر کتاب خوب و غمگینی هست
هوشنگ شیرالی پور
۱۴۰۲/۳/۱
بسیار ارزنده وآموزنده.
گیرا ومجذوب کننده.
تلفیقی از زشتی وزیبایی‌های اندیشه‌های انسانها.
F.r
۱۴۰۲/۱۰/۸
زیاد جالب نبود خلاصش
زهره اکبری دوست
۱۴۰۲/۶/۲
کتاب رو دوسش داشتم؛ ترجمه شم خوب بود
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر

برای دریافت خلاصه کتاب بلندی‌های بادگیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.