معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان

عکس جلد نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان

نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان مجموعه‌ای از پنج نمایشنامه‌ی مدرن است که به قلم نیل لبیوت، بتی شامیه، آن وولر، آنا دیور اسمیت و نینا شنگولد نگاشته شده‌اند و داستان آن‌ها حول محور مونولوگ‌های شخصیت‌های اصلی که همگی زن هستند، می‌چرخد. این نمایش صوتی عضوی از مجموعه‌ی «دنیای نوین» است.

درباره‌ی نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان

نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان، همان‌طور که از اسمش برمی‌آید، شامل پنج متن نمایشی در سبک تک‌گویی یا مونولوگ است که توسط نویسندگان نه‌چندان مشهور، اما مستعد آمریکایی خلق شده‌اند. این نمایشنامه‌ها که در نگاه ابتدایی متونی کوتاه و ساده به نظر می‌آیند، از ارزش ادبی و محتوایی بالایی برخوردارند. در تمام آن‌ها از سبک تک‌گویی یا همان «بَرخوانی» بهره گرفته شده و نتیجه این است که تمام اتفاقات تنها از زاویه‌دید یک نفر روایت می‌شود.

معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان

زنان، راویان داستان‌های نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان هستند. هر قصه، به مانند فرصتی برای یک انسان رنج‌کشیده بوده تا بتواند از بلندی صحنه‌ی تئاتر، داستان غم، حسرت، ناامیدی و ظلمی را که بر او رفته برای مخاطبان به تصویر بکشد. «بازگشت مده‌آ» اثر نیل لبیوت (Neil Labute)، «تمام» اثر بتی شامیه (Betty Shamieh)، «مراقبت از پرندگان کوچک» اثر آن وولر، «گرگ‌ومیش» اثر آنا دیور اسمیت (Anna Deavere Smith) و «سالروز وفات» اثر نینا شنگولد (Nina Shengold) آثاری هستند که در این کتاب صوتی جای گرفته‌اند. هر نمایشنامه در این نمایش صوتی، مضمون و محتوایی مستقل از نمایشنامه‌ی دیگر دارد. وجه اشتراکی که در میان تمامی این آثار دیده می‌شود، دیدن زندگی از دریچه‌ی چشمان یک زن است.

نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان اثری از نیل لبیوت، بتی شامیه، آن وولر، آنا دیور اسمیت و نینا شنگولد است که با تلاش فریدالدین سلیمانی به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای شهره روحی می‌شنوید. انتشارات چتر فیروزه و نشر صوتی جیحون، به ترتیب ناشران متنی و صوتی این کتاب هستند.

درباره‌ی مجموعه‌ی دنیای مدرن

مجموعه کتاب‌های دنیای مدرن نشر چتر فیروزه کتاب‌هایی با محوریت نمایشنامه‌هایی از نویسندگان نامدار جهان یا نویسندگان کم‌تر شناخته‌شده‌ای است که آثار باکیفیتی ارائه کرده‌اند. این مجموعه با تمرکز بر آثار نمایشی کوتاهی که تعداد شخصیت‌های کمی دارند تلاش کرده تا مخاطب فارسی زبان را به دنیای ادبیات نمایشی نزدیک‌تر کند.

نکوداشت‌های نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان

  • گرگ‌ومیش یک شاهکار آمریکایی است. روایتی از یک تراژدی آمریکایی که از دریچه‌ی قلب‌ و روح افرادی که بخشی از آن بوده‌اند، روایت می‌شود. (Newsweek)
  • جهان‌بینی غریب و تلخ بتی شامیه در نمایش‌نامه‌ی متفکرانه‌ی او نمایان می‌شود: چهار زن فلسطینی در زندگی پس از مرگشان که ظاهراً در دنیایی بدون مردان است، درباره‌ی تروریسم، تاریخ طولانی سرکوب زنان و مشکلات پیچیده‌ی خاورمیانه صحبت می‌کنند. (The New York Times)
  • دیور اسمیت از تئاتر مستند که در آن از اصطلاحات افرادی که شورش‌های لس‌آنجلس را به چشم دیده‌اند، استفاده می‌کند تا تأثیر انسانی ویرانگر آن رویداد را به نمایش بگذارد. (Ancho Publisher)

نمایش صوتی 5*1: پنج تک‌گویی برای زنان برای چه کسانی مناسب است؟

این نمایش صوتی را به دوستداران ادبیات نمایشی با محوریت مسائل زنان پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان می‌شنویم

می‌دونی، خیلی وقتا حالیم نمی‌شد چی از دهنش در می‌آد. خیلی مخ بود، دوتا مدرک دانشگاهی یا یه همچین چیزی داشت، اما بازم خوش داشت تو مدرسه‌ی دولتی کار کنه. یه جورایی این کارشو تحسین می‌کنم. من تو کلاسش بودم، تو یکی از کلاساش، همون سال اول. حرف نداشت. واسه‌ی ما، واسه‌ی کل کلاسمون، کلی کارای باحال می‌کرد، می‌بردمون گردش علمی، مثلاً موزه، یه بارم بردمون شیکاگو. خیلی خوش گذشت. بیست‌وچهار، پنج نفری بودیم که رفتیم اون‌جا، با اتوبوس مدرسه و یادمه توی راه از کنار یه دریاچه گذشتیم. خدایا، خیلی خوشگل بود! برگشت نگاهمون کرد، معلمم، جفت راننده نشسته بود و همه‌ی ما بچه‌ها رو دید که داغون چسبیدیم به شیشه‌ی پنجره‌هامون و زل زدیم به آب! واسه همین به راننده گفت از خروجی بزنه بیرون و حول‌وحوش پونزده دقیقه طول کشید تا توی ساحل این‌ور و اون‌ور بدوییم، دنبال همدیگه کنیم، سنگ پرت کنیم سمت هم. ولی من فقط وایساده بودم، لب خط ساحلی وایسادم و موج‌هایی که می‌اومدن رو تماشا کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
پیشگفتار
31 دقیقه
بخش اول: بازگشت مده‌آ
16 دقیقه
بخش دوم: تمام
23 دقیقه
بخش سوم: مراقبت از پرندگان کوچک
13 دقیقه
بخش چهارم: گرگ‌ومیش و سالروز وفات

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان
نویسنده، ، ، ،
مترجمفریدالدین سلیمانی
راویشهره روحی
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان

حدیث محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
با سلام خیلی دوست داشتم احساس کردم در سالن تئاتر هستم تجربه خوبی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان

برای دریافت نمایش صوتی 5*1: پنج تک گویی برای زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.