معرفی و دانلود کتاب کارآگاه هاف مون

عکس جلد کتاب کارآگاه هاف مون
قیمت:
۶۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه هاف مون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارآگاه هاف مون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارآگاه هاف مون

روایتی جذاب از یک کارآگاه کوچک! اوئن کالفر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز این بار در کتاب کارآگاه هاف مون با داستان پسربچه‌ای به نام فلچر مون به خانه‌هاتان آمده. یک داستان خلاقانه، کارآگاهی و ماجراجویانه که حتماً از خواندن آن لذت می‌برید.

درباره‌ی کتاب کارآگاه هاف مون

فلچر مون، شخصت اصلی کتاب کارآگاه هاف مون (Half-Moon Investigations) هیچ‌وقت در زندگی‌اش شبیه به کودکان هم‌سن و سال خودش نبوده. فلچر مون اغلب در مدرسه به دلیل قد کوتاهش تحقیر می‌شده و به‌ همین‌ دلیل هم لقب هاف مون، به معنی نیمه‌ی ماه، را به او داده بودند. لقبی که همیشه او را آزار می‌داده و البته دهان به دهان همه‌جا پخش شده بوده! اما از قسمت ناراحت‌کننده‌ی ماجرا که بگذریم،‌ فلچر مون یک تفاوت اساسی دیگر هم با بقیه‌ی بچه‌های هم‌سن‌وسالش داشته که برخلاف ویژگی قبلی، تقریباً همیشه برای او یک موهبت بوده. قهرمان کتاب کارآگاه هاف مون از زمانی که کودک بوده حس ششم قوی‌ای داشته و در حدس زدن اتفاقات و حوادث بی‌همتا بوده است. برای همین بوده که بعد از تمام شدن درس و فارغ‌التحصیلی‌اش رسماً گواهینامه‌ی کارآگاهی را دریافت کرده و به جوان‌ترین کارآگاه جهان تبدیل شده است. قبلاً او برای این‌که به دیگران ثابت کند در کار خودش حرفه‌ای و زبده است،‌ نشان نقره‌کاری شده‌ی کارآگاهی‌اش را همیشه همراه خودش داشت. اما این همه‌ی ماجرا نبود...

اوئن کالفر (Eoin Colfer) داستان کتاب کارآگاه هاف مون را با دزدیده شدن نشان نقره‌ی کارآگاه به اوج می‌رساند. ماجرا از این قرار است که یک روز هم‌کلاسی هاف مون او را برای پرده برداشتن از راز یک جنایت استخدام می‌کند، اما در همین حیص و بیص،‌ ناگهان نشان نقره‌ی کارآگاه هاف مون به سرقت می‌رود. او در بررسی‌هایش متوجه می‌شود که سر نخ این ماجراها به خانواده‌ی بدنام شهر، یعنی شارکی‌ها وصل است!

معرفی و دانلود کتاب کارآگاه هاف مون

داستان کتاب کارآگاه هاف مون به همینجا ختم نمی‌شود و ناگهان اتفاق غیرمنتظره‌ای برای کارآگاه می‌افتد. او متوجه می‌شود همه‌ی این اتفاقات با یک توطئه علیه او پیوند خورده و تقریبا یک پایش به‌عنوان جنایتکار در این ماجراها گیر است. حالا او فقط دوازده ساعت فرصت دارد که بی‌گناهی‌اش را ثابت کند،‌ وگرنه به‌عنوان مجرم شناخته و دستگیر می‌شود! به‌ نظر شما چه کسی برای فلچر مون پاپوش دوخته است و این ماجرا چطور پیش می‌رود؟ آیا او می‌تواند خودش را از این مخمصه رها کند؟!

اوئن کالفر به‌عنوان نویسنده‌ی این کتاب خواندنی نوجوان توانسته یک داستان معمایی و رازآلود جذاب خلق کند. او با خلق شخصیتی شکست‌ناپذیر و باهوش مخاطبان نوجوان را به پیچ‌وخم‌های هیجان‌انگیز داستان دعوت می‌کند و هرکدام‌شان را به چالش می‌کشد. رمانی که هر نوجوان علاقه‌مند به کتاب و ماجراهای پلیسی و کارآگاهی را به خودش جذب می‌کند.

کتاب کارآگاه هاف مون به همت نشر پرتقال -ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان- با ترجمه‌ی روان ودقیق شیدا رنجبر به انتشار رسیده است. شما می‌توانید همین حالا این کتاب را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

اقتباس تلویزیونی از کتاب کارآگاه هاف مون

در ژانویه و مارس سال 2009 برای اولین بار یک سریال کمدی - درام براساس این رمان برای کودکان و نوجوانان تهیه شد که ساخت آن را بی‌بی‌سی برعهده داشت. در این سریال ستاگانی همچون روری الریک، سب چارلز و اولیو گری نقش‌آفرینی کرده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب کاراگاه هاف مون

  • این کتاب به طرز زیرکانه‌ای این پیام را می‌رساند که نمی‌توان خوب بودن یا بد بودن افراد را از روی ظاهر آن‌ها تشخیص داد. نوجوانانی که از داستان‌های رازآلود لذت می‌برند، از این داستان استقبال خواهند کرد. (والتر مینکل، کتابخانه عمومی نیویورک)

