معرفی و دانلود سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم

عکس جلد سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم

سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم نوشتهٔ یاروسلاو هاشک داستان طنزآمیز مردی ساده‌لوح است که در دوران جنگ جهانی اول می‌خواهد به خدمت سپاه اتریش - مجارستان دربیاید. این رمان جذاب درواقع هجویه‌ای است که با زبانی طنز و گزنده از طغیان افراد معمولی در مقابل بی‌عدالتی‌ها سخن می‌گوید. اثر حاضر که تا به حال به 50 زبان ترجمه شده، به صورت متوالی هر پنج‌شنبه منتشر می‌شود.

درباره کتاب صوتی شوایک:

در دوران جنگ جهانی اول و پس از آن نویسندگان بی‌شماری سعی کردند با خلق داستان‌هایی با مضامین ضدجنگ، زندگی کسانی را که تحت تاثیر جنگ بودند، به تصویر بکشند. یاروسلاو هاشک یکی از این نویسندگان بود که با نوشتن کتاب شوایک (The Good Soldier Schweik) تمثیلی از زندگی این افراد ارائه داد.

این رمان داستان مردی به اسم «شوایک» را روایت می‌کند که قصد دارد به ارتش بپیوندد و در جنگ شرکت کند. او مرتبا به سپاه اتریش – مجارستان درخواست می‌دهد که وی را به عنوان سرباز قبول کنند. اما به دلیل ساده‌دلی‌اش در موقعیت‌های طنزآمیز بسیاری قرار می‌گیرد و واکنشش به این موقعیت‌ها با حماقت همراه است.

او به علت حماقت‌هایش از ارتش اخراج می‌شود. ولی زمانی که جنگ به اوج خود می‌رسد، سعی دارد دوباره او را راه بدهند. این شخصیت را می‌توان کمی دیوانه و عجیب دانست؛ ولی بعضی از دیالوگ‌هایش درمورد وطن‌پرستی و جنگ، شما را به فکر فرو می‌برد. سریال صوتی شوایک درواقع یکی از بهترین آثار ضدجنگ در قرن بیستم به شمار می‌آید.

رمان حاضر تنها کمی پس از شروع جنگ جهانی اول به انتشار رسید و نویسنده مدتی بعد از منتشر شدن آن به شهرتی جهانی دست یافت. به عقیدهٔ بسیاری از منتقدین، شخصیت شوایک را می‌توان نمادی از همهٔ مردم چک در آن دوران دانست. لحن طنزی که در این داستان استفاده شده به شکلی تلخ، گزنده و انتقادی است که بیشتر در دسته‌بندی کمدی سیاه قرار می‌گیرد.

گفتنی است این رمان درخشان در ابتدای سال 1921 به انتشار رسید و تقریباً یک سال بعد، جایزه دولتی مترجمان (Kääntäjien valtionpalkinto) را از آن خود کرد.

اقتباس‌های سینمایی از کتاب صوتی شوایک:

- فیلم شوایک به کارگردانی «مارتین فریش» و نقش‌آفرینی «ساشا راشیلوف» در سال 1931
- انیمیشن شوایک در سال 1955
- فیلم شوایک به کارگردانی «کارل اشتکلو» در سال 1957 ( نامزد جایزه کریستال گلوب)
- فیلم «سفر طولانی» در سال 1962
- مجموعه تلویزیونی «ماجراهای سرباز خوب شوایک» به کارگردانی «ولفگانگ لیبناینر» در سال 1972

کتاب صوتی شوایک به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به ادبیات کلاسیک و داستان‌های طنز و انتقادی علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی را از دست ندهید.

یاروسلاو هاشک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده در سال 1883 در پراگ به دنیا آمد. او در زمان شروع جنگ جهانی اول به ارتش اتریش فراخوانده شد و هم‌زمان با بسیاری از روزنامه‌های روس در جبهه با بلشویک‌ها همکاری کرد. یاروسلاو هاشک (Jaroslav Hasek) در سال 1920 به کشور خود برگشت و نوشتن شاهکارش، رمان شوایک را آغاز کرد و تا زمان مرگ در سال 1923 مشغول همین کار بود.

