معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم
قیمت:
۹۰۰۰ ۴,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم

هجویه‌ای طنزآمیز که از طغیان افراد معمولی در مقابل بی‌عدالتی‌ها سخن می‌گوید. سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم نوشتهٔ یاروسلاو هاشک داستان طنزآمیز مرد ساده‌لوحی است که در دوران جنگ جهانی اول قصد دارد به خدمت سپاه اتریش - مجارستان دربیاید. اثر حاضر که تابه‌حال به 50 زبان ترجمه شده، به‌صورت متوالی هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

یکی از اتفاقاتی که تمامی مردم جهان را درگیر خود کرد و هزاران هزار کشته برجای گذاشت، وقوع جنگ جهانی اول بود. نویسندگان زیادی در سراسر جهان سعی کردند تا این واقعهٔ فاجعه‌بار را در آثارشان منعکس کنند. بیشتر این آثار با مضمون ضدجنگ، زندگی افرادی را که تحت‌تأثیر جنگ بودند، توصیف کرده‌اند. یکی از بهترین نویسندگانی که سعی کرد با روایت داستانی جذاب، انتقاد خود نسبت به مسئله جنگ را به گوش جهانیان برساند، یاروسلاو هاشک بود که با نوشتن کتاب شوایک (The Good Soldier Schweik) تمثیلی از زندگی جنگ‌زده آدم‌های معمولی ارائه داد.

سریال صوتی شوایک درواقع یکی از بهترین آثار ضدجنگ در قرن بیستم به شمار می‌آید. این رمان تنها کمی بعد از شروع جنگ جهانی اول به انتشار رسید و نویسنده مدتی پس از انتشار آن به شهرتی جهانی دست یافت. لحن طنز استفاده شده در این داستان به شکلی تلخ، گزنده و انتقادی است که بیشتر در دسته‌بندی کمدی سیاه قرار می‌گیرد.

این کتاب داستان مردی به اسم «شوایک» را روایت کرده است که قصد دارد به ارتش بپیوندد و در جنگ شرکت کند. وی مدام به سپاه اتریش - مجارستان درخواست ورود می‌دهد. اما به دلیل ساده‌دلی‌اش در موقعیت‌های طنزآمیز بسیاری قرار می‌گیرد و واکنشش به این موقعیت‌ها با حماقت همراه است. در نهایت نیز حماقت‌هایش موجب اخراج او از ارتش می‌شود.

هنگام اوج گرفتن جنگ، شوایک امید دارد دوباره او را راه بدهند. این شخصیت را می‌توان کمی دیوانه و عجیب دانست؛ ولی بعضی از دیالوگ‌هایش درمورد وطن‌پرستی و جنگ، شما را به فکر فرو می‌برد. به عقیدهٔ بسیاری از منتقدین، شخصیت شوایک را می‌توان نمادی از همهٔ مردم چک در آن دوران دانست.

گفتنی است این رمان درخشان در ابتدای سال 1921 به انتشار رسید و تقریباً یک سال بعد، جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را از آن خود کرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی شوایک:

- فیلم شوایک به کارگردانی «مارتین فریش» و نقش‌آفرینی «ساشا راشیلوف» در سال 1931
- انیمیشن شوایک در سال 1955
- فیلم شوایک به کارگردانی «کارل اشتکلو» در سال 1957 (نامزد جایزه کریستال گلوب)
- فیلم «سفر طولانی» در سال 1962
- مجموعه تلویزیونی «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» در سال 1972

کتاب صوتی شوایک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

او در سال 1883 در پراگ متولد شد و در زمان شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد. این نویسنده هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) در سال 1920 به کشور خود بازگشت و نوشتن شاهکارش، رمان شوایک را آغاز کرد و تا زمان مرگ در سال 1923 مشغول همین کار بود.

شهرت اصلی وی پس از انتشار رمان «سرباز خوب شوایک» حاصل شد. هاشک به جز از این اثر، 1500 داستان کوتاه دیگر نیز نوشته و اکثر آثارش در سال‌های اولیه قرن بیستم بوده‌اند و بیشتر آن‌ها محتوایی انتقادی داشتند.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

شوایک همانطور که با قدم آهسته می‌دوید گفت: «چشمتون روز بد نبینه. وقتی رفتم مرخصی لای زنده‌ها پیداش کردم و لای چه زنده‌هایی! الانم تو کوتسام بود. تنگ دل دوتا سرباز از یه هنگ غریبه. به عرض مبارک می‌رسونم یکشون اونقدر زنده بود جناب اوبرنایتهات که جلوی چشم عالم و آدم دست کرده بود زیر پیرهنش! پنداری بخواد از اون تو به هولی ونسلاوا لوژیتسکا مهر بکارتشو ورداره. لنگهٔ همین حرفو یه وقتی یه دختر شونزده ساله سر رقص به یه بچه محصل که شونشو نیشگون می‌گرفت زده بود. وسط گریه گفته بود حضرت آقا شما مهر بکارت منو ورداشتین. همه کرکر خندیده بودن و مادر دختر که چشمش بهش بود همونجور تو بستان برده بودش تو راهرو دوتا بیخ گوشی به دخترهٔ خنگ زده بود. بنده جناب اوبرنایتهات به عرض مبارک می‌رسونم به این عقیده رسیدم که دخترای دهاتی خیلی روراست‌تر از این دوشیزه خانمای مافنگی شهری‌ان که به مدرسهٔ رقص میرن. اون قدیما وقتی تو منیشک اردو زده بودیم، یه شب رفتم به استاریکنی برقصم. اونجا با یه کارلاولکوایی آشنا شدم که زیاد منو پسند نکرد. یه روز یکشنبه تنگ کلاغ‌پر بردمش کنار برکهٔ ماهی. اونجا رو بند نشسته بودیم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
36 دقیقه
به پیش قدم رو / بخش یک
37 دقیقه
به پیش قدم رو/ بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت بیستم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۰۰۰ ۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم

Edwin Nayebnajar
۱۴۰۲/۳/۴
مجموعه شوایک واقعا سرگرم کننده‌ترین و اموزنده‌ترین مجموعه کتابهاست که افسوس اینو میخورم که نیمه تمام مانده و تا ابد انتهای این مجموعه بینظیر مبهم میماند. شوایک نمونه بارز از انسانهایی است که دگر وجود ندارد و بی الایشی و سادگی و کودکانه شیرینش دگر در هیچ انسان مدرن پیدا نمیشه.
علی رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
از دیدگاه من بهترین کتاب رومانی که ادمو به حال و هوای دوران جنگ جهانی میبره و با گویندگی اقای اطهر کلانتری ادم تو همون حس و حال داستان قرار میگیره به نظر من هرکس این کااب رو نخونه زیان کرده چون واقعا شنیدنیه
هما دادگستر
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
این اجرا فوق‌ العاده‌ است، فکر می‌کنم جذاب ترین روایت صوتیه که تا به حال شنیدم.
ساسان بهرامی
۱۴۰۲/۳/۲۸
عالی بود و تاریخ و طنز و صدای زیبای گوینده همه عالیست من لذت بردم
Magnolia RP
۱۴۰۲/۲/۲۰
ترکیب شوایک و بالائون هم خیلی خوبه. با اون شکمش
فایزه الفت بخش
۱۴۰۱/۲/۹
شوایک😊چقدر اتفاقات جذاب و غیر قابل پیش بینی
علی الیاسی
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتابی سرگرم کننده و بسیار شنیدنی
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
شنیدنی وعالی متشکرم
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت بیستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.