معرفی و دانلود کتاب آدم‌های سمی: ده روش برای مقابله با آدم‌هایی که زندگی‌تان را نابود می‌کنند

عکس جلد کتاب آدم‌های سمی: ده روش برای مقابله با آدم‌هایی که زندگی‌تان را نابود می‌کنند
قیمت:
69900 تومان - 7.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آدم‌های سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آدم‌های سمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آدم‌های سمی: ده روش برای مقابله با آدم‌هایی که زندگی‌تان را نابود می‌کنند

در اطراف همه‌ی ما افرادی زندگی می‌کنند که می‌توانند برای سلامت روح و جسم ما مضر باشند؛ این افراد را با عنوان «آدم‌های سمی» می‌شناسیم. کتاب آدم‌های سمی نوشته‌ی لیلیان گلاس به شما می‌گوید که چگونه با اینگونه افراد مقابله کنید و روح و جشم خودتان را در برابر آنها مصون نگه دارید.

درباره‌ی کتاب آدم‌های سمی

انسان موجودی اجتماعی است و در روابط اجتماعی خود، از دیگران تأثیر می‌پذیرد. هر کسی در روابط خود ممکن است با افرادی سر و کار داشته باشد که با کلام یا رفتارشان موجب آزردگی آن‌ها شود. این افراد که با عنوان آدم‌های سمی شناخته می‌شوند اغلب در زندگی همه‌ی ما وجود دارند و چه بخواهیم و چه نخواهیم تأثیر منفی خود را روی ذهن و روان ما می‌گذارند.

بیشتر مشاوران و روانشناسان معتقدند در مواجهه با افراد سمی باید در را بست و آن‌ها را به زندگی شخصی راه نداد اما کتاب آدم‌های سمی (Toxic People) نوشته‌ی لیلیان گلاس (Lillian Glass) به ما می‌گوید راه‌های بهتر و اثرگذارتری هم برای مقابله با این دسته افراد وجود دارد؛ راهکارهایی که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانیم زندگی شخصی خود را بهبود بخشیم و از تأثیرات منفی این دسته از آدم‌ها دور بمانیم.

آدم‌های سمی ممکن است در هر شکل و شخصیتی در کنار ما باشند؛ یک مادر غرغرو، رییس بداخلاق، فروشنده‌ی بدعنق یا حتی یک دوست بی‌ادب. نویسنده‌ی کتاب معتقد است که یک فرد سمی هر که باشد، شما توان آن را دارید که با او مقابله کرده و در نتیجه استرس کمتری را تجربه کنید یا از خطر افسردگی دور بمانید.

کتاب آدم‌های سمی اثر خواندنی لیلیان گلاس و ترجمه‌ی فریبا جعفری نمینی، راهنمایی عملی است تا به این اصل بزرگ در زندگی پی ببریم که قرار نیست ما در برابر آدم‌های سمی قربانی باشیم؛ می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را به تدریج بالاتر ببریم و دیگر هدف صحبت‌های زشت، تحقیرآمیز تا توهین‌آمیز افراد مختلف نباشیم.

این کتاب آنگونه که لیلیان گلاس می‌گوید یک نسخه‌ی بقا است تا یاد بگیریم در کنار انسان‌های منفی و سمی خود را زنده و سرپا نگه داریم و قدرتمندانه به زندگی خود ادامه دهیم؛ این نسخه همچنین یک نقشه‌ی راه است که به ما کمک می‌کند از تبدیل شدن به آدم سمی و آزردن دیگران دور بمانیم. در یک کلام این کتاب می‌تواند روش‌هایی را به ما بیاموزد تا زندگی شادتر، موفق‌تر و خلاق‌تری داشته باشیم.

در فصل دوم کتاب آدم‌های سمی، ده روش تمرینی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها افراد سمی را شناسایی می‌کنیم؛ همچنین خواهیم آموخت که چگونه یک رابطه‌ی سمی را احیا کنیم و از آن یک رابطه‌ی سالم، شاد و موفق بسازیم.

نکوداشت‌های کتاب آدم‌های سمی

  • کتابی درخشان و فوق‌العاده صادقانه که در زندگی شما تأثیر زیادی خواهد داشت. (آمازون)
  • کتاب آدم‌های سمی همان چیزی است که افراد آسیب‌پذیر در روابط اجتماعی به آن نیاز دارند. (آمازون)
  • شاید کسی را که دشمن فرض می‌کنید، دوست خوب شما بشود؛ این کتاب راهنمایی برای همین کار است. (گودریدز)

کتاب آدم‌های سمی برای چه کسانی مناسب است؟

تمام کسانی که در زندگی اجتماعی و روابط خود از افراد منفی‌باف و سمی آسیب دیده‌اند، جامعه‌ی هدف این کتاب هستند. همچنین کتاب آدم‌های سمی به علاقه‌مندان حوزه‌ی روانشناسی و آسیب‌های اجتماعی توصیه می‌شود.

با لیلیان گلاس بیشتر آشنا شوید

لیلیان گلاس (متولد 1952) نویسنده، متخصص ارتباطات میان فردی، تهیه‌کننده و کارگردان سینما اهل ایالات متحده‌ی آمریکا است. او دارای مدرک دکترا در رشته‌ی پزشکی اجتماعی و مدرک فوق دکترا در رشته‌ی ژنتیک پزشکی است و تحقیقات گسترده‌ای در زمینه‌ی بیماری‌های ژنتیکی گفتاری و شنیداری دارد. گلاس همچنین به عنوان کاشف یک سندرم ژنتیکی ناشنوایی است.

