معرفی و دانلود خلاصه کتاب بیگانه

عکس جلد خلاصه کتاب بیگانه
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب بیگانه

روایتی پرمعنا برای جهانی بی‌معنا...کتاب بیگانه شاهکار آلبر کامو نویسنده‌ و فیلسوف مشهور فرانسوی، حکایت بیگانگی انسان در جهانی به ظاهر آشناست. داستان کتاب به ماجرای مردی می‌پردازد که به خاطر قتل به زندان می‌افتد. او که رابطه‌ی عمیقی با دنیای پیرامون خود ندارد، بیش از پیش با جامعه‌ی انسانی احساس بیگانگی می‌کند. اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب بیگانه در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب بیگانه

زندگی در جهان پهناوری که آغاز و پایانش پیدا نیست و پرسش‌های بی‌پاسخ فراوانی که از سرآغاز تاریخ ذهن بشر را به خود مشغول داشته‌اند، منجر به شکل‌گیری مکاتب فلسفی گوناگونی شدند. از میان صدها مکتب ایجادشده، پوچ‌گرایی محبوبیت زیادی میان روشنفکران داشته است. شاید بتوان گفت آلبر کامو (Albert Camus) به عنوان یکی از نمایندگان نامدار این مکتب، با خلق شخصیت مِرسو (مورسو) در کتاب بیگانه (The Stranger)، بیش از هر چیز به انعکاس زندگی خود در قالب قهرمان داستان پرداخته است. مرسو، بیگانه‌ای که کتاب به شرح وقایع زندگی او پرداخته، شباهت بسیار زیادی به آلبر کامو دارد و دوران کودکی خود را در الجزایر سپری کرد. مرسو نسبت به همه چیز بی‌تفاوت است، مرگ و زندگی برایش فرقی ندارد و روز را فقط با قصد به شب رساندن آغاز می‌کند. در این بی‌ارادگی و پوچی، ناخواسته مرتکب قتلی می‌شود و داستان با روایت زندگی او در زندان و سرنوشتی که دادگاه برایش رقم می‌زند، ادامه می‌یابد.

آلبر کامو در توصیف وضعیت قهرمان داستانش، چنین می‌گوید: «برهنگی انسانی که با پوچی مواجه شده است.» علاقه‌ی عمیق او به مسائل روان‌شناسی و فلسفه، در کتاب بیگانه موج می‌زند و خواننده را به تعمق درباره‌ی چیستی جهان وا می‌دارد. بسیاری معتقدند که این نویسنده‌ی نامدار، با نوشتن داستان بیگانه، سنگ بنای ادبیات اگزیستانسیالیستی و پوچ‌گرایی را گذاشته است.

کتاب بیگانه اولین بار در سال 1942 منتشر شد و مورد استقبال خوانندگان آثار کامو قرار گرفت. خلاصه‌کتاب بیگانه با بازنویسی نیلوفر شیرازیان توسط انتشارات نوژین به چاپ رسیده است.

اقتباس‌های کتاب بیگانه

  • فیلم بیگانه (Lo Straniero) به کارگردانی فیلمساز مشهور ایتالیایی لوکینو ویسکونتی، در سال 1967 ساخته شد. مارچلو ماسترویانی و آنا کارینا نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا کردند.

  • فیلم سرنوشت توسط کارگردان ترک زکی دمیرکوبوز (Zeki Demirkubuz) با برداشتی از کتاب بیگانه در سال 2001 ساخته شد و در جشنواره‌ی کن 2002 به نمایش در آمد.

  • کتاب «تحقیق درباره‌ی پرونده‌ی مرسو» توسط نویسنده‌ی الجزایری کمال داوود با الهام از «بیگانه» نوشته شد. این کتاب که در سال 2015 به رشته‌ی تحریر در آمد، از نگاه برادر مقتول داستان را روایت می‌کند. اثر کمال داوود پس از انتشار، در فهرست آثار برجسته‌ی نیویورک تایمز قرار گرفت.

