معرفی و دانلود خلاصه کتاب مغز برتر

عکس جلد خلاصه کتاب مغز برتر
قیمت:
۴۸۰۰ 2400 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مغز برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مغز برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مغز برتر

آیا همه‌ی انسان‌ها از حداکثر توان و قابلیت مغزشان استفاده می‌کنند؟ به باور برخی از افراد، مغز انسان دارای محدودیت‌ها و ظرفیت‌های مشخصی است. دیپاک چوپرا و رودلف ایی تانزی در خلاصه کتاب مغز برتر برای رد این موضوع دلایل علمی فراوانی ارائه کرده‌اند. کتاب نامبرده به شما یاد می‌دهد تا چطور با باور به قدرت شگفت‌انگیز مغزتان، از آن در جهت رسیدن اهداف بزرگ زندگی کمک بگیرید.

درباره‌ی خلاصه کتاب مغز برتر

«مغزم اصلاً نمی‌کشد!» حتماً این اصطلاح را شنیده‌اید یا خودتان بارها به کار برده‌اید؛ چراکه بسیاری از ما تصور می‌کنیم مغزمان برای فعالیت و کارکردن ظرفیتی محدود دارد. گاهی ممکن است حواس‌پرتی و کم‌شدن حافظه‌مان را به‌حساب ضعف کارکرد مغزمان بگذاریم. همه‌ی ما از خطر زوال حافظه در دروان پیری واهمه داریم. بسیاری از ما تصور می‌کنیم که ساختار مغز نوابغی مانند موتسارت و انیشتین، به شکل پیچیده‌تر و کارآمدتری از انسان‌های معمولی بوده است. دکتر دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) به همراه رودلف ایی تانزی (Rudolph E. Tanzi)، بر اساس به‌روزترین یافته‌های دانش عصب‌شناسی، بر تمام فرضیه‌ها و باورهای غلط راجع به محدودیت و زوال مغز که در گذشته مطرح بوده است خط بطلان می‌کشد. او در کتاب مغز برتر (Super brain) تعریفی جدید و علمی از توانایی شگفت‌انگیز مغز ارائه می‌دهد. در این کتاب با ذکر تعاریف و تفاوت‌های میان مغز بدوی یا مبنا با مغز برتر، راهکارهایی عملی برای پرورش مغز و استفاده حداکثری از قابلیت‌های آن پیشنهاد می‌شود.

از نظر نویسنده‌ی کتاب مغز برتر، بیشتر افراد به دلیل عدم شناخت ویژگی‌های شگفت‌انگیز مغز، از پتانسیل‌های این نعمت منحصربه‌فرد به‌خوبی استفاده نمی‌کنند. دکتر دیپاک چوپرا معتقد است که مغز انسان برای داشتن پویایی و سلامت، نیازمند آموزش و ایجاد کنجکاوی از طریق شرطی‌سازی است.

به گفته‌ی دیپاک چوپرا این ما هستیم که می‌بایست مغزمان را همچون شاگردی پرورش دهیم و در جهتی که تمایل داریم هدایتش کنیم. مطالعه‌ی کتاب مغز برتر به شما کمک می‌کند تا کنترل مغز خود، بسیاری از عادات منفی، واکنش‌های هیجانی مانند خشم و عملکرد ضعیف حافظه را از خود دور کنید و در شرایطی مطلوب از بالاترین توان مغز خود استفاده کنید.

درباره‌ی مجموعه‌ی میکروکتاب

میکروکتاب‌ها در واقع چکیده‌ای کاربردی از کتاب‌ها هستند که در حجمی کمتر، مطالب اصلی یک کتاب را در بر دارند. زندگی در دنیای مدرن و پرسرعت امروز، از بسیاری افراد فرصت مطالعه و کتاب خواندن را گرفته است. اما شما با خواندن یک میکروکتاب یا گوش‌دادن به نسخه‌ی صوتی آن، در کمتر از یک ساعت می‌توانید با گزیده‌ای از مطالب اصلی آن کتاب آشنا شوید. گروه سبکتو میکروکتاب‌های متنوعی در موضوعات و زمینه‌های مختلف برای مطالعه‌ی کتاب‌های ارزشمند زیر یک ساعت ارائه داده است. مطالعه‌ی میکروکتاب، علاوه بر افزایش تعداد کتاب‌های مفیدی که در طول زمان خواهید خواند، به افزایش ساعات کتاب‌خوانی و عادت به مطالعه نیز کمک می‌کند.

از جمله میکروکتاب‌های مجموعه سبکتو می‌توان به میکروکتاب «حافظه نامحدود»، «هنر اغواگری»، «حس ششم»، «‌خود مقدس شما» و ... اشاره کرد.

در نکوداشت‌ خلاصه کتاب مغز برتر

این کتاب یک راهنمای سودمند برای بهره‌گیری از مغز است و بر اساس به‌روزترین تحقیقات علمی و پزشکی دنیا درباره‌ی مغز انسان نوشته شده است. ( William Mobley، استاد علوم اعصاب دانشگاه کالیفرنیا)

خلاصه کتاب مغز برتر مناسب چه کسانی است؟

اگر تمایل دارید درباره‌ی قابلیت‌ها و کارایی مغزتان بیشتر بدانید تا از آن برای کسب موفقیت و آرامش در زندگی بهره ببرید، مطالعه‌ی میکروکتاب مغز برتر به شما پیشنهاد می‌شود.