تحقیقات و پژوهش‌های او اغلب در مجلات معتبر علمی از جمله مجله‌ی پزشکی نیوانگلند منتشر شده‌اند. گلاس همچنین به عنوان دانشیار در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در رشته‌ی پزشکی تدریس می‌کند و عضو هئیت علمی مؤسسه‌ی تحقیقات گفتار در همین دانشگاه است.

او در حوزه‌ی رسانه نیز فعال است و سال‌ها به عنوان مجری برنامه‌ی Alive and Well در تلویزیون ABS به اجرای برنامه‌های تخصصی روانشناسی و پزشکی پرداخته است. لیلیان گلاس نویسنده‌ی کتاب‌های مشهور دیگری با عنوان «زبان بدن دروغگویان» و «جذب افراد شگفت‌انگیز» است.

جملات برگزیده کتاب آدم‌های سمی

  • به‌طور خلاصه آدم سمی کسی است که بخواهد زندگی شما را نابود کند.
  • آدم‌های سمی آنچه را در فکرشان می‌گذرد، با جملاتی سمی بیان می‌کنند.
  • نقشی که آدم سمی در زندگی‌تان ایفا می‌کند در انتخاب روش شما برای مقابله با او تأثیر می‌گذارد.
  • اولین روشی که می‌توانید برای مقابله با وراج‌ها به‌کار بگیرید، روش بیرون راندن تنش است.
  • به خاطر داشته باشید زمانی که انگشت اشاره شما دیگران را هدف گرفته است، انگشتان دیگرتان خودِ شما را نشان می‌دهد.

در بخشی از کتاب آدم‌های سمی می‌خوانیم

اولین تأثیری که در دیگران به جا می‌گذارید کاملاً به خودتان مربوط است. مردم معمولاً بنا به دلایلی غیرقابل توجیه از شما خوششان نمی‌آید. ممکن است به دلیل جایگاه اجتماعی‌تان باشد، یا چون به شما حسادت می‌کنند. شاید شما کسی را به یادشان می‌آورید که از او خوششان نمی‌آید و نمی‌توانند تحملش کنند. دلیل هرچه که باشد، در این مورد کاری از دستتان بر نمی‌آید.

درهرحال، کارهایی هست که تحت کنترل شماست و اگر بخواهید تصویر بهتری از شما در ذهن دیگران نقش ببندد، می‌توانید تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید. این عوامل به نحوه لباس پوشیدن، طرز حرف زدن، زبان بدن، شیوه دست دادن، حالت چهره و لحن کلام شما، کلماتی که به‌کار می‌برید یا حتی اینکه آیا شنونده خوبی هستید یا خیر، ربط دارد.

هر یک از این عوامل می‌تواند تفاوتی فاحش در دیدگاه مردم نسبت به شما، ارتباط‌شان با شما، و بالاخره رفتارشان با شما ایجاد کند.
یکی از بچه‌های مدرسه‌تان را که هیچ کس دوستش نداشت، به یاد بیاورید. بی‌تردید محبوب نبودن او هیچ ربطی به ویژگی‌های شخصیتی‌اش نداشت و بیشتر به ظاهرش مربوط می‌شد. شاید او کمی عجیب‌وغریب لباس می‌پوشید یا لباس کهنه برادر یا خواهرش را به تن می‌کرد که زیادی برایش گشاد بود. شاید بوی بدی می‌داد و با لباس‌های کثیف و موهای ژولیده و صورت نشسته به مدرسه می‌آمد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: آیا در زندگی شما هم آدمی سمی وجود دارد؟
فصل دوم: رفتارهای سمی
فصل سوم: آنچه باعث می‌شود آدم‌های سمی چنین رفتاری داشته باشند
فصل چهارم: آدم‌های سمی زندگی خود را تشخیص دهید
فصل پنجم: سی نوع آدم سمی
فصل ششم: روش‌های مقابله با آدم‌های سمی
فصل هفتم: روش‌های مقابله با آدم‌های سمی خاص حاضر در زندگی‌تان
فصل هشتم: انتخاب روش مقابله براساس نقشی که آدم سمی در زندگی شما دارد
فصل نهم: مقابله با خشم و آسیب‌های ناشی از رابطه‌ای سمی
فصل دهم: علائم ظاهری افراد سمی
فصل یازدهم: بهبود رابطه با آدم‌های سمی
فصل دوازدهم: دنبال زندگی خودتان بروید
بیایید همه برنده باشیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آدم‌های سمی: ده روش برای مقابله با آدم‌هایی که زندگی‌تان را نابود می‌کنند
نویسنده
مترجمفریبا جعفری نمینی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-622-220-110-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
69900 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آدم‌های سمی

مریم حسینی
۱۴۰۲/۴/۲۶
یکی از نقاط قوت این کتاب ترجمه‌ی خیلی روان و خوبه
و مطالب خیلی ساده بیان شده که برای عموم مردم به نظر من مناسبه، اما در مورد افرادی که به خودشناسی بیشتری رسیدن این کتاب به نظر من پیش پا افتاده تر به نظر میاد.
ندا
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
من زیاد موافق بعضی نظراتش نبودم در اکثر مواقع حفظ رابطه پیشنهاد میده در صورتی که خیلی از روابط سمی بعد از چند بار شانس به طرف مقابل باید تموم بشوند
مریم نجفی
۱۴۰۲/۹/۱
فردی که برای شما سمی است ممکن برای فردی دیگر
بسیار دوست داشتنی باشد
مریم رازی
۱۴۰۲/۷/۶
برای همه احتیاج است این کتاب را بخوانند و بر روابط خود تجدید نظر کنند.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب آدم‌های سمی

برای دریافت کتاب آدم‌های سمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.