معرفی و دانلود خلاصه کتاب نقطه بحران: 21 راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی

عکس جلد خلاصه کتاب نقطه بحران: 21 راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب نقطه بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب نقطه بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب نقطه بحران: 21 راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی

راز عبور موفقیت‌آمیز از لحظات بحرانی‌ چیست؟ خلاصه کتاب نقطه بحران، چکیده‌ای کاربردی از کتابی به همین نام است که برایان تریسی نویسنده‌ی مشهور کتب انگیزشی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. در این اثر بیست‌ویک روش برای مدیریت و غلبه بر بحران در اختیار خوانندگان قرار گرفته و حاوی تکنیک‌های عملی و امتحان‌شده است که می‌توان آن‌ها را در راستای غلبه بر چالش‌های سازمانی، مشکلات پیش‌آمده در محیط خانه و یا هر جای دیگری به کار گرفت.

درباره‌ی خلاصه کتاب نقطه بحران

کار و زندگی همیشه آنگونه که برنامه‌ریزی کرده‌ایم پیش نمی‌روند. در بسیاری از مواقع با رویدادی غیرمنتظره مواجه می‌شویم و به خاطر عدم آمادگی، شرایط بحرانی بر تمام ابعاد زندگی حاکم می‌شود. میکروکتاب نقطه بحران (Crunch Point) خلاصه‌ای از اثر برایان تریسی (Brian Tracy) به همین نام است که نویسنده در آن به ارائه‌ی تکنیک‌های کارآمد برای غلبه بر بحران پرداخته. تریسی به گونه‌ای خواننده را ترغیب می‌کند و به او اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا از جا برخیزد، شاخ غول بحران را بگیرد و آن را با عزمی راسخ و سرعتی برق‌آسا برای همیشه به زمین بزند.

بیست‌ویک روشی که برایان تریسی در اثر خود عرضه کرده، به خواننده کمک می‌کند کنترل اوضاع را به دست گرفته، خونسردی خود را حتی در لحظات بحرانی حفظ نماید و ارتباطی مداوم و شفاف با اطرافیانش برقرار سازد. با استفاده از روش‌های ذکرشده در کتاب حاضر، فرد قادر خواهد بود موانع را شناسایی کرده و آن‌ها را از سر راه بردارد تا بتواند به حل مشکل اصلی بپردازد. از میان برداشتن اصولی مشکلات به جای برخورد هیجانی و استفاده از راه‌حل‌های موقتی، نیازمند رویکردی سیستماتیک است. نویسنده با ارائه‌ی تکنیک‌های مؤثر، عزمی راسخ در خواننده ایجاد کرده و اعتمادبه‌نفس او را به گونه‌ای افزایش می‌دهد تا بتواند راه‌حلی قاطع برای مشکل یافته و جسارت به‌کار گرفتن آن را داشته باشد. این کتاب همچنین شامل راه‌حل‌هایی برای غلبه بر بحران‌های مالی و جلوگیری از ضرر‌های بیشتر است. هرچند مواجهه با بحران هرگز کاری آسان و خوشایند نیست، اما با روش‌های فراگیر ارائه‌شده در کتاب نقطه‌ی بحران که در همه جای دنیا قابل استفاده هستند، از مهارت و اطمینان کافی برای رفتن به ماورای هر مشکلی برخوردار خواهید شد.

کتاب نقطه بحران در سال 2006 منتشر شده و خلاصه‌ی این کتاب با ترجمه و گردآوری انتشارات سبکتو در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان میکروکتاب، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

خلاصه کتاب نقطه بحران مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به مدیران، صاحبان مشاغل و همچنین افراد علاقه‌مند به فراگیری تکنیک‌های کنترل فردی و مدیریت بحران توصیه می‌شود.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب نقطه بحران

  • خواندن کتاب نقطه‌ی بحران فقط کمی بیشتر از زمان مورد نیاز برای پرواز از نیویورک به شیکاگو وقت شما را می‌گیرد. (مجله‌ی Frequent Flyer)
  • خوانشی سریع و لذتبخش که سرشار از توصیه‌های عملی است. (مجله‌ی مدیریت مدرسه)
  • ایده‌های مطرح‌شده در کتاب، به خوبی و آگاهانه اظهار شده‌اند. (مجله‌ی اینلند امپایر بیزینس)

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی نویسنده‌ی کانادایی - آمریکایی متولد سال 1944 است که با سخنرانی‌های انگیزشی و کتاب‌های خودیاری در دنیا به شهرت رسید. وی در نگارش بیش از هشتاد کتاب نقش داشته که بسیاری از آن‌ها به چندین زبان ترجمه شده‌اند. در دوران جوانی و پس از تجربه‌‌ی مشاغل گوناگون از جمله کار در کشتی، تحصیلات نیمه‌کاره‌ی خود را در سن سی‌سالگی از سر گرفت و از دانشگاه آلبرتا فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1984 شرکت بین‌المللی برایان تریسی را در شهر ونکوور کانادا تأسیس کرد و هدایت آن را بر عهده گرفت. تریسی در این شرکت خدماتی در زمینه‌ی هدایت و رهبری، فروش، هدف‌گذاری، استراتژی‌های شغلی و مواردی از این دست ارائه می‌دهد.