وی شهرت اصلی‌اش را به خاطر نوشتن رمان «سرباز خوب شوایک» به دست آورد. هاشک به غیر از این اثر، 1500 داستان کوتاه دیگر نیز نوشته و اکثر آثارش در سال‌های اولیه قرن بیستم بوده‌اند و بیشتر آن‌ها محتوایی انتقادی داشتند.

در بخشی از کتاب صوتی شوایک می‌شنویم:

عاقبت صحنه با دخالت یک افسر ژاندارم تعطیل شد که دستور داد تا رسیدن قطار اسیران را به انباری در پشت ایستگاه ببرند و دمارشان را آن‌جا دور از چشم اقیار از گرده‌شان بکشند. از این صحنه در واگن ستاد هم صحبت شد و اغلب از آن انتقاد کردند. کراوس، فرماندهٔ دسته عقیده داشت حالا که صحبت سر خائنان به میهن است، باید آن‌ها را به دار آویخت؛ در حال و در جا، بدون شکنجه.

ستوان دوپ اما با همه چیز همان‌طور که اتفاق افتاده بود، موافق بود. همه چیز را فورا به سوء قصد سارایه وو چسابند و توضیح داد که این ژاندارم‌ها اینجا در ایستگاه هومنه دارند انتقام شاهزاده فرانس فردیناند و زنش را می‌گیرند. و برای آنکه اعتبار بیشتری به حرفش بدهد گفت که او آبونهٔ نشریه‌ای است به نام سیماچکوف چتیرلیشتک. و این نشریه پیش از شروع جنگ در شمارهٔ ژوییهٔ خود نوشته بود که در طی جنایت پلید سارایه وو تا مدت‌های مدید جراحتی التیام‌ناپذیر قلوب تمامی انسان‌ها را خواهد آزرد.

این جنایت به ویژه از آن رو دردناک است که به واسطهٔ آن نه تنها نمایندهٔ قدرت اجرایی حکومتی، بلکه همسر باوفا و محبوب او نیز از زندگی محروم شده و در پی افول چراغ زندگی این دو، زندگی یک خانوادهٔ خوشبخت و نمونه هم تباه گشته و کودکان دلبند آن‌ها یتیم مانده‌اند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
از هاتوان به سوی مرز گالیسی / بخش یک
32 دقیقه
از هاتوان به سوی مرز گالیسی / بخش دو
20 دقیقه
از هاتوان به سوی مرز گالیسی / بخش سه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابسریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم
نویسنده
مترجمکمال ظاهری
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
9000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم

baes hashemi
۱۴۰۲/۱/۴
درود واقعا عالیه در عین حالی که این شوایک دوست داشتنی با گویندگی عالی گوینده حال دل آدم رو خوب میکنه در کنارش آدم رو میکشونه به سمت تلخی‌های جنگ و جنایت روایتی متفاوت از جنگ جهانی به زبان طنز واقعا ممنون کتابراه بی نظیر 🌷
Alireza Mahmoodi
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
یکی از رمان‌های تاریخ در قالب طنز که از تلخی جنگ می‌گوید و به داستانی جذاب تبدیل شده است یاروسلاو هاشک با طنزی گزنده تصویری از بیهوده بودن جنگ ارائه می‌دهد صدای عالی از جناب آقای اطهر کلانتری متشکرم
ساسان بهرامی
۱۴۰۲/۳/۲۸
پیشنهاد میکنم حتما این کتاب و مجموعه آن را که ترکیبی از ناریخ و طنز است که روایتی شیرین از زندگی مردم اروپا در زمان جنگ جهانی اول است گوش بدید و لذت ببرید
علی رفیعی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
یکی از بهترین کتابایی که خونده بودم واقعا اکه میخواید کتابی که سرگرمتون کنه بخونید و لذت ببرید کتاب شوایک رو پیشنهاد میکنم
Hamed Alimirzaei
۱۴۰۱/۹/۷
مثل تمام قسمت‌های دیگر شنیدنیست، توصیه میکنم حتما بشنوید.
علیرضا رخشان
۱۴۰۱/۴/۲۸
بهترین کتاب طنزآمیز بود، متاسفانه کامل نشده
Magnolia RP
۱۴۰۲/۲/۱۳
شوایک از خاطره کم نمیاره
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم

برای دریافت سریال صوتی شوایک - قسمت هجدهم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.