معرفی و دانلود خلاصه کتاب میانبر

عکس جلد خلاصه کتاب میانبر
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب میانبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب میانبر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب میانبر

خلاصه کتاب میانبر نوشته‌ی جان پولاک، قدرت پنهان آرایه‌ی تشبیه و استدلال تمثیلی را در اندیشه‌ها و ایده‌ها نشان می‌دهد. پولاک که پیش‌تر نویسنده‌ی سخنرانی‌های بیل کلینتون بوده، به زبان‌شناسی کاملاً مسلط است. او با مرور نقش تشبیهات در تاریخ، به ما یاد می‌دهد که چطور این آرایه را در اختیار بگیریم و از قدرت آن‌ به نفع خود استفاده کنیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب میانبر

یکی از آرایه‌هایی که ما دائماً از آن استفاده می‌کنیم، تمثیل است. این آرایه‌ نه‌تنها در زبان روزمره، که در تبلیغات، مناظرات سیاسی، بحث‌ها، جدل‌ها و... نیز بارها به کار گرفته می‌شود. بنابراین ابزاری قدرتمند است که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد؛ اما این قدرت چندان واضح و آشکار نیست. در حقیقت، بسیاری از افراد، بدون اینکه بدانند از تشبیه استفاده می‌کنند و یا تحت‌تأثیر آن قرار می‌گیرند. همین مسأله این امکان را به وجود آورده تا کسانی که قدرت نهفته در آن را می‌شناسند، از تشبیه در بحث‌ها یا سخنرانی‌ها بهره ببرند و دیگران را مرعوب و مقهور کنند. جان پولاک (John Pollack) در میکروبوک میانبر (Shortcut) به نقش قابل‌توجه تشبیه و استدلال تمثیلی در تاریخ معاصر می‌پردازد و قدرت مخفی آن را نشان می‌دهد.

جان پولاک به‌عنوان روزنامه‌نگار و مشاور فعالیت دارد و به افراد و شرکت‌های زیادی در زمینه‌ی ارتباطات مشاوره می‌دهد. او در دهه‌ی 1990 و در زمان ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، نویسنده‌ی متون سخنرانی‌اش بود. همین فرصت استثنایی این امکان را به پولاک (که در زمینه‌ی زبان‌شناسی و ارتباطات تحقیق می‌کرد) داد تا با نمونه‌های واقعی تشبیهات و تأثیر آن‌ها مواجه شود. او در خلاصه کتاب میانبر دائماً مثال‌هایی از همین دوران می‌زند و کاربرد عملی «آنالوژی» را بیان می‌کند. او تلاش دارد شیوه‌ی پیچیده‌ی تمثیل را توضیح داده و نشان دهد که چطور مغز ما آن را تجزیه‌وتحلیل می‌کند و از آن تأثیر می‌گیرد. از دیدگاه پولاک رابطه‌ی بسیار مهمی بین استدلال تمثیلی و خلاقیت وجود دارد و این نکته می‌تواند ابداعات خلاقانه‌ای را به دنبال داشته باشد. او همچنین به تأثیر عمیق استدلال تمثیلی بر روی مناسبات سیاسی و اجتماعی اشاره می‌کند.

جان پولاک در ادامه‌ی خلاصه کتاب میانبر، روشی کاربردی در اختیارمان می‌گذارد تا بتوانیم از این آرایه به نفع خودمان بهره ببریم. از این قدرت استفاده کنیم تا بتوانیم افکارمان را آشکار کنیم، بین ایده‌هایمان ارتباط برقرار نماییم و به نتیجه‌ی دلخواه برسیم. انتشارات لیوسا این میکروبوک را با ترجمه‌ی حمیده رستمی منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های میکرو