مشهورترین کتاب او با عنوان «قورباغه‌ات را قورت بده!» مورد استقبال جهانیان قرار گرفت. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «بهانه‌ها را کنار بگذارید»، «مذاکره» و «قدرت موفقیت شخصی» اشاره کرد.

راز عبور موفقیت‌آمیز از لحظات بحرانی‌ چیست؟ میکروکتاب نقطه‌ی بحران، خلاصه‌ای از کتابی به همین نام اثر نویسنده‌ی مشهور کتب انگیزشی برایان تریسی است که در آن بیست‌ویک روش برای مدیریت و غلبه بر بحران در اختیار خوانندگان قرار گرفته. این کتاب حاوی تکنیک‌های عملی و امتحان‌شده است که می‌توان از آن‌ها برای غلبه بر چالش‌های سازمانی، مشکلات پیش‌آمده در محیط خانه و یا هر جای دیگری استفاده کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب نقطه بحران: 21 راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی می‌خوانیم

ترس برای همه انسان‌ها وجود دارد. انسان‌ها ترس‌های مختلفی دارند. گاهی این ترس‌ها کوچک و گاهی بزرگ هستند. وقتی می‌گوییم که باید شهامت داشته باشید، به این معنی نیست که نباید از چیزی بترسید. شهامت داشتن به معنی غلبه و کنترل ترس است. در لحظه‌هایی که مشکلات بر سرتان آوار می‌شوند باید همه شهامت خود را به کار بگیرید تا تصمیم‌های مهمی اتخاذ کنید. در راستای شهامت باید کارهایی انجام دهید که ماندگاری سازمان‌تان را تضمین کند. اما وقتی اجازه دهید که ترس‌ها بر شما غلبه کنند، آن وقت است که دیگر نمی‌توانید کاری انجام دهید. ترس از شکست باعث می‌شود در جای خود بمانید و هیچ حرکتی نکنید و حاضر هستید هیچ کاری نکنید اما شکست نخورید.

اگر می‌خواهید انسان موفقی باشید، باید کاری انجام دهید و تصمیم بگیرید که با ترس‌های خود روبه‌رو شوید. وقتی با ترس‌های خود روبه‌رو شوید و کاری را انجام دهید که بیشتر از همه از آن می‌ترسید، آن وقت شهامت درونی‌تان را پرورش می‌دهید. ترس از اخراج شدن، از دست دادن سرمایه و رویارویی با دیگران از جمله ترس‌هایی است که در هر کسب‌وکاری وجود دارد. اینکه از دیگران بترسید و با آن‌ها روبه‌رو نشوید، چه در محیط کار و چه در محیط‌های خارج از کار، اغلب اوقات زیان‌بار است. اما وقتی با شهامت عمل کنید، متوجه می‌شوید چیزهایی که از آن‌ها می‌ترسیدید، آنقدرها که فکر می‌کردید هم ترسناک نبوده‌اند. هرگز از گرفتن تصمیم‌های دشوار نترسید، به خصوص وقتی که هزینه‌ها و انسان‌های دیگر را در نظر می‌گیرید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
رشد شخصی شما
تسلط یافتن بر بحران
فصل اول. راز اول: آرامش خود را حفظ کنید
بی‌درنگ بر خودتان مسلط شوید
نفس عمیق بکشید
راز دوم: به توانمندی‌های خود اعتماد کنید
پادزهر نگرانی
راز سوم: شهامت پیشروی کردن داشته باشید
همه انسان‌ها می‌ترسند
وضعیت بحرانی را بررسی کنید
فصل دوم. راز چهارم: حقایق را پیدا کنید
راز پنجم: اختیار همه امور را در دست بگیرید
مسئولیت را به طور کامل به عهده بگیرید
راز ششم: هر چه سریع‌تر جلوی ضرر را بگیرید
با دانستن آنچه هم‌اکنون می‌دانید، چگونه عمل می‌کردید؟
فصل سوم. راز هفتم: بحران را مهار کنید
راز هشتم: پیوسته با دیگران ارتباط برقرار کنید
راز نهم: موانع خود را تعیین کنید
فصل چهارم. راز دهم: نیروی خلاق وجودتان را آزاد کنید
راز یازدهم: روی بخش‌های پُر بازده تمرکز کنید
هسته اصلی سازمان‌تان را حفظ کنید
راز دوازدهم: روی اولویت‌ها متمرکز شوید
افکارتان را روی کاغذ بیاورید
فصل پنجم. راز سیزدهم: دست به ضدحمله بزنید
راز چهاردهم: جریان نقدینگی سازمان‌تان را حفظ کنید
راز پانزدهم: به مشتریان خود احترام بگذارید
فصل ششم. راز شانزدهم: معامله‌های بیشتری را جوش بدهید
به سرچشمه بازگردید
راز هفدهم: همه امور را ساده کنید
شیوه‌ اهداف ده‌گانه را تمرین کنید
راز هجدهم: انرژی خود را حفظ کنید
فصل هفتم. راز نوزدهم: ارتباط خود را با خالق هستی حفظ کنید
راز بیستم: منش نیکو بسیار تاثیرگذار است
راز بیست‌ویکم: همه راهکارها را جمع‌آوری کنید
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب نقطه بحران: 21 راز موفقیت در لحظه‌های بحرانی
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات167
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب نقطه بحران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب نقطه بحران

برای دریافت خلاصه کتاب نقطه بحران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.