با دیپاک چوپرا بیش‌تر آشنا شویم

دیپاک چوپرا متولد 1964 در دهلی‌نو، پزشک و نویسنده‌ای هندی - آمریکایی است. بیش از 65 عنوان کتاب از این نویسنده‌ی مشهور منتشر شده ‌است که برخی از آن‌ها جزو پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بوده‌اند. دیپاک چوپرا را به‌عنوان پدر درمان معنوی می‌شناسند. به باور چوپرا، از طریق معنویات می‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی پرداخت. کتاب‌های «هفت قانون معنوی موفقیت»، «سلامتی کامل» و «چگونه خدا را بشناسیم» از جمله آثار پرفروش دیپاک چوپرا هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب مغز برتر می‌خوانیم

ذهن، جسم و مغز به طور پیوسته با هم کار می‌کنند. زندگی یک فرآیند مدام است، اگر بتوانید بر این فرآیند مسلط شوید، به هدف و مغز برتر نزدیک‌تر خواهید شد. ذهن، قدرت خلق ماده را دارد.

به همین دلیل می‌خواهیم شما را به جایی ببریم که در آن ذهن کاملا «آزادانه» جریان داد. البته اینطور نیست که مغز بیکار بنشیند. ذهن و مغز در هم آمیخته‌اند و آنجایی که مغز برتر متولد می‌شود، همان جایی است که شما می‌توانید تسلط را به معنای واقعی کلمه یاد بگیرید.

مناطق نامحسوس آگاهی جایگاه قدرت واقعی هستند. افرادی که برای دریافت جایزه اسکار روی صحنه می‌روند، هیجان‌زده می‌گویند: «این همان رویایی است که به واقعیت تبدیل شده است.» رویاها بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند مسیر زندگی‌تان را تعیین کنند. اما برای اینکه بتوانید رویاهای ارزشمندی داشته باشید و آن‌ها را تبدیل به واقعیت کنید، باید کاری کنید تا مغزتان به حرکت درآید. تنها در این صورت است که به امکانات، فرصت‌ها، خوش‌اقبالی‌ها و همه عوامل دیگری که برای تحقق رویاهایتان نیاز دارید، دست پیدا خواهید کرد. به این فرآیند «ساختار واقعیت» می‌گوییم. برای ساختن واقعیت قواعدی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

1. شما مغزتان نیستید.

2. شما خلق کننده دیدگاه‌ها و همه احساسات خود نسبت به دنیا هستید.

3. ادراک منفعل نیست. واقعیتی که از دنیا درک می‌کنید هرگز ثابت و مشخص نیست و این شما هستید که به آن شکل می‌دهید.

4. خودآگاهی می‌تواند تغییرات زیادی در ادراک ایجاد کند.

5. هر چقدر که آگاهی شما بیشتر باشد، روی واقعیت‌ها کنترل بیشتری می‌توانید داشته باشید.

6. ذهن شما با نیروهای آفریننده کائنات ترکیب شده است.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. پرورش بزرگترین موهبت
راه‌حل‌های مغز برتر: زوال حافظه
قهرمانان مغز برتر
راه‌های برتر مغز: افسردگی
کارکرد از دو سمت
فصل دوم. ساختن واقعیت
مغز شما، دنیای شما
ناآگاه، آگاه، خودآگاه
راه‌حل‌های مغز برتر: اضافه وزن
مغز شما در حال تکامل است
مغز غریزی
راه‌حل‌های مغز برتر: اضطراب
مغز احساسی
راه‌حل‌های مغز برتر: بحران‌های زندگی
مغز عقلانی یا فکری
مرحله شهودی مغز
راه‌حل‌های مغز برتر: قدرت خود را پیدا کنید
جایگاه شادی
راه‌حل‌های مغز برتر: خوددرمانی
فصل سوم. معما و نوید
مغز علیه پیری
مغز روشنگر
لحظات شهودی روشنگری؛ نگرش‌های جدید
هفت درجه روشنگری
راه‌حل‌های مغز برتر: تبدیل خدا به واقعیت
حرکت از امید به ایمان و سپس قطعیت
راه‌حل‌های مغز برتر: حال خوب
گفتار پایانی رودلف ایی. تانزی (Rudolph E. Tanzi)؛ نگاهی به آلزایمر در پرتو امید
گفتار پایانی دیپاک چوپرا؛ فراتر از مرزها
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مغز برتر
نویسنده،
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات177
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مغز برتر

میلاد قاسمی
۱۴۰۲/۲/۲۲
کتاب فوق العاده آموزنده‌ای بود. محتویاتش برای من خیلی جذاب بود. خیلی وقت بود که دنبال همچین کتابی می‌گشتم. البته باید یه بار دیگه بخونمش تا مطالبش کاملا برام باز شه.
Mohammad
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
توصیه میشه برای کسایی که درباره کارکرد و عملکرد مغز و کنترل اون علاقه دارند
حسین رحیمی
۱۴۰۱/۱۲/۴
بی نظیر هست این کتاب
علیرضا رحیمی
۱۴۰۲/۹/۴
انتظار داشتم بهتر باشه
Mandana
۱۴۰۲/۳/۳
عالی بود، پیشنهادمیکنم بادقت بخونین
امیرحسین شیاس
۱۴۰۲/۱/۶
خوبه، ارزش یه بار خوندن و داره
T Y
۱۴۰۲/۱/۳
عالی بود.. دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مغز برتر

برای دریافت خلاصه کتاب مغز برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.