  • جوایز و افتخارات کتاب بیگانه

  • رتبه‌ی اول در فهرست صد رمان برتر قرن بیستم، از دیدگاه روزنامه‌ی لوموند
  • قرار گرفتن در فهرست بهترین کتاب‌های کل تاریخ توسط نشریه‌ی پاراد
  • برنده‌ی جایزه‌ پن (PEN) برای بهترین ترجمه در سال 1989

نکوداشت‌های کتاب بیگانه

  • بیگانه بهترین کتابی‌ست که از زمان پایان جنگ تا کنون منتشر شده. (ژان پل سارتر، نویسنده، منتقد و فیلسوف فرانسوی)
  • بیگانه‌ی آلبرکامو فقط یکی از محبوب‌ترین آثار قرن بیستم نیست، بلکه از ماندگارترین کتاب‌های این قرن به‌شمار می‌آید. (آمازون)
  • کتاب بیگانه به طرزی خارق‌العاده ادبیاتی مدرن دارد و یکی از بهترین نمونه‌ها در ادبیات ابهام است. (پیتر دانوودی، نویسنده و استاد دانشگاه)


خلاصه ‌کتاب بیگانه برای چه کسانی مناسب است؟

دوستداران داستان‌های فلسفی، شاهکارهای ادبی قرن بیستم و آثار مکتب پوچ‌گرایی، از خواندن خلاصه‌کتاب بیگانه بهره خواهند برد.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو نویسنده، فیلسوف و روزنامه‌نگار فرانسوی‌ست که در سال 1957 موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی نوبل شد. سرگذشت آلبرکامو بیگانه‌تر از قهرمانان داستان‌هایش است و آنچنان با وقایع گوناگون آمیخته شده که تاریخچه‌ی منحصر به خودش را می‌طلبد. آلبرکامو در نوامبر 1913 در الجزایر و از والدینی فرانسوی - اسپانیایی به دنیا آمد. پدرش در جنگ جهانی اول جان خود را از دست داد و آن‌ها زندگی فقیرانه‌ای را سپری کردند. علایق او گوناگون بودند، از فراگیری زبان گرفته تا فوتبال که مجبور شد به خاطر سل آن را کنار بگذارد.

آلبر کامو لیسانس فلسفه را در سال 1935 دریافت کرد. در جنبش ضدفاشیستی فعال بود و وارد حزب کمونیست شد. در نشریات گوناگونی مقاله می‌نوشت، در جنگ جهانی دوم به خاطر بیماری‌اش نتوانست عضو ارتش شود، اما به نبرد زیرزمینی ادامه داد و مخفیانه نشریه منتشر می‌کرد. آثارش همواره جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه بودند. او سه بار ازدواج کرد و زندگی پرمشغله‌اش در سن 47 سالگی، با یک سانحه‌ی رانندگی پایان یافت. از دیگر آثار مشهور آلبر کامو می‌توان به «طاعون»، «سقوط» و «سوءتفاهم» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب بیگانه می‌خوانیم

طی تلگرافی دریافتم که مادر پس از سه سال اقامت در خانه‌ی سالمندان درگذشته است. خانه‌ی سالمندان در هشتاد کیلومتری الجزیره قرار داشت، به همین خاطر مرخصی دو روزه‌ای گرفتم و راهی شدم.مادرم را در اتاقی به دور از سایر سالمندان گذاشته بودند تا تماشای جنازه‌اش بقیه را به تکاپو نیندازد. پرستاری عرب کنار تابوت او نشسته بود.

سرپرست پشت سرم وارد اتاق شد تا پیچ‌های روی تابوت را باز کند و جسد مادرم را نشانم دهد، اما او را از این کار بازداشتم. او سردرگم کنارم نشست و پرسید: «چرا؟»پاسخی نداشتم. همان لحظه زن عرب برخاست و از اتاق بیرون رفت. سرپرست با لحنی اندوهگین گفت: «زن بیچاره تومور دارد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب بیگانه
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-94650-6-6
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب بیگانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب بیگانه

برای دریافت خلاصه کتاب بیگانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.