معرفی و دانلود خلاصه کتاب داغ ننگ

عکس جلد خلاصه کتاب داغ ننگ
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب داغ ننگ

ناتانیل هاثورن در خلاصه کتاب داغ ننگ بخشی از حقایق تلخ تاریخی را برایتان به تصویر می‌کشد. در این رمان نیمه‌رمانتیک و نیمه‌اجتماعی شاهد محاکمه‌ی زنی هستیم که همه‌ی مردم او را گناهکار می‌دانند اما با آشکار شدن حقیقت، نظر مردم نیز نسبت به او دگرگون می‌شود. این اثر از مشهورترین رمان‌های عاشقانه‌ی ادبیات کلاسیک است که گوشه‌هایی از تباهی و خیانت و دروغ در جامعه را نیز برای مخاطب ترسیم می‌کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب داغ ننگ

داستان در آمریکای قرن هفدهم می‌گذرد. وقتی که اهالی شهر بوستون برای تماشای مجازات زنی خیانت‌کار در میدان شهر تجمع کرده‌اند. نام متهم «هِستِر پرین» است و به جرم زنا و خیانت به همسر، قرار است در مقابل چشمان مردم محاکمه شود. اگرچه کسی نمی‌داند فرزندش را از کدام پدر به دنیا آورده و از زمان ناپدید شدن همسرش تاکنون چطور زندگی را گذرانده، اما همه موافق هستند که با مردمی ناشناس ارتباط نامشروع داشته و به این سبب باید مجازات شود. این‌ها نخستین صحنه‌هایی است که در خلاصه کتابداغ ننگ (Nathaniel Hawthorne) در برابر مخاطب مجسم می‌شود. ناتانیل هاثورن (the scarlert letter) به این ترتیب جامعه‌ای مذهبی را برایتان به تصویر می‌کشد که در فساد اجتماعی غرق شده است.

مجازات هیستر این است که با فرزند نامشروعش آن‌قدر در میدان شهر بایستد تا همه‌ی مردم آن‌ها را بشناسند و تا پایان عمر هم موظف است که نشان A را همراه خود داشته باشد؛ علامتی که به همه نشان می‌دهد او خطاکار است و هرگز مانند یک شهروند عادی نخواهد بود. هیستر با تمام فشارهایی که کلانتر، کشیش و مردم شهر به او تحمیل می‌کنند هرگز حاضر نمی‌شود نام پدر کودکش را افشا کند. او که می‌پذیرد زیر بار این رسوایی خرد شود اما خم به ابرو نیاورد، سرپرستی کودکش را به‌تنهایی به عهده می‌گیرد.

ناتانیل هاوثورن در خلاصه کتاب داغ ننگ حقایق اجتماعی را آن‌چنان بی‌پرده نشان می‌دهد که شاید برای یک نویسنده‌ی قرن نوزدهمی چندان معمول نباشد. لحن عاطفی نویسنده نیز درخور توجه است و مخاطب را بیش از پیش تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این رمان جامعه‌ای رو به ابتذال را می‌بینیم که مدعی دین و دین‌داری است اما از دیدن فساد اخلاقی در عمیق‌ترین لایه‌های خود غافل است.

علاقمندان این رمان عاشقانه و اجتماعی می‌توانند با خواندن خلاصه کتاب داغ ننگ به طرح اصلی و کلیت داستان پی‌ببرند. گفتنی‌ست اثر حاضر یکی از پنجاه چکیده‌ای است که کلاید نهرنز از رمان‌های مشهور ادبیات کلاسیک به برگزیده و گردآوری کرده. این خلاصه کتاب را انتشارات نوژین با برگردان امیر حبیبی به علاقمندان ادبیات فاخر ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های نوولا

برای اینکه با طیف متنوعی از شاهکارهای ادبی آشنا شوید، سری کتاب‌های نوولا بهترین گزینه است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه یکی از رمان‌های مشهور را به صورت خلاصه در اختیارتان قرار می‌دهند. کتاب‌خوان‌هایی که فرصت زیادی برای مطالعه ندارند، می‌توانند با مراجعه به این کتاب‌ها، به کلیت داستان‌ها و رمان‌های برتر تاریخ پی‌ ببرند. کافی است نگاهی به برخی عناوین مجموعه کتاب‌های نوولا بیندازیم: «قلعه حیوانات»، «لورنا دون»، «بلندی‌های بادگیر»، «دکتر جکیل و آقای هاید» و... برخی از آثار درخشان این سری کتاب‌ها هستند. انتشارات نوژین چاپ این مجموعه را به عهده داشته است.

اقتباس سینمایی از خلاصه کتاب داغ ننگ

  • در سال 1908، فیلمی کوتاه به کارگردانی سیدنی اولکات با اقتباس از رمان داغ ننگ به نمایش درآمد.
  • فیلم دیگری نیز در سال 1911 تولید و پخش شد که جوزف دبلیو. اسمایلی و جورج لوان تاکر کارگردانی آن را به عهده داشتند. لوسیل یانگ و کینگ باگوت نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه کتاب داغ ننگ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقمندان رمان‌های تاریخی و عاشقانه هستید، پیشنهاد ما به شما خواندن خلاصه کتاب داغ ننگ است.

با ناتانیل هاثورن بیشتر آشنا شویم

ناتانیل هاثورن، زاده‌ی 4 ژوئیه‌ی سال 1804، یکی از نویسنده‌های تأثیرگذار ادبیات آمریکاست که در قرن نوزدهم می‌زیست. اگرچه اجداد این نویسنده‌ی برجسته، از از افراد شناخته‌شده‌ و مشهور آمریکا بودند، اما خودش راه انزوا را پیش گرفت تا سال‌ها در تنهایی به مطالعه‌ی آثار بزرگان و خلق شاهکارهای ادبی مشغول باشد. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های ناتانیل هاثورن می‌توان به «ماجرای عاشقانه بلیث دال» و «خانه‌ی هفت شیروانی» اشاره کرد. این نابغه‌ی رمان‌نویسی در 19 ماه مه‌ی سال 1846 در نیوهمپشایر آمریکا درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب داغ ننگ می‌خوانیم

در هنگام چاشتگاه، در شهر بوستون که آن زمان پیوریتن بود، همه‌ی مردم در مقابل سکو تجمع کرده‌ بودند. زنی از زندان همراه با نوزاد سه ماهش به سمت سکو آورده می‌شود. نام او هستر پریناست. او قرار است امروز به جرم زنا مجازات شود. هنگامی که بر سکو ایستاده است، متوجه غریبه‌ای در میان جمعیت می‌شود که در کنار یک هندی ایستاده است. غریبه از یکی از ناظران درباره هستر و دلیل شرمگین‌سازی عمومی او می‌پرسد.

او مطلع می‌شود که هستر زن یک مرد تحصیل‌کرده و ثروتمند انگلیسی است که دو سال پیش او را به بوستون فرستاده و از آن زمان خبری از خودش نشده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب داغ ننگ
نویسنده،
مترجمامیر حبیبی
ناشر چاپیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات19
زبانفارسی
شابک978-622-287-041-6
موضوع کتابخلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب داغ ننگ

sepideh.bly
۱۴۰۱/۱۲/۱۹
داستانش جالبه اما خلاصه نویسی خوبی نداره باید کمی بیشتر روش کار میشد جمله بندی غلط زیاد داره که گیج کننده ست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب داغ ننگ

برای دریافت خلاصه کتاب داغ ننگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.