معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 داستان پسرکی سیزده‌ساله را روایت می‌کند که برای نجات جان پدرش از دست مافیا، مجبور می‌شود با جن و پری متحد شود. اوئن کالفر شخصیت بسیار باهوشی را در جهانی فانتزی به تصویر می‌کشد و تصمیمات او را در برابر موانع، هسته‌ی اصلی رمان خود قرار می‌دهد. این کتاب جلد دوم از مجموعه کتاب‌های آرتمیس فاول و یکی از آثار پرفروش نیویورک تایمز است.

درباره‌ی کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 (Artemis Fowl and the Arctic Incident) شرح ماجراجویی‌های یک نوجوان سیزده‌ساله است که برای نجات جان پدرش با اجنه درگیر می‌شود. آرتمیس در مدرسه‌ی شبانه‌روزی تحصیل می‌کند؛ او در حال حرف زدن با مشاور مدرسه است که پیغامی او را در جایش میخ‌کوب می‌کند؛ فیلمی از پدرش درحالی‌که گروگان گرفته شده و یک پایش را از دست داده است! پدر آرتمیس از سه سال قبل، در پی سفری دریایی، ناپدید شده بود. حالا که آرتمیس از زنده بودن پدر خود اطمینان می‌یابد، انگیزه‌اش برای نجات دادن او دوچندان می‌شود. او خوب می‌داند پاسخ دادن به این پیغام از جانب مافیای روسیه و پرداخت مبلغی که درخواست کرده، نجات پدرش را تضمین نمی‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد به همراه دوست و محافظِ وفادار خود، باتلر به کمک پدرش بشتابد. اما در دنیای زیرزمینی اجنه‌ها شورشی به پا می‌شود و اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشده رقم می‌خورد.

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

اوئن کالفر (Eoin Colfer) مجموعه‌ی بسیار پرطرفدار و پرفروش خود را در بستر دنیایی خیالی خلق کرده و نوجوانی باهوش را در رأس آن قرار داده است. تصمیمات آرتمیس برای رسیدن به اهداف و پشت سر گذاشتن موانع، اتفاقات مهیجی را رقم می‌زند. کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 در ادامه‌ی جلد اولِ مجموعه، آرتمیس فاول و گروگانگیری نوشته شده و شش جلدِ دیگر در پی دارد.

اجنه‌های زیرزمینی در حال تدارک یک شورش هستند و به نظر می‌رسد از کمکی از سمت دنیای انسان‌ها سود می‌برند. آن‌ها مجهز به سلاحی پیشرفته شده‌اند که می‌توانند جهانشان را نابود سازند. دشمن قدیمی آرتمیس، هالی شورت که رئیس پلیس دنیای زیرزمینی جن‌هاست، به آرتمیس مشکوک می‌شود، پس او و باتلر را فرامی‌خواند تا از آن‌ها بازجویی‌ کند. آرتمیس بی‌گناهی خود را ثابت و پیشنهادی را مطرح می‌کند که به نفع هردو طرف است. آرتمیس با هوشِ فوق‌العاده‌اش به هالی شورت و همراهانش کمک می‌کند تا جن‌های آشوبگر را مهار کنند و به کشف راز پشت پرده‌ی این شورش برسند؛ در عوض هالی و دیگر جن‌ها آرتمیس را در راه یافتن پدرش یاری می‌رسانند. این همکاری دوطرفه هالی و آرتمیس را به صلح می‌رساند و آن‌ها را تا قطب شمال به دنبال پدر آرتمیس می‌کشاند. حالا آرتمیس باید آماده‌ی روبه‌رو شدن با بزرگ‌ترین جنایتکارهای تاریخ شود و از یخ زدنش در قطب شمال جلوگیری کند!

این کتاب به کوشش نشر افق و با ترجمه‌ی شیدا رنجبر روانه‌ی بازار شده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب آرتمیس فاول

  • برنده‌ی جایزه‌ی دبلیو اچ اسمیت (W. H. Smith)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال کودک Whitbread؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت؛
  • پرفروش‌ترین کتاب مجموعه‌ی نیویورک تایمز؛
  • پرفروش‌ترین کتاب مجموعه‌ی یو اس ای تودی؛
  • پرفروش‌ترین کتاب مجموعه‌ی پابلیشرز ویکلی.