  • جذابیت احمقانه و تعهد سرسختانه‌ی قهرمان داستان که یک نوجوان است، باعث می‌شود طرفداران و مشتاقان بسیاری داشته باشد. (استفانی زویرین، بوک‌لیست)

  • کتاب کارآگاه هاف مون ترکیبی لذت‌بخش از فعالیت کارآگاهان سخت‌کوش است که با موقعیت‌های طنز و جذاب پیوند خورده. (AudioFile)

  • فلچر مون یا همان کارآگاه هاف مون پسربچه‌ا‌ی است که باید راز یک جنایت را حل کند. مهم نیست که قدش کوتاه است و به‌همین دلیل هم تمسخر می‌شود؛ او با داشتن نشان نقره از آکادمی برنشتاین می‌تواند به همه ثابت کند که یک کارآگاه واقعی است. اما زمانی که یک نفر ناشناس سعی می‌کند جنایتی را به گردن او بیندازد، هاف مون به اجبار خودش را پنهان می‌کند. این داستان یک سرگرمی تمام عیار و جذاب است که هر نوجوانی می‌تواند از آن لذت ببرد. (Kirkus Reviews)

کتاب کارآگاه هاف مون برای چه کسانی مناسب است؟

اوئن کالفر این کتاب معمایی، ماجراجویانه و طنز را برای مخاطبان نوجوان نوشته است، اما همه‌ی طرفداران داستان‌های کارآگاهی و پرماجرا از خواندن آن به وجد خواهند آمد.

در بخشی از کتاب کارآگاه هاف مون می‌خوانیم

این سؤال به اندازه‌ی درجه‌های یک جهت‌نما پاسخ داشت و با هزاران اثر انگشتی که توی زمین بسکتبال بود، امکان نداشت حتی از روی اثر انگشت، چیزی را ردیابی کرد؛ مگر اینکه هرود از جایی که آمده بود مدرکی، چیزی با خودش آورده باشد. هنوز کفش کوهنوردی هرود توی دستم بود. برش گرداندم و به امید پیدا کردن سر نخ، کفش را با دقت نگاه کردم. بالاخره یک چیزی پیدا کردم. لاستیک کف کفش لکه‌های نارنجی داشت و لای شیارهایش تکه‌هایی از گُل آلاله بود. معلوم بود تازه کنده شده‌اند، چون گلبرگ‌هایش هنوز قهوه‌ای نشده بودند. مستقیم توی چشم‌های هرود نگاه کردم و گفتم: «باغ هزاره.» رنگش یک‌دفعه پرید و دهانش باز شد؛ واکنشی که به من می‌گفت حق با من است. پس راه افتادم و با قدم‌های محکم یک‌راست به‌طرف باغ مدرسه رفتم، بقیه هم دنبالم راه افتادند.

همان چند دقیقه‌ی کوتاهی که از زمین بسکتبال به‌طرف باغ می‌رفتیم، تا مدت‌ها از شادترین لحظه‌های زندگی‌ام بود. تمام جذابیت کار کارآگاهی در همین بود. همین چند ثانیه‌ی باارزشی که موفقیتی کسب می‌کنی و آن‌قدر از آن مطمئنی که انگار از تمام منافذ بدنت اعتمادبه‌نفس بیرون می‌زند. گُل‌های آلاله‌ای که ته کفش هرود چسبیده بود به من می‌گفت همین چند دقیقه‌ی گذشته کجا بوده است. چند سال پیش، همان اول قرن جدید، مدرسه تصمیم گرفت به مناسبت هزاره‌ی سوم، باغ خودرو و نامرتبمان را درست کند. هر سال بهار کنار این باغ جمع می‌شدیم و خانم مدیر داستانش را برایمان تعریف می‌کرد. باغ را به‌صورت سه‌تا حلقه‌ی توی هم درست کرده بودند. برای هر هزاره یک حلقه، و هر حلقه به یک رنگ. سبز، سفید و نارنجی، مثل پرچم ایرلند. چمن‌های سبز، گل‌های مینای سفید، و آلاله‌های نارنجی. امسال چون هنوز توی پاییز هوا گرم بود، آلاله‌ها دوباره گل داده بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. اولین قانون تحقیق
فصل 2. مون، آدمکِ چوب‌به‌دست می‌گیرد
فصل 3. مون کار روی پرونده را شروع می‌کند
فصل 4. یک ضربه‌ی‌ محکم، روی پیشانی مون
فصل 5. روش دکتر بِرِندَن در برخورد با بیمار
فصل 6. معروف، ولی نه به خوب بودن
فصل 7. فرار
فصل 8. در خانه با شارکی‌ها
فصل 9. نتیجه یا مدرک
فصل 10. دانش‌آموزان جوان
فصل 11. نیروی مغناطیسی
فصل 12. قول
فصل 13. جای پای غول
فصل 14. لَری و آدام
فصل 15. مون بالاخره چیزها را همان‌طوری که واقعاً هستند می‌بیند
بخش آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارآگاه هاف مون
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-622-274-302-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارآگاه هاف مون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کارآگاه هاف مون

برای دریافت کتاب کارآگاه هاف مون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.