معرفی و دانلود خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

عکس جلد خلاصه کتاب تصویر دوریان گری
قیمت:
۱۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

گاهی به جای آدم‌ها، نقاشی‌ها پیر می‌شوند! خلاصه کتاب تصویر دوریان گری اثر جاودانه‌ی اسکار وایلد نویسنده‌ی مشهور ایرلندی‌ست که به روایت ماجرای شگفت‌انگیز مردی جوان به نام دوریان گری می‌پردازد. او هدیه‌ای را دریافت می‌کند که شاید آرزوی هر انسان زنده‌ای باشد، هدیه‌ای که سعادت و بدبختی را توأمان برای او به ارمغان می‌آورد.

درباره‌ی خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

رسیدن به اکسیر جاودانگی و جوانی زوال‌ناپذیر، از دیرباز آرزوی بشر بوده است. اما اگر واقعا به چنین معجزه‌ای دست یابیم، زندگی را چگونه سپری خواهیم کرد؟ اسکار وایلد (Oscar Wilde) نویسنده‌ی مشهور ایرلندی در خلاصه داستان فلسفی تصویر دوریان گری (The Picture of Dorian Gray) ما را به تعمق وا می‌دارد تا بیشتر به عواقب چنین دستاوردی بیندیشیم. داشتن صورتی زیبا چه ارزشی دارد هنگامی‌که فرد در باطن، سیرت یک هیولا را پیدا کرده است؟

دوریان گری مردی جوان و خوش‌قیافه است که در حلقه‌ی دوستانش محبوبیت دارد. یکی از رفقای دیرینش که هنرمندی چیره‌دست است، پرتره‌ای از او را نقاشی می‌کند و به وی هدیه می‌دهد. این نقاشی رازی دارد که حتی خود نقاش نیز از آن بی‌خبر است، اما دوریان گری بر حسب اتفاق به این راز پی می‌برد! بهشت جوانی او نیز همچون باغِ عدن آلوده به وسوسه‌های یک شیطان خبیث است و فردی وارد زندگی‌اش می‌شود که مصیبت‌های سرنوشت او را رقم می‌زند. خوشی‌ها و غم‌های دوریان گری با سرانجامی غیرمنتظره به پایان می‌رسند و خواننده مبهوت سرنوشت باورنکردنی قهرمان داستان می‌شود.

خلاصه کتاب تصویر دوریان گری اولین بار در سال 1890 به انتشار رسید و به خاطر نگرش خاص اسکار وایلد نسبت به روابط جنسی، جنجال زیادی به راه انداخت. اثر پیش رو به عنوان خلاصه‌ای از کتاب اصلی توسط نشر نوژین به چاپ رسیده و بازنویسی آن را نیلوفر شیرازیان بر عهده داشته است.

افتخارات کتاب تصویر دوریان گری

  • جزو فهرست 100 اثر برتر به زبان انگلیسی، منتشر شده توسط روزنامه‌ی گاردین
  • نقطه‌ی ایجاد جایزه‌ی ادبی دوریان که اولین دوره از آن در سال 2010 برگزار شد.
  • نامزد قرار گرفتن در فهرست محبوب‌ترین کتاب‌ها در آمریکا، توسط PBS’s The Great American Read
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های قرن نوزدهم
  • قرار گرفتن در فهرست برترین کتاب‌های فلسفی گودریدز

اقتباس‌های هنری و سینمایی از کتاب تصویر دوریان گری

  • اجرای تئاتر در سال 1913
  • ساخته شدن چند فیلم صامت در دهه‌ی 1920 میلادی
  • شاخص‌ترین فیلم بر اساس تصویر دوریان گری در سال 1945 ساخته شد و جایزه‌ی بهترین فیلم سیاه و سفید را از آن خود کرد.
  • ظاهر شدن شخصیت دوریان گری در فیلم انجمن نجیب‌زادگان عجیب، محصول 2003

خلاصه کتاب تصویر دوریان گری مناسب چه کسانی است؟

خواندن خلاصه کتاب تصویر دوریان گری به دوستداران ادبیات کلاسیک و رمان‌های فلسفی و اسرارآمیز پیشنهاد می‌شود.