نکوداشت‌های کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

  • داستانی خوش‌ریتم، هیجان‌انگیز و بامزه. (Daily Mail)
  • باید به استعداد داستان‌سرایی اوئن کالفر ایمان آورد. (گاردین)
  • با خواندن کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال می‌توانید با صدای بلند بخندید. (ساندی تایمز)
  • آرتمیس شخصیتی بسیار زیرک و باهوش است. (آنتونی هوروویتز)

اقتباس سینمایی از کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

یک فیلم فانتزی و علمی تخیلی به نام آرتمیس فاول در سال 2020 توسط دیزنی ساخته شده و ماجرای کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 را بطن فیلمنامه‌ی خود قرار داده است. این فیلم مورد نقدهای فراوانی از سوی طرفداران رمان قرار گرفت.

کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی نوجوانانی که دوست‌دار داستان‌های تخیلی و فانتزی هستند، اوقات خوشی فراهم خواهد آورد.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 می‌خوانیم

باتلر به همه یاد داد که چه‌طور خودشان را به اتصالات کمربند ضدجاذبه وصل کنند. گروه، همان‌طورکه از شدت وزش باد به این‌طرف و آن‌طرف تلوتلو مى‌خوردند، به طرف در واگن رفتند. آرتمیس پیش خودش گفت: «یک قانون ساده‌ى فیزیکیه. به خاطر این کمربند، میزان جاذبه‌ى زمین کاهش پیدا مى‌کنه، در نتیجه، از شدت برخورد ما با یخ‌ها هم کاسته مى‌شه.»

با وجود این‌که آرتمیس سعى مى‌کرد خودش را آرام کند، وقتى روت افراد را به درون تاریکى شب هل داد، نتوانست جلو نفس‌نفس زدنش را بگیرد. بعدها، وقتى‌که این ماجرا را در ذهنش مرور مى‌کرد، مى‌توانست این قسمت را حذف کند. فشار باد آنان را با فاصله‌اى دور از خط آهن، روى کپه‌اى از برف انداخت. باتلر درست یک لحظه قبل از برخورد، کمربند مخصوص ضدجاذبه را خاموش کرد، و گرنه مثل فضانوردانى که با سطح بدون جاذبه‌ى ماه برخورد مى‌کنند، به هوا بلند مى‌شدند. روت اولین کسى بود که خودش را باز کرد و شروع کرد به مشت‌مشت کنار زدن برف‌ها؛ تا این‌که انگشت‌هایش با یخ سفتى که زیر آن‌ها بود برخورد کرد. یک نفر از پشت، روى شانه‌اش زد.

باتلر گفت: «برو کنار.»

و با هفت‌تیرش گودال را نشانه گرفت. روت که معلوم بود از او ممنون است، خودش را کنار کشید و با بازویش چشم‌هایش را پوشاند. تکه‌هاى یخ مى‌توانست به راحتى کورش کند. باتلر یک خشاب کامل را در هفت تیر گذاشت و به گودال کم عمقى که روى سطح منجمد یخ بود، شلیک کرد. بلافاصله برف و تکه‌هاى یخ بر سر و روى گروه که قبلاً هم به اندازه‌ى کافى خیس شده بودند، پاشید. روت قبل از همه براى دیدن نتیجه جلو رفت. بیش از چند ثانیه فرصت نداشتند. بعد از آن، هر چه‌قدر هم که تلاش مى‌کردند، دیگر فایده‌اى نداشت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
پیش‌گفتار
بندر مورمانسک، شمال روسیه، دو سال پیش
1: پیوندهاى خانوادگى
2: گشت‌زنى چیکس
3: رفتن به زیر زمین
4: فاول منصف است
5: دختر کوچولوى بابا
6: عکس تکى
7: وصل کردن نقطه‌ها
8: همه با هم به طرف روسیه
9: هِوِن ناامن
10: ترابل و شورش
11: مالچ دوباره غوغا مى‌کند
12: بچه‌ها برمى‌گردند
13: آرتمیس کمک مى‌کند
14: روز پدر
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات480
زبانفارسی
شابک978-964-369-144-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

پارسا مظفری
۱۴۰۳/۲/۵
کتاب عالی قشنگ بلوغ فکری ارتمیس رو نشون میده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و ماجرای شمال - جلد 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.