مجموعه‌ کتاب‌های میکرو نشر لیوسا، چکیده‌ی مختصر و مفید کتاب‌های مطرح حوزه‌های مدیریت، رهبری، موفقیت و خودیاری هستند. این میکروبوک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ساختار مطالب و محتوای اساسی کتاب‌های اصلی حفظ‌ شود و خواننده بتواند آن‌ها را در کمتر از یک ساعت مطالعه کند.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب میانبر

  • کتابی فوق‌العاده‌، مخصوصاً برای کسانی که به برقراری ارتباطات مؤثر اهمیت می‌دهند. (لورتا یوسلی، مدیر ارتباطات کاخ سفید در دوره‌ی کلینتون)

  • کتاب میانبر به ما می‌آموزد که چطور با استفاده از تشبیه، قلب‌ها را تسخیر کنیم، ذهن‌ها را متقاعد نماییم و لذت ببریم. (اسکات پیج، از مدیران دانشگاه میشیگان)

  • کتاب میانبر به ما نشان می‌دهد که چطور از طریق تمثیلات دنیا و درنهایت خودمان را درک می‌کنیم. این کتاب مسحورکننده است. (دیوید زویگ، نویسنده)

  • جان پولاک ما را به درون میانبرهای ذهنی می‌برد و قدرت عظیم استدلال تمثیلی را نشان می‌دهد که به‌عنوان ابزاری روان‌شناختی، به شیوه‌های پیچیده‌ای زندگی‌مان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. (دنیل شیلر، عصب‌شناس)

خلاصه کتاب میانبر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث زبانشناسی علاقه دارید، این میکروکتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با جان پولاک بیشتر آشنا شویم

جان پولاک (متولد 1965) مشاور، خبرنگار و نویسنده‌ی آمریکایی است. او دستیار بیل کلینتون و نویسنده نطق‌های سخنرانی او بود. پولاک در جوانی به‌عنوان خبرنگار آزاد در اسپانیا فعالیت می‌کرد، پس از آن به آمریکا بازگشت و به‌واسطه‌ی مادرش که از اعضای حزب دموکرات بود، وارد فعالیت‌های سیاسی شد. او توانست در دهه‌ی 1990 به کاخ سفید راه پیدا کند. کتاب «نظریه‌های امروزی شناخت» اثر دیگر این نویسنده است. او در سال 1995 برنده‌ی جایزه‌ی O. Henry Pun-Off شده بود.

در بخشی از خلاصه کتاب میانبر می‌خوانیم

احتمالاً کمی درباره‌ی تاریخ خط مونتاژ مدرن اطلاعات داری و می‌دانی که در گذشته کالایی تکمیل نشده جلوی ردیفی از کارکنان که همگی بارها و بارها کاری یکسان را انجام می‌دادند، در یک خط حرکت می‌کرد. و همه می‌دانند که خط مونتاژ از اختراعات شرکت خودروسازی فورد است. اما شاید ندانی که چطور شرکت فورد از پسِ این کار برآمد. درواقع یک تشبیه الهام‌بخشِ ایده‌ی خط مونتاژ بود. تشبیه در بسیاری از موارد، مقایسه‌ی بین دو موضوعِ نامربوط است که شرایط را توضیح می‌دهد و باعث می‌شود درک و شناخت عمیق‌تری از آن‌ها به‌دست بیاوریم. ما هر روز از تشبیه و استدلال تمثیلی استفاده می‌کنیم. به‌عنوان مثال، صدای ناخوشایندِ کشیده شدن ناخن روی تخته سیاه را با مسائلی آزاردهنده یا صداهای چِندش‌آور مقایسه می‌کنیم. اگر بخواهیم در مورد گروهی از مردم اظهارنظر کنیم و بگوییم که پرسروصدا یا خرابکار هستند، ممکن است آن‌ها را به یک گله گرگ یا حیوانات دیگر تشبیه کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب میانبر
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-340-301-7
موضوع کتابخلاصه کتاب تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب میانبر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب میانبر

برای دریافت خلاصه کتاب میانبر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.