با اسکار وایلد بیشتر آشنا شویم

اسکار فینگال افلاهرتی ویلس وایلد مشهور به اسکار وایلد، شاعر و نمایشنامه‌نویس معروف ایرلندی‌ست که در سال 1854 به‌دنیا آمد. پدر و مادرش از فرهیختگان دوبلین بودند و همین امر سبب شد در نوجوانی زبان انگلیسی و آلمانی را فرا بگیرد و بر آن‌ها مسلط شود. این نویسنده‌ی پرافتخار پس از تحصیل و آشنایی با فلسفه‌ی نوظهور زیبایی‌شناسی (Aestheticism) به لندن رفت و به فعالیت‌های ادبی مشغول شد. او سفرهایی که به کانادا و ایالات متحده نیز داشت و در محافل گوناگون به سخنرانی می‌پرداخت. اسکار وایلد تبدیل به یکی از مشهورترین نمایشنامه‌نویسان دوران خود شده بود، اما به خاطر نگرش‌های خاصش، به زندان افتاد و به انجام کار اجباری محکوم شد. در آن مدت نیز دست از نوشتن برنداشت، با این حال شرایط سخت زندان او را بیمار کرد و سرانجام در سال 1900 در خاک فرانسه چشم از دنیا فرو بست. تصویر دوریان گری تنها رمان بلند اوست و از میان نمایشنامه‌های معروفش، می‌توان به «اهمیت ارنست بودن» یا «اهمیت جدی بودن»، «سالومه» و «شوهر ایده‌آل» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب تصویر دوریان گری می‌خوانیم

سال‌ها می‌گذشت، بی‌آنکه زمان ردی بر چهره‌ی دوریان گری بگذارد. چهره‌ی او به اندازه‌ی پرتره‌ی بسیل زیبا بود و زندگی‌اش را به‌سان تمام مردان جوان و اشرافی سپری می‌کرد. او اوقات زیادی را به یادگیری هنر و موسیقی می‌گذراند و خانه‌اش پر از اشیای قیمتی از سرتاسر جهان بود، با این حال لذتی تازه فکر و ذهنش را مشغول کرده بود؛ لذتی پلید و شیطانی که با گذر زمان با اشتیاق بیش‌تری آن را می‌جویید.

روز به روز بیش‌تر به زیبایی چهره‌اش عشق می‌ورزید و هم‌زمان جذب تاریکی روح خود می‌شد.رفته‌رفته شایعاتی در مورد زندگی تاریک و پنهانی او به گوش اهالی لندن رسید، اما چهره‌ی معصوم و زیبایش هر شک و تردیدی را می‌زدود و مهمانی‌های مجللی که در خانه‌اش برگزار می‌کرد همچنان پررونق بود.

فهرست مطالب کتاب

هنرمند
دوست
جوان عاشق
مرگ عشق
سارق زمان
دست قاتل
دریانورد
تصویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب تصویر دوریان گری
نویسنده
مترجمنیلوفر شیرازیان
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-622-94650-1-1
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

امیرحسین
۱۴۰۳/۱/۱۷
کتاب جالبی بود در مورد شخصی به نام دوریان که آدم بسیار خوش چهره و مهربانی بود که دوستش بسیل که یک نقاش بود چهره او را کشید و دوریان پس از دیدن نقاشی آرزویی عجیب کرد که به جای خودش نقاشی‌اش تغییر کرده و پیر شود پس از این آرزو شخصیت دوریان تغییر کرده و به آدم پلیدی تبدیل شد و آثار این پلیدی در تابلوی نقاشی‌اش پدیدار می‌شد اما چهره خودش همچنان زیبا و جوان مانده بود در واقع نقاشی به چهره باطنی دوریان تبدیل شده بود سر انجام روزی دوریان تصمیم گرفت به آدم خوبی تبدیل شود اما دیر شده بود پس تصمیم گرفت پرتره زشتی که از خودش به جا مانده بود را نابود کند غافل از اینکه این پرتره دیگر فقط یک نقاشی ساده نبود بلکه خود واقعی‌اش بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

برای دریافت خلاصه کتاب تصویر دوریان